Sabtu, 12 Februari 2011

TER NOW !!! TERKINI




AL-FATIHAH


untuk zaharuddin abu kassim
simpati untuk kaum keluarga
anak dan isteri-isteri



ADUN KERDAU MENINGGAL, PRK KE-16 MENYUSUL -

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kerdau, Zaharuddin Abu Kassim (gambar) disahkan meninggal dunia di hospital Temerloh, Pahang kira-kira pukul 6.30 petang tadi.
Ketua Pemuda Umno Bahagian Kuala Krau, Rodzuan Zaaba berkata, Allahyarham jatuh di bilik air di kediamannya di pekan Kerdau sebelum dikejarkan ke hospital sejurus selepas itu.

"Keadaan kesihatan Allahyarham sebelum ini memang kurang baik, berjalan pun perlu dipimpin.

"Saya dimaklumkan bahawa Allahyarham jatuh dalam bilik air dirumahnya," katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Sabtu.

Sebelum ini Allahyarham beberapa kali dilaporkan kritikal dan pernah dimasukkan ke Institut Jantung Negara (IJN).

nota:

ini lah pengorbanan yang akan dingat oleh penduduk di kerdau
dari hari ini hingga ke bila-bila warga kerdau
akan terus berterima kaseh

ketika prk di tenang malikul sembab menjanjikan 30 juta
di sibu mat mongol - gua tolong lu - lu cibai gua - dapat 5 juta
bayangkan berapa puluh juta pula yang akan dijanjikan di kerdau

warga tenang sedang berterima kaseh dan masih menunggu
warga merlimau sedang membersih kawasan rumah dan menunggu]
warga kerdau sedang bersedih dalam kegembiraan

untuk para yb
pengorbaan terbaik ialah padam sebelum bulan april
jika padam sesudah bulan april
padam ini akan dipanggil padam ibrahim ali

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BERAPA BILLION AGAKNYA AKAN DILABURKAN NAJIB MENJELANG PRU13TH NANTI,

BAYANGKAN KALAU PURATA SATU KAWASAN PARLIAMENT MENELAN RM 7 JUTA(MUNGKIN LEBIH). SEMUA KERUSI 222.

cicit ngah layor berkata...

Kalau mcm ni ler keadaannyer,ghamai pulak ahli PAS,PKR dan DAP yg akan keluor parti.Ingat PR,walau pon ghamai org komer yg keluor parti...lawan bior sampai lenyor.Lantaknyer ler demer timbonkan duit...lawan tetap lawan.Takziah untuk keluarger arwah.

bunbinban berkata...

hemmmm... semak la bandar temerloh dgn muka2 poyo berperut buncit. wa mau kasi sewa umah wa pada apco...rm satu ribu satu mlm tidak termasuk bayaran mengunakan jamban dan mandi manda. mlm pertama kempen akan di sediakan tiger show tapi akan buka setakat buku lali, mlm kedua akan buka setakat betis, mlm ketiga buka pintu neraka..hahaha....

Tanpa Nama berkata...

kepada calon2 YB next PRU dan seterusnya, marilah kita sama2 memilih YB2 yang berkelayakan syarat2 dibawah sahaja tanpa mengira anda parti pemerintah atau parti pembangkang:

1. disahkan kena penyakit jantung.
2. disahkan kena penyakit stroke.
3. disahkan mempunyai barah usus.
4. jika dibawah umur 40, anda mestilah gemuk dan berkoletrol tinggi dan sukacitanya mengidap diabetes mellitus type 2, bagi type 1, perlulah memenuhi kriteria 1 dan 2.
5. jika berumur bawah 40-an, pastikan daging yang melilit kepala juga tebal, setebal spare tyre sama dengan love handle amatlah diutamakan.
6. disahkan kene penyakit semput dan sesak napas adalah sangat2 diutamakan.
7. penyakit2 barah kronik amat2lah dialu2kan.

ingat yer bakal2 YB untuk election selepas2 ini: tugas anda untuk kesejahteraan rakyat. kami tak mau pemimpin yang sihat2 lagi.. bila pemimpin sihat tubuh badan, rakyat akan sengsara tak dapat menikmati kemakmuran dan hasil mahsul kekayaan negara.

Tanpa Nama berkata...

setuju bebenor ambo dgn cadangan tanpa nama diatas, camni ambo pun tak nak sertai mana2 parti dan ambo akan undi hanya calon2 yg mempunyai jangka hayat yg mudah diramal, pendek cite, lagi byk yg pilihanraya kecil diadakan, lebih habuan yg bakal kami nikmati, betul lah kata pepatah every cloud has a silver lining..betul bebenor!

