Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 7 Ogos 2011

PENJUAL AGAMA MEMANG RAMAI




IKLAN COOL TAHUN INI




ASRI : BUKAN HARAM UMAT ISLAM TERIMA BANTUAN AGAMA LAIN - minsider

Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin menegaskan “bukan sesuatu haram” jika umat Islam menerima bantuan daripada mana-mana penganut agama lain termasuk Kristian sekiranya terpaksa berbuat demikian.

Bekas mufti Perlis berkata sikap umat Islam yang enggan menghulurkan bantuan sesama mereka menyebabkan ramai golongan miskin terpaksa bergantung kepada orang bukan Islam.

“Bukan sesuatu yang haram untuk seseorang Muslim menerima bantuan daripada bukan Muslim. Apatah lagi, jika mereka dalam kesusahan yang amat. Tindakan mereka menerima bantuan tidak boleh dipersalahkan, sebaliknya perbuatan pihak Muslim yang sepatutnya memberi bantuan kepada mereka tetapi tidak melakukannya itulah yang patut disalahkan.

“Jika dibincangkan di sudut bantuan, pada asasnya kita tidak boleh menyalahkan orang lain kerana memberikan bantuan. Adalah menjadi hak setiap untuk memberikan bantuan kepada sesiapa yang mereka mahu,” kata beliau sambil menambah, mana-mana bantuan dibenarkan selagi mengikut peraturan dan undang-undang.

Tegas Asri, beliau difahamkan umat Islam yang hadir dalam satu majlis makan malam muhibah di Gereja Methodist Damansara Utama dekat Petaling Jaya, Rabu lalu adalah untuk mendapatkan bantuan yang gagal dilaksanakan agensi agama Islam melalui pemberian zakat.

Jelas beliau, kemungkinan umat Islam yang hadir itu “terpengaruh” dengan agama Kristan disebabkan sikap baik penganutnya membantu mereka.

“Difahamkan bahawa orang-orang Islam yang hadir, terutama ibu-ibu tunggal terdiri dari kalangan mereka yang amat daif dan miskin.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... KE MANA PERGI WANG ZAKAT?..... kah kah kah..

kah kah kah... PERSOALAN YANG WAJIB TERUS DI TANYA.... kah kah kah

kah kah kah... INGAT TAK TAHUN 1998 DAHULU?... kah kah kah..

kah kah kah...ADA BERAPA RATUS JUTA WANG ZAKAT HANGUS OLEH LEBAI REMISER.... kah kah kah..

kah kah kah... MALAON INI BUKAN SAHAJA PANDAI JUAL AGAMA.... kah kah kah...

kah kah kah....MALAON INI PANDAI JUGA JADI REMISER DI BURSA SAHAM..... kah kah kah...

kah kah kah... HIDUP MELAYU!...kah kah akh...

kah kah kah...MALAYSIA BOLEEEH!.... kah kah kah...

nota:

slogan hidup melayu
untuk melayu yang susah bernafas
kerana kureeng oxygen kah kah kah

22 ulasan:

anisah berkata...

Wang zakat? Bro dah bayar zakat ke belum? Zakat fitrah? Bayar lah awal-awal bro. Senang nanti nak agih-gihkan pada asnafnya.

Lang berkata...

zakat kini adalah satu cabang perniagaan... ada yg bukak bisness guna modal wang zakat... bisness man termasuk 8 asnaf ke?

UMNO membawa Berkat berkata...

aku terharu dengan pimpinan UMNO yang penuh ISLAMIK membela agama dan bangsa hingga parti lain didalam BN begitu akur dibawah pemerintahan yang diketuai oleh UMNO.

Dibandingkan antara parti-parti yang ada didalam PR dan BN, MCA dan MIC tidak berani untuk mempersoalkan ISLAM dan mempersoalkan ketuanan melayu mahupun memohom jawatan menteri didalam kabinet jika tidak ditawarkan.

Perbezaan diantara pemimpin UMNO/BN dengan PR pula...begitu ketara sekali dari segi

1. Intergeriti.

2. Profesionalism.

3. Kepimpinan.

4. Amanah.

5. Keperibadian.

6. Pegangan agama.

Pemimpin-pemimpin didalam PR pula kebanyakan diantara mereka diselubungi oleh skandal-skandal seperti seks, liwat, rasuah dan juga perkauman.

Rekod mahkamah menyatakan tiada mana-mana pemimpin dari UMNO atau BN yang didakwa dimahkamah diatas kesalahan terlibat dengan rasuah ataupun seks.

