Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 12 Januari 2011

DENGAR DAN LIHAT




NAJIB BIDAS PELAN 100 HARI PEMBANGKANG
– berita hairan

Najib Razak isteri kepada Rosmah hari ini membidas pelan 100 hari yang dibentangkan oleh pakatan pembangkang bulan lalu yang disifatkannya sebagai populis dan tidak bertanggungjawab.

Perdana Menteri berkata, selepas dikaji pelan itu, ia sebenarnya tidak berpaksi kepada kenyataan kerana tidak ada pembentangan dari segi punca kewangannya.

"Kita tidak boleh mengambil sikap terlalu populis sehingga menggadaikan masa depan negara. Kita tidak boleh begitu, tidak bertanggungjawab sama sekali sehingga anak dan cucu kita merana nanti.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… ISTERI ROSMAH INI….TENGOK TV RAKYAT NI…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU GEROMBOLAN TERUS BERKUASA… JAMIN MALAYASIA BANKRAP..kah kah kah..

kah kah kah… KALAU KITA HUMBANKAN… MALAYSIA SELAMAT… kah kah kah…




nota:
sila lihat
sila dengar
sila fahami
jangan takut bini
kah kah kah


11 ulasan:

Bigfish berkata...

Aku tengok Najib dan konco-konconya dah makin gelabah bila pakatan rakyat tunjukkan yang bukan BN sahaja yang boleh memerintah, siap dengan pelan lagi.

Harapnya rakyat di luar sana bukalah mata hati dan tengok sendiri bagaimana negara ni dah makin teruk kalau tak dihumban BN-UMNO dlm PRU yang akan datang.

cicit ngah layor berkata...

Yang bini dier pergi Timor Tengah,menyaksikan MoU itu ini tu aper jadahnyer.Aper kedudukan dier dlm kerajaan dan dana dr maner pulak yg diambik utk dier kesaner?Manusier2 jahanam mcm ni ler yg akan memufliskan Malaysia.Esok kiter akan dengor pulak ceghiter dier terjumper tiger tong intan berlian diataih belakang unter yg tak bertuan.Samer2 kiter tunggu.

Tanpa Nama berkata...

Dia tak percaya pasal untuk UBN 53 tahun pun tak boleh buat pelan macam tu...

Tanpa Nama berkata...

yesss lah! tak sia2 aku pangkah PR. ini la pemimpin yang aku mahu. cakap ada isi dan mudah faham. bukan pemimpin yang pandai cari bini besar tetek besar dan bontot besar sahaja kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Najib Abdul Razak cuba memutar belitkan fakta sedangkan Laporan Ketua Audit Negara dikeluar 25 Oktober 2010 menyatakan Umno-BN berhutang setiap tahun dan polisi ekonomi yang diguna-pakai BN telah menjadi punca hutang negara mencecah RM362.39 bilion atau 53.7 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar melebihi 50 peratus buat kali pertama dalam sejarah.

Anwar kata Najib harus tampil secara terbuka berbahas dengan beliau untuk memperinci Program 100 hari supaya rakyat boleh mendengar dan membuat keputusan terbaik demi masa depan mereka.

(Gamis) bersedia menjadi perunding dan penganjur kepada debat antara Anwar dengan Najib.

Tapi tiba-tiba Nazri Aziz pula mencabar Anwar berdebat dengan dia mengenai Apco Worldwide sebelum membuat cabaran berdebat dengan Perdana Menteri.

Mengapa menteri ini mengubah tajuk debat. Dan apa kaitan ekonomi yang dipersoalkan dengan isu APCO yang tidak dibicarakan secara adil dalam parlimen....?

Rais Yatim mengambil kesempatan berkata tindakan Anwar mencabar PM hanyalah gimik lama dan hanya mahukan publisiti.

Katanya "PM melahirkan hujah yang menyakinkan dalam apa yang dilaksanakannya dalam tempoh setahun lebih. Kita sudah yakin bahawa informasi itu boleh dipertahankan,"

Rais ini nak perbodohkan siapa... mungkin amah yang dirogolnya...?

Dalam kes cabar debat antara Anuar dengan Najib berkaitan dengan ekonomi, Ibrahim Ali pula cuba merendahkan moral Anuar kononnya Anwar bukan seorang pakar ekonomi atau pakar kewangan, malah tidak ada pengalaman dan juga kelulusan.

"Tak perlu PM masuk perangkap politik Anwar. Anwar hanya berlagak pandai dan dia adalah pakar putar alam,"

Orang cerita tentang ekonomi melalui debat dia menilai kepakaran seseorang melalui bontot Saiful liwat.