Tanpa Nama berkata...

RUMAH BANGLO SAYA UNTUK DISEWA DI MERLIMAU MELAKA SEMPENA PRK MERLIMAU. BOLEH HUBUNGI TUKAR TIUB. KOMISYEN DIBERI SEBAGAI SAGU HATI.

Hamdan Rukun berkata...

PESAN JUGA KEPADA NUAR BRAHIM. KALAU NAK LARI, LARILAH SEBELUM APRIL.

KALAU TAK , ADA YANG DATANG MENONGGENG MENYERAHKAN PONGGONG UNTUK JADI YB PKR

Putra IJ80 berkata...

Yang pasti orang FELDA tak perlu kait buah,biar buah berguguran busuk di lahap dek ulat,tikus apa apa aje lh.

Duit akan berterbangan dari celah celah ketiak Menteri,AJKK,JKK,Ketua Kampung,Ketua Blok,dan dari berbagai pertubuhan wanita di ketuai Mak Ijat.

Walaupun busuk, hanggit,hanyir,dapat dapat di cium dulu,ambik berkat.

Kan orang FELDA nie, ganti orang asal.(hidup di hutan)

Jgn maree!!!!.

Seroja Koi berkata...

Kini tiba giliran di negeri PM pula. Gelanggang akan di buka dan pertarungan akan berlangsung...ayuh bangkit tegakkan demokrasi.

Tanpa Nama berkata...

Asyik yang kecik2 aje.
Yang besar2 tu bila lak.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah 'warga kerdau sedih dalam kegembiraan' - TT

kah kah kah 'makin ramai ahli pr akan keluar parti masuk umeno' - ngah layor

kah kah kah **Orang lain siok tapi si-luncai sorang yg sedih sebab ada prk ke-16. apa hal luncai, macam tak suka aje komen bila ada prk 16 nih?. kena sawan ker?**

Tanpa Nama berkata...

wowww!

sebuah lagi jamban tan akan dibina oleh Mat Daging Lebih di kerdau

oleh sbb di pahang, harga jamban tan itu mungkin lebih daripada 30 juta

terima kasih yb

Tanpa Nama berkata...

SKRIP DRAMA 'MATINYA WAK JONO':
_______________________________

"Alamak....sorang lagi yb mati (meninggal dunia)", fikirnya terkucil.Jubornya yang tadi terasa hendak terberak tiba-tiba hilang.

"Aisey! mane kita nak cari duit lagi ni, boss. Belanja tinggi nak buat pilihanraya nih!" kata pembantu peribadi aka setiausaha peliortiknya.

Dia terus menggaru2 kepalanya yang semakin kurang berambut. Memang sejak ada berbelas2 pilihanraya kecik dan ditambah ada sikit2 pilihan jalanraya kebelakangan ini, rambutnya semakin banyak gugur. Dah macam2 syampoo dia cuba namun rambutnya bukan makin lebat tapi sebaliknya yang gugur semakin lebat. Bahagian depan dahinya hanya tinggal dua tiga helai rambut yang juga sedang menunggu masa untuk gugur. "kalau yang gugur tu durian, boleh jugak kita buat duit pergi shoping kat arab" pernah suaminya berkata begitu lima bulan yang lalu.

"Tenang menang tapi kita abis 30 juta, boss" tambah setiausaha peliortiknya lagi.

"Mana lagi aku nak rembat nih!" desir hati kecilnya. "petrollnass dah nak kering, KEWS ping tinggal tak seberapa" makin risau dia dengan keadaan itu.

"kenapa la time ni dia org nak mati (meninggal)? Tak bolehka tunggu setahun dua lagi? Mangkuk betol!" bisik hati kecilnya nakal.

"ha boss! Apa kata kita naikkan lagi harga minyak?" jerit setiausaha peliortiknya.

"hah cantik!!!!! Apsal aku tak terpikir tadi!" sambutnya girang.

"kali ni kita kasi naik dua2 sekali ro: N955 dan ro: N977" tambahnya lagi sambil tersenyum. "Ohya, sebelum lupa, kasi naik sekali gas masak, minyak masak dan gula!" perintahnya kepada setiausaha peliortiknya.

"Jangan lupa, cuba kira, boleh untung 100 juta tak?" tanyanya lagi sambil berlalu menuju ke bilik bik mama.

