Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 Ogos 2011

YA AMPOOON YA KANG KONG




NOTA:


ya ampoon
ya ripoon
ya giboon

apa agaknya yang terjadi
pada warga negara dimana
polis mereka tidak berhemah
seperti di malaysia ini
kah kah kah



INI YANG BERHEMAH














POLIS MALAYSIA LEBIH BERHEMAH - meloya

KUALA LUMPUR 10 Ogos - Ahli akademik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menganggap polis negara ini lebih berhemah dan sistematik dalam menyelesaikan sesuatu masalah termasuk isu keganasan berbanding apa yang berlaku di London ketika ini.

Setiausaha Majlis Profesor Negara, Prof. Dr. Raduan Che Rose berkata, biarpun negara tersebut lebih maju dan mempunyai pasukan polis antara terbaik di dunia namun, mereka masih gagal menghalang rusuhan sehingga menyebabkan kecederaan dan kecurian.

"Pendekatan yang dilakukan oleh pihak polis di sana dan polis di negara ini ternyata berbeza. Di sana punca utama menyebabkan mereka bertindak ganas ialah selepas seorang remaja kulit hitam ditembak mati oleh polis.

"Berbanding di negara ini, polis lebih banyak menggunakan pendekatan pencegahan malah, lebih sistematik dalam mengatasi masalah agar tidak merebak menjadi lebih serius," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH AKH AKH


woit.... POLIS MALAYSIA KITA INI BERHEMAH.... kah kah kah..

kah kah kah...AGAKNYA MACAM MANA NEGARA NEGARA LAIN YANG POLIS NYA TIDAK BERHEMAH..... kah kah kah...

kah kah kah... POLIS MALAYSIA YANG BERHEMAH HANYA BALING TOPI KELEDAR HINGGA MATI... kah kah kah..

kah kah kah...POLIS YANG TAK BERHEMAH .... BALING APA AGAK NYA.... kah kah kah


REMAJA KOMA DI BALING TOPI KELEDAR - berita hairan

Seorang remaja lelaki berusia 14 tahun dari Felcra Lubuk Sireh, Padang Besar, Perlis, koma sejak empat hari lalu selepas terjatuh daripada motosikal, didakwa berpunca akibat dibaling dengan topi keledar oleh anggota polis yang cuba menahannya pada malam minggu lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.40 malam itu, Mohd Solihin Che Kassim sedang menunggang motosikal bersama rakannya di perkampungan itu apabila dua anggota polis yang melakukan rondaan cuba menahannya tetapi mangsa dikatakan tidak berhenti.

Tindakan remaja itu menyebabkan seorang daripada anggota polis terbabit membaling topi keledar ke arah motosikal mangsa yang menunggang tanpa memakai topi keledar, menyebabkan dia terjatuh.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...BERITA ATAS CONTOH POLIS MALAYSIA YANG BERHEMAH.... kah kah kah...

kah kah kah...KALAU YANG TAK BERHEMAH MACAM MANA AGAKNYA?.... kah kah kah..

kah kah kah...BALING BOM KE?.... kah kah kah




PANEL KHAS SIASAT KES POLIS TEMBAK MATI REMAJA - malaysiakin 27 april 2010

Kementerian Dalam Negeri menubuhkan satu panel khas bagi menyiasat insiden seorang remaja 15 tahun yang ditembak mati polis di Seksyen 11, Shah Alam.


POLIS TEMBAK 3 REMAJA - keadilan daily

Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) dan Pertubuhan Peguam, Lawyers For Liberty menolak penubuhan inkues bagi menyiasat kejadian tembakan oleh polis yang membawa kematian tiga remaja di Glenmarie, Shah Alam November tahun lalu.

Penegasan itu dinyatakan dalam satu kenyataan bersama yang dikeluarkan Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar, N Surendran dan wakil LFL, Fadiah Nadwa Fitri.

“Kami merujuk pengumuman Ketua Polis Selangor, Tun Hisan Tun Hamzah bahawa polis menuntut inkues dalam kes tembakan polis yang membawa maut terhadap Mohd Shamil Hafiz, 15, Hairul Nizam Tuah, 20 dan Mohd Hanafi Omar, 22 pada 13 Novermber 2010 di Glenmarie

KAH KAH AKH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit...POLIS BEHEMAH HANYA TEMBAK MATI 3 ORANG SAHAJA.... kah kah kah..

kah kah kah... SYUUUUKUUUUR.... NASIB BAIK POLIS MALAYSIA BERHEMAH...kaha kah kah...

kah kah kah...KALAU TAK BERHEMAH BERAPA BANYAK AGAKNYA MATI KENA TEMBAK.... kah kah kah

nota:
kalau kang kong
kang kong lah juga
kalau kaki bodek
kaki bodeklah anak beranak
kah kah kah

17 ulasan:

Mohd Ajelah berkata...

