Selasa, 24 Julai 2012

NASIONALIS BANGUN ANGKAT SENJATA LAWAN BRITISH - BUKAN GEROMBOLAN BODEK BRITISH





TOK JANGGUT DI GANTUNG BRITISH





TOK JANGGUT PENCERAHAN PEMBACA
rasa2nya agama penjajah inggeris ni, sama dengan agama gerombolan umco, dan mmg amat berbeza dgn kominis yg dituduh tak beragama tu. apa agaknya agama penjajah inggeris, yg kononnya tidak mencampuri hal ehwal adat resam agama negeri2 jajahan ni???

kita boleh tgk cara penjajah memperlakukah jenazah arwah Tok Janggut: 1.mayat diseret ke sleuruh kota bharu 2.mayat digantung tubuh songsang, kepala ke bwh, kaki ke atas, 3. mayat digantung selama 3 hari. kesian org2 melayu yg layu ditipu sampai jadi bodoh, tetap akan cakap yg salah ni kominis
By Anonymous on SURAT SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA at 3:14 PM

kerajaan Jepun secara rasmi hanya menyerah dalam perang dunia ke2. secara rasmi, kerajaan Jepun, sampai sekarang belum pernah meminta maaf kepada rakyat Malaysia - khususnya kepada waris2 mangsa kekejaman dan kezaliman jepun. jepun bunuh lebih 100,000 org rakyat Malaya. kenapa setelah merdeka lebih 55 tahun, kerajaan Malaysia tidak pernah membuat tuntutan kpd kerajaan Jepun??? apakah ada agen ahseng nippon dlm kerajaan???
By Anonymous on SURAT SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA at 3:03 PM

DATUK KENA BUNUH BRITISH
bangsat!!!datok aku plak dibunuh jepun..datok sedara aku dijadi buruh paksa di burma. rupa2nya baru aku tahu, jepun memerintah Malaya - dlm masa 3 tahun lebih kurang - jepun bunuh rakyat Tanah Melayu lebih 100,000. tapi apa ada hal org Melayu, hati baik, kita ambil kereta jepun, bawa ke Malaysia, tukaq nama, jd keta nasional, jual mahal kat rakyat sendiri.

MELAYU BERSUBAHAT DG BRITISH


buat dasar pandang ke Jepun...sembahlah matahari terbit tu. gerombolan umco memang suka sembah penjajah laknatullah . sebenarnya gerombolan umco mmg dari dulu pengecut, takder telor, jaguh kg, gengster dusun kaki tikam belakang, berani pd rakyat sendiri. cuba lawan penjajah. jepun yg dah kalah perang pun, kita tak berani lagi.kahkahkah
By Anonymous on SURAT SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA on 7/24/12

BAHAMAN BERGERILA LAWAN BRITISH


kahkahkah bodoh betul kau ni...atuk kau yg dibunuh kominis tu... atuk aku pula dibunuh oleh askar barua penjajah.apa macam??? kalau nak ikut dendam seribu tahunpun tak habis kalau gitu mcm mana pula nenek moyang aku - dlm perang Kelang - kalau gitu rakyat Selangor skrg berperang lagi leer...

atau rakyat Johor dan Pahang-teruskanlah berperang-sebab dulu atuk nenek moyang kita saling berbunuh-bunuhan. apapun gerombolan ameno lakanatullah sampai skrg mmg talibarut barua anjing penjajah inggeris/. atuk kau dibunuh kominis kununnya. saudara aku dibunuh anjing2 ameno.Ingat, di Memali!!!!
By Anonymous on SURAT SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA on 7/24/12

KOMUNIS LEBIH BAIK DARI BRITISH



baik lg komunis dr british.bani mlayu ni memg bngang zaman hang tuah lg.kahhkahh
By PKM on SURAT SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA on 7/24/12




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TUAN TT
cuba ingat sapa perdana menteri t.melayu selepas 1st election 1955,waktu tu pakai nama gabenor kerana walau perikatan menang banyak yang jadi gabenor adalah mat saleh sir edward gent,menteri melayu ada 2 ekor dalam 1st cabinet line up.menteri keselamatan ,ekonomi semua mat saleh, menteri melayu tu jaga pertanian saja.dan tidak semena-mena gerombolan mendakwa mereka adalah patriotik .

patut gerombolan panggil ahli buat meting mendadak tergempar desak maiday macamana boleh jadi melayu then talking about patriotism

rtt

Tanpa Nama berkata...

Sebelum ini kecoh pasal Zahid Hamidi kata UMNO Baru tidak ada hubungan intim dengan komunis. Tapi Pak Long aku di Pagoh ketawa berdekah-dekah mendengar isu UMNO sensitif dengan komunis. Sebenarnya pemimpin UMNO cuba menutup cerita yang telah menjadi sejarah dimana mereka telah menipu pemimpin Parti Komunis Malaya ketika mencari jalan damai di Thailand dulu.

Jika ketika itu sudah ada internet, kita akan dapat melihat bahawa Pekembar(UMNO)tidak bersama komunis menentang British tapi sebaliknya menjadi barua British menentang komunis. Siapa penjajah ? Kenapa menentang komunis tidak menentang British. siapa pula yang sanggup gadai nyawa menjadi pejuang kemerdekaan.. UMNO Tunku Abd.Rahman atau UMNO Baru Tun Mahathir ?

Jangan biarkan mereka perbodohkan kita.... kita dah nak menang.