Aku menyeru seluruh rakyat Malaysia agar terus berdiri teguh bersama UMNO/BN kerana mereka inilah yang mampu mempertingkatan ekonomi negara yang akan memberi banyak manafaat pada kita sebagai rakyat.

Kemampuan UMNO/BN memerintah, rakyat akan terus makmur dan hidup tanpa tekanan ekonomi.

Hidup hidup...hidup UMNO

Hidup hidup...hidup BN

suahati berkata...

Kita dok kisah orang lain dok pujuk orang Islam tukag Agama.

Yang ramai orang Islam tak ikut peraturan dan patuh ajaran Islam kita tak pernah kesah.....

.

Tanpa Nama berkata...

duit zakat yang banyak2
tu pegi jahanamkan kat maner?

susah betul kalau orang jahiliah tak sedar diri nk jadi pemimpin...

leekonu berkata...

Sunday, August 7, 2011
LIVE - Hassan Ali Dipaksa Sujud Kepada DAP!


Bermula jam 10 pagi sampailah jam 3 petang mesyuarat mengenai isu Serbuan Gereja yang dilakukan oleh JAIS dan Yb Dr Hassan Ali akhirnya memperolehi keputusan yang sudah dijangka kita semua umat Islam.

Hassan Ali dilaporkan terus keluar dari bilik mesyuarat dan enggan ditemubual sebaliknya menyatakan Presiden Parti akan membuat kenyataan berhubung pekara tersebut.

Dari apa yang Gomo dimaklumlan oleh sumber Rapat Hassan Ali bahawa Pimpinan PAS telah mengesa agar Hassan Ali memohon Maaf diatas kebiadapan nya menyerbu Gereja tempoh hari. Hassan Ali tidak sepatutnya membelakangkan sekutu DAP dalam hal ini dan sewajarnya sebarang tindakan dari Hassan Ali perlu dirujuk kepada parti terlebih dahulu.


Gereja Methodist Damansara Utama - Kubu Murtadkan Umat Islam.

Hassan Ali sekali lagi dipaksa menutup mulut oleh pimpinan PAS dan dari ini maka jelaskan kepada kita semua PAS sudah tidak relevan dalam memperjuangkan apatahlagi mempertahankan Islam. PAS tunduk dan akur pada DAP Kafir demi meraih undi si Kafir dan ini jelas pada kita PAS sudah semakin hancur menjadi Barua kepada DAP.

DAP menolak Islam dan sekarang DAP sudah mengganti PAS.


Bayangkan jika kelak Pakatan Rakyat DAP,PAS dan PKR mentadbir negara apa akan jadi? Islam akan terus berkembang atau akan terus mundur?

Semoga Rakyat Malaysia khusunya Umat Islam sedar bahawa PAS Barua kepada DAP Kafir.

Wajib kita menolak PAS yang bersekongkol dengan Kafir menjahanamkan Islam.


Psssttt.... Pas memang Babi lah, bangsat punya Nik Ajis pelacur Ugama.


Posted by PAPA GOMO
Posted by Gelombang Wangsa Maju at 4:17 PM
Labels: Pakatan Haram
2 comments:

Al Amin said...

Assalamu'alaikum. Masya-Allah. Sekarang Pas di bawah kepimpinan ulamak telah sujud kepada KAFIR HARBI. Apa pula nanti fatwa Nik Aziz dan Hadi Awang ?. Puak Pas, umat Islam perhati baik-baik, apa orang berdua ni nak putar-belit Al Quran. Silap putar NERAKA JAHNAM.

Ana minta umat Islam rujuk kepada Al Quran dan mengamati Surah Fatir ayat 5 dan 6 yang bermaksud,

" Wahai umat manusia !. Sesungguhnya janji Allah 'yakni membalas amalan kamu ' ADALAH BENAR. Maka janganlah kamu diperdayakan oleh kemewehan hidup didunia, dan janganlah syaitan yang menjadi sebesar-besar penipu itu berpeluang menyebabkan kamu terpedaya dengan ' yakni kemurahan ' ALLAH. ' yakni lalu kamu lalai dan menderhaka '.

Sesungguhnya SYAITAN itu adalah MUSUH bagi kamu maka jadikanlah dia musuh ' yakni yang mesti dijauhi tipu-dayanya '. Sebenarnya dia hanyalah mengajak golongannya supaya mereka menjadi dari penduduk NERAKA '. Tafsir PIMPINAN AL RAHMAN. Wallahu'alam.
August 7, 2011 5:44 PM

Tanpa Nama berkata...

Penjual agama ni kat pasar ramadan pun ada...cantik gerai depa....memang sial mcm zul bisul
kah...kah..kah

Kamparianz berkata...