Polis malaysia berhemah tapi tak bermaruah. Aritu aku gi psr beli kembung 1kilo. balik kena tahan bapak polisi, kantoi xdak roadtax. Itu polis tanya aku nak bagi kembung atau dpt saman. So, aku bagi jer la kembung sbb nak senang citer....kah..kah..kah..KEMBUNG SEKILO PON DIA ANGKAT TAU... BERHEMAH SESUNGGUH.

Tanpa Nama berkata...

lu nk clear air kencing RM 800... itu lu cari sarjan aripin balai ampang... lu olang jangan trus langgar itu wisma kayu...memang itu sarjan hantar u pigi amik sijil sana pusat..elok2 kt lua lu isap ganja, dlm duduk lu isap obat...macam mana sana dlm lu boleh isap??ini bangang punya soalan lu jgn tanya.. cilaka ini pulis.. tp aku lagi kesian konstabel2 yg baik2...itu kapla kasi paksa 'suap' juga..itu kes > 1 tan punya syabu bhan bukti kena kacau apa cherita?? itu tawkey eramin 5 39b punya kes, amacm boleh bebas tanpa syarat?? ini ayat wa bikin untuk itu ketua polis...LANCHAW LU BERJAMBUL!

golok perak berkata...

polis malaysia berhemah maka melindungi ah long dengan 'khemah ' mereka, polis malaysia berhemah sehingga terlepasnya penjenayah, polis malaysia berhemah hingga menembak remaja yang tak bersenjata, polis malaysia berhemah dengan menendang motor pemimpin pembangkang dan menyebabkan kecederaan, polis malaysia berhemah dengan menangkap orang yang melakukan kesalahan kecil tetapi membiarkan tanpa tindakan penjenayah yang lebih besar dan lebih bahaya, polis malaysia amat berhemah dengan mencuri dadah yang manjadi bahan bukti pendakwaan, polis malaysia berhemah kerana paling cekap menghapuskan bahan bukti, polis malaysia berhemah kerana amat patuh pada arahan untuk membunuh serta meletupkan mangsa dengan bom, polis malaysia amat berhemah dengan membenarkan orang terdakwa dimahkamah menutup muka mereka sehingga semua tak tahu macam mana kah rupa mereka, polis malaysia berhemah kerana hanya setelah bersara baru berani mendedahkan salah laku dan salah kuasa yang dilakukan oleh pegawai dan anggota mereka ., betul betul berhemah polis kita ni

golok perak berkata...

polis malaysia berhemah maka melindungi ah long dengan 'khemah ' mereka, polis malaysia berhemah sehingga terlepasnya penjenayah, polis malaysia berhemah hingga menembak remaja yang tak bersenjata, polis malaysia berhemah dengan menendang motor pemimpin pembangkang dan menyebabkan kecederaan, polis malaysia berhemah dengan menangkap orang yang melakukan kesalahan kecil tetapi membiarkan tanpa tindakan penjenayah yang lebih besar dan lebih bahaya, polis malaysia amat berhemah dengan mencuri dadah yang manjadi bahan bukti pendakwaan, polis malaysia berhemah kerana paling cekap menghapuskan bahan bukti, polis malaysia berhemah kerana amat patuh pada arahan untuk membunuh serta meletupkan mangsa dengan bom, polis malaysia amat berhemah dengan membenarkan orang terdakwa dimahkamah menutup muka mereka sehingga semua tak tahu macam mana kah rupa mereka, polis malaysia berhemah kerana hanya setelah bersara baru berani mendedahkan salah laku dan salah kuasa yang dilakukan oleh pegawai dan anggota mereka ., betul betul berhemah polis kita ni

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan saja setakat Prof. Kangkung tapi Prof kaki bodek. Itulah yang melayu jenis gerombolan ni boleh buat.Kalau boleh bodek, bodek sampai mampoih,hinggalah hayatnya masuk ke lubang kubur.Bertaubatlah wahai Prof bodek,guna otak bukan lutut kalau nak buat komen. Typikal melayu yang bodoh lagi baghral.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya polis dan pihak yang berkuasa di Malaysia ni patut bersyukur kerana RAKYAT MALAYSIA masih terkawal emosinya. Kita masih waras dan tidak melakukan perkara seperti mana yang dilakukan oleh mereka di London.

