Isnin, 24 Ogos 2009

AWAS LANUN SEDANG MERANCANG



NAJIB MAHU FELDA, FELCRA DAN RISDA WUJUD KONSORTIUM
–mStar


Najib Razak hari ini mencadangkan supaya tiga agensi pertanian terbesar di negara ini bergabung mewujudkan satu konsortium bagi membolehkannya melaksanakan pelbagai projek industri hiliran berimpak tinggi.

Najib yakin kerjasama Felda, Risda dan Felcra itu mampu memberi keuntungan berganda kepada agensi-agensi terbabit selain membasmi kemiskinan dengan lebih berkesan.

Menurut beliau, perbincangan mewujudkan jalinan kerjasama itu akan diadakan dalam tempoh terdekat sebelum ketiga-tiga agensi terbabit tampil mengemukakan konsep gabungan yang akan dilaksanakan.

"Ketiga-tiga agensi masih kekal tetapi projek-projek yang dijalankan boleh dilaksanakan menerusi kerjasama dengan mewujudkan satu konsortium.

KAH KAH KAH…

Kah kah kah… KONSORTIUM….SIAPA YANG AKAN DI KON …kah kah kah…

Kah kah kah… ADA YANG KENA KON... ADA YANG KENA TIUM… kah kah kah..

Kah kah kah… BILA SEMUA DAH TERKUMPUL DALAM SATU PAKAGE…kah kah kah…

Kah kah kah…HARTA RAKYAT INI AKAN APONG KAN DI BURSA SAHAM…. Kah kah kah..

Kah kah kah… KEMUDIAN JUAL…PADA SINGAPURA…kah kah kah..

Kah kah kah…. MACAM SYARIKAT PADI BERAS NEGARA …JUAL PADA HONG KONG... Kah kah kah…

Woit…NGOOOK... PENEROKA BUKAN NAK KONSORTIUM….kah kah kah...

kah kah kah... PENEROKA HENDAK GERAN TANAH…kah kah kah…

Kah kah kah… BILA NAK BAGI GERAN TANAH… HAK MEREKA….kah kah kah…




5 ulasan:

Haji Kepala Lembu berkata...

AKU HERAN MAMAT SEKOR NI, TAK PENAH PI MATANG PASIAG. KALAU SIBUK SANGAT PUN, WAKILKAN PUAKA PI JENGOK KAT MATANG PASIAG.

Rashi Hariri berkata...

dah mula balik,projek cari duit kenkawan ingat tak dulu ada konsortium SD- synergy drive - penyatuan syarikat sime darby, guthrie dan... berbilion jugak, last-last takjadi, yang tinggal sime darby aje... suddenly pilihanraya (guna duitlah). apapun janji fulus masuk, percentage sebagai consultant pun cukup 7 keturunan.

Tanpa Nama berkata...

SATU LAGI PROJEK BARISAN NASIAONAL.

-Zackry-

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

habis la khazanah negara

habis la johor

makin kecik la johor

ha ha ha

KL dah jadi negara luar

ha ha ha

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/

Confidentialist berkata...

Kata kunci: "memberi keuntungan berganda kepada agensi".

Oh, rupa-rupanya dalam kepala najib sekarang ni cuma fikir soal duit. duit, duit dan duit. apa jadi dengan membantu rakyat miskin? haprak. dasar mata duitan!

memberi untung berganda kepada agensi? untuk apa? bukankah agensi-agensi KERAJAAN ini berperanan membantu rakyat? mengapa perlu fikir tentang untung berlipat ganda kepada agensi jika niat membantu rakyat?

Apa bezanya dengan diswastakan sahaja agensi-agensi tu? Jika diswastakan, nampak terlalu berterus terang untuk mengaut keuntungan. Jadi tak perlu diswastakan. Tetapi mata rakyat perlu dikaburi dengan istilah yang macam-macam yang rakyat sendiri tak pasti apa maksudnya. Konsortium contohnya. Bukan begitu, munafik?

Inilah budaya munafik yang paling jijik dalam kerajaan BN hari ini. Mulut manis kata membantu rakyat, padahal hakikatnya cuma ingin mengaut keuntungan peribadi!

Hoi Najib dan gerombolan, kau teruskanlah sembah duit & untung yang kau agung2kan tu. Dasar munafik celaka!