Khamis, 8 April 2010

MCA DAN MIC SUDAH BERANI KERANA ADANYA PAKATAN RAKYAT




MAT NOH : RAKYAT BUKAN MELAYU SEPATUTNYA BERTERIMA KASEH KERANA DI BERI KERAKYATAAN
-malaysiakini

Menurut Noh Omar, rakyat bukan Melayu sepatutnya berterima-kasih kerana diberikan kerakyatan.

Noh Omar juga memetik ucapan daripada presiden keempat MCA, Tan Siew Sin dan presiden kelima MIC, VT Sambathan pada zaman era tahun 1960an yang memuji Umno kerana memberikan kerakyatan kepada bukan Melayu.

Song berkata bahagiannya menganggap ucapan Noh itu satu penghinaan kepada masyarakat Cina dan India di negara ini.

Di sebalik memulaukan sebahagian besar aktiviti konvensyen itu, Song dan ahli-ahlinya akan kembali petang ini untuk menghadiri pelancaran kempen 'BN Mampu Berubah, Sayangi Selangor Yakini BN dan Selangor Take Over Plan (STOP) PRU 13.

Sementara itu, setiausaha agung MIC, S Murugesan juga melahirkan rasa kurang senang kerana tiada pemimpinnya diletakkan di pentas utama.

"Nampaknya mereka seperti tidak menghormati kami,” katanya.

Bagaimanapun katanya, aduan sudah disampaikan kepada pengerusi penganjur, Mohd Zin yang berjanji memperbetulkan keadaan.

"Mereka telah meletakkan kerusi tambahan di pentas dan berjanji kepada saya bahawa lagu Umno tidak akan dinyanyikan pada sessi petang apabila Perdana Menteri, Najib Razak tiba.

KAH KAH KAH..


woit… LIHAT MCA TELAH JADI PARTI YANG BERANI… kah kah kah..

kah kah kah… INI SEMUA KERANA WUJUDNYA PAKATAN RAKYAT…kah kah kah

kah kah kah… INI SEMUA KERANA PILIHANRAYA YANG LALU…kah kah kah…

kah kah kah… DENGAN ADANYA PAKATAN RAKYAT… SEMUA PARTI BN TAK PERLU JADI MACAI PADA GEROMBOLAN…. kah kah kah..

woit…. KALAU DI PAKSA JADI MACAI… kah kah kah…

woit... KALAU DI HINA MACAM MACAI... kah kah kah..

kah kah kah… KELUAR DAN MASUK PAKATAN RAKYAT…. kah kah kah…



4 ulasan:

Shahrul Azman Bin Alang Saidi berkata...

Janji Dato Zin tu tak usah percaya... dia memang pandai berjanji.. itulah akibatnya mengambil orang kurang cerdik jadi organizer, tak peka langsung!!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

aku .... nak ucap terima dan kasih pada siapa

Lang berkata...

sibulat tu dapat kerakyatan dari siapa... dia pon patut berterima kasih pada orang asal sebab terima dia sebagai rakyat tanah melayu... cuba suruh dia kaji dan korek korek korek sikit asal usul nenek moyang dia... baru dia tau sikit asal usul.

aku makin tak paham istilah rasis dalam kamus melayau ni... aku rasa mcm ada dua pengertian berbeza mengikut pahaman parti... contoh ketara antara mca gerakan berbanding karpal.

Tanpa Nama berkata...

Najib cakap hulu selangor mic punya...perkasa tak mahu komen apa-apa ke?...kata kawasan tu melayu ramai...letaklah calun melayu perkasa sorang...ada berani ke?...tentu tak berani...sebab orang atas ibrahim ali sapa...madey la...tak kan madey nak sokong kalau perkasa nak letak calun melayu lawan mic...tentu madey cakap kat ibrahim ali..."chit...mana bole lawan sama saya punya bangsa"...kahkahkah