Sabtu, 31 Oktober 2009

KANG KUNG MENCUBA MENJADI PADI



KANG KUNG OH KANG KUNG



MERIT BARU SYARAT BARU MASUK IPTA – malaysiakini

Mulai tahun depan, pengiraan merit untuk kemasukan ke institusi pengajian tinggi awam (IPTA) bagi pelajar lepasan SPM 2009 dan setaraf akan menggunakan penggredan baru.

Ketua Pengarah Jabatan Pengajian Tinggi, Prof Dr Radin Umar Radin Sohadi berkata, perubahan itu selaras dengan sistem penggredan baru Kementerian Pelajaran yang memperkenalkan peringkat kelulusan A untuk pelajar SPM 2009 berbanding gred 1A sebelum ini.

"Sistem ini diperkenalkan untuk memilih yang terbaik di kalangan terbaik bagi memasuki IPTA supaya ada perbezaan contohnya antara A+ dengan A dengan A-,” katanya pada sidang akhbar di Putrajaya hari ini.

Melalui sistem baru itu, pelajar yang mendapat A akan dikategorikan kepada A+, A dan A- dengan merit masing-masing 18, 16 dan 14, katanya.

Beliau berkata, gred 3B ditukar kepada B dengan merit 12, 4B kepada B(10), 5C kepada C (lapan), 6C kepada C (enam), 7D kepada D (empat), 8E kepada E (dua) dan 9G kepada G dengan merit sifar.

Bagaimanapun Dr Radin Umar berkata, kaedah baru itu akan mengambil kira syarat khas kemasukan program pengajian seperti gred 6C (kepujian) sebelum ini, tarafnya tidak akan diturunkan ke gred lebih rendah.

KAH KAH KAH…


woit…. KANG KUNG NI CAKAP APA?.... kah kah kah..

kah kah kah…APA BENDA KANG KUNG INI MELABON… kah kah kah…

kah kah kah… AB ACC ADE ..ABA…6C…3B BENDA APA NI?... kah kah kah

woit… NAK MENIPU MELAYU LAGI…. kah kah kah…

woit… NAK BAGI LAGI RAMAI MELAYU JADI BODOH…. kah kah kah..

woit… DAPAT A KE… DAPAT A11 KE… TAK ADA MAKNA… kah kah kah…

kah kah kah… SEPULUH KALI ALIH PUN… BANGANG JUGA… kah kah kah

kah kah kah…KEPALA KANG KUNG DI UNIVERSITI ITU BANGANG… kah kah kah…

kah kah kah…. PELAJAR TAK ADA KEBEBASAN… kah kah kah..

woit… HANYA ADA SATU KEBEBASAN… kah kah kah…

kah kah kah… KEBEBASAN UNTUK JADI KANG KUNG BODOH… kah kah kah



6 ulasan:

puteh berkata...

keh keh keh....dok tukar baju je?
zahir & batin cam ne plak????

Tanpa Nama berkata...

Salam bro Isham,

Lama betui tak dapat menulis komentar kt sini. Anyway, dulu dah elok2 ada sistem agregat. Bukan ke sama aja dengan sistem merit apekebenda yg depa baru nk buat ni? Kalau org kata bodo, depa nk marah. Tapi mmg dah terang lagi nyata, takdak keja dok cari keja. Yg susah student la. Tu yg ramai jd mat rempit tu. Cubalah cari jalan menyelamatkan remaja2 kita ni drpd dok menyusah hidup depa. Apa la masalah depa ni? Geram betui!!!

-pisang susu-

Mat Dangdut berkata...

sebab tu lah inul datang dapat goyang gerudi 90 darjah sahaja...otak budak di sekat-sekat..inul nak goyang disekat-sekat..yang dapat stim pemuzik kat blkg..penonton tak stim...memang potong stim...semua nak sekat..sebab tu lah nak buat kereta bertahap konsumer pun tak boleh...

Sudin berkata...

kah,kah,kah.....apa benda merit-merit ni ?

Bunyi macam kueh semperit.....kah,kah,kah.....

woit...jabatan pendidikan,kementerian pelajaran..!!
apasal anak-anak melayu yang dapat 9A/10A tak gi mana-mana ?

Dasar merit pukimak hang !!!

bukankah lebih senang memberitahu seluruh rakyat malaysia....kalau lu orang ahli gerombolan walau otak bodoh macam lembu akan tetap dapat melanjutkan pelajaran...janji lu orang mesti jadi ahli lanun gerombolan Umno/Bn....ketuanan melayu di utamakan....!!!!

Ni Radin mana pulak ni...?
Prof Dr Radin ?????

Marang perapu kepunden parang sekeper......kah,kah,kah.....

Apakah fitnah anak melayu dapat 9A tak gi mana-mana ?
Nak bukti ?

kah,kah,kah......siap tanggal serban merayu untuk anak supaya dapat masuk Uitm....walau anak tarak 1A pun....kah,kah,kah....

kerajaan perpaduan isham ooii..!
kah,kah,kah....darah chap keris...

Yang sebetulnya adalah kasta....

Apa jadi pada isham....???
kah,kah,kah....sesuaikah jadi anak rajagopal palsu....bila mana di beri peluang menimba ilmu di tempat yang khusus bagi anak-anak rajagopal dan tali barut British...kah,kah,kah.....
Pemberontakan......!!!!
Ya...!...memberontak....!!!

Revolusi......!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sistem pelajaran di Malaysia menjadi parah dan teruk di bawah gerombolan Babi Negara... Entah apa-apa entah sistem merit... Kesian kat org kampung.. Diorang tak paham pun apa tu merit...

Tanpa Nama berkata...

Buat saje sistem SPM zaman dulu. 1,2,3,4,5,6 kan senang. Tak pening kepala. Dah kalu result tak bgs masuk lubang kubo sajelah jawabnye..