Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 12 Januari 2011

SATU LAGI PROJEK TIPU RAKYAT




APA KATA FIRAUN INI?



nota:
siang malam kerja menipu
tak habis habis menipu
macam macam kelentong
tak habis habis kelentong
macam macam lebong
tak habis habis melebong







19 LAGI PROJEK ETP DILANCAR –meloya

Najib Razak hari ini mengumumkan pelancaran 19 lagi projek di bawah Program Tranformasi Ekonomi (ETP) negara melibatkan pelaburan hampir RM67 bilion.

Mengumumkan demikian di Bangunan Perdana Putra di sini, Perdana Menteri berkata, ia akan menjana Pendapatan Negara Kasar (GNI) sebanyak RM36 bilion lagi serta menyediakan 35,000 peluang pekerjaan baru.

Sejak pelancaran ETP pada 25 Oktober 2010, Najib telah mengumumkan 18 projek permulaan dan perkembangan berkaitan untuk menjayakan agenda transformasi negara ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..MACAM MANA PENDAPATAN KASAR NEGARA JADI GNI...kah kah kah

woit… MACAM MANA PROGRAM TRANSFORMASI EKONOMI JADI ETP… kah kah kah..

kah kah kah…. SEPATUTNYA PTE…. KATA KETUANAN MELAYU… kah kah kah....

kah kah kah… ETP INI MAKNANYA ENTOT ENTOT TAK PANCUT….. kah kah kah..

nota:
macam macam nak tipu mak cik felda
macam macam nak kelentong wak parjo

mana nak rembat duit tak ada pulak cakap

ini mesti nak jual bon
ini mesti nak pinjam duit
kalau tidak kena perah susu bik mama kah kah kah


14 ulasan:

Kucing Parsi berkata...

http://malaysiakini.com/news/153191

sapa ahli politik ini. kalau dari pas siap sebut nama lagi...

carik dan siasat, lama dah tak gelak baca blog kau

Tanpa Nama berkata...

ETP - entot-entot tak pancut
Mantap tu bro!

Banyak sangat guna BI ni sengaja dilakukan supaya org2 kampong tak paham macamana wang tersebut disonglapkan.

Orang kampong ingat ETP tu projek untuk naikkan pendapatan mereka. Maka tersenyumlah makcik dan pakcik felda mendengar bunyi ETP itu.

Tanpa Nama berkata...

babi betol punya projek!
entot amah lagi bes!

roti najib berkata...

ETP - entot2 tak pancut...
macam mana nak pancut, anak badak kat seblah...
kalau ziana selim melim, mau sebaldi pancutan nikmat...hahaha

Saiful berkata...

zaman edan ni..yg bodo dikatakan pandai..yg pandai dikatakan bodo..telinga ada gula2..mulut ada taik telinga..

poodah kpd melayu2 yg masih lagi bodo..sama jugak utk ane2..macha2..apek..yg masih lagi bodo..dok suka sangat bn ni..

Tanpa Nama berkata...

Mamak mahafiraun Madey kuti dah kata DAH LAMA DAH UMNOAPCOBN tipu rakyat termasuk Raja Gopal pun kena tipu.Sekarang ini anak didik Mahafiraun Madey sedang mengajar Isteri BIK Mama tipu rakyat melalui APCO yang jadi penasihatnya supaya kekal kuasa ala ZIONISYAHUDIUMNO.

Tanpa Nama berkata...

mana projek koredoraya yang paklah umumkan dulu,sekarang koredo satu malaysia pula kut,yang dok tenganga tunggu rakyat marhen kat kampong kut2 boleh tumpang toi,ahirnya pm kena toi.

Tanpa Nama berkata...

"ETP INI MAKNANYA ENTOT ENTOT TAK PANCUT"
kahkahkahkah!
tak boleh blah!

mosabit berkata...

bak kata anwar....19 bon akan kuar tahun ni.....itulah projeknya....

kah kah kah kah kah kah ..

Tanpa Nama berkata...

ayat 'apa kata firaun ini'kurang tepat walau dua2 tu kembar siam kerana mahadir walau jahat dia ketuanan melayu firaun tak ada krtuanan melayu
kmm

BeliaBEnci BN berkata...

Salam ..
Zaman dahulu bleh la .. nak PERBODOHKAN rakyat .. kini zaman dah maju .. RAKYAT takkan takut dgn ugutan .. RAKYAT akan HUKUM dan HUMBAN UBN tersungkur .. malu .. BELIA BENCI BN ...

Tanpa Nama berkata...

ni la lim guan eng kabo kontrekter umno lembik bacul hanjeng!
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=142699725786877&set=at.118847058172144.20285.100001405505659.100000116854532

Tanpa Nama berkata...

Dulu Pak Dol PM zzzzzzzzz hari2 sebut koridor sampai dia sendiri tertidur disana.
Sekarang PM isteri Mak Jan dah tak main juta tapi ber belion2 ringgit.
Tak ubah macam kontraktor Melayu bersembang di Bangunan Medan Mara KL tapi habuk pun tarak.
Sambaing bukan main gah tapi minim air pun nak tunngu orang belanja......

hafszach berkata...

Mamak penang tak komplen pasai Buku Interlok kerr...??
Depa pun sapa juga..!!
AsaL golongan Pari2ah.. wakaka...!!

Tak pun, depa semua anggap depa Bukan Kasta Pari2ah...

Mungkin depa rasa depa semuanya berasal dari golongan Pari-Pari dari kayangan..

Tak tahulah pulak aku dalam cerita dongeng melayu dahulu kala pari-pari kayangan semuanya rentung2...

Mungkin ada kebenarannya..!!
Sebab kayangan lebih dekat dengan matahari jadi mungkin mereka ni sun burn kot.. wakakaka...!!

Dewa Pari2ah Malaysia, Tuntong Mahathir Kutty Mohamad tak dak komen apa2 ka pasai buku interlok tu..??

Biaq pi lah..!! Mungkin Tuntong tu takut bila dia bantah nanti baru semua hero2 kampung keris karat terperasan yang Tuntong Mahathir pun Berkasta Pari2ah juga...

Tok nenek moyang dia berasal dari benua keling di telok bengala keturunan depa dulu buat rumah guna Tahi lembu...

Sampai tanah melayu nak tujuk taiming pulak.. habih semua keris berkarat kena auta keling dgn Dewa Pari2ah tu..