Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 13 Ogos 2011

SPR MENIPU UNTUK MENANGKAN ROSMAH DAN NAJIB



GUMBIRA RAKYAT MESIR



nota:
gambar inilah yang hendak kita lihat
madey
rosmah
najib
dalam kandang sedang dibicarakan
seperti husni mubarak di mesir
kerana menipu pilihanraya
kah kah kah


PAS TOLAK ASALAN SPR. MINTA CAMPUR TANGAN AGONG - minisider

KUALA LUMPUR, 13 Ogos — PAS menolak alasan “kesilapan teknikal” yang diberikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semalam berhubung kontroversi daftar pemilih, sebaliknya mendesak campur tangan Yang di-Pertuan Agong.

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata, Tuanku Mizan Zainal Abidin perlu menggunakan kuasa baginda ke atas suruhanjaya itu selain mengambil tindakan ke atas pengerusi dan timbalan pengerusinya berhubung isu memanipulasikan butiran pengundi, didakwa pembangkang memihak kepada parti yang memerintah.

Beliau mengecam penjelasan Pengerusi SPR Abdul Aziz Mohd Yusof semalam bahawa kesilapan-kesilapan yang dilaporkan adalah berpunca daripada masalah teknikal dan maklumat laman web bukan terkini.

Mohamad berkata alasan itu tidak boleh diterima kerana wujud begitu banyak kecelaruan dalam daftar pemilih.

“Kami bercakap mengenai ribuan dan ribuan kesilapan, pendaftaran berganda, pemastautin tetap diberikan hak untuk mengundi dalam sekelip mata... begitu banyak.

“Kami juga ada kes di mana seorang pengundi atas nama ‘Kampung Baru’ dan ini bukan kesilapan-kesilapan terpencil... di Selangor sahaja ada beribu-ribu kes,” kata beliau pada sidang media di ibu pejabat parti di sini pagi ini.

Mohamad juga berkata kekurangan yang didedahkan oleh wakil rakyat pembangkang telah menyebabkan keyakinan rakyat terhadap integriti kepimpinan semasa SPR mencecah paras paling buruk.

Keadaan itu kata beliau, boleh menyebabkan keraguan dan rasa tidak puas hati di kalangan pengundi apabila keputusan pilihan raya umum akan datang.

“Jadi kami berharap Agong akan mengambil tindakan ke atas pengerusi (SPR) dan timbalannya yang telah gagal memberi keyakinan kepada rakyat bahawa proses pilihan raya adalah bebas dan adil,” kata Mohamad.

“Jika rakyat menolak keputusan pilihan raya, maka ia boleh menjejaskan keselamatan kebangsaan. Jadi, mereka yang bertanggungjawab mesti mengambil tanggungjawab penuh dan memastikan bahawa daftar pemilih adalah bersih,” kata beliau.

Mohamad memberitahu PAS dan rakan-rakannya dalam Pakatan Rakyat (PR) tidak akan merungut jika Barisan Nasional (BN) kekal berkuasa ataupun memperoleh lebih banyak kerusi dalam pilihan raya umum, tetapi kemenangan itu perlu diperoleh menerusi pilihan raya yang adil dan bersih.


NOTA:

jika pilihanraya diadakan tanpa:
- undi pos dihapuskan
- pembersihan senarai pengundi
- memanjang tempoh berkempen
- menggunakan dakwat kekal


maka pilihanraya ini adalah pilihanraya tipu
bila rakyat lihat ini tipu
rakyat jadi lagi marah

kalau pilihanraya tak tipu
sapa sapa boleh menang
orang ramai tak marah
ini pilihan orang ramai
rakyat akan akur

tetapi bila
mat indon mengundi

tetapi bila
mat bangla mengundi

maka rakyat akan menyinga
maka rakyat akan marah
rakyat marah kerana mereak kena tipu

ini samalah macam pilihanraya
yang dijalankan oleh mubarak di mesir
ini samalah macam pilihanraya
yang dijalankan oleh oleh mugabe di zimbabwe

semua naik angin
semua jadi marah


13 ulasan:

MOH KEMBARA berkata...

Yong sudah grrrrrrr......!!!

Jebat2 berkata...

Rakyat marah sesangat dah ni. tapi kat mana nak lepaskan perasaan?? Takat ludah gambar najib bukan ada kesan. Punya la celaka umPORNo buat kerja haram putihkan pendatang waktu bulan posa.. Cepat2 la ngadap DYMM Agong, pastu set tarikh BERSIH 3.0. ke jalanraya lagi kita.

Tanpa Nama berkata...

Time is running out, Bersih must get going again
Written by Maclean Patrick, Malaysia Chronicle

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=17590:time-is-running-out-bersih-must-get-going-again&Itemid=2

Don't let the giant fall alseep again

".........No, this is certainly not the time for Bersih, Ambiga, Maria, Chin Huat and team to rest on their laurels. Instead, it is time for them to turbo-charge for the next push. The NGOs, activists and the opposition must remember July 9th....."

Alarm......!
Alarm......!
Alarm......!

Bersih 3.0 or No more
Bersih 3.0 or No more
Bersih 3.0 or No more

Do not let them down. Time is also running out. Make haste and do not let Malaysia down.

Do not let them down. Time is also running out. Make haste and do not let Malaysia down.

Do not let them down. Time is also running out. Make haste and do not let Malaysia down.

People's Power
People's Power
People's Power

Tanpa Nama berkata...

