Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 20 Mac 2009

KAPITALISMA SEDANG NAZAK !!!


ARGENTINA MILIK NEGARA SYARIKAT KAPAL TERBANG AMERIKA


President Argentina Cristina Fernandez de Kirchner memaklumkan bahawa negara Argentina akan memilik negarakan syarikat persenjataan kapal terbang Lockheed Martin.

Ini berita baik untuk dasar ekonomi sosialis rakyat Argentina.


HARI HARI AKHIR SAEKOR DOLAR


LUXEMBOURG (Reuters) – Satu panel ekonomi PBB akan mencadangkan minggu depan agar dolar di mansuhkan sebagai ‘duit reserve’.

Dolar akan digantikan dengan satu bakul mata wang dari pelbagai negara yang lebih diyakini.



AMERIKA SYARIKAT TELAH MUFLIS/BANGKRAP


Federal Reserve Amerika akan membeli 300 bilion dolar kertas US Treasury dalam usaha untuk membantu kapitalisma yang sedang sakit tenat di Amerika.

Mengikut Puru Saxena, CEO dari syarikat Puru Sexna Wealth Management - dari segi teknikal Amerika telah bangkrap.

Ini kerana hutang Amerika adalah 4 kali ganda dari jumlah ekonomi Amerika sendiri.

Amerika akan menghadapi zaman meleset dengan timbunan hutang.



HUTANG AMERIKA


Jika Amerika ingin membayar hutangnya yang berjumlah 11 trilion dolar esok pagi maka setiap warga Amerika wajib mengeluarkan 36,000 dolar – untuk membayar hutang ini.


HUTANG JEPUN


Jepun memiliki hutang 7.8 trilion dolar. Jika esok pagi Jepun mahu membayar hutang ini maka setiap warga Jepun wajib membatar 157,000 dolar.



EKONOMI DUNIA


Ekonomi Dunia telah menguncup diantara 0.5% - 1.0%.

Inilah kali petama berlaku semenjak 60 tahun.

Angka baru dari IMF ini berlawanan dengan angka yang dilaporkan dua bulan dahulu dimana IMF meramalkan ekonomi dunia akan berkembang sebanyak 0.5%

IMF meramalkan negara membangun akan menghadapi zaman meleset.



SEBUAH NEGARA TERSELAMAT


Sebuah negara di Asia Tenggara yang di panggil Malaysia dikatakan akan selamat dari malapetakan krisis kapitalisma ini.

Menteri kewangan Malaysia telah berkata ‘ our economy has no problem and our fundamentals is strong’.

Media media para wartawan kang kong di Malysia selalu melaporkan betapa negara ini amat unik. Kah kah kah. Kah kah kah. Kah kah kah.



19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lintah darat yang membawa lari duit rakyat ke Switzerland dan merata-rata bank di dunia macam mana?
Laku lagikah dui yang dicuri ini?
Apa pulak dengan duit yang disimpan di Labuan sebagai pusat kewangan pesisir pantai?
Berapa banyak duit haram dari aktiviti penyundalan, perjudian dan peras ugut yang dimasukkan ke dalam bank2 yang menggembar gemburkan mereka ini mengamalkan kaedah Islam?
Apakah hukum Bank Islam yang menerima duit judi, duit aktiviti persundalan dan bermacam-macam aktiviti pepenindasan? halalkah duit ini kerana telah dibersih melalui sistem laundry Islam?

Ez the Conspirator berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
HARTAL berkata...

Tolong ulas pasal HARTAL tahun 1947, bro...

Tok Moh berkata...

Kah..Kah..Kah..Kah..
Malaysia memang sungguh unik...kah..kah..

Unik sebab kita ada PM yang suka tido semasa mesyuarat, flip-flop..
TPM dan Bakal PM kita scandal...kah..kah..kah..

Malaysia juga unik kerana kita ada BIK MAMA...kah..kah..

Malaysia juga unik kerana ada kerajaan negeri yang bersidang bawah pokok...

Malaysia juga unik sebab banyak raja tapi satu pun tak bleh pakai..
kah..kah..kah..kah..

Malaysia juga Unik kerana ramai mamak mengaku menjadi melayu...

kah..kah..kah..
Malaysia juga unik kerana ada
Tukar Tiub...kah..kah

soyawesome berkata...

kah kah kah! negara ni memang unik... cara rampas perak pon unik!

Tanpa Nama berkata...

nampaknya hanya KOMUNISM penjamin masa depan kita. semoga zaman kegemilangan Soviet dan working class di seluruh dunia akan terjadi semula. Harapnya kali ini KOMUNISM akan terus berjaya tanpa gangguan malaon2 bourgeois lagi.

WORKING CLASS OF ALL COUNTRIES, UNITE!

Tanpa Nama berkata...

Dalam melihat isu kejatuhan ekonomi yang menyembah wang, mari kita liaht komen dalam blog di sebelah untuk mendapatkan satu gambaran yang berbeza pulak.
Apa kata lihat blog ibnuhasyim ini
http://www.ibnuhasyim.com/
mungkin ini dapat meningkatkan perbincangan ini untuk melihat sistem kapitalis yang rosak lagi emrosakkan semua orang dan masyarakat.
Kelaur dari sistem perhambaan konsep feudal dan kapitalis ini.
Adakah orang Melayu ebrsedia untuk memotong tali perhambaan feudal yang mengikat leher mereka?
Adakah orang melayu ebrsedia untuk menolak sistem feudal dan dasar kapitalis yang masih lagi membelenggu cara hidup dan perancangan orang Melayu sehingga kini?
Atau orang Melayu sudah bersedia berubah seperti meranapkan orde baru di Jakarta tahun 98 yang lalu?