Cuba bandingkan perhimpunan Bersih lalu. Polis telah lakukan provokasi melampau dengan meriam air dan gas pemedih mata. Jika tidak dilakukan semua itu, perhimpunan akan jadi lebih baik dan aman.

Hanya yang tolol sahaja menyamakan apa yang berlaku di London, Mesir, Libya dll akan berlaku di Malaysia. Tapi, jangan mintak, sebab takut apa yang diminta akan dikabulkan (ditunaikan).

Tanpa Nama berkata...

Prof. pengampu orang kaya, sanggup jadi barua UMNO dan prof.ini bodoh macam kepala taik sebab tidak kena pada anak beranaknya.

generasi y berkata...

kami tak berpihak kepada MB Selangor atau pihak yang menghentam beliau., tapi kami suka berpihak kepada yang menjaga kepentingan agama islam samada di negeri-negeri yang ditadbir oleh Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat (kami sengaja menyebut ditadbir; sebab bagi kami konsep 'kerajaan' adalah milik Allah )kami lebih bersikap liberal tapi berprinsip dan prinsip kami adalah kepentingan agama islam mesti diletakkan ditempat yang paling atas. noktah, takde kompromi. takde apa pun yang mengatasinya. Bukan Ketuanan Melayu, bukan institusi beraja, bukan survival melayu, bukan kepentingan politik melayu kami harap semua orang jelas tentang hal ini, takde dolak dalik. Berbalik dalam soal kemelut JAIS, MB Slangor dan Gereja. bagi kami elok serahkan kepada pihak JAIS selesaikan dulu kekusutan ni, jangan ganggu mereka kerana mereka dibayar untuk melaksanakan tanggungjawab mereka dan jangan ada campur tangan politik. Kami melihat isu ini bermula bila pihak gereja dikatakan memberi 'layanan dan bantuan' kepada orang islam yang miskin dan melarat di gereja mereka. Kalau ingin melihat isu ini secara menyeluruh kita kena bertanya kenapa masih ada rakyat miskin di negara kita yang dinobatkankan negara membangun ? kenapa pihak-pihak yang bertanggung jawab menjaga kepentingan rakyat tidak mengambil berat perkara ini ? setelah ada pihak lain yang 'mengguna' kesempatan ini baru kita panik tak menentu ? agaknya kalau 'Puan Nur' tu tak dedahkan bagaimana kesempitan hidup dia dan keluarganya dalam akhbar kita tak tahu bahawa betapa ramai 'rakyat' yang terbiar melarat, mana perginya wang zakat yang disimpan oleh lembaga zakat setiap negeri? adakah zakat yang dikeluarkan oleh orang islam hanya untuk disimpan dan mendapat keuntungan dividen ? jelas konsep zakat telah diselewengkan. Beberapa tahun dulu Mufti Kerajaan Negeri Perak mendedahkan usaha sebuah gereja di Ipoh mengkristiankan orang melayu islam seluruh dunia mencemuh beliau.., apakah isu itu benar atau SS Mufti tersebut menipu ? sekiranya isu itu benar mengapa tiada tindakan diambil ? dan sekiranya isu itu sengaja direka oleh SS Mufti apakah isu gereja di Shah Alam ini juga sengaja direka ? apa pun kami nampak ada kecenderungan 'double standard' dalam hal-hal yang melibatkan kepentingan islam di negara kita ni dan kepentingan pihak mana yang hendak dijaga melebihi daripda kepentingan islam.

Kami generasi muda semakin keliru dengan masalah yang semakin berbelit-belit, SS Mufti Negeri Perak pastinya mahu menjaga kepentingan islam di negeri itu tapi kenapa kerunsingan beliau dipandang sepi dan terbiar tanpa pembelaan ? kenapa pula pihak JAIS yang menjalankan tanggungjawab menjaga kepentingan islam tetapi diganggu sebegitu rupa ? kadang-kang menimbulkan persoalan " apakah kepentingan islam benar-benar hendak dijaga dalam negara kita ni ? " sedangkan program maksiat yang berleluasa dan program hiburan yang melampau-lampau (isu ni juga telah dibangkitkan oleh SS Mufti Negeri Perak) langsung tidak ditangani sewajarnya. Atau apakah usaha untuk mempermainkan isu ini untuk menutup suatu 'pekung' yang lebih besar supaya tidak diketahui umum ? seperti isu warga asing yang mendapat kerakyatan dan mendapat hak sebagai pemilih, atau isu ekonomi negara yang semakin kalut dan gawat ekoran lumpuhnya ekonomi Amerika (media massa tempatan memberikan liputan yang meluas tentang hal ini) Kelihatannya seperti ada usaha menggunakan isu 'gereja shah alam' ini untuk dijadikan 'cover up' isu-isu yang lain. Akhlak remaja yang semakin parah akibat pergaulan bebas, sex luar nikah, buang bayi, sumbang mahram, remaja islam meminum arak dan lain-lain yang bakal mengundang padah juga sepatutnya perlu ditangani seiring dengan matlamat membina insan yang baik dan berakhlak. Tugas Jabatan Agama Islam mana negeri pun tetap sama, atau adakah peranan mereka terbatas dalam hal-hal yang tertentu tetapi permaslahan yang lebih besar tidak pun diberikan perhatian