Mat Sabu dan pemimpin-pemimpin PAS serta Pakatan Rakyat tak wajar sekadar meminta DYMM Agong capur tangan.Wajar buat satu memorandum yang lengkap dengan bukti kemudian serah pada Agong,baru betul dan baru Agong boleh bawa keMajlis Raja-Raja.

Nostalgia abkk berkata...

Agong dah nak pencen dia tak akan masuk campur hal rakyat.
Kalau tak turun jalan raya dan berkampung di sana jangan mimpi lah pilihan raya adil akan di ada kan.
Kalau tak menipu UMNO dah lama kalah dan tak akan memerintah sampai lebih 50 tahun.
Jika kalah ramai pemimpin UMNO boleh masuk jel dan apa bodoh nya bini Rosmah tak menipu....kecuali dah buang tebiat.

Tanpa Nama berkata...

termasuk yang bahaya..tamilnadu,tamil elam, singhammaniam pun menguundi dan china doll pun pankah dap,mca,kah!!!!pundek...lancow!

Tanpa Nama berkata...

bangsa asing sudah hot dgn melayu
kafir pulak sudah hot dgn islam. apa punya pemerintah ni??? lu get out laaaaa! lepas satu satu suwei melanda. ada pernah ke kita dengar rakyat tuduh pemimpin pembunuh, pemimpin sondol amah, pemimpin rembat duit rakyat, pemimpin islam penipu, fitnah, haloba, belanja mewah .... sebelum ni? malangnya kita dengar ulama su, ulama alibaba, ulama carma dan yg melabelkan tu bukan calang-calang orang. apa mendenya ni? memang la melayu kena badi bincat kalipah palsu. bangsawan elit sedut susu melayu sedut taik lumbu kah kah kah. tt, agong jgn sebut nanti kena tuduh bawa angkat senjata lawan towkay. masuk isa lain citer, nanti kena sorok dlm kopek big mama sapa nak kendali tukar tiub? kah kah kah ps: we cannot imagine the so-called second malay empire will simply give way without waging their keris whose desperate move is to find for religious cause to ignite with. because they believe only through islam the malay mind will heat up their amok synchronizingly. if agong do not interrupt now, things will flare up that even the last riot cannot contain. moslem cohorts were already whiten of last.....the elite, why worry,they'll take off with their private planes. fantasy? well, we've multi-powered energy made up of multi-dynamic races. najib, now or never. hardcore umno may lose their temper. najib, no more dawdling. no more dilly-dallying, malaysian already horning their cars, boiled up all by the shit you and your people are doing. listen to this makcik felda said: nak momorintah ko nak buek roto? kesian rakyat susah, bini eh semakin gomok gedempong. koba eh cincin hargo eh berjuta-juta. these are simple gestures but serious allegation from simple kampong folks. utusan cannot do much anymore. their daughters were surfing now.... for them! nampaknya, yg sokong umno tinggal bangla patriuuut dan geng-geng mismah je. kah kah kah

serenity9260 berkata...

heh,dua2 da start jadi lembu pulak dah

1.Pejuang Syria Menggunakan Bateri Dan Air Untuk Mengecas Handset
2.Pelajar Britain Melakukan Pembedahan Lidah Mahu Fasih Bahasa Korea

Tanpa Nama berkata...

itu agong, tiap2 hari duduk pachucheng saja..

yang dia tau, duit berkepok2 masuk akaun tiap2 bulan... apa rakyat nak jadi, dia apa pedulik???

kendian rakyat nak gi mintak tolong lagi? apa punyer bangang la nak gi mintak tolong dekat penyamun dan keturunan lanun2? jawapannya dia akan bantu lanun2 terus hidup dan balaci2 gomen terus menjarah harta negara selagi ada daya..

kita sudah tak mau sultan2.. rajagopal2.. pergi mampos dengan golongan bangsawan ini semua.. mereka2 inilah bersekongkol dengan kerajaan BN untuk terus menjadi kaya dan terus kaya.. jangan terus menjadi bodoh yang mereka2 ini menjaga kepentingan melayu!!!

Tanpa Nama berkata...

Alasan ong SPR " di negara2 lain juga ada buat silap, ada kesilapan...bla...bla...bla...."

Ooo Kalu lagu tu jawablah: " di negara2 juga ada rasuah, ada jenayah, ada demo, ada selewengan, ada bunuh saksi, ada rogol amah, ada naik harga minyak dan pengundi hantu....bla...bla...bla..."

- vikmoro kombet.

Anak Jati Kelate berkata...

Masa depan kita semua rakyat..!!

Kita rakyat yg tentukan..!!

Ape ke bebal nk mintak Agong campur tangan..!!

Jangan mimpi la wei!!

Apa jadi BERSIH 2007..??

Apa jadi BERSIH 2.0..??

Kita berarak ke Istana Negara mahu Agong campur tangan..

Apa jadi..??

NOTHING!!!!

Aku seru BERSIH 3.0 wajib kita turun kejalanraya..kita berkampung sampai tuntutan kita di tunaikan..!!!

Selagi tuntutan x dilayan..

JANGAN BALIK!!!!

Tanpa Nama berkata...

kenapa kita tak boikot je p'raya selagi ianya tidak bersih dan sampai kita benar2 puas hati dengan sistem keadilan yang dilaksanakan...?

Tanpa Nama berkata...

apa yg agung bole buat...mintak doa kat allah, insyaallah