Ahad, 7 Ogos 2011

MAT POKO POKO MELEBONG LAGI




CUKUP POKET BANYAK INI?



nota:
inilah satu satu nya
seluar yang memiliki
banyak poket

apakah seluar ini yang
dipakai ketika hendak
memurtadkan melayu?

kalau seluar jean ini
menanag cool
ini rare edition
kah kah kah




BANYAK USAHA PUJUK ISLAM MURTAD
- berita hairan

KUALA LUMPUR: Mufti Perak, Harussani Zakaria, berkata banyak usaha dilakukan pihak tertentu untuk mempengaruhi dan memurtadkan umat Islam di negara ini, namun tiada tindakan diambil pihak berkuasa agama Islam termasuk pimpinan tertinggi bagi menyekat aktiviti berkenaan.

Beliau berkata, keadaan itu menyebabkan bukan saja ramai umat Islam memeluk Kristian, malah ada yang memeluk agama Hindu dan agama lain terutama saudara baru seperti India Muslim.

“Apabila saya dedahkan laporan Persatuan Paderi Malaysia yang mengisytiharkan lebih 230,000 umat Islam memeluk Kristian pada 2008, tiada tindakan diambil, malah kata saya itu didustakan.

“Hakikatnya banyak (murtad), bukan sekadar masuk Kristian tapi Hindu pun ramai, saya tahu banyak usaha dibuat bukan Islam untuk pengaruhi Islam, malah ada mengakui poketnya sentiasa ada RM30,000 hingga RM50,000 bagi mempengaruhi umat Islam memasuki agama mereka,” katanya.

Berkata, antara strategi diguna gereja mempengaruhi umat Islam termasuk mengadakan aktiviti memberi makanan seperti di sekitar masjid pada waktu solat Jumaat dan Maghrib selain mengedar risalah agama ke rumah dan memberi wang kepada pelajar.

“Pernah terjadi sekumpulan pemimpin dari Subang Jaya termasuk bergelar Datuk berjumpa saya untuk memberitahu ada gereja sebarkan agama pada pelajar, beri duit dan bible dan perkara terbabit dilaporkan pada polis, tapi tiada tindakan. Saya juga hubungi pihak berkuasa, tapi jawapannya, kami nak buat macam mana,” katanya.

Beliau yang kesal dengan sikap itu, meminta pimpinan tertinggi membanteras aktiviti berkenaan daripada menjadi serius selaras kedudukan Islam sebagai agama rasmi negara.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah.... BACA BERITA INI BETUL BETUL..... kah kah kah...

kah kah kah...TELITI BERITA MAT POKO POKO INI.... kah kah kah

woit...HANYA SATU FAKTA SAHAJA.... BERITA MAT POKO POKO INI SUDAH BOCOR...kah kah kah..

kah kah kah...DALAM POKET NYA SENTIASA ADA 30 KE 50 RIBU RINGGIT.... kah kah kah..

kah kah kah...NAMPAK LEBONG MAT POKO POKO INI.... kah kah kah..

kah kah kah.. ORANG NOGORI KATO KEPALA BANA INI POMBONGAK GODANG.... kah kah kah..

kah kah kah... CUBA MILIKI FIKRAH KRITIKAL... DAN TANYA... kah kah kah...

kah kah kah...ADAKAH 30 RIBU INI DUIT KERTAS SATU RINGGIT?.... kah kah kah..

kah kah kah...DUIT KERTAS LIMA RINGGIT?.... kah kah kah...

kah kah kah.. DUIT KERTAS LIMA PULUH RINGGIT?.... kah kah kah....

kah kah kah...ATAU DUIT KERTAS SATU RATUS.... kah kah kah

woit.... BESAR MANA AGAKNYA POKET SI PADRI INI?....kah kah kah...

nota:
poko poko apa cerita?
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

keimak la mupti nih... dulu dia la jugak yang dedahkan nama pompuan tu sampai kena buru ngan polis, ngan puak kristian...
dasar takde code of silence... nak lepaskan diri sensorang... sanggup dedah nama whistleblower dia...
pastu mula cakap berbelit-belit...

kgpadangbalang berkata...

mat poco poco ni penipu dan penakut.

dulu pernah sekali dia kata ada gereja kat ipoh nak murtadkan anak melayu, dia kata dia dapat tahu dari sms.

bila berita tu didapati penipuan, dia lepas tangan, cabut lari dan tak mengaku dia jugak tolong sebarkan berita palsu tersebut.

yang kena tangkap cuma penghantar sms tersebut.

susah nak hormat orang macam ni....

Silap Kona berkata...

Woi... utusan meloya silap tulis tu. Apala tt, bukan poket la, itu padri bawak guni / karung atas belakang dia lah.

Tanpa Nama berkata...

