Jumaat, 26 Jun 2009

SATU LAGI BERITA PELIK




MALAYSIA BERUSAHA KELUAR DARIPADA KESAN KIISIS EKONOMI GLOBAL LEBIH AWAL –TPM
- mstar

Kerajaan akan memastikan Malaysia dapat keluar daripada kesan krisis ekonomi yang melanda dunia sekarang lebih awal daripada negara maju serta negara serantau, kata Muhyiddin Yassin hari ini.

Beliau berkata negara juga bersedia untuk meneruskan usahausaha pembangunan yang lebih berkesan dan besar apabila usaha mengeluarkan Malaysia daripada kemelut ekonomi itu tercapai.

"Kita berharap Malaysia dapat keluar daripada kemelut ekonomi lebih awal berbanding negara maju yang lain kerana di Amerika Syarikat mereka menghadapi masalah ekonomi paling teruk termasuk di sektor perbankan dan kewangan.

KAH KAH KAH…

kah kah kah….PELIK ?... BENDA APA BERITA INI ?.... HAIRAN ?..kah kah kah..

kah kah kah… WAK SEMBAB NI KE JAGA KEDUITAN?.... kah kah kah..

kah kah kah… NI MACAM NAK LAWAN MAT MONGGOL… kah kah kah..

kah kah kah… MAT MONGOL CAKAP : OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM…kah kah kah…

kah kah kah… MAT MONGOL CAKAP : OUR FUNDAMENTALS IS STRONG… kah kah kah…

kah kah kah... WAK SEMBAB KATA ADA KRISIS...kah kah kah..

kah kah kah.. MANA SATU YANG BETUL...kah kah kah..



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

OOISEMBAB apa basis Malaysia boleh keluar awal daripada krisis ekonomi ynag melanda dunia sekarang? Ahli ekonomi darimane Wak Sembab ni?..Bank Negara kata ekonomi Negara mencatat 4.5% penurunan pertumbuhan dan belum ada tanda tanda akan sembuh kembali. Wak Sembab memberi tahu orang kampong diManik Urai ke? Kesian Wak Sembab....banyak rakyat 1Malaysia ta percaya..ini lebih terok daripada FLIP FLOP. Datuk Harris lebih smart kerana menyampaikan satu kertas kerja mengenai PENDUDUK LUAR BANDAR yang tidak percaya lagi dengan dasar Kerajaan yang tidak teratur mengenai pembangunan pertanian diLuarbandar. Dulu Wak Sembab pernah menjadi Menteri Pertanian & Pemakanan. Kenapa tidak buat dasar waktu itu untuk memperbanyak kan tanaman pertanian supaya BANYAK PENGELUARAN MAKANAN DAN SUMBER BAHAN MENTAH UNTUK KILANG KILANG DALAM NEGARA? WAK sembab ni Menteri Pelajaran jadi ahli Ekonomi dan mangambil tanggungjawab Menteri Kewangan..lawan Mat Monggol lah ni. Lawan janagn ta lawan.
Tuhan Mahakuasa dan Mahaadil.
Allhuakhbar Allahuakhbar.

Unknown berkata...

Wak sembab nak tunjuk pandai saja. Semalam Wak Sembab mai Ipoh melawat tempat suku-sakat Zamry di Little India. Zamry perkenai sedar mara dia kat Wak Sembab.

Dia pi jumpa orang tua nyanyok bekas hakim besaq juga. Orang tua tua tu pesan supaya Berok Nakal (BN) kerja lebih kuat lagi utk majukan ekonomi. Maksunya songlap duit dan harta kerajaan habis2anlah.

Tempat Melayu dia tak mai pun. Takut teloq kemuruk bertempek di muka.

Tanpa Nama berkata...

TPM cap ayam?

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

nak comfirm tanya rosmah
dia dah sembunyi 60 billion tolong anak sultan perak, tolong keluarga cimb

ha ha ha