Jumaat, 11 Februari 2011

BOSS ADA BERAPA JUTA AGAKNYA



JUJUR DAN LIHAT



nota:
lihat dan tanya dalam hati
adakah manusia ini manusia melayu
adalah rupa mirip bentuk melayu
atau ini orang india?

kalau masih kurang yakin
tanya pada kanak kanak
kanak kanak leboh jujur
untuk memberi pandangan

lihat bagaimana orang india
ini telah menggunan barua
melayu - yang kaya nandek
yang kena tangkap melayu

nampak melayu dio bodohkan!!!

BEKAS SETIAUSAHA POLITIK MENTERI DITUDUH MILIKI RM2.13 JUTA WANG HARAM - mStar

Hasbie Satar, bekas setiausaha politik kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nor Mohamed Yakcop, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen terhadap tuduhan terlibat dengan pengubahan wang haram dan memiliki RM2.13 juta hasil daripada aktiviti haram tahun lepas.

Hakim Mohd Zairan Aman menetapkan 14 Mac ini untuk sebut semula kes dan membenarkan Hasbie diikat jamin sebanyak RM60,000 dengan dua orang penjamin.

Hasbie, 38, dituduh melakukan kesalahan itu di sebuah pangsapuri di Teluk Air Tawar, pada 11 Februari tahun lepas. Pertuduhan adalah mengikut Seksyen 4 (1) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga lima tahun atau denda sehingga RM5 juta atau kedua-duanya sekali.

Terdahulu Timbalan Pendakwa Raya daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Anslen Charles Fernandis, memohon agar mahkamah menetapkan wang jaminan sebanyak RM100,000 kerana kesalahan yang dilakukan sangat serius dan jumlah yang diperoleh adalah tinggi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BAYANGKAN MALAON INI ADA DUA JUTA RINGGIT…. kah kah kah..

kah kah kah… MALAON INI HANYA SETIAUSHA POLITIK…. kah kah kah..

kah kah kah… MACAM MANA DUIT INI DATANG?..... kah kah kah…

kah kah kah… KALAU SETIAUSAHA ADA DUA JUTA…. BOSS MALAON INI ADA BERAPA RATUS JUTA… kah kah kah..

kah kah kah… MENTERI YANG JADI BOSSS ADA BERAPA JUTA PULAK…. kah kah kah..

kah kah kah…. ATAU INI DUIT BOSSSS…. kah kah kah..

kah kah kah… BOSS MALAON INI TERKENAL SEBAGAI… DBKL…. kah kah kah..

kah kah kah… NAK TAHU APA MAKNA DBKL?.... kah kah kah…

kah kah kah… DBKL MAKNA NYA SEMUA MALAON INI BOLEH TELAN…. kah kah kah..

nota:
pelik kenapa jakim
tak pernah buat kempen anti rasuah
tapu sibuk nak jadi mat skodeng


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KETUAN MELAYU BRO, KETUAN MELAYU. KITA DI MALAYSIA BRO. BUKAN BELGIUM ATAU PERANCIS.

KITA KENA AKUR DGN TUAN2 NI. TANAH INI MILIK TUAN2-TUAN MELAYU! TUAN2 MELAYU NI BERHAK BUAT APA SAJA YG MEREKA SUKA! ^___^

Tanpa Nama berkata...

INGAT BRO, TUAN MELAYU..

22 TAUN MELAYU BERTUANKAN TUAN2 NI..

kanak-kanak leboh jujur berkata...

pak cik tukar tiub...

cikgu aku kata kat perimpunan
kalau orang macam ni masuk group india

Tanpa Nama berkata...

BRO, KALAU TAK SILAP AKU. ADA SORANG AKTOR BOLLYWOODD MIRIP MAMAT NI..!

EH, KO TAU TAK APA MENATANG BOLLYWOOD TU? PENAH TGK FILEM HINDI? HAHA!

JAP.. AKU CARI GAMBAR, NANTI AKU BERI LINK! KAH KAH KAH!!!!

Tanpa Nama berkata...

JADI MAT SKODENG LA BEST ISHAM.. UNTUNG2 DAPAT TORON SAMA2 SEBAGAI HABUAN NAK LARI DARIPADA DIDAKWA...

kalau pergi banteras rasuah.. takder mender pun jakim boleh dapat.. silap haribulan, kene tuduh pasal lain pulak dah..

Unknown berkata...

DBKL - Dato Bermuka Keling Looo kahhh kahhh kahhh

buyong berkata...

Dah berbuih mulut cakap orang Melayu bukan saja mudah lupa malah mudah ditipu,bukan kerana lurus atau jujur sebab bodoh dan malas.Apa-apa nak goyang kaki tapi nak cepat jadi jutawan.Sebab itu kalau berniaga jual barang mahal-mahal,kupang yang harga rm 3.50 sekilo,pada 9hb lepas harganya naik jadi rm 7.00 sekilo ( di pasar Kip Mart - Tampoi).
Renung dan fikir zaman kerajaan Melayu Melaka.Siapa yang menguasai pemerintah atau sultan>bukankah mamak bendahara.Siapa mamak ni.Siapa Tun Mutahir,adatak persamaan nama dengan tun mahathir.
Dari itu orang Melayu kalau perlulah berani membuat perubahan atau 'paradigm shift'.Fikirkan pula sekarang ini semua penjamin pertama dan penjamin kedua untuk pinjaman pendidikan MARA yang peminjamnya tidak membayar hutang pinjaman.Mereka ini dan semua anak-anak mereka disekat dan tidak dibenarkan belajar atau melanjutkan pelajaran ke MRSM,UITM dan menyewa apa-apa premis MARA.Tidakkah ini akan bertembahnya jurang perbezaan pendapatan,ekonomi.sosial dan politik antara Melayu dan bukan Melayu.Negara akan menjadi di mana yang kaya akan bertambah kaya dan miskin akan hidup melarat.Tinggakkanlah orang Melayu yang jadi kaki pembodek dan mudah ditipu dan heboh dengan ketuanan tetapi mengumpul-ngumpul harta menerusi ditipu dan dipergunakan golongan mamak dan cukong-cukong.

