Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 Jun 2009

MEMBEBEL LAGI !




GUNAKKAN ISTILAH SELSEMA BABI GANTI H1N1 : RAIS YATIM
– berita hairan


KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Rais Yatim hari ini mencadangkan supaya semua pengamal media kembali menggunakan istilah selesema babi bagi menggantikan istilah influenza A (H1N1) yang digunakan sekarang.

Rais berkata, ini bagi memastikan orang ramai sedar akan bahaya selesema ini dan mesej mengenainya dapat disampaikan dengan lebih tepat kepada mereka.

"Bila dalam Bahasa Melayu pula ada juruhebah yang enggan nak sebut H1N1, jadi kalau selesema babi, kan senang," katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan rasmi ke Pos Malaysia di sini.

KAH KAH KAH…

kah kah kah…. GUNAKAN WILAYAH BUKAN PRECINT UNTUK PUTRAJAYA…kah kah kah…

kah kah kah… GUNAKAN PERHUBUNGAN BUKAN KOMUNIKASI…kah kah kah….

kah kah kah… GUNAKAN ENTOT ENTOT BUKAN INTERCOURSE…kah kah kah

kah kah kah… GUNAKAN APA YANG DI CAKAP JANGAN MEMBEBEL… kah kah kah…



8 ulasan:

TheCyberSniper berkata...

Takat komen cam ni aku pun boleh jadi menteri! Membazir duit rakyat bayar gaji!

udin berkata...

A H1N1
hay each one no want

Tanpa Nama berkata...

satu lagii bro isham,

GUNAKAN PEKEMBAR BUKANNYAA UMNGOK...

Lee Copper berkata...

Ini menteri tak dak kerja, cakap merapu, makan gaji buta & tutoh duit kerjaan saja.

Ikanbilis berkata...

Rais (Toyol)

Rais, tukar H1n1 kepada Babi
Bengong, kenapa flip flop lagi???
Rais, kenapa tukar membuta tuli..
Bengong, bukan boleh semboh wow.. wow.. wow.. wow

Dulu sekejap babi,kemudian HIN1
Dlm TV,surat khabar,merata-rata
Alih2 guna selsema babi pula
tuka nama macam tuka lampin saja....

Apa yang kau tahu, asal usul virus tu
kalau sudah tahu, jangan jadi dungu
Wahai rais, fikir dulu

Bodek najib konon bijak jadi menteri
Istilah, ditukar..sesuka hati
sekejap nama melayu, sekejap Mat saleh
terpusing tergeliat, makcik menyebut..

Apa yang kau tahu, asal usul virus tu
kalau sudah tahu, jangan jadi dungu
Wahai rais, fikir dulu

Tanpa Nama berkata...

menteri cap ayam...guano gamok?

Tanpa Nama berkata...

ok ape..sebut dua dua..
h1n1...haram 1 najis 1...selsema babi la tuuuu

Tanpa Nama berkata...

H1 N1 ...takut org salah faham pulak

Holland vs Neatherlands World Cup mana bule sama2 country lawan ..dah tu seri pulak tu kah kah kah