J├Ąger berkata...

diam jer lagi bagus dari menunjukkan kebodohan sendiri. son of bitches.

KP Chaos berkata...

Profesor mangkuk… kenapa tak bandingkan pula perusuh disana dengan “perusuh” disini… mana yang lebih berhemah? Rakyat yg bangkit pada 0907 adalah protestors / revolutionaries sejati dan bukannya golongan anarki / perusuh yg mengamuk dijalan raya. Tindakan ganas perusuh di London telah membuatkan imej polis Britain ‘kekal baik’ dimata dunia tetapi lain pula halnya dengan polis di malaysia... rakyat datang berkumpul secara aman tapi polis pula yg lebih2 bertindak brutal. Profesor bingai ni tak sedar, dunia dah cop polis malaysia memang bangkai dan ganas.

Kalaula rakyat bertindak ikut ‘London style riot’ nanti, agak2 ‘pendekatan pencegahan’ polis Malaysia ini sistematik lagi tak? kah! kah! kah!

hasbullah berkata...

Seorang sarjana yang mempunyai ijazah kedoktoran tapi berfikir secara kolot. Perkataan rusuhan dan perhimpunan adalah dua entiti yang berbeza. Rusuhan akan menimbulkan kemusnahan manakala perhimpunan adalah perkumpulan manusia yang bersatu di dalam satu barisan..Walau aku sekolah sampai SPM sj, tapi makna dan perlakuan yang berlaku di London jauh berbeza...
Walau dan ramai PDRM tembak mati orang awam, kita masih puji polis. Di London, ramai yang istihar perang kat polis sebab bunuh orang awam.....

Tanpa Nama berkata...

Profesor kangkung pun pernah jadi penasihat kepada menteri KPT. Habis tempoh tak nak balik universiti sendiri takut jadi pensyarah biasa. Harap2 jadi vc kat universiti di negeri sendiri akhirnya jadi tnc kat UPNM pun kira okey lah. sekarang pegang pula jawatan s/u majlis profesor negara. berapa banyak artikel yang dia dah tulis? apa buku yang di tulis agaknya? dia pakar dalam bidang apa ya? setakat tulis artikel dalam jurnal "berbayar" dan menjadi "pembenceng gratis" tak hairanlah. Tapi itulah dunia akademia sekarang.

serenity9260 berkata...

kalotak berhemah die wat bodo je.budak skolah dah bakar pejabat kat manchester pon polis wat bodo je,wakakakaka

1.Video Bagaimana Ahli Sihir Freemason Atau Kabbala Memanggil Syaitan Atau Master Mereka
2.Acer Mencipta Phoneblet Pertama, Acer Iconia Smart
3.Sandal Hardware Komputer(3 Gambar)

pemuda_spg4 berkata...

Polis jom join BERSIH 3.0 untuk bersihkn nama Polis... amacam ada berani?? kah kah

Shuk berkata...

Tawaran untuk ahli akademik yang otak dah jammed dan yang berkepentingan

Pinjaman pertanian sehingga RM100,000 untuk penanaman Kangkung gred A jenis tak berotak

Kepada yang berminat,

Sila call Prof Ah Long Ngok 013-0000000

Lang berkata...

mmglah deme tak de otak... kalau ada takkan jwpan dia skema... they are human machine... the top guy is human slave.... so untuk reprogram balik mesin ini, tuannya mesti ditukar dengan yg berotak sikit..

Tanpa Nama berkata...

sekarang ni di langkawi ada saja road block mesti ada polis yang memakai pakaian awam naik motor dengan belantan ikut remaja yang naik motor sampai ketempat road block.