JAWAB PANTUT berkata...

PANTUT C4 DIKERAT

ADA DUIT BANYAK MAKAN
BIK MAMA SIANG-MALAM SHOPPING SAKAN
BADAN GEMUK TETEK DIBESARKAN
BADAH AIR,KERBAU,GAJAH KALAH BAHKAN

MAT MONGGOL PIPI MERAH JAMBU
KT PD MERSERA ZIANA DALAM KELAMBU
EKONOMI MALAYSIA 'NO PROBLEM TAK DIGANGGU"
BODOHNYA ENGKAU NAJIB PANDAI LAGI LEMBU

GABAN_KUSUT berkata...

ya.. hutang gua pun da menimbun sejak si mamanda berkata begitu..

kage bunshin no jutsu berkata...

untung nya aku jadi rakyat Malaysia!!

Tanpa Nama berkata...

encik hartal,

hartal 1947 tu sebenarnya tak signifikan sangat. cuma satu tompok dari kejayaan golongan kiri Malaya waktu itu. kira macam tsunami Mac 8 jugak la. hehe.. kalau nak belajar pasal golongan kiri kita kena tengok Indonesia lah. lagipun aku rasa dah banyak kali dah comrade Isham tulis pasal kebebalan Raja dan elit UMNO yang menjilat penjajah ni.

KEMENTERIAN PENDIDIKAN berkata...

SOALAN BOCOR KERTAS PSMI SAINTIFIK MATHS UNTUK STPM 2009 APAKAH SAIZ TETEK BIK MAMA?

SAIZ>58C+PUTING1.5inch<>bujur=^#+puting2 1.2inch*/%=``(.)(.)+29persegi-kebujuran^<>*$&_+=(_________)

WAJIB:PERHATIAN SILA JAWAB KERTAS SOALAN DAlAM BAHASA ENGLISH

Tanpa Nama berkata...

yeah...syg DVD Lelaki Komunis Terakhir x keluar kat pasaran...best tu...satu media yg sesuai utk di tonton bagi sesape yg malas nak baca buku...kite boleh tgk camne sejarah mereka...dan hingga sekarang juga mereka aman damai...x payah bergantung pada ekonomi sejagat...hujung minggu layan karaoke 1 kampung...x de sape pun gaduh2...hahaha

Tanpa Nama berkata...

bini rosmah macam ferdinand marcos, rosmah macam, Imelda marcos, Malaysia memang akan muflis dan bankrup bila suami isteri bermaharajalela di takhta, percaya tak Malaysia akan tukar jadi diktator macam nazi germany, keadaan orang kampung memang akan lagi teruk.

tok iskandar berkata...

Semalam tok baca paper malay mail.
ada pulak berita tentang MARA tetap nak beli sut angkasawan berharga RM185 ribu walaupun dah ada model sut angkasawan di planetarium.

tok nak pesan kat Noh Omar kalau nak beli jugak pakailah duit sendiri.ada pemerhati politik kata noh omar nak bodek najib dan peluangnya untuk menang MT lebih cerah.

Tok dengar satu berita hangat tian chua dapat sumber khalid nordin booking 70 bilik hotel untuk UMNO Bahagian Pasir berharga berharga RM165 sebilik gunakan letterhead Kementerian Pengajian Tinggi.

Ini kira salahguna kuasa.Elok kengkawan bloggers siasat semua hotel di sekitar lembah Kelang yang telah dibooking oleh pemimpin-pemimpin UMNO untuk anak buahnya.

Kalau booking untuk perwakilan bolehlah dianggap rasuah.yelah bagi RM200 untuk duit minyakpun kantoi,ini pulak RM165 sehari untuk bilik hotel.

Elok MP Pakatan Rakyat bangkitkan perkara ini dalam parlimen.Lepas check out hotel,boleh periksa bayar guna duit kerajaan atau duit poket sendiri.Bukan sikit RM165 untuk 70 bilik semalam.Kalau Khalid Nordin sangkut,sorang lagi anak buah Pak Lah terbarai selepas Wan Farid,Norza,Azlina dan Ali Rustam.

Bahaya penangan Najib yang mendapat nasihat mentornya dr Mahathir.Tok dapat berita sambung balik kes bicara sembur mata dr mahathir dengan spray lada.

Izwan berkata...

Ku tunggu Revolusi yang bakal tiba..

Mari marhen..

;)

azani2073 berkata...

Kilang aku keluar VSS kali kedua.KENYATAAN TETAP KENYATAAN.

Tanpa Nama berkata...

yep betul tanpa nama,

aku rasa diorang tu adalah satu2nya geng HIPPIE yang masih mengamalkan hidup commune dizaman ni. siapa sangka kat sini pun masih ada commune hippie? hehe..

keylee daud berkata...

kita kasi amerika pinjam wang la...pastu kasi bunga bunga ...kakaka..kita mewah dengan senyuman..kakakaaka