Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 13 Ogos 2011

EEE ADALAH MALAPETAKA ORANG MELAYU




MALAPETAKA DARI EEE







nota:
sejarah telah mengenalkan
manusia melayu dengan kitul dan mendeliar
belajar lah dari sejarah!




ASRI : MUSLIM PULAU PINANG PATUT SOKONG FATWA LARANG GUNA PEMBESAR SUARA - minsider

KUALA LUMPUR, 13 Ogos — Bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyokong keputusan Jabatan Mufti Pulau Pinang yang mengeluarkan arahan agar suara bacaan al-Quran tidak dikuatkan melalui pembesar suara seperti yang berlaku di kebanyakan masjid sebelum waktu solat.

Asri juga berkata, mematuhi keputusan dikeluarkan Jabatan Mufti Pulau Pinang tidak harus dianggap sebagai isu poliitk semata-mata.

“Mematuhi hal ini bukan kerana isu politik semata, tetapi itu arahan Nabi s.a.w. dan juga menjaga Islam yang harmoni. Umat Islam Pulau Pinang sepatutnya menyokong keputusan ini, dan saya menyokongnya,” katanya lagi.

“Fatwa atau arahan ini bagi saya selaras dengan kehendak syarak,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Asri , kelahiran Pulau Pinang ini berkata, apa yang Islam syariatkan untuk diangkat suara, hanyalah azan dan “selain itu, tiada nas yang menyuruh kita menguatkan suara sehingga mengganggu orang lain.”

Malah kata beliau, perbuatan itu dilarang oleh Nabi Muhammad s.a.w. dan apatah lagi dalam Islam, ketenteraman orang lain dipelihara melainkan jika ada pengecualian tertentu yang diizinkan oleh syarak.

“Maka, dengan itu memang wajar arahan meminta dielakkan bacaan-bacaan yang dibuat melalui pembesar suara yang boleh mengganggu orang luar dan dalam masjid,” kata beliau.

Mengikut laporan media semalam, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang mengeluarkan pekeliling mengarahkan semua masjid dan surau di negeri itu menghentikan penggunaan sistem pembesar suara ketika bacaan al-Quran pada waktu sebelum subuh kerana amalan itu bercanggah dengan hukum syarak dan boleh mengganggu orang lain di dalam dan luar masjid.

Bagaimanapun kerajaan Pulau Pinang menyerahkan kepada pentadbiran masjid atau surau di negeri itu membuat pertimbangan sendiri sama ada mahu menggunakan sistem pembesar suara untuk mempendengarkan bacaan al-Quran dan zikir sebelum waktu subuh atau sebaliknya.

NOTA:
mesti ada pihak gerombolan
yang akan menuduh ini kerja china dap

akan meloncat loncatlah
para eeee di pulau pinang

inilah bahaya nya kalau negara ini
di dominasi oleh eee

kalau membaca buku sejarah melayu
kita akan bertemu dengan watak kitul
kita akan bertemu dengan keling mendeliar
watak watak eee ini aadalah yang awal membawa
fitnah ke dalam istana kerajaan melayu melaka

kalau membaac buku memoir abdullah sidi
kita juga akan bertemu dengan watak eee
yang suka memasukan jarum pekauman

justeru: jumpa eee jumpa ular ketuk
kepala zul nordin dulu kah kah kah

NOTA:
kita tunggu dan lihat
eee ini akan buat kacau
seperti di melaka 600 tahun dahulu

kita tunggu dan lihat
eee ini akan buat demo
untuk menunjuukan mereka
lebih islam dari nabi muhamad
kah kah kah

EEE BARU MASUK

18 ulasan:

orangkola berkata...

Saya menyokong 200% keputusan tersebut bukan atas tuntutan politik tetapi atas tuntutan agama

Tanpa Nama berkata...

Macam2 da skang niee...huhuhu..
Iktibar Malek Noor : Tak Pernah Puasa Sehingga Umur 46 Tahun

Memek Muka Ngeri Penerjun Olimpik Dunia

Koleksi Gambar Signboard Tandas Yang Lawak

Beruk Ketawa...kahkahkah berkata...

TT, nak tanya sikit boleh ker

IMAM BESAR EEE kat Malaysia ni saper?

