Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 12 Januari 2011

SUDAH DI RAMALKAN DENGAN TEPAT !!!




BILA RAKYAT MULA MARAH!!


nota:
anak muda wajib bersedia
untuk menyusun turun ke jalan raya
tidak ada pilihan
melainkan kita humbankan gerombolan
ke dalam tong sampah sejarah!



6 SYARIKAT DISIASAT, 1 DISITA SELEWNG MINYAK MASAK
– berita hairan

Enam syarikat yang terdiri daripada pemborong dan syarikat pembungkusan semula minyak kini disiasat manakala satu lagi di sita kerana penyelewengan minyak masak, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan,i Ismail Sabri Yaakob, hari ini.

"Kita juga sedang buat 'auditing' dengan syarikat pembungkusan semula minyak
dan juga pemborong. Kita sedang siasat dengan mereka ke mana minyak itu pergi, seperti yang kita buat semasa isu gula dahulu," katanya ketika ditemui pemberita di sini. Beliau berkata, kerajaan tidak akan berkompromi terhadap mereka yang menyeleweng dan tindakan tegas akan diambil kepada mereka yang bersalah.

"Sekali lesen dibatalkan, kita tidak akan sambung balik kerana kita tidak mahu rakyat susah akibat perbuatan mereka ini. Di bawah Akta Kawalan Bekalan peruncit boleh dikenakan denda maksimum RM250,000. Jadi kita akan gunakan yang maksima," katanya.

Ismail Sabri berkata, kerajaan juga telah membatalkan tujuh lesen syarikat pemborong gula yang terbabit dengan aktiviti penyeludupan dan penyorokan gula tahun lalu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BETUL TAK?.... kah kah kah….

kah kah kah…. BETUL BETUL MACAM DI RAMALKAN…. kah kah kah..

woit… CARI LAAA IDEA LAIN… kah kah kah..

kah kah kah…. NAK TIPU… PAKAI TRIK LAMA JADI BAHAN LAWAK…kah kah kah…

kah kah kah… MINTA LAAA TOLONG DARI APCO…. kah kah kah…

INI RAMALAN TT KELMARIN

mari kiat bertaruh yang mana akan mucul:

1 - kerajaan akan terus berusha tetapi keadaan ...
2 - harga minyak kita lebih murah dari....
3 - kerajaan beri subsidi berjumlah...
4 - lebai karim di kg gibong akan berjimat ....
5 - kerajaan akan terus pantau...
6 - peniaga cari untung berlebihan akan di dakwa....
7 - tiga pengusaha kilang minyak haram di tangkap...
8 - sebuah lori cuba seludup di tahan....
9 - tuan punya warung berjanji tidak akan...
10 - pergi kencing berdirilaaalaaa.... dah dengar semua ini kah kah kah



22 ulasan:

palas berkata...

Apa terjadi selepas ada syarikat disita? Terima kasih kerana mengundi Barang Naik

Saiful berkata...

wooii org malaysia bangun la woii..awat bodo sgt..universiti saja byk..

Tanpa Nama berkata...

TAIK PALAT PUNYA MENTERI

naikkan harga cepat sikit
tak payah lah nak berderama swasta
bila dah naik menderu le minyak masak kat kedai2.
menteri ni selagi makcik felda boleh ditipu selagi tulah dia konar.
ladang sawit beekar-ekar tapi minyak tak ada.apa punya sial ini menteri.
kalau tak menyusah kan orang kampong agaknya tak sah jadi menteri.

BINAWE

Anti TELAN berkata...

Menteri 'Kerajaan TELAN' membuat kenyataan pesawat AirAsia tergelincir di Kuching kerana faktor 'HUJAN LEBAT'.

Woit..Kelantan dan Terengganu hujan lebat 1 minggu tapi tak ada pesawat tergelincir pun.

24 jam kerja KELENTONG dan perbodohkan rakyat.

