Khamis, 11 Ogos 2011

PROJEK NAK BODOHKAN MELAYU




MAJLIS GEREJA WUJUD UNSUR SYAK
- meloya

Majlis makan malam yang dianjurkan oleh sebuah gereja di Damansara Utama, dekat sini, pada malam 3 Ogos lalu menimbulkan banyak unsur syak wasangka sehingga mendapat perhatian Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan polis.

Selain dihadiri oleh 12 orang Islam, jemputan ke majlis itu juga dibuat secara tertutup walaupun peserta yang akan hadir adalah dalam kalangan orang bukan Islam sendiri.

Apa yang lebih menghairankan, menurut satu sumber kepada Utusan Malaysia hari ini, terdapat tiga peserta Islam yang hadir cuba dibawa keluar secara senyap menerusi pintu belakang.

"Di samping itu, nyanyian Alhamdulillah dan Allahuakbar juga dibuat di tempat yang tidak sepatutnya iaitu di gereja, manakala soalan kuiz Islam turut diberikan kepada peserta yang hadir," kata sumber tersebut.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....NAMPAK BANI MELAYU NI SAKIT JIWA.... kah kah kah..

kah kah kah...JELAS KES INI TAK SANGKUT PAUT DENGAN AGAMA....kah kah kah...

kah kah kah.... INI PROJEK NAK KACAU KERAJAAN SELANGOR.... kah kah kah..

kah kah kah...INI NAK BERI TEKANAN PADA PAKATAN RAKYAT.... kah kah klah..

kah kah kah...INI STRATIJI NAK RAMPAS SELANGOR DARI PAKATAN RAKYAT....kah kah kah..

woit... SEMENJAK BILA PULAK GEROMBOLAN ADA SANGKUT PAUT DENGAN AGAMA.... kah kah kah..

kah kah kah...DENGAN PROJEK DAN DUIT KOMISEN ADALAAAA.... kah kah kah..

kah kah kah.... KALAU BETUL NAK CAKAP HAL AGAMA.... KENAPA KES BUNUH ALTANTUYA TAK HEBOH.... klah kah kah..

kah kah kah...KENAPA KES RAIS YATIM ROGOL AMAH TAK HEBOH.... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA KES TAMBI CIK ROGOL BIDAK SEKOLAH TAK HEBOH..... kah kah kah..

nota:
semua nak bodoh kan melayu
semua nak bangnagkan melayu
semua nak takut kan melayu

tengok bawah ini
bang dalam gereja
tak murtad pun

yang murtad masuk gereja itu
ialah islam jenis gerombolan
masuk saja gereja terus pancut
kah kah kah



TAK MURTAD PUN!





ISU GEREJA: HARAPAN KOMUNITI NAFI DAKWAAN MURTADKAN UMAT ISLAM- minsider

Penganjur majlis makan malam muhibah di sebuah gereja minggu lalu yang diserbu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menafikan dakwaan terdapat usaha mahu memurtadkan umat Islam, sebaliknya menegaskan ia adalah program menyampaikan bantuan kepada golongan miskin tanpa mengira kaum dan agama.

Dilaporkan terdapat nyayian lagu keagamaan dalam majlis itu yang diadakan di Gereja Methodist Damansara Utama dekat Petaling Jaya, yang mana diserbu pegawai Jais pada Rabu lalu.

Pengarah Eksekutif Harapan Komuniti berkata organisasi itu komited untuk membantu golongan miskin dan ‘melarat’ dan penghidap HIV dan Aids melalui pendekatan “kasih sayang, harapan, keamanan dan maruah” sambil menegaskan menyewa premis Gereja Methodist Damansara Utama.

“Harapan Komuniti membantu mereka yang memerlukan terutamanya golongan miskin dan mereka yang ditindas, namun Jais bertindak untuk mengganggu acara amal ini pada 3 Ogos lalu,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan melalui peguamnya Annou Xavier.

Annuo memberitahu The Malaysian Insider bahawa majlis makan malam muhibah itu boleh diadakan di mana-mana seperti Dewan Komuniti Cina tetapi Harapan Komuniti memilih Gereja Methodist Damansara Utama kerana pihak gereja menawarkan lokasi dengan percuma.

“Kerana ia (Harapan Komuniti) adalah sebuah pertubuhan bukan keuntungan dan mencari lokasi yang mudah dan murah,” katanya.

Beliau menambah, Harapan Komuniti – diketuai ahli lembaga daripada orang Melayu, orang Cina dan orang India – selain tidak mempunyai sebarang kaitan dengan Gereja Methodist Damansara Utama dan pernah menyewa dewan gereja sebelum ini.

Annou juga berkata “doa kesyukuran” turut dibacakan semasa majlis makan malam itu atas bantuan yang telah diberikan bersama kira-kira 120 orang daripada pelbagai latar belakang agama.

“Ini bukan doa Kristian, ia lebih kepada berterima kasih kepada Tuhan yang maha kuasa,” katanya.

Beliau berkata dua lagu kesyukuran dalam Bahasa Malaysia turut dinyanyikan - “Allahu Akhbar” dan “Allhamdulillah” – tetapi menegaskan ia lagu untuk semua.

“Ia satu lagu umum kepada Tuhan yang memberikan bantuan,” katanya menambaha, tidak tahu berapa ramai yang menyanyikan lagu itu.