Kenapa dia masih tak nyanyok lagi...kah kah kah..kah kah

Ezam Bakar Malaysiakini berkata...

Saya orang Melayu tulen (bukan E-Mamak) yang tinggal bersebelahan dengan madrasah. Bila bulan puasa, imam kat madrasah akan buka speaker sampai memekak telinga dan mengundang penceramah berceramah sampai lewat malam setiap malam. Budak-budak kat rumah tak boleh belajar manakala bayi jiran sebelah menangis bila dengar orang berceremah kerana pembesar suara dipasang terlalu kuat (had maksima). Saya dan jiran saya tak boleh tahan tetapi tak berani nak cakap kerana nanti dituduh murtad pula.

Tanpa Nama berkata...

jumpa eeee jumpa ular, ketuk kepala zul nordin dulu.
Wakakakakakakakakakakaka

p/s - takde ke group kat FB "1000000 org sokong, jumpa eee jumpa ular, hempuk kepala zul nordin dulu"

mek berkata...

'justeru: jumpa eee jumpa ular ketuk
kepala zul nordin dulu kah kah kah'

tt, this one i like...
kah kah kah

serenity9260 berkata...

puak2 mendeliar ni memang ramai pewarisnya dalam dacing

1.Pejuang Syria Menggunakan Bateri Dan Air Untuk Mengecas Handset
2.Pelajar Britain Melakukan Pembedahan Lidah Mahu Fasih Bahasa Korea
3.2 Galaksi Akan Berlanggar, Atau Sudah Berlanggar?

Non-Governmental Individual berkata...

MEMANG DAH TERBUKTI DALAM SEJARAH MELAYU, KAUM2 EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE INI MEMANG SUKA BUAT HAL!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Noorainee sampaikan sumbangan Ramadan-b.hairan


2011/08/13

KUALA LUMPUR: Isteri Timbalan Perdana Menteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman, hari ini menyampaikan sumbangan kepada 116 penduduk Projek Perumahan Rakyat (PPR) Intan Baiduri, Kepong di sini sempena Program Nur Ramadan, yang diadakan bagi membantu golongan kurang berkemampuan.

Penerima terdiri daripada 41 anak yatim, 26 orang kelainan upaya, 26 warga emas dan 23 ibu tunggal.

Antara sumbangan ialah duit raya, sejadah, kuih raya dan kerusi roda yang berjumlah kira-kira RM25,000 hasil sumbangan beberapa dermawan.

hahahahahaha, abisla bik mama. Sejak dua menjak ni bini tpm dah mula show off. Sblm ni pasal sekolah dalam hospital. B.hairan pun dah masuk jarum popularkan bini tpm. Bakal flom le katakan.

Tanpa Nama berkata...

Salam nak share sikit pengalaman pergi ke negara Oman. penduduk dia boleh dikatakan 98 peratus Islam malah berjiran dengan saudi. Nabi pernah mendoakan Oman supaya terus banyak ikan sewaktu menghantar sahabatnya untuk pergi berdakwah. Dah lupa nama sahabat tersebut. Boleh chek sejarah. tapi yang bestnya aku pi sana tak dengar azan kuat macam kat malaysia. Lalu aku bertanya" why i didnt hear azan here like in my country". lalu member memberitahu kat sini memang ada larangan azan kuat terutama pada waktu subuh. Itu larangan dari Sultan. Aku ada juga dengar azan dari beberapa masjid waktu zuhur dan maghrib tapi takla sekuat kat malaysia. Malah negara Oman sangatlah bersih..Paling bersih di dunia mengalahkan Singapura. So kesimpulannya Islam kat malaysia ni islam budaya bukan Islam amalan. Lepas tu nak menembak tak tentu hala. Kononya lebih islam dari orang islam yang lain. malah berani pulak tu cakap mazhab syafiela yang paling betul. Sunnah wal jamaahla yang paling benar. Setiap orang ada pendapat masing2. tak semestinya kita yang terbetul antara yang betul. Allah Maha Mengetahui dan paling benar judgementnya. Apa hak seorang Islam menilai keislaman orang lain. Kita belum tentu akhir kita dimana.