Tanpa Nama berkata...

masalahnya kerajaan menulis sejarah macam cerita hikayat sejarah melayu. raja melayu asal dari muntah lembu etc.

kita wajib menerima takdir sejarah, menerima sejarah seadanya. kalau dulu ameno memang talibarut, terimalah hakikat. soalannya, apakah sekarang bagitu lagi?

kenapa kita tidak mahu berdamai, seperti Johor dan Pahang boleh berdamai. Atau Kelantan dan Terengganu. Atau Aceh dan Melaka. Walhal suatu waktu sejarah telah mencatatkan mereka salih berperang dan berbunuh-bunuhan. Ataupun sesama saudara di dalam satu negeri, seperti perang saudara di Perak atau di Selangor. Kita telah hilang kebencian itu. Meski suatu waktu nenek moyang kita - yang tidaklah terlalu lama - pada zaman kira2 150 tahun yang dulu, sesama Melayu Islam, atau sesama Cina, berlainan puak saling berperang.

di tahun 2012 ini, kita akui hakikat dalam menuntut kemerdekaan yg dirujuk inggeris sebagai darurat itu, adalah zaman perang saudara.di satu pihak menuntut kemerdekaan daripada inggeris. di satu pihak pula pada awalnya berkerja untuk inggeris, dan bertindak memerangi pihak yang berjuang mengangkat senjata dan menumpahkan darah untuk kemerdekaan tanah air ini. dgn perjanjian damai haadnyai, pihak yg benar2 memperjuangkan kemerdekaan telahpun menunjukkan iltizamnya untuk berdamai. tetapi kerajaan Malaysia tidak menghormati perjanjian itu.

perang kemerdekaan yang bermula pada tahun 1948, adalah lanjutan, malah kesinambungan daripada perang tani yang dilancarkan terhadap penjajah inggeris pada penghujung abad ke 19.Rejimen ke 10 PKM atas dasar asas semangat dan hubungan kekeluargaan dengan para veteran perang tani seperti Tok Gajah, Mat Kilau dan Datuk Bahaman - meneruskan semangat perang tani yang dilancarkan terhadap inggeris seperti perang bahaman di pahang, perang naning dan dol said, juga pemberontakan datuk maharajalela si puntum, datuk sagor.

Pro_Pembaharuan berkata...

Selepas Perang Dunia ke-2 tamat, Al-Fucker-Forever British ketika itu hampir bankrap! Diandaikan Hitler tidak bodoh sehingga menyerang Russia walhal dia sedang berperang dengan British dan Perancis, hanya satu volley serangan udara sahaja diperlukan untuk meruntuhkan seluruh tamadun British kerana ketika itu British sudah tiada "peluru" untuk membalas!

Jadi, bagi menghindari dari bangkrap, atas nasihat Central Bank (dikaitkan dengan Rothchild), British TERPAKSA melepaskan semua tanah jajahannya.

Ketika itu, memang British terpaksa lepaskan tetapi mereka akan lepaskan dalam keadaan masih lagi untung buat mereka!

Jadi, bagi sapa-sapa bengap yang mengatakan Tunku Abd Rahman perjuang kemerdekaan, otak korang boleh pegi lancau!

(nak bukti, pergi National Library of London, situ ada gambar Tunku Abd Rahman dengan caption "Nominated as Malaysian first Prime Minister")

Dia hanya menangguk di air yang keruh! Tadah muka terhegeh-hegeh ke London, bukan untuk membincangkan kemerdekaan, tetapi hanyalah untuk melobi menjadi ketua negara seperti yang cuba dilakukan Hasan Ali yang teringin menjadi MB.

Sapa-sapa yang bebal mengatakan Tunku Abd Rahman melepaskan Singapura kerana terpaksa sehingga menitik airmatanya berlimpah ruah, anda dimaafkan kerana kebebalan anda sudah ditahap maksimum.

(nak bukti, pergi National Museum of Singapore, situ ada gambar Tunku Abd Rahman layan champagne malam selepas Singapura merdeka dari Tanah Melayu. Kalau sedih kenapa riang gembira berparty poopered?)

Kalau dah dasar UMNO, UMNO jugakkkkkkkkkk!!!

Tanpa Nama berkata...

United Malays National Organisation ni ngaku diri nasionalis tapi jadi barua penjajah British dan menentang mereka yang melawan penjajah. ni apa jenis punya "nasionalis" ni? "nasionalis" mazhab keris ke?

Da la jadi barua, lepas tu sampai sekarang nak putar-belit fakta sejarah konon depa saje hero kemerdekaan dan memburukkan nama PKM

Tanpa Nama berkata...

Teruskan kempen tahunan bulan Ogos sebagai bulan melondeh kelentong United Malays National Organisation dan 31 Ogos sebagai hari malapetaka rakyat Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Umno sm je cm british..hnya tukar kulit..mslh dlm negara ni sume dr umno yg bijak printh megara konon..rasuah.pelacuran.dadah...mcm2 lg tnpa kawalan.ada polis duk cbuk jg pak menteri..ada pak menteri kaki ancuk kaki judi kaki botol kaki betina..

Tanpa Nama berkata...

aku tertarik dgn komen si bebal yg sebok dengan atok mati di tangan jepun.

aku nak tahu apa perasaan cucu2 kepada waris memali yang di bunuh oleh orang malaysia sendiri?

jepun, british, portugal, belanda - mereka nie penjajah. mereka menjajah dan menjarah. setakat bunuh org tempatan dah tentu target mereka.

tapi kes memali, mereka yg membunuh bukan datang menjajah dan menjarah. dah la sebangsa dan seagama, masih lagi depa bunuh. mana lebih hina?

adakah kau nak samakan perjuangan tok kenali, tok bahaman, tok gajah, tok janggut sama dengan perjuangan umno? kesemua tok diatas mereka menentang penjajah aka british. komunis menentang penjajah. umno je jaga penjajah.

lain kali jgn percaya buku sejarah spm dan pmr, jadi bodoh dan kena tipu la korang.