Rabu, 18 April 2012

SIAPA DIA FREE LOADER?




TINGGAL EMPAT EKOR RAJA










NOTA:
akhirnya dalam dunia ini
yang tinggal hanya empat ekor raja

raja lekok
raja kelawar
raja diaman
raja spit

inilah akhirnya
segala raja!

DI BELASAH OLEH FREE LOADER






APA ITU FREE LOADER
woi tungau! Freeloader tu untuk raja-raja yang makan tanggung berak canggung pakai duit rakyat untuk depa pakai sendiri! Freeloader rakyat/pelajar adalah dari duit rakyat untuk rakyat agih-agihkan mengikut kepentingan! Ada ke die kata student sama ngan freeloader raja gopal?

WOI TUNGAU! Lu tengok raja-raja/anak-anak menteri punya degree certificate... kat situ ade tulis "NOT APPLICABLE TO APPLY JOB AT G7 COUNTRIES" Itu makna, raja-raja ni walau belajar, tapi itu semua BELI termasuklah setan perak yang dibangga-banggakan kerana ada ijazah law! Woi bodo tungau, itu ijazah beli la...

Ini student, belajar, patut disertai dengan hak asasi seperti makan, minum, tempat tinggal, kenderaan... ALAHAI... Erti freeloader sebenar pun tak tau nak citer pasal PTPTN? Luorang kene bayar PTPTN sebab luorang pondan dulu tak mau lawan... sekarang budak sekarang mintak hak dikembalikan, dan diorang anak jantan kerana mintak! LUORANG TUNGAU LA!
By Pro_Pembaharuan on HUTANG HUTANG DAN HUTANG on 4/18/12




LAGI KESAH FREE LOADER
Raja melayu tidak boleh dipertikai? Tidak boleh di kritik? Tidak boleh di sentuh langsung? Sehinggakan mempersendakan raja menjadi isu besar!Penghinaan dan PENderhakaAN.Apa raja melayu begitu mulia bagaikan nabi atau tuhan? Apakah orang melayu semuanya begitu taksub kepada raja atau ini isu mainan pembodek-pengampu raja yg mengada-ngada.


DULU ELIZBETH SEKARANG OBAMA


Apakah benar orang melayu mengangkat martabat raja setaraf tuhan yg mencipta sehinggakan memberi gelaran yng MAHA mulia tuanku? Apa besar sgtkah peranan dan sumbangan raja melayu terhadap org melayu? Pentingkah SGTkah raja melayu ini kepada org melayu ? Layakkah raja melayu terima penghormatan sebagaimana yg mereka kecapi selama INI?Apakah semua ini masih relevan?Sampai bila kah ORG MELAYU MASIH MAHU MENGEKALKAN KEBODOHANnya DAN BANGGA MENJADI HAMBA RAJA DAN PARTI MEMERINTAH?...................




Renungilah sebentar..apakah insstitusi raja ini BERFUNGSI dan BERPERANAN kepada agama,bangsa juga negara,atau hanya sebagai lambang semata-mata yg tiada menyumbang apa2 pun manafaat kpd semua.Semua insan dilahirkan merdeka dan tiada alasan utk kita menjadi hamba kepada sesama manusia.Sampai bilakah rakyat harus terus dimiskinkan,ditindas dan terbeban sementara kekayaan negara terus dimonopoli dan hanya di nikmati oleh raja dan parti memerintah shj! WALLAHUAKLAM..
By rakyatbiasa76 on DI BELASAH OLEH RAJA GOPAL on 4/18/12


DULU ELIZEBETH SEKARANG OBAMA


NOTA:
terima kaseh kepada
jaringan global bersih
di amerika - salut


2 ulasan:

mek berkata...

TT, walaupun hari-hari kau bagi pencerahan kat pembaca blog ni siapa itu free loader, raja gopal yang kerjanya hanya makan tanggung berak cangkung mulut lopong, tapi masih ada rupanya yang tak berapa nak paham.

Masih ada yang mengaku kononnya sokong pembangkang, tapi di tuduhnya mahasiswa sebagai free loader sekiranya diberi elaun makan & sara hidup untuk mahasiswa.

Jadi aku rasa, TT perlu banyak lagi berusaha bagi pencerahan supaya geng-geng bangang yang baca blog ni & bagi komen-komen bangang lebih paham.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Hal raja2 ni tersangat aku setuju.Apa MAHA mulia sangat ke smpai kita kena sembah sujud mohon ampun?Lihat komen di -->

http://www.forblogger.net/2012/04/azmin-biadap-semasa-pertabalan-yang-di-pertuan-agong.html#comment-2757