"Baik, boss!!! 20 perseeen!" kata setiausaha peliortiknya sambil berlalu untuk mengarahkan seorang tokey orang minyak kebangsaan supaya menaikkan harga minyak yang telah dipersetujui oleh bossnya sebentar tadi.

...................

Selamat malam. Ini berita dari Tv Tigasuku.

Berita utama. Tokey orang minyak kebangsaan menerangkan bahawa harga minyak......akan dinaikkan 20 sen seleter setiap satu mulai malam ini kerana harga minyak di negara kita masih terlalu rendah berbanding harga minyak di sweeden. Harganya mesti diselaraskan bagi mengurangkan subsidi sempena pilihanraya kecil yang akan berlangsung tidak lama lagi. .......

.........................

"Sebagai menunjukkan parti kita ialah pati yang mendahulukan hantu raya, maka dengan ini saya mengistiharkan pembinaan jambantan bernilai rm juta-juta di kerrr dau ini. Saya minta bila pati kita dah bagi jambantan, maka sebagai balasannya undilah pati kita. Ini rasuah, ooppps maaf, ini bukan rasuah! Ini ialah i help you, you help me! Ini menunjukkan bahawa pati kita memang perihatin", katanya sambil menjeling dan mengenyit beberapa gadis berkulit putih licin persis wanita magnolia" kata boss syarikat yang memang diketahui rambang mata dan rabun mata itu.

.................

"Cibai, naik lagi rega minyak ari ni! Pigi Lanchowww laaa!" bentak seorang tukang sapu berbangsa cina di bangunan KL Si Si semasa mengisi minyak kapcainya di Ipoh Malli.

"Wooowww! Minya, gura naik harggaa ragi raaa. Ara chan mau kasi naik teh tarik sama roti canei. Ini taun bole hantar wang balik India double punya!!" kata seorang peniaga India yang berhijrah dari Bombay Poona sambil mengingati isterinya di India.

"aramakkkk! minyak masak pon naik jugak kerr? mangkok hayun betol. Makan ikan rebus aje lah kita lepas niii" kata Wak Jono seorang pekebun anggur di jelobu.

Selepas peristiwa itu, wak Jono pengsan, tidak pernah bangun-bangun lagi dan tidak jadi mengundi di kerrr dau.

**Abiss**

Tanpa Nama berkata...

lagi ramai, kita lagi untung
lagi ramai, kita lagi untung
lagi ramai, kita lagi untung

ramai lagi, untung lagi kita
ramai lagi, untung lagi kita
ramai lagi, untung lagi kita

ramai-ramailah berkorban untuk nusa, negara dan bangsa

Tanpa Nama berkata...

222 - 16 = berapa lagi tinggal? Banyak lagi tu

Tanpa Nama berkata...

Pertama takziah dan bersimpati kepada keluarga berkenaan dan yg pasti hidup dan mati itu adalah urusan ALLAH,Alfatihah....Kedua kepada yg masih hidup perjuangan dlm apa jua bentuk sekalipun harus diteruskan..dan sebuah kebenaran itu tak mungkin padam...ketiga perlu diingat diTENANG hari ini GEROMBOLAN menang esoknya Petrol ron 97 naik 10 sen .Kalau diKerdau bagaimana pula?.

zack berkata...

datang ke prk kerdau??gua teringin nak jupe lu...leh makan ikan patin...

Master Yoda berkata...

Utk bunbinban:

Nice komen..Mlm ketiga tu, terangkat org2 yg ade perut buncit...

Kah kah kah

Utk Tanpa Nama (12 Feb 2011 23:00):

kah kah kah, tepat dan bernas lagi tuntas...

haluankiri berkata...

SALAM BUAT SEMUA PENCINTA KEADILAN .. SPR TAKKAN MAMPU LAGI ISYTIHAR KERUSI DUN KERDAU INI MASIH ADA YB .. HANYA PENGISYTIHARAN DR ALLAH MAMPU MENUTUP MULUT SPR.. DAN TERPAKSA AKUR.. JIKA STAKAT SPEAKER JER UMUM .. NO HAL LAH .. INI ALLAH TELAH MENETAPKAN RANCANGANNYA.. TAKZIAH KPD KELUARGA ARWAH YB KERDAU

Tanpa Nama berkata...

zack(2011 feb 13 10:38)..lu ni Meli k.Krau kan..?xkan nak belanja brader TT je?abis wa ni?nak gak mkn tilapia bakar cecah air asam