'Pertanian itu adalah perniagaan'. So KELENTONG itu juga adalah perniagaan...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

dah 50 tahun melayu menjalani zaman perbodohan...taaarraaakkk gunaaa....
betul apa yang tulis tu bro...

Najibnakprojekla berkata...

kah kah kah
syarikat mane la jd mangsa tu
pasnie sebuah lori cuba seludup di temui di SELANGOR..

Tanpa Nama berkata...

bro sham..

mohon ulas blog umi hafilda srikandi tua

nurul azli berkata...

yg membangangkan ismail sabri adalah setiausaha politik nya yg mangkuk lg bebal itu...setpol yg tak tau buat kerja, pemalas & asyik main golf...tu sebab kpdnkk lembab nak mampus!..ismail sabri mesti buang setpol dia dulu sebelum tarik balik lesen kilang minyak masak.....bodoh punya setpol menteri kpdnkk!!!

Tanpa Nama berkata...

btol2 bangang.. smalam lg da kluar kt buletin 3suku.. tebarai aku ketawa.. hahahaha..

jambanemas berkata...

haram jadah punya kejaan... dari zaman dulu sampai sikalang kerjanya x habis2 menyamun.Menyamun3... semua taktik yang TT menukan tu telah di guna pakai... Gerombolan Bengong ni dah terlalu angkuh hingga x sedar segala sandiwara wayang pacak ni akan terburai... Tibai lagi TT... Idea yang bernas jitu padat terkini sensasi..

Go head ..

proess berkata...

hoh.. memang ramalan tt tepat.. UMNO-APCO suka guna trik yang sama jer..

Tanpa Nama berkata...

jgn gabra si menteri ni dah lama lembab

kuangKUANG berkata...

.... Pakar perubatan mendapati penyakit darah tinggi telah menjadi serius dikalangan rakyat akibat dari penggunaan minyak masak berlebihan ....
.... Pakar kebakaran mendapati kemalangan yang melibatkan kereta terbakar disebabkan harga minyak di negara kita lebih murah berbanding dgn negara jiran ...

Barang Naik berkata...

Hahahahaha! Sekarang semuanya mahal! Hahahaha! Tengah tunggu bila dia nak caj untuk udara yang kita sedut pulak! Hahahahaha! Undilah Barang Naik lagi! Hahahaha!

otaklunyai berkata...

Dah lama sangat jadi lembu Bro... 53 tahun... jadi nak ubah jadi manusia bermaruah ada sikit susah... masih "tetap setia dibelakang kepimpinan" bangang tahap gaban...

Tanpa Nama berkata...

no 7 dah betul...... kita tunggu yg lain pulak kah kah kah ahli GROmbulan & UMNOngok bodah piang

opisboi berkata...

barang naik kerana ZUL BISUL skodeng KAVEETHA mandi bogel.....kahkahakah

akula berkata...

Kera jaan tarik lesen, sok dia apply lesen baru guna nama lain....

Yong berkata...

Yob, miker lupa nak tulis:

Semua jenis makanan dinasihatkan REBUS saja. Jangan goreng. Takde mi goreng, kuetiao goreng, nasi goreng, sambal goreng, ikan goreng, pisang digoreng etc. Yang ade cuma goreng-goreng.

Siti Nur Amirah berkata...

dah sedia turun dijalanan!!cepat2!!tak sabar2 dah ni..hehe

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni akan ada berita "harga minyak masak terpaksa dinaikkan untuk mengelakkan .......... kerana kejaan prihatin dengan kesusahan rakyat"

Naikkan harga kerana perihatin!
Babi betol la!!

Tanpa Nama berkata...

Nanti ada kempen kurangkan minyak dalam makanan. Kalau nak naikkan harga minyak , naikkan ajelah....Bodoh. Ingat rakyat macam lembu nak beli minyak masak punyalah susah macam nak beli C4....Lepas ni undi lagi BN...Ini lagi satu punya Dol....