Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 31 Oktober 2009

NATANG BEWOK NAMPAK - ANAK BADAK TAK NAMPAK




MACAM KEM SEMENYEH PULAK





DISEKSA MENTAL DAN FIZIKAL - melayau

Dia dibiarkan mendengar jeritan seorang wanita yang disoal siasat di bilik bersebelahan. Tujuannya supaya dia percaya bahawa wanita itu adalah isterinya.

Tertekan akibat mendengar jeritan yang disangka suara isterinya itu, menyebabkan Moazzam Begg tidak dapat menahan perasaannya.

‘‘Saya tidak dapat menggambarkan apa yang saya rasa ketika itu terutama apabila saya memikirkan suara jeritan di bilik sebelah adalah suara isteri saya,” katanya ketika berkongsi pengalaman semasa menjadi tahan di Kem Guantanamo, Cuba.

Moazzam menyambung pengalaman tragis itu dengan memberitahu, sejak ditahan, dia berulang kali didesak supaya mengaku melakukan kesalahan yang tidak dilakukan.

Katanya, dia juga diingatkan bahawa nasib keluarganya bergantung kepada pengakuan yang dibuatnya.

Penyeksaan mental, menurut Moazzam adalah tambahan kepada penderaan fizikal yang dikenakan ke atasnya. Turut bersamanya dalam tahanan tersebut adalah lapan warga British. Mereka ditahan tanpa sebarang tuduhan rasmi atau perbicaraan.

Moazzam mendakwa telah diculik di London pada Disember 2001 dan dibawa ke wilayah Kandahar, Afghanistan serta disoal siasat di sana sebelum dihantar ke Guantanamo.

Menurut Moazzam, sewaktu ditahan, dia telah diheret di atas lantai dengan kedua-dua belah tangannya dihela ke belakang dan dibawa ke tempat yang tidak diketahuinya oleh beberapa pegawai yang dipercayainya sebagai ejen Biro Siasatan Persekutuan (FBI), Amerika Syarikat dengan senjata api diacu ke kepalanya.

Katanya, para penyiasat juga berulang kali menyoalnya dengan soalan-soalan yang tidak difahaminya seperti bilakah kali terakhir beliau berjumpa Osama bin Laden sedangkan beliau memang tidak pernah bertemu pemimpin rangkaian Al-Qaeda itu.

“Rambut dan janggut saya dicukur selain dipukul dan ditendang bertalu-talu oleh para penyiasat dan mereka juga tidak berhenti-henti bertanya mengenai Osama,” katanya sewaktu memberi pengakuan bersumpah di hadapan panel KLWCC.

“Tahanan tidak dibenarkan bergerak, berjalan dan bercakap. Makanan hanya diberi dua kali sehari iaitu roti. Tiada buah-buahan segar mahupun minuman panas diberikan. Begitu juga dengan sayur-sayuran.

“Kami hanya dibenarkan mandi beramai-ramai sekali dalam tempoh dua atau tiga minggu sekali. Kami juga dibogelkan dan diikat,” jelasnya lagi.

Moazzam yang beragama Islam berkata, haknya untuk bersolat dinafikan dan seingatnya, dia tidak menunaikan solat Jumaat selama tiga tahun pertama di kem berkenaan.

Katanya lagi, dia percaya tentera Amerika juga telah mempengaruhi beberapa tahanan menerusi pakar psikologi tentera untuk membunuh diri kerana cara mereka meragut nyawa sendiri itu hampir sama.

Lelaki tersebut turut merayu suruhanjaya itu untuk membawa kesnya ke tribunal jenayah perang kerana layanan yang diterimanya sepanjang berada dalam tahanan tentera AS adalah di luar batas-batas kemanusiaan.

INI KEM KAMUNTING


KAH KAH KAH…

woit… PENGALAMAN INI MACAM SUDAH SELALU KITA DENGAR...…kah kah kah..

kah kah kah... AL -MAUNAH...KMM... MUJAHIDEN MALAYSIA... MEMALI... LALANG... REFORMASI..ARKAM..SHIAH... kah kah kah..

kah kah kah… PELIK..KESAH ORANG ORANG INI … TAK ADA PULAK AKHBAR NAK LAPOR… kah kah kah..

woit… NATANG BEWOK DI CUBA NAMPAK…. kah kah kah..

