Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 7 Ogos 2011

LAGI REKRUT TUHAN




BERAPA SEKILO?





SAYA RELA DIPECAT
- meloya

Hasan Mohd. Ali, yang tidak disenangi oleh anggota Exco yang lain atas ketegasannya mengenai soal Islam, menegaskan beliau sanggup dipecat demi kepentingan akidah ummah.

Katanya: "Saya sanggup melakukan apa sahaja termasuk menerima kenyataan jika saya diminta melepaskan jawatan sebagai Exco Kerajaan Negeri dan apa-apa jawatan sekali pun demi memperjuangkan apa yang saya yakin dapat membantu umat Islam, khususnya di negeri Selangor."

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit .... NAK PECAT BUAT APA.... kah kah kah..

kah kah kah...DALAM MUKTAMAR PAS YANG LEPAS SUDAH KENA TENDANG.... akh kah kah..

kah kah kah... PELUANG TAMAT UNTUK YOU GI.... kah kah kah.

nota:
bila hasan ali berjuang kepentingan ummah
satu malaysia ketawa kah kah kah

bila hasan ali berjuang kerana nak bayar hutang
satu malaysia kata betul betul betul

bila hasan ali kata ada phd
satu malaysia tanya berapa sekilo kah kah kah

nota:
semua berjuang kerana agama dan bangsa
ibrahim ali untuk agama dan bangsa
zul nordin untuk agama dan bangsa
hasan ali pun sama untuk agama dan bangsa

yang tak jelas agama apa
dan bangsa apa
kah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"semua berjuang kerana agama dan bangsa
ibrahim ali untuk agama dan bangsa
zul nordin untuk agama dan bangsa
hasan ali pun sama untuk agama dan bangsa"

Tepat sekali TT. Mereka semua ada persamaan dalam perjuangan.Kalaulah yang dituliskan TT adalah benar seperti yang mereka ungkapkan, sahlah mereka ini dari Tok guru yang sama.Maknanya "berjuang untuk agama dan bangsa" walhal dalam islam diharamkan untuk seseorang islam berjuang demi bangsanya.Sebab Nabi s.a.w bersabda, mereka2 yang berjuang demi bangsa adalah bukan dari kalangan umatku. Yang berjuang untuk bangsa adalah Yahudi laknaktullah Apco-Apno.

Dikalangan sahabat2 Nabi s.a.w yang sangat hampir dengan Rasullulah seperti Salman Al farasi adalah berbangsa Parsi, bukannya bangsa Arab sangat terkenal dalam peperangan Khandak dalam perang menentang Yahudi laknat jenis Apco dan penjaga masjid nabi pula adalah perempuan Habsyi yang hitam legam,tapi sangat di ambil berat kebajikan mereka akan Nabi s.a.w. Jadi bagi mengatakan tiga ekor berok diatas berjuang untuk bangsa adalah menipu diri mereka sendiri dan perjuangan mereka sebenar adalah untuk Apno-Apco, sebab mereka adalah Phd. kangkung yang sangat terkenal.Sebabnya manusia itu di nilai dari percakapan mereka dan seterusnya di terjemahkan keatas perbuatan mereka. Kalu kata berjuang untuk agama sahlah mereka berjuang atas agama yahudi sebab persamaan bagi ketiga-tiga berok di atas adalah perjuangan untuk agama Yahudi dan bangsa adalah bangsa Yahudi yang tak lain tak bukan untuk agama dan bangsa Apno-Apco.Kah..Kah..Kah.

Tanpa Nama berkata...

http://www.drhasanali.com/profile.htm

Bekas Timbalan Ketua BTN la pulak

Kerjaya

Beliau telah dilantik sebagai Timbalan Pengerusi Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada 2008. Beliau merupakan penceramah motivasi dan pernah menjadi pengerusi majlis Forum Perdana Ehwal Islam di RTM1 selain memberi ahli panel di al-Kuliyyah ( TV3) dan banyak lagi.

Beliau juga pernah menjawat pelbagai jawatan dalam kerajaan seperti:

* Penolong Setiausaha di Bahagian Kabinet, Jabatan Perdana Menteri (JPM)
* Ketua Penolong Pegawai Daerah Kuala Selangor
* Ketua Penolong Setiausaha (Perkhidmatan) Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor
* Ketua Penolong Pengarah Pusat Pengajian Pembangunan Malaysia, JPM
* Ketua Penolong Pengarah (Unit Perancangan) Kementerian Tanah
* Ketua Pusat Institut Tadbiran Awam Negara (INTAN)
* Timbalan Ketua Pengarah Biro Tatanegara, JPM.
* Timbalan Ketua Pengarah, Unit Penyelidikan Sosio-Ekonomi, JPM

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro..

Betul lah bro..
Muka Ibrahim Ali, Hassan Ali dan Zul Nordin ni sepesen je...
Berjuang atas agama utk cari makan..

Spesies ni dah patut kena pupus ni..duduk dalam hutan macam tarzan..

atam hutan berkata...

pecat sajaha ganti orang lain. teman nak tengok lepas di pecat dari exco apa reaksi dia

tungkaran hati.blogspot berkata...

Ramai yang masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....!
Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP yang anti-Islam terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...!
kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
Jika UMNO itu jahil mentadbir negara maka sekarang inilah waktunya PAS membuktikan ianya lebih baik dari UMNO...bukannya sekadar ceramah dan tazkirah semata-mata.
Cuba lihat PAS di Selangor , PPinang dan Kedah adakah dihormati!!!
Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah Negara Islam yang berdaulat bukannya negara kebajikan seperti yang dikehendaki oleh DAP dan sekutunya!

Lang berkata...

berjuanglah untuk warga marhaen... bangsa marhaen... kaum marhaen... yang susah perlu dibantu... yg derita perlu dibantu... pernahkah yg kaya membantu tanpa soal dan jawab...

orang lama pas berkata...

tungkaran hati terbaek..

terbaek...

Tanpa Nama berkata...

Ciss .., ko TT & ko punyo grombolan terlalu copet menuduh & terlalu sombong menglabel orang itu & ini sodang ko sendiri siut-miut bab agamo nih.

Kopalo bana apo gerejo ajak orang makan malam bulan2 posa nih? Kopalo bana ko lah. Tak marah ko orang Hindu kalu gerejo buet mandi minyak deepavali?

Ko copet bonar prasangko sesamo Islam tapi amat baik sangko dongan gerejo. Ko ni boi susu ket anak mungki tapi anak sendiri lapar.

TT ko bukan botul semuo. Ko bukan pandai semuo. Jangan bongkak.