lagi satu profesor aku dari afghanistan pernah berkata "only in Malaysia" ada halal certificate. Which is too much. for example dia bertanya.
1. Air newater kat Singapore tu halal ke haram. kan dah diproses dari segala macam najis manusia islam tak islam. Ada yg makan babi dan tak?
2. Kalau ubi kentang, tomato ditanam bubuh baja najis manusia halal ke haram. Sebab dia kata organic farm ni dah ada sejak zaman imam syafie lagi.
Isu ni aku timbulkan sebab baru-baru ni ada isu DNA babi dalam margerin yang buat kuih raya tu. What about DNA alkohol. Kan kita buat roti dari yeast. Dalam yeast tu mesti ada unsur alkohol.

Aku bukan nak confusekan pembaca tapi nak bagitau orang kerja jabatan agama ni tak kirala JAKIM, JAPUN,JAMBAN depa takdak kerja lain yang lebih prioriti dan signifikan ke?

dinpalat arau berkata...

APA CERITA KEMPEN BOKIOT RESTORAN MAMAK????

TopiJerami90 berkata...

hahahaha..
org ada hujah la ngok..adehh


video malaysia vs ukraine sukan universiti dunia
PELAWANAN PERSAHABATAN ITALY VS SEPANYOL
Facebook mula saingi BlackBerry
PELAWANAN PERSAHABATAN KELANTAN SEMPENA PIALA MALA...
Malaysia terlepas peluang
Perlawanan Spurs-Everton ditunda
Guru agama ditahan liwat pelajar
Semangat merdeka
Zulkifli Noordin cabar Anwar
BAJU PALING MAHAL ABAD INI
5 GUA TERCANTIK DUNIA

Tanpa Nama berkata...

Jumpa ular.jumpa babi...jumpa mat kotak..jumpa mat katak..jumpa zul nordin..jumpa eeeeee....
belangkong kepala Mamak Kutty Madday..

Tanpa Nama berkata...

TT, si kitul ngan si ketot....mana yg lebih haprak?

si kitul alaf baru adalah si ketot...

si ketot pakai kopiah....

si ketot cakap banyak...

si ketot pejuang murtad yg totok...

TT ada jawapannya...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Why do you say "EEE baru masuk"= Bengali from Bangladesh?Tell me,which malay is pure?Anwar,Husam Musa,also have indian blood.Not a single Malaysian PM is a pure malay.Not a single one. Bengal/Bangladesh's history and culture is far greater then Malaysia,and far more spiritual than your half dazed country.(For your information,so called Tibetan Buddhism birthplace is Chittagong,Bangladesh.)

Atuk Cool berkata...

mamak ni tu laa kadang2 cakap belit2..bab membodek memang pandai.tapi belakang kita dia tikam abis2..dalam umno kan ada ulama2 muda la kononnya. pasal apa diam saja. berbuih mulut zikir pun tapi kalau tak bawa manfaat pada umat pun tak guna jugak. isu gereja nak serang selangor. isu azan nak serang penang.kedua2nya nak tarik orang kampong undi BN pasal orang bandar semua dah boikot utusan, baca malaysiakini dan sokong PR.kita serang dia dengan isu altantuya, pengundi hantu, kapal selam scorpene, MAS bankrap, Rosmah puaka, muhyiddin nak jatuhkan najib, cina MCA nak masuk DAP dan macam2 lagi..

janggut berkata...

...lebih islam dr nabi muhamad..perghhhhh..

Tanpa Nama berkata...

Ramai org suka hentam mamak, tapi tak tau sumbangan org mamak terhadap politik pakatan pembangkang. Ramai mamak di Penang sokong dan bersama perjuangan DAP kerana DAP lebih telus berbanding parti2 lain.

Ramai yg tak sedar, melayu sendiri yg bawa malapetaka pada bangsa sendiri, sikap dengki, burukkan musuh, tak boleh tngk org lain senang....tu semua sikap org melayu yg tak sedar2 diri sejak dari dulu hingga sekarang.

Ramai org melayu melalak, mememik kononnya malaysia ini milik depa, tak bahlulnya depa nie ialah nak capai kekayaan 30% pun tak mampu walaupun malaysia dah lebih 50 tahun merdeka.