Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 Jun 2009

TER - NOW - PADAN MUKA !!!





KEMENTERIAN KESIHATAN TETAP GUNA ISTILAH INFLUENZA A
– berita hairan


PUTRAJAYA: Kementerian Kesihatan tetap akan menggunakan istilah Influenza A (H1N1) bagi merujuk kepada wabak selesema yang melanda ketika ini.

Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Mohd Ismail Merican, berkata penetapan istilah itu berdasarkan tiga faktor termasuk selaras dengan arahan Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO).

Semalam, Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Rais Yatim mencadangkan supaya semua pengamal media kembali menggunakan istilah selesema babi bagi menggantikan istilah influenza A atau H1N1 yang digunakan sekarang.

KAH KAH KAH…..


kah kah kah…. PADAN MUKA… kah kah kah…

kah kah kah… KALAU KAYU CONDON KURA KURA PANJAT…kah kah kah..

kah kah kah… TAK FAHAM ERTINYA?....kah kah kah..

kah kah kah… ERTINAY: MUNKEE NI TAK KUASA…. MAMAK TONGKANG PUN TAK NAK IKUT CAKAP DIA…. kah kah kah…

kah kah kah… FRUS MENONGENG…. HANTUK KAN KERPALA KE DINDING… DAN TARIK TELOR SAMPAI PUTUS…. kah kah kah

kah kah kah... KALAU TIDAK... BAKAR SEBUAH JEMBATAN LAGI...kah kah kah..



12 ulasan:

Lee Copper berkata...

Ini menteri tamat tempoh. Jadi mentara rumah kenduri boleh kot... Dapatlah bunga teloq sebiji, baulu ikan satu, tuala good morning satu, bunga rampai sepeket dan nasi dgn lauk sebungkuih.

Hasbullah Pit berkata...

istilah "Puaka Babi" adalah lebih sesuai untuk menggambarkan penyakit itu

Kucing Parsi berkata...

gua tak tau yang rais yatim ni menteri...
ingat dah letak jawatan or kena buang...

apa lah jasa dia ni...
kasi semak je nak letak orang johor banyak2!!!

2 malaysia berkata...

alasan nya pembaca berita tak pandai baca influenza A...

kah kah kah...
ni pembaca berita sintok....selalu marah org babi...so rasa "babi" senang di sebut...

poooooorahhhhhhhhhh..

i ingat di bawah ni lagi senang..

rais yatim=babi

so selsema babi sila baca selsema rais yatim lagi senang....

hai..makin hari nampak makin banyak ubi, bodoh, munkee di malaysia......

apa la tuuuu.....

kesedihan 1 malaysia....

Tanpa Nama berkata...

RAIS tu memang pandai cakap tapi untuk memperkasakan konsep 'Ketuanan Melayu'. Kalu dia bercakap kononya dia cerdiklah, pandailah, tapi salah sasarannya untuk orang tua/lama/persara OKlah tapi bukan untuk anak muda yang boleh fikir. Rais hebat bodek Abdul Razak, Hussein Onn malah dia boleh kelentong Madey sendiri dan juga pastinya Najib. Dia masih keliru apakan buat tesis anti ISA tapi apabila menjadi Menteri dia sangkalkan tesisnya. Skrewnya sudah longgar sikit itu sebab dia selalu KALUT keran nak cari makan beb!

Tanpa Nama berkata...

apa benda laa anak yatim ni... memandai-mandai keluarkan arahan... kau siapa? kau jaga jela kementerian kau...

Tanpa Nama berkata...

Moral of the Story: Lain kali jangan overlap kerja orang lain yang lebih arif...kan dah kena nganjing...kah...kah...kah...padan muka....

Ikanbilis berkata...

Rais (Toyol)

Rais, tukar H1n1 kepada Babi
Bengong, kenapa flip flop lagi???
Rais, kenapa tukar membuta tuli..
Bengong, bukan boleh semboh wow.. wow.. wow.. wow

Dulu sekejap babi,kemudian HIN1
Dlm TV,surat khabar,merata-rata
Alih2 guna selsema babi pula
tuka nama macam tuka lampin saja....

Apa yang kau tahu, asal usul virus tu
kalau sudah tahu, jangan jadi dungu
Wahai rais, fikir dulu

Bodek najib konon bijak jadi menteri
Istilah, ditukar..sesuka hati
sekejap nama melayu, sekejap Mat saleh
terpusing tergeliat, makcik menyebut..

Apa yang kau tahu, asal usul virus tu
kalau sudah tahu, jangan jadi dungu
Wahai rais, fikir dulu

Skuad Peninjau berkata...

Awatnya si Rais ni mengidam sangat dengan istilah BABI ni?

Ada dapat kontrak tukar banner baru ker kalu boleh tukar?

Ataupun dah kemaruk nak mencarut?

Mamak Penang berkata...

Salam,

Ingatkan rakyat Malaysia sudah lupa al-kisah bakar jambatan Pulau Pinang tetapi ada yang masih ingat..ha..ha..ha..lucu juga!.

Tanpa Nama berkata...

H1 N1 ...takut org salah faham pulak

Holland vs Neatherlands World Cup mana bule sama2 country lawan ..dah tu seri pulak tu kah kah kah ...

Orang kampung aku panggil penyakit " Hidung Berlendir Macam Babi "

Tanpa Nama berkata...

Press Statement Penghulu Babi Tanah Melayu dan Borneo :

"Saya bernama Awang Khinzir Syah b Tun Awang Babee ingin menyokong penuh pendirian YB Rais dalam isu ini .
Sebenarnya selsema ini adalah sangat tidak merbahaya , warga manusia saja yang gempak lebih , mati berapa kerat sahaja ... lebih byk org mati kena sipphilis ...ada ka depa pi haram kondom ?
Lain kali bagi la warga babi tumpang glemer skit ...asyik dok kat kandang saja ...tokey2 Cina asyik ludah kat kami saja ...kata kami makan tau makan kuat saja macam babi ..laaa dah memang kami babi nak buat macamana ... i quote ...you can choose your political party but you cannot choose your parents ..dah mmg mak bapak kami babi! Hangpa paham tak ?
Rais pun tak bule pilih mak bapak dia jugak sebab dia mmg dah anak Yatim dari kecik ...tak dak mak bapak nak pilih macam mana

Hangpa manusia jangan risau pasal halal haram ...hingus hangpa tu tak payah samak basuh 7 kali dengan air tanah ..sebab masa kat kandang kami dah bergelumang dalam selut ...jadik dah kira samak la tu ...kalau hangpa risau jugak bule email dekat mufti Perak okey ...

Sekian press conference kali ini ...tahun hadapan jumpa lagi ...saya akhiri dengan pantun ini

Babi emas di bawa belayar
Bunting seekor di dalam peti
Hutang PTTPN boleh di bayar
Hutang babi tak payah bayar

Sekian