kah kah kah… ANAK BADAK SEBELAH BANTAL… TAK NAMPAK…kah kah kah

nota:
sila gantaikan
amerika syarikat - jadi kerajaan malaysia
fbi - jadi special branch
di culik di london - jadi diculik di bangsar utama
dibawa ke wilyaha kandahar - jadi dibawa ke balai polis sentul
lapan warga british - jadi beratus ratus warga malaysia
osama ben ladin - jadi ustaz shaari
kem guantanamo bay cuba - jadi kem kemunting perak

p/s: tak boleh sembayang jumaat di guantanamo
tak boleh juga sembahyang jumaat di kemunting


kah kah kah… … SEMUA SAMA….kah kah kah…

kah kah kah…. PASAL APA DI GUANTANAMO SALAH?... kah kah kah…

kah kah kah… KENAPA DI KAMUNTING TAK SALAH?... kah kah kah…

woit… TANGKAP TANPA BICARA… DIMANA MANA PUN SAMA…kah kah kah..

woit... JANGAN LAH TIPU MELAYU... JANGAN BODOHKAN MELAYU... kah kah kah



10 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Bush di salahkan , Obama di salah kan, Guatamo di haramkan...tapi Kamunting halal , suci dan bersih.
Munafik betul

Sukj berkata...

DEPA NAMPAK ANAK MADEY JER...kah kah kah kah

AYAM KATIK DI DUBAI NAMPAK...BADAK DEPAN MATA TAK NAMPAK...kah kah kah kah kah

Mat Dangdut berkata...

fitnah dunia...manusia hidup dalam pra sangka..

zeqzeq berkata...

alahai semayang..

Sosialis Hijau berkata...

Apa yang sebenarnya ialah manusia akan menghalalkan apa yang dia lakukan tapi akan mengharamkan apa yang orang lain lakukan. Jika ia mendatangkan keuntungan maka akan di cari jalan dan hujah2 untuk menghalalkannya tapi jika orang lain yang untung maka keluarlah fatwa HARAMMMMMM. inilah realiti kehidupan lebih2 lagi yang berkopiah dan berserban walaupun tak semua.

Napi berkata...

hai ..mahaferoun, mcmla hang x tau rakyat mesia yg di guntanamoe, abu gharib. rasanya ada yg dh balik sorang ni, tak nak jemput ke dia bagi speech? takkan nak panggil orang luar je. orang yg tank\gkap dia perlu di bawah dan dihukum bawah kategori jenayah

sot berkata...

tak nak ISA tapi ISA menang gak hari tu...kah..kah..boyo pucong napok beruk kat lake garden tak napok..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Hisham, what kind of bullshit this Begg spouted. To my knowledge, Guantanamo detainees are given the access to alot of modern amenities like TV and air conditioners and their rights to prayers not forgetting lawyers. These detainees were pampered too much that they even took the liberty to try to strangle, kick and spit at the guards. As a result, the detainees faced the consequences of their own actions. I do not condone Guantanamo as much as I do not condone the detainees telling lies to the War Tribunal. I know what I am talking about because I know Guantanamo more than you Malaysians.

sokonglah isa sampai mampos berkata...

berita macam ni yang bikin hati panas pagi-pagi ni.

celaka betul pegi mampos la melayau,pakida,naina merican,dgn suma yg sokong ISA. bila US buat tau pulak cakap salah...tapi bila kat Malaysia buat-buat tak tau pulak.

bila 'orang kafir' tahan orang islam(macam kat US) jadi salah la kot...tapi bila orang islam tahan orang islam 'terpesong' macam kat malaysia ni ok la?

ini belum lagi citer kita dengar yg kat semenyih tu - tahanan bersesak-sesak - ada yg mati kena pukul lagi. hujah mereka ini masih sama lagi - iaitu mereka ini pendatang tanpa izin.

hoi rakyat malaysia sedar la pegi berdemo lagi. nanti kalau jalan jam jgn nak marah pulak pasal kes macam kat atas ni boleh jadi kat sapa-sapa je

Sudin berkata...

mamat tu tak gi sembahyang jumaat dah 3 tahun.....sepatutnya wartwan utusan meloya...penyebar kebodohan rakyat...siasat lubang jubor mamat tu kalau ada tumbuh ekor berok kat belakang mamat tu atau tidak.......

Ha,ha,ha....sat lagi akan keluar fatwa..... darurat ?

Ha,ha,ha....sat lagi akan keluar fatwa..... sesat/murtad/komunis ?

Kalau lawan ketuanan melayu,rasuah,rompak harta rakyat...propaganda mereka senang je isham ooiiii......komunis!!!!!!
Al-maklum dah bodoh lama sangat.....lebih 50 tahun.....

mengolah persetujuan ?
ya...!!!menjaga kepentingan raja dan sultan ketuanan melayu yang duduk celah kangkang bini tiap-tiap hari dan mengutip cukai sana-sini........anak didik Britishlah di katakan........

Ahli-ahli lanun gerombolan Umno/Bn jadi barua.....!!!!!!!