Tanpa Nama berkata...

aduiiii...kesiannya dah tak ada keje...kahkahkah

buat muka seposen tuuuuu....

INGAT!!!! MALAYSIA TEMPAT KELIMA !!!

negara yang pengaliran duit haram dunia!!!!

sungguh SADIS!!!!

SMOGA ALLAH MMBINASAKN ORG2 YG SONGLAP DUIT AKU berkata...

NI MUNGKIN DUIT2 ORG2 MELAYU YG RAMAI TERSILAP MASUK SKIM YG MENIPU,RAMAI YG BUAT PINJAMAN BANK MASA TU (2005-2007)...(YG MENJADIKAN RAMAI ORG2 MELAYU YG BERHUTANG LEPAS TU DGN BANK SAMPAI SKRG TERMASUK AKU, CELAKA PUNYA BANK NEGARA-TP TAK PER, AKU DH MINTAK DOA BYK2 KT DEPAN KAABAH, AKU TAK HALALKAN SATU SEN PON DUIT AKU, AKU DOAKAN BINASA UTK MEREKA SEMUA YG AMBIK DUIT AKU) ANTARA TAHUN 2005-2007 SEPERTI EAINDEX, SWISS CASH, AB FUND, WINLI FUND DAN BANYAK LGI MASA TU YG TUMBUH MCM CENDAWAN SELEPAS HUJAN, YG MUNGKIN DALANG UTAMANYA GOLONGAN UMNO/BANK NEGARA JUGAK...
SKIM2 TU PD MULANYA DI BIAR AJER OLEH KERAJAAN (TU YG PELIK, LAMA DI BIARKAN) BILA DH RAMAI MELAYU MASUK, TERUS DI TUTUP/DI AMBIL DUIT/DI RAMPAS...KESIAN ORG2 MELAYU...
YG JADI AKU SYAK LAGI, LEPAS TU MAJLIS FATWA BUAT MESYUARAT UTK KELUAR FATWA "SAHAM NERAKA"...MCM BERPAKAT AJER...
DUIT2 TU TAK KEMANA PSL DUK MAIN DLM BANK2 DI MALAYSIA AJER... KCUALI SWISS CASH, KERAJAAN MALAYSIA JANJI NK BAYAR BALIK SEMUA KPD PELABUR, LEPAS TU SEMUA KENA TIPU, HANYA DIBERIKAN RM500 SEORG AJER, PENIPU BESAR PUNYA BANK NEGARA MALAYSIA DAN KERAJAAN MALAYSIA...
AKU MUSYKIL MUNGKIN GENG2 UMNO YG TAJA SKIM CPT KAYA MASA TU,SBB SKIM2 TU WUJUD MENJELANG PILIHANRAYA UMUM 2008...NK CARI DANA BEB... MCM SKRG, ORG DH TAK MINAT SKIM CPT KAYA...MAKA UMNO CARI DANA DR KOMISYEN DAN MINYAK YG NAIK...

Tanpa Nama berkata...

Tengok muka aku dah tau, 98% DNA beliau sama dengan Mahadey Si Mamak

DBKL:

Dato' Berbontot Kuali hitam Legam

Dato' Berbau Ketiak Lingam

Dato' Bermuka Keling Lingam

Dulu Berbulu Kini Licin

Dulu Berduit Kini Lingkup

Tanpa Nama berkata...

makhluk ini bukan india!!orang india baik baik dan pendakwah macam kumpulan tablikh,melaun ini ialah keling penyamun dan dalang bank negara yang merampas wang rakyat yang susah yang di-laburkan melalui penganjur sekim cepat kaya seperti swiss cash/DEENCOMM/buluhmas dan macam macam lagi yang pelabur utamanya adalah orang melayu.Bank negara sebenarnya tahu penganjur sekim cepat kaya ini beroperasi tetapi di-biarkan sehingga dana mereka beratus juta barulah penganjur di-tangkap dan wang beratus juta di-rampas.kemudian penganjur di-bebaskan dengan harta yang telah menimbun.sepatutnya wang yang di-rampas dari penganjur di-pulangkan semula kepada pelabur tetapi wang ini di-lesapkan oleh penyamun yang mendalangi sekim ini iaitu BNM,dan inilah muka ketua penyamun dalam BNM.Penangkapan penganjur sekim cepat kaya hanyalah sebuah drama untuk menipu orang melayu.Orang yang tertipu dalam sekim cepat kaya adalah golongan orang yang terinaya,ingat wahai menteri kewangan!!doa orang yang terinaya akan di-kabulkan Allah di-dunia ini lagi,kalau tak mahu malapetaka terjadi,arahkan penganjur sekim cepat kaya mengembalikan semula pelaburan pokok pendeposit.

JinChrist berkata...

Becum mat skodeng leh can what is tis becos stim2 syok la.