Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 Jun 2009

WAK SEMBAB JADI WAK KUNTAU




SPM: KERAJAAN PUTUSKAN 10 MATA PELAJARAN
– melayau

Kerajaan memutuskan semua pelajar kecuali aliran Sains Agama hanya dibenarkan mengambil 10 mata pelajaran dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia mulai tahun depan.

Bagi pelajar aliran Sains Agama, peraturan itu dikuatkuasakan mulai 2011 dan untuk tahun depan dibenarkan mengambil 11 mata pelajaran.

Perkara itu diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin di sini hari ini.

KAH KAH KAH..

kah kah kah… INI BETUL BETUL KUNTAU MUNTAU… kah kah kah…

kah kah kah… INI BETUL BETUL TIPU MELAYU… kah kah kah…

kah kah kah…MAT SEMBAB INI KAKI PUTAR ALAM…kah kah kah..

woit… MAT SEMBAB! … IBU BAPA NAK MANSUHKAN PPSMI…kah kah kah..

woit .. SEMBAB… JANGAN PUTAR PUTAR…kah kah kah…

kah kah kah… TAK ADA SIAPA PEDULI 20 KE… 40 KE… 1000 PULUH KE.. MATA PELAJARAN SPM… kah kah kah

kah kah kah…JANGAN TUKAR TOPIK… JANGAN TIPU MELAYU..kah kah kah..

kah kah kah…JAWAB ! BILA NAK MANSUHKLAN PPSMI?.... kah kah kah...



6 ulasan:

binjidan berkata...

ya wak sembbb dah tk tjawab dh tu dah kantoi..

Tanpa Nama berkata...

LINGKUP!!!!!!!!!!!
HAncur lah generasi akan muda.
Menteri baru ni giler kuasa!!!!!
Dia nak tunjuk konon dia pandai.
Kalau dia betul2 pandai dulu dah lama buat science and jadi engineer ataupun doktor.
Lingkuplah negara bila dapat menteri pelajaran yang paham apa itu pelajaran menengah..
Mungkin sebab anak2 dia sendiri tak pernah dapat 1A pun kot????
Atau dia marah budak2 sekolah ugama jer yang dok score banyak A dalam SPM???

Cerita Kita berkata...

Mat Sembab ini taik telingga banyak. Pekak. Lain yang rakyat mintak, lain yang dia buat.
Kutusan 10 mata pelajaran cukup cepat.Kuputusan untuk PPSMI tak berani buat sebab takut pada Madey!!!
Tolo kocut!!!

Master Yoda berkata...

Kah kah kah...

Btul tu Cerita Kita...

Kah kah kah

Menteri bapok dh resign, dpt menetri Jawa..

Ingatkan Jawa ni leh pakai, satu hapak pon takleh

GOBLOK TEMEN LA WONG JOWO KARO KUE NI...

ISIN LA GUE JADI WONG JOWO...

Kucing Parsi berkata...

kenapa tak letak 3 mata pelajaran je

maths science dengan english

ha ha ha

BUJAL38 berkata...

walaupun saya penyokong PR, tapi mengenai penggunaan bahasa Inggeris utk math n sains, saya sokong.

dengan mata pelajaran bahasa inggeris, math, sains (dah 3 subjek yg budak budak skolah ni kena praktik bahasa inggeris). tapi masih ada 7 yg lain dalam bahasa Melayu. Setiap hari pun bertutur Bahasa Melayu. Ok ke tak ok kalau budak budak skolah ni pandai dwi bahasa? walaupun susah pada mulanya, dah masuk U nanti baru la tau tinggi rendah usaha dari awal ni. mesti ok punye!