Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 28 April 2009

TUNTUTAN KIMMA DIBAWA KE MESYUARAT MT BN - melayau


Tuntutan Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) supaya diterima sebagai parti komponen Barisan Nasional (BN) akan diusulkan dalam mesyuarat Majlis Tertinggi parti itu tidak lama lagi.

Presiden MCA, Ong Tee Keat berkata, tuntutan kongres itu perlu didengar oleh pucuk pimpinan tertinggi BN berdasarkan sumbangan ahli-ahlinya yang menjadi penyokong setia BN selama ini.

''Semua parti mempunyai platform dan cara masing-masing dan kita perlu mendengar apa yang mereka suarakan.


kah kah kah…. DAH TUJUH KALI DI TOLAK… NAK APA LAGI… kah kah kah..

woit… KIMMA NI NAK APA?... KAN DAH BANYAK WAKIL DALAM KERAJAAN… kah kah kah…

kah kah kah…. KETUA WANITA GEROMBOLAN ORANG KIMMA…kah kah kah…

kah kah kah… MUNKEE DARI JERLUN ORANG KIMMA… kah kah kah

kah kah kah….MUNKEE YANG HABISKAN 9 BILION RINGGIT ORANG KIMMA…. kah kah kah…

kah kah kah…. MADEY ORANG KIMMA… kah kah kah..

woit… AJAK MUNKEE DARI PASIR MAS… ANYTIME DIA NAK MASUK KIMMA…. kah kah kah…



16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cayok..cayok..cayok..nt kata racist lak..tp yg ni suke menyelit..depa ni mamak selit..baik punya.

Tanpa Nama berkata...

KIMMA satu-satunya parti yg punya ahli kabinet paling ramai.
Ada Ketua Wanita
ada naib ketua pemuda. Ada ketua putra.
Ada ketua Puteri. Ada bekas menteri Penerangan. dan juga MB kudeta.
OHHH LUPA... Mantan mamak bendahara kan ke KIMMA???? Kenapa KIMMA perlu bising??
Sepatutnya KIMMA berbangga kerana merekalah satu2 nya parti paling tinggi jawatan sehingga menjadi PM Malaysia.
KIMMA BOLEH!!!!!!!!!!!

fredo berkata...

kimma ngan kimmak same ke?? mcm same jekk... heee

mamai berkata...

Bagila KIMMA tu joint BN tak pun joint UMNO....kesian kat depa tu, tak tahu nak iktiraf apa nak kata bumiputera pun bukan

mamai berkata...

Bagila KIMMA tu joint BN tak pun joint UMNO....kesian kat depa tu, tak tahu nak iktiraf apa nak kata bumiputera pun bukan

Tanpa Nama berkata...

dei! podachi...
itu lamaa punya pi-em dia punya I/C dulu ada tulis bin ka atau a/l.

itu sana punya baru punya em-bi, ...alaaa itu pangko punya, apasei dia punya muka ada macam mamu maidin???
itu bikas mintiri wang punya,.... mau kasi chek... dia punya lama punya I/C ada bin ka ada tulis a/l...???

ini ada komplot kaa..???

chit!!... ptuiii...!!! ini kimma punya wolang suda belot...!!!
suruu masuk itu ameno, ...kasi kimma satu ameno, ......pusing-pusing.... ini spesial ajen kimma sudah turn jadi ameno...
dia punya dara sudah tukar jadi keris ka.... tarak bau kari ka dia punya dara...??

chit!! podah!!!... tarak bole pakai ini sedara.... bikin malu mamu saja.

ha ha berkata...

Bro Isham..

He he heh he heh he he ...

KIMMA tu untuk mukerjie..mukerjie macam Che Det...UMNO tolak sebab Mukerjie dalam UMNO takuk kena tendang masuk KIMMA..nanti tak boleh cari makan ....ha ha ha..

ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

kimma adalah daging kambing hancur masak dgn kari kering. selalu dimakan dgn roti nan.... ha ha ha

Gergio Vasari berkata...

ada sorang lg kimma...
putera rempit gerombolan..
kah..kah..kah...

kage bunshin no jutsu berkata...

Bro TT,

MB haram Perak pun org kimma jugak!!

calon permatang pauh yg lawan DSAI aritu pun kimma jugak!!

bile kimma2 ni gabung dgn juak2 UMNO,jadi la KIMMAK!! kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

apsal kimma ni nak masuk be-end ni.

di punya kaki kat dlm tu pijak diorg ker???
ki-mak!! tul la.

tapi ingat, sebab apa kimma tak leh bubar masuk ameno? coz I/C diorg lam proses nak tukar dari a/l or a/p ke "bin/binte"..

puak-puak mamak yg dah ameno tu, yg dah tukar bin lam I/C la tu...

dasar muka melayu tak malu, bagi mamak jadi nakhoda. lepas tu melaung hidup melayu.

woit!! byk lagi muka jawa lam ameno tu, cari la...
ni lobang idung mamak jugak yg nampak
gi campak mamak2 ni balik kimma!!! ki-mak tul la.

Tanpa Nama berkata...

Inikah mentaliti orang Malaysia? Kita tak setuju dengan dasar apatet di Afrika dulu, tetapi nampaknya orang Malaysia dah mula menuju ka arah itu. Ugama Islam juga tidak membenarkan manusia di beza bezakan kerana rupa dan warna kulit. Bukan kah itu ciptaan Allah?
Jaga lah apa yang saudara perkatakan. Jangan ikut sedap mulut sahaja.

Hari ini kita menghina mammak, esok mammak menghina wak jawa, seterusnya wak jawa menghina melayu yang berketurunan bugis atau orang asli dan setersnya. Kemana arah kita?

Tanpa Nama berkata...

Kalau Kimma nie dari cawangan
Pahang best....Kimma-Pahang ataupun KimmakHang ..kah kah kah

samilux berkata...

UMNO dan KIMMA telah digabungkan dengan sebagai Persatuan UMNO+KIMMA = PUKIMMA

Tanpa Nama berkata...

ni kimakk ni..wah kah kah kah,kj ni bukan kimak jg ke,madey bkn ahli kimak jg ke..kah kah kah,lwk satu malaya

Tanpa Nama berkata...

mamak penang memang keling pukimak. tak malu duk rayu nak jadi melayu....