Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 Jun 2009

SATU MALAYSIA BARU TAHU BERITA INI




MUFTI PERAK KURANG TERDEDAH SEJARAH POLITIK ISLAM – NIK AZIZ
– harakah dailay

KOTA BHARU, 25 Jun (Hrkh) - Mufti Perak, Harussani Zakaria dianggap tidak terdedah dengan sejarah politik Islam sehingga menganggap PAS sebagai punca perbalahan orang Melayu di negara ini.

"Kalau betullah PAS menjadi punca balah, maka Nabi Muhammad saw juga menjadi punca masyarakat Arab ketika itu berbalah.

"Ini kerana PAS meniru apa yang dilakukan Nabi Muhammad saw. Apakah Nabi Muhammad saw menjadi punca belah. Sedangkan apa yang berlaku punca pecah belah datang daripada orang yang lawan Islam," kata Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… PATUTLAAA… CAKAP MERAPU…kah kah kah..

kah kah kah… SENERENG TAK SENORONG…. kah kah kah

kah kah kah… SIAKAP TAK SENOHONG…. kah kah kah…

kah kah kah…. SATU MALAYSIA BARU JELAS…. kah kah kah…

kah kah kah…. HISTORY NO LEARN LEARN… kah kah kah..

kah kah kah... TALK TALK MOUTH ONLY...kah kah kah



18 ulasan:

lebai-mangkuk berkata...

Perkembangan politik di zaman nabi tidak boleh di samakan dengan keadaan politik di Malaysia hari ini.

Siswa UTP berkata...

@lebai-mangkuk


Patutlah ramai Islam lupa jati diri dan aqidah. Ada org macam ini rupanya.

Nak ikut perkembangan zaman mana? Mai habaq mai sat kat cek.

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap...
Kpd Lebai Mangkuk.... politik yg diajarkan oleh Nabi S.A.W perpandukan Al-Quran & Sunnah Nabi itu sendir sesuai disemua zaman hingga akhirat!

Amr berkata...

lANUN KETUANAN TU PEMECAH BELAH PALING HEBAT

SIAPA KHIANAT MELAYU?

"GEROMBOLN!!!!"

SIAPA KHIANAT ISLAM?

"GEROMBOLAN!!!!"

SIAPA PEROMPAK RAKYAT?

"GEROMBOLAN!!!!"

"GEROMBOLAN! GEROMBOLAN! GEROMBOLAN!"

Tanpa Nama berkata...

Benda ni takkan berlaku kalau semua menjunjung Quran dan Sunnah sebagai panduan tertinggi !

Itu sepatutnya yang menjadi sumber penyatu, bukannya semangat kebangsaan atau haram jadah yang lain

Saf Badar berkata...

Patut la nama lebai mangkuk, MEMANG MANGKUK AYUN!!! BODOH PIANG, BODOH MACAM TELOQ!!!

Tok Moh berkata...

Patutla Harussanisini cam benggong je..kah..kah..kah..
Woi Tok Mufti lu apahal sengal otak? Tak cukup cas ke..? kah.kahkah..

Kalau nak sebalut mari la..kah..kah...tapi kita orang layan dapur/pipepon...
Tok Mufti ni level dia sama dengan tok nikah-kawin je..

Woi janggut lu kasi kaler oren la..
baru gempak cam karkun...
kah..kah..kah...
hebat la Gerombolan ada Tok Mufti yang hebat camtu..h..kah..
harussana sini..

Tanpa Nama berkata...

alahai...pak lebai...oooiii!!!!
hang ni memang mangkuk bertempat.
kalu tertera perkataan ISLAM kat ic ngkau tu...bawa2 la mengucap dan kenali diri sendiri tu dulu...

jangan main tembak je...!!

lenkali, time sembahyang Jumaat pegi masjid awal-awal..bule dengar Khatib berkhutbah...
Jangan lepak kat kedai snooker plak..ooooiii!!! tetapi apakan daya, kau kan jenis spesis keadaan politik di Malaysia hari ini....
Negara Membangun bukannya buat stadium pastu runtuh... TAPI,
DIRI SENDIRI PUN KENA BANGUN!! JUGA...MENENTANG KEMUNGKARAN...
jANGAN SEMBUNYI TELOR DALAM MANGKUK!!!..TAK TAU JALAN, JANGAN MALU BERTANYA?...TAPI, TAK TAU JALAN, PASTU NAK TUNJUK TERROR...
memang tak dinafikan lagi...
Andalah..
MANGKUK(Jamban Cangkung)......

tq.

yang ikhlas,
Aku Insan Yang Lemah

Lee Copper berkata...

TGNA silap tegur Harussani. Harussani mana tau sejarah Islam dia belajaq sejarah Melayu saja. Dia tau raja turun dari kayangan terjun di Bkt Seguntang saja.

Lagipun Harussani Mufti Melayu yang tiada sangkut paut dgn Islam.

Tanpa Nama berkata...

mufti mcm ni taraf pemikirannya lebih kurang mcm ketua pemuda umno cawangan klang je...

Tanpa Nama berkata...

Jangan la cakap mufti cap ayam....hau hau hau hau...cap ayam!

Tanpa Nama berkata...

Isham engkau pun meracau dan sasau......dan kadang-kadang buat kacau.....kah...kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Hisham bukan mufti kah kah kah.dia aktivis sosial.dia x blh kluar fatwa.alaaa faham ka kawan.

kucingsiam berkata...

meow~

Mufti Cap UMNO Harusberani mana bisa melawan ketajaman TG Niz Aziz.

Tak bolehlah fight kalau macam dalam bola sepak letak Sepanyol lawan Malaysia.

Tak pernah dengar pun Harusberani lantang cakap tentang rasuah dalam gerombolan?

kucingsiam berkata...

meow~

Mufti Cap UMNO Harusberani mana bisa melawan ketajaman TG Niz Aziz.

Tak bolehlah fight kalau macam dalam bola sepak letak Sepanyol lawan Malaysia.

Tak pernah dengar pun Harusberani lantang cakap tentang rasuah dalam gerombolan?

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

sapa harussani zakaria??

mufti yang benarkan jom heboh tu

dia cuma tau babi je haram

ha ha ha

tak yah nik aziz cakap aku dah tau

dia mufti makan gaji bukan mufti demi agama

Tanpa Nama berkata...

...ini lah tanda tanda akhir zaman ..ada manusia seperti ~lebai mangkok~..gua tk pasti apa kh gelaran yg patut di beri kepada manusia ~lebai mangkok~...setiap hari .minggu.tahun.kehidupan berubah ..alquran&sunah nabi tk berubah...biar kan tukar tiub membuat dodol sebab dia pandai ilmu dodol..begitu juga mursyidul am pas .pandai membuat kapal terbang ..mereka bijak dalm bidang masing masing....senang cita la lu memang bodo hangit la lebai-mangkok...di ulangi bodo hangit.

Tanpa Nama berkata...

Mufti tengah tunggu dapat gelaran TUN tu ...sebab tu pro UMNO semacam ... org2 jahil agama tepi celik politik pun dah masik tau ...
Sedih mcm nie ... dah jadik jurucakap UMNO la pulak ...

Jangan sampai bebudak balik kasut kat mufti dah lain kali