Ibrahim ini mungkin buat pura-pura tak tahu bahawa Najib sebenarnya menteri kewangan bukan seorang pakar ekonomi atau pakar kewangan, malah tidak ada pengalaman dan juga kelulusan.

Kesihannya wakil rakyat Pasir Mas ini… memang tak ubah seperti sampah hanyut.

Helo Nazri Aziz....
Sebelum anda berdebat dengan Anuar Ibrahim berkaitan dengan isu APCO. Sila terangkan dengan jelas kepada rakyat 1 Malaysia tentang Mansor diArab Saudi..

Dia kesana atas urusan apa sehingga dikatakan ada urusan perjanjian dua hala, dia mewakili siapa, kementerian apa, pakai duit siapa. Berapa banyak duit yang telah dijolikan Kenapa dia berada disana seperti menteri, menteri apa..?

Kenapa ahli UMNO Baru jadi bacul dan pengecut membiarkan Rosmah Mansor isteri perdana menteri melakukan kerja-kerja menteri..?

Menteri yang dilantik buat apa, hanya jaga kepentingan perut dan bawah perut saja ke...?

"Jangan jadi pengecut. Jawab isu Rosmah Mansur dulu sebelum nak berdebat dengan Anuar Ibrahim"

Tanpa Nama berkata...

DAlam plan 100 hari tur, kalu setakat nak tangkap perasuah Vip, tangkap perogol vip, tangkap pembunuh vip; satu sen pun tak yah pakai.

tak kan tak keluar satu sen pun negara boleh bengkrap.

gari pun tak yah beli. Boleh guna gari lama.

Tanpa Nama berkata...

puki mak punya rosmah///macam negara mesia ni bapak dia punya...

Tanpa Nama berkata...

rais beri komen?
eh?
pandai dan boleh pulak dia beri komen pasal isu org lain?
tapi pasal isu dia, dia kata no komen?

mosabit berkata...

Dari manuscript lama yang tercatat di atas kulit kambing yang dijumpai berkurun masihi di sebuah negara "middle east". Orang yang menulis tidak dapat dikesan. Ini adalah sesuatu yang harus direnung dan di fikirkan bersama bukans etakat baca dan lupakan, harap kita semua dapat mengelakkan diri kita terjatuh dalam golongan seperti dalam manusript dibawah.....

Seorang nasrani berkata, "saya amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa nasrani. Ini kerana saya lebih mulia dari bangsa Majusi."

Seorang majusi pula berkata, "saya juga berasa amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa Majusi. Ini kerana saya lebih mulia dari orang kafir."

Seorang kafir pula berkata, "saya juga rasa bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan kafir. Ini kerana kafir lebih mulia dari dilahirkan sebagai anjing."

Anjing pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai anjing. Ini kerana anjing lebih mulia dari dilahirkan sebagai babi."

Babi pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai seekor babi. Ini kerana saya lebih mulia dari manusia yang dilahirkan menjadi pemimpin umno".

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

tipulah..

xkan nak tangkap perasuah Vip, tangkap perogol vip, tangkap pembunuh vip tak kuar 1 sen pun..

at least duit minyak kete polis kene kuar jugak, pasey nak nangkap penjenayah. xkan nak jalan kaki..

kalo tangkap madey cth:
minyak kete dari balai polis serdang ke mines = rm5

mines-penjara sg buloh = rm20

kos makan sehari madey = rm5

HAHAHA.. tipu ler kalo xkuar 1 sen pun..

Tanpa Nama berkata...

Sauadara mosabit,

apa yang anda katakan tak salah sebab itu kat2 dari hati anda sendiri. Tapi merendahkan taraf sesama manusia rendah dari haiwan khinzir saya rasa adalah keterlaluan. kalau marah sangat dengan pihak lain tak perlu sampai membenci dan menghina sebab saya yakin anda pun tidak suka di buat begitu. berilah hujah yang membina untuk semua membaca. kalau nak mengiakan semua yang tuan punya blog cakap itu hak masing2 tapi sebagai rakyat malaysia apalah tak salah menegur dengan keras tapi kalau sampai guna cerita macam tu saya rasa saudara perlu berfikir dengan jelas. siapa saja yang memerintah, sama saja kebaikan dan kelemahan selagi mereka dari golongan politik. andaikata saudara jadi ADUN satu hari nanti, berbicaralah dengan berhemah untuk rakyat sebab sampai bila nak hentam orang, nanti kerja sendiri pun tak buat. fikirlah sebagai rakyat malaysia.