Annou juga menolak dakwaan bahawa kitab Injil versi Bahasa Malaysia dan soalan-soalan tentang Islam diberikan dalam majlis makan malam itu untuk menghina agama itu.

“Ia bukan untuk memurtadkan sesiapa, ia tidak mempengaruhi sesiapa... mereka fikir ini bulan Ramadan, jadi mereka anjurkan kuiz tentang Islam,” katanya.

Serbuan itu mendapat bantahan banyak pihak dan kerajaan negeri Selangor di bawah Menteri Besar Khalid Ibrahim menuntut satu laporan daripada Jais berhubung kemelut yang berlaku.

Bagaimanapun pertubuhan bukan kerajan (NGO) Islam mempertahankan Jais dan Hasan Ali yang mendakwa perkataan “al-Quran” dan “doa” atau “pray” diselitkan.

Jelas Hasan, ada bukti pihak terbabit mahu memurtadkan umat Islam.

Peguam bela mewakili 10 daripada 12 individu beragama Islam, yang dilapor berada di gereja ketika serbuan Jais berkata anak guamnya telah diminta membantu siasatan berhubung usaha mahu memurtadkan umat Islam di bawah Seksyen 4 Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988.

Di bawah seksyen itu, seseorang yang didapati melakukan kesalahan memujuk, mempengaruhi atau menghasut seseorang yang beragama Islam supaya cenderung kepada mana-mana agama bukan Islam atau supaya menjadi penganut atau anggota mana-mana agama bukan Islam atau supaya meninggalkan atau tidak suka kepada agama Islam.

Mereka boleh disabitkan mengikut seksyen kecil (1) dan jika didapati bersalah boleh dikenakan penjara sehingga satu tahun atau denda tidak melebihi RM10,000 atau kedua-duanya sekali.

Difahamkan tujuh daripada 12 individu beragama Islam itu menerima bantuan daripada Harapan Komuniti.

NOTA:

orang islam yang datang kerana dapat bantuan
peliknya bekas mufti perlis tanya
- apa jadi cdengan duit zakat?
beli cincin ke?
kah kah kah


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT,
افضل الجهاد كلمة حق عند سلطان جائر
"Jihad terbaik adalah kebenaran yang diperkatakan dihadapan pemerintah yang zalim".
mana ada mufta yg berani menyatakan kebenaran kepada rajagopal masa dia orang buat maksiat tuh?
-Haji Salah.

Tanpa Nama berkata...

Ini berita memang meloya.Saja nak buat kecoh kat Selangor,Sebab kerajaan BN jealous Kroni-kroni gerombolan dah kena tindas dengan kerajaan Selangor. Kerajaan Selangor macam Robin Hood.Rampas harta puak kroni bagi mereka papa kedana dan beri pada rakyat.Syabas TS Khalid.Kita akan lihat lepas ni tiada lagi puak penyamun dan lanun-lanun di Selangor,terutama sekali TS Rozali tu. Bukan pandai sangat kelentong je lebih.Lagipun puak gerombolan saja nak timbul isu sebab takut dengan Bersih 3,sebab pendatang sudah jadi warganegara MalaysiaApco.

Tanpa Nama berkata...

GEMPAR DI FACEBOOK NAJIB

Sham Azahar

Salam Ramadhan, saya ingin bantuan darri pihak Dato Seri untuk menyelesaikan masalah Air Kpg. Nangar dibawah DUN 39 ( YB DR Murni Suhailli ) Parlimen P.207 Igan ( Datuk Wahab B. Dollah ). Semengak lebih dari 3 tahun sudah berlalu Kpg. kami masih ketinggalan dari segenap kemajuan. Hanya janji tinggal janji yang di luah luahkan oleh Pihak YB (BN) yang meneraju kawasan kami. Paip ada, Air tak ada. Kami terpaksa membayar Bill Air tanpa Air. Untuk kepastian pihak Dato Seri sila rujuk Utusan Borneo 10hb. Ogos, 2011 . T/ kasih.

Eversoris berkata...

mmg aaa org Kristian bawak orang Melayu gi gereja nak bukak puasa sebab skit2 nak bawak dorang masuk Kristian (thus, menyelamatkan orang Islam coz utk dorang, Islam neh sesat).

ORANG ISLAM negara kita je yg bila bawak non-Muslim bukak Puasa and/or apa2 event, xde niat nak convertkan mereka, coz kita x kisah dorang masuk neraka ponn..

nanti dorang bawak kita skali masuk neraka baru tau!

otaklunyai berkata...

cerita bab boddoh ni... asyik2 bangsa ni jer yg kena boddoh... tak da bangsa lain ke yg nak kena bodohkan. atau bangsa ni memang diciptakan utk boddoh dulu kini dan selamanya... tapi banpergi haji A... berpuluh kali pergi haji...

serenity9260 berkata...

duit zakat da lingkup buat harta rosmah,da taley watpe la

1.Video Bagaimana Ahli Sihir Freemason Atau Kabbala Memanggil Syaitan Atau Master Mereka
2.Acer Mencipta Phoneblet Pertama, Acer Iconia Smart
3.Sandal Hardware Komputer(3 Gambar)

Tanpa Nama berkata...

nah website mamat azan tuh:
http://www.benyoucef.com/

heheh..