Selasa, 28 April 2009

KAH KAH KAH - SATU MALAYSIA KETAWA !!!



CUBAAN BINA TUGU POKOK DEMOKRASI DI HALANG
- melayau


IPOH 28 April — Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) hari ini mengagalkan usaha pembinaan semula plak peringatan ’Pokok Demokrasi’ yang dibina oleh Pakatan Rakyat untuk memperingati peristiwa persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di bawah pokok pada 3 Mac lepas.
Jurucakap MBI berkata kerja pembinaan tugu berkenaan dijalankan oleh beberapa lelaki dan penguatkuasa MBI mengarahkan mereka memberhentikan kerja kerana ia dibuat tanpa kebenaran.

“Semasa sepasukan penguatkuasa sampai di kawasan itu ada dua pekerja sedang menyiapkan struktur tapak bersaiz 2 meter panjang dan 0.6 meter lebar itu manakala beberapa yang lain melarikan diri,” katanya.


KAH KAH KAH…. kah kah kah… KAH KAH KAH…

kah kah kah…. POKOK PUN TAKUT… kah kah kah…

woit…. DENGAR NAMA DEMOKRASI PUN DAH KECUT… kah kah kah...



3 ulasan:

Tok Moh berkata...

Kah..Kah..Kah..
Apa punya turr..la woi...
Woi Tok Bandar" Tanam pokok Ganja Boleh ke..? Baru la berdenggung sikit kepala warga ipoh...kah..kah..
Dey Thambi..Zamrey..yanadey..podah pundek..padiyapa..

Apa Kata Pakatan Tanam Pokok Sena tu banyak banyak.. Woi semua warga ipoh jom kita buang sampah kat depan pintu rumah Tok Bandar...

Kah..kah..kah...
Semua orang bawa sorang sebungkus sampah dan campak depan rumah Tok Bandaraya bagi busuk sikit rumah dia..kah,..kah..Kalau rajin pegi kencing depan pintu masuk rumah dia bagi hangcin sikit...

Tanpa Nama berkata...

kawasan parking serta pokok2 ini telah digazetkan serta-merta sebagai pusat membeli belah yg baru dgn multi-level car-park basement.
concept car park akan dibina bawah tanah. oleh itu segala tanah yg berada di bawah pokok dan car park sedia ada ini akan dibuang ke lombong tinggal disekitar lembah kinta. pembahagian tanah yg dibuat samarata kesetiap lombong. oleh itu hantu2 demokrasi pokok, tanah dan car park akan dibuang jauh2... dan diharap sukar dicari lagi.

eeiiiiii...takutnya aku kat ipoh ni.

Sudin berkata...

Suriani Abdullah :

Tak jauh dari pejabat ini,terdapat sebuah bangunan yang menjadi pejabat PKMM.Di suatu sudut tak jauh dari pejabat PKMM didirikan sebuah tugu peringatan untuk memperingati para kesateria anti-Jepun.(Tugu Pahlawan Ipoh)

Bagaimanapun setelah penjajah British menguasai seluruh Malaya,tugu ini telah dimusnahkan seiring dengan perletakan senjata dan pembubaran pasukan TAJRM.(m.s.76)

Tabiat,perangai gerombolan sama kerana lahir dari perut British.
Sejarah berulang lagi apabila tugu pokok demokrasi dimusnahkan di negeri yang sama.

MBI dah jadi anjing suruhan !