Woit TT. Hang memang bangang le TT. Paderi tu simpan 30 hingga 50 ribu tu tentu le dalam spender dia. Duit 50 ringgit le senang distribute. Memang Melayu mata duitan. Dapat duit dah sanggup jadi Kristian. Salah sape? Bagi 50 ringgit dah boleh pangkah parti kita. Kah kah kah.

anamuslim berkata...

kenapa nak ambik direct je Mat Poko-poko punya statement.Kata belajar tinggi faham-faham sendiri la ayat kiasan orang tua-tua..Maksud ada 30-50 ribu dalam poket patut kita faham maknanya dia ada duit.Tak usah la faham ada poket seluar sampai terlondeh isi duit. Mmg ada sesetengah perkara kita tak setuju dengan Mat poko-poko.Tapi bab murtad ni aku sendiri pernah dapat risalah kristian masa menunggu bas time belajar UPM dulu. Mmg tu pun niat mereka tolong...bukan saja-saja nak jadi sosialis... Mmg pun paderi ada duit. Mereka dibiayai oleh agensi di peringkat antarabangsa. Apa boleh buat, mereka mmg berusaha untuk memurtadkan orang islam yang kesempitan.Jutawan muslim, ahli politik muslim, pak Arab yang kaya-kaya dok buat apa tak boleh nak bantu orang islam yang susah..Yadim,Pusat Zakat, Perkim,Jakim, Jakun, Pekida,Pikimak, Pukimak dok buat apa? Jangan tahu dapat duit nak buat projek infra dan renovation bangunan je..so, salah siapa....Orang islam sendiri jugak....

Nostalgia abkk berkata...

Kenapa nak salahkan Ugama Kristian dan Paderi nya?
Apa bila orang Islam Murtad kenapa tak tengok perkara tu lebih objektif daripada mengambil jalan mudah menyalah kan orang lain.
Mubaligh Kristian memang tugas nya seperti pendakwah Islam mencari pemeluk agama baru.
Apa bila ada pihak tertentu menegur perkara2 yang bertentangan dengan Islam Pak Mufti jadi bisu.
Perkara2 haram yang berleluasa seperti judi,pelacuran,arak,rasuah,salah gunakuasa,menipu dan sebagai nya tak dengar pun suara bantahan dari Pak Mufti.Kuasa ada di tangan tapi hanya mengikut perintah orang2 politik demi kedudukan dan wang ringgit.
Jangan lah hanya duduk didalam pejabat keluarkan kenyataan menyalahkan pihak sana dan pihak sini.Rasullullah berdakwah dengan orang islam sendiri dan tidak mencari alasan untuk menyalah kan agama lain.

yes berkata...

Tiap tiap ugama tentu nak mengambil orang baru masuk ka ugamanya. Itu tidak dapat di nafikan. Persoalannya ialah umat Islam sendiri ya mesti menolong orang Islam. Jg marah keristian tolong orang Islam, jg marah Hindu tolong orang Islam, mana orang Islam, kenapa tak tolong mereka yg memerlukan? Kenapa Indian Muslim di hena? Mamak di perlekehkan. Kalau nak marah individu yg adalah seorang mamak , silakan tapi jg marah satu satu kumpulan . Pandanglah pada tabiat buruk orang Melayu Islam sendiri. Sama sama kita perbaiki.

Lang berkata...

bab murtad ni maleh aku nak bincang sangat... berbalik kepada asasnya... murtad itu mempercayai ada tuhan lain yg berkuasa selain Allah... itu syiriq... dan syiriq dalam quran kata 'no turning back', 'no u turn' 'no forgiveness' 'and not acceptable'

so.. boleh ke org murtad ni kembali diterima oleh Allah?

ingat ya.. murtad itu kapir... kapir itu kufur... kufur itu siriq.. nak paham syiriq tu kena ngaji betul2... sebab bila dah syiriq.. murtad le tu.. bukan saje ngaku tukar agama tau..

putera ledang berkata...

Kalu mufti pun takut untuk menegakan islam, baik berhenti ja. dah tentu kau bolih jumpa raja yg menjadi ketua ugama, ceritakan jangan takut.masyarakat islam di malaysia akan bersama org yg memperjuangkan islam.

Tanpa Nama berkata...

bagi rm 50 tukar agama,
bagi makan tukar agama,
bagi minum tukar agama,
jadi kristian, jadi hindu, jadi budha, kah kah kah,
mudah ke ?
setakat itu saja harga diri ?
apa merapu je orang tua nie ?
asyik tak modal lain ?
dah lama tak masyuk kot ?
maklumlah dah nak raya nie...
duit masih belum cukup
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

hah! ada lagi ularmak nih..

Hansley Arnaz Hawana berkata...

Mupti ni memang tak boleh pakai. Duduk makan duit Rakyat pagi petang. Tak buat keroje! Makan gaji bute ke ape? Tak banyak yang ko nampak rupenye ye? Bukan care tu aje orang Islam dimurtadkan, mupti oi! Tu menteri yang melahap rasuah, yang menipu rakyat, yang mentedarah harta orang kampung, yang kati betina, yang kaki arak, yang kaki judi, yang kaki kelentong ... semua tu pun nak menjahanamkan Islam juge! Mupti ni bute ke ape!