Dan jangan lupa kes wang zakat di kedah sebelum PRU12 2008 dulu kemana hala tujunya...hahahahahaha.

kalbunUMNO berkata...

yang aku tahu, agama aku suruh aku berikan zakat fitrah kepada orang fakir dan miskin, supaya mereka sama-sama merasa gembira di hari raya.
orang miskin dan fakir yang dipilih untuk diberikan zakat tersebut adalah mereka yang mendiami tempat kita berhari raya.
kenapa susah-susah geng lebai keladi suruh bayar zakat fitrah kepada mereka atau wakil mereka?. adakah mereka ingat kami tak kenal orang kaya demgan org miskin?.
yang mereka duduk peram duit zakat dan dibahagi duit zakat selepas hari raya itu siapa suruh?.

Tanpa Nama berkata...

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-14434318

DatoPidi berkata...

salam sahabat,

aku dulu seorang seaman. round the world utk cari duit. selalunya kalu sampai di mana2x pelabuhan didunia ini "Flying Angel" la yg selalu dtg membantu.

bebudak malaya waktu tu gaji tak banyak mana jadi dgn bantuan FA ini tambang teksi ke bandar berhampiran settle.

aku ke gereja, merayakan hari natal bersama2x, melakukan aktiviti sosial bersama2x. tanya la bebudak kapal yg berkhidmat di syarikal kapal milik negara, siapa yg akan bantu mereka?

nota - kalu betul la org malaya nie mudah sgt tergugat iman mereka aku rasa semua fleet syarikat kapal negara ini dah msk kristian.

pendapat aku yg islam ini sepatutnya kita kena bermuhasabah diri, berlapang dada dan bersangka baik kepada tiap insan.kita yg islam ini sepatutnya menjadi contoh yg baik kepada agama lain.

isu jais ini sesungguhnya pada pendapat aku amat memalukan.

mereka yg punya kuasa dan bijak pandai sepatutnya mencari penyelesaian kenapa ada lagi org muslim di SELANGOR ini yg inginkan bantuan dr gereja? (pungutan ZAKAT 2011 adalah RM 114 JUTA ++)
kenapa masih ada lagi asnaf yg susah di selangor?
jatuh bankrap ke LEMBAGA ZAKAT SELANGOR kalu membantu 8 asnaf penerima zakat?
berapa juta pulak golongan asnaf kat negeri selangor?

RM 114 JUTA bro. kalu cincin BIK MAMA bole beli 4 biji bro.
kalu kenduri utk anak berancuk mau makan bulan.

Tanpa Nama berkata...

Buat UMNO membawa Berkat.. :
ko buat aku termuntah air kelapa yg aku tgh minum time berbuka..
lain kali jgn buat lawak kuat sangat bro.takut ade yg lemah jantung mati dibuatnya..
Kahkahkah

Borong Dari China
www.nusantaraempire.com

Tanpa Nama berkata...

Perbezaan diantara pemimpin UMNO/BN dengan PR pula...begitu ketara sekali dari segi

1. Intergeriti.(SPR,JPN,KDN beri IC pada mat Indon,Bangla,Myanmar)

2. Profesionalism.(Ramai mati misteri di tangan SPRM)

3. Kepimpinan.(Munafik)

4. Amanah.(sapu duit rakyat utk beli kapal selam)

5. Keperibadian.(Alim kucing macam PM mat Monggol)

6. Pegangan agama.(Haprak-pemimpin kena tangkap khalwat dan raba bontot pelayan)

Kesimpulan Pemimpin-pemimpin BN semua taik kucing dan penjilat bontot Yahudi.

anamuslim berkata...

UMNO MEMBAWA BERKAT adalah manusia yang buta, dari segi agama dan dari segi sekular.aku tak tahu lah apa yang dia makan sampai jadi bangok macam itu..rasanya dia tak baca berita hatta utusan malaysia skalipun...yang rasuah termasuklah kamu punya ketua monkey mengenai pembelian kapal selam sampai mampos pompuan monggolia..yang skandal seks tidak pernah disiarkan tapi seantero dunia tahu, kes rogol, kes pompuan simpanan, kes main pompuan di kelab..yang kalah judi berapa banyak, yang mabuk sampai raba punggung pelayan kelab berapa banyak, yang membunuh berapa banyak, yang pau duit rakyat buat berancuk, yang pergi konvokesyen anak guna duit rakyat,yang bawak lari duit keluar negara berapa banyak, yang bawak lari anak dara orang...seme ada..cuma kau je bodoh...

Tanpa Nama berkata...

UMNO membawa berkat baru keluar dari longkang! patut mulut busuk macam longkang!! woii barua! hang tak bengai ka! pemimpin hang dok songlap duit.. puak kebanyakkan ulama dalam UMNO jenis kaki sapu duit zakat! bangang dok mengapu UMPORNO
Ada spesis haiwan bertopeng manusia dalam komentar ni!! anjing!!

ANAK JAWA berkata...

Memang dasar org melayu dia lebih suka tenguk last balance pungutan setiap tahun berjuta-juta.dia nak simpan mcm dia yg punya, bukan dia org nak tolong yg memerlukan, ramai org yg susah tak tau mcmmana nak berurusan dgn org pejabat (birokrasi) sepatutnya pegawai zakat jumpa ketua kampung,pengulu dia ni yg tahu anak kariah yg patut terima zakat.

ashraf berkata...

macam PR,PR rela pergi kekampung nak cari siapa layak terima zakat..

tapi kerajaan???

miss lyzeer berkata...

gambr tu cukup menarik dan mempunyai pengertian yang cukup dalam =)

submission.org berkata...

The Commandments
[2:177]
Righteousness is not turning your faces towards the east or the west. Righteous are those who believe in GOD, the Last Day, the angels, the scripture, and the prophets; and they give the money, cheerfully, to the RELATIVES, the orphans, the needy, the traveling alien, the beggars, and to free the slaves; and they observe the Contact Prayers (Salat) and give the obligatory charity (Zakat); and they keep their word whenever they make a promise; and they steadfastly persevere in the face of persecution, hardship, and war. These are the truthful; these are the righteous.

Recipients of Charity
[2:215]
They ask you about giving: say, "The charity you give shall go to the parents, the RELATIVES, the orphans, the poor, and the traveling alien." Any good you do, GOD is fully aware thereof.

Major Commandments
[4:36]
You shall worship GOD alone - do not associate anything with Him. You shall regard the parents, the RELATIVES, the orphans, the poor, the related neighbor, the unrelated neighbor, the close associate, the traveling alien, and your servants. GOD does not like the arrogant show-offs.


[17:26]
You shall give the due alms to the RELATIVES, the needy, the poor, and the traveling alien, but do not be excessive, extravagant.

[24:22]
Those among you who are blessed with resources and wealth shall be charitable towards their RELATIVES, the poor, and those who have immigrated for the sake of GOD. They shall treat them with kindness and tolerance; do you not love to attain GOD's forgiveness? GOD is Forgiver, Most Merciful.

[30:38]
Therefore, you shall give the RELATIVES their rightful share (of charity), as well as the poor, and the traveling alien. This is better for those who sincerely seek GOD's pleasure; they are the winners.

anti politik babi umPORno berkata...

Aku rasa macam nak mencarut tapi bila pikir ni bulan Ramadhan aku tak jadi....

Dari dulu lagi aku rasa was-was adakah duit zakat yang aku bayar sampai kat tangan orang miskin......

Aku cadangkan Pakatan Rakyat tubuhkan satu badan 'Baitulmal' mereka sendiri yang bertanggung jawab untuk cari dan war-warkan sesiapa orang Islam yang kesempitan hidup sila daftar kat sini..

Maka kita semua penyokong Pakatan Rakyat dan jugak golongan atas pagar yang rasa selama ni bayar duit zakat tapi duit tu masuk kat kantung Perompak yang duduk kat Pusat Zakat......kita alihkan dari membayar zakat ke Baitulmal tajaan umPORno ke Baitulmal Pakatan Rakyat yang lebih telus.

Setiap 6 bulan mintak badan ni buat pengumuman berapa duit zakat dia terima dan berapa banyak duit yang dia dah hulur kat orang miskin.

dengan cara ni duit zakat yang kita bayar insyAllah sampai ke tangan orang yang berhak....

Aku takut.... selama ni duit zakat dan cukai yang kita semua bayar digunakan oleh Lady Gajah untuk beli cincin RM 24 Juta tu sedangkan ramaiiiiiii lagi umat Islam dibawah sana yang sedang menderita......

dan jugak aku takut... duit kita dah keluar untuk bayar zakat.. tapi pahala x dapat.....

Tanpa Nama berkata...

TT, betul ke ada mufti guna wang zakat nak pi oversea (timur tengah) atas alasan lawatan rasmi dan bawak bini sekali guna wang zakat? Business class pulak tu! Cuma tanya je. Kalau betul, harap betulkan. Kalau silap, jangan silapkan.

Revolusi_Malaysia berkata...

Mana pergi duit zakat yer?