Ahad, 3 Mei 2009

JANGAN JADI BANGANG !!!







AYAM HARGA KAWALAN -
melayau


PUTRAJAYA 2 Mei – Setelah kata dua supaya harga ayam diturunkan tidak dipedulikan, kerajaan hari ini memutuskan untuk menjadikan bahan makanan utama rakyat itu sebagai barang kawalan manakala lesen permit importnya (AP) akan diliberalisasikan.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Ismail Sabri Yaakob berkata, beliau telah meminta ketua setiausaha kementeriannya menyediakan dua kertas cadangan berhubung perkara itu untuk dibentangkan kepada Kabinet dalam mesyuaratnya 13 Mei ini.

Tegasnya, beliau tidak nampak alasan harga makanan yang tinggi dan cuaca panas menjadi punca kenaikan harga ayam oleh Persekutuan Persatuan Penternak Malaysia (PPPM) tetapi berkongsi pandangan dengan orang ramai bahawa ia disebabkan permintaan babi yang menurun akibat wabak Influenza A (h1n1).

‘‘Oleh kerana orang sekarang beralih makan ayam disebabkan wabak Influenza A (h1n1), maka PPPM menaikkan harga ayam.

‘‘Isu harga ayam ini berkepentingan rakyat. Saya tidak boleh berkompromi, sepatutnya semua pihak membantu kerajaan mengurangkan bebanan rakyat. Saya akan pulang ke tanah air 7 Mei ini dan akan membentangkan dua kertas Kabinet ini pada mesyuarat 13 Mei,” katanya..


kah kah kah… PAKSA HARGA AYAM TURUN…kah kah kah… KERJA GILA…kah kah kah..

kah kah kah… INI SAMA LAH MACAM NAK TAHAN LUBANG JUBUR JANGAN BERAK… kah kah kah…

woit… MUNKEE BANGANG….TOK PERAIH AYAM ITU ADALAH ORANG TERAKHIR DALAM RANTAIAN INDUSTRI AYAM… ADA PEMILIHARA AYAM… ADA PEMBEKAL MAKANAN… ADA PENGANGKUT… ADA PENGIMPOT….. … SEMUA ORANG INI AMBIL UNTUNG ATAS AYAM INI… TOK PERAIH JUAL AYAM DI PASAR CHOW ITU ORANG TERAHKIR…. TAK KAN NAK BELASAH DIA…. GILA!!!...

woit… CUBA FIKIRKAN KALAU LADANG AYAM INI MILIK KERAJAAN… CUBA FIKIRKAN KALAU KILANG MAKANAN AYAM INI MILIK KERAJAAN…. CUBA FIKIRKAN KALAU SISTEM PENGANGKUTAN MAKANAN INI MILIK KERAJAAN…. MAKA BARU LAH BOLEH MAMAT YANG JUAL AYAM ITU IKUT ARAHAN…BODOH !

woit… SIKIT SIKIT TANGKAP…. SIKIT SIKIT SEBAT…. SIKIT SIKIT MASUH JIL….CUKUPALAAA…. DAH LETIH DENGAN TIPU HELAH INI…

woit….SIKIT SIKIT NAK TUNJUK KAN CINA BULI MELAYU…. SIKIT NAK TUNJUKAN SUPPLIER CINA TAK IKUT MELAYU…. MUNKEE YANG BAHAM DUIT RASUAH CINA TU …. TAK KATA APA….

woit…. BEBAN RAKYAT INI SEBENAR IALAH MEMIKUL GEROMBOLAN SELAMA 50 TAHUN…. DAH LETIH….KALAU GEROMBOLAN KUYUP RAKYAT TAK ADA BEBAN…. kah kah kah



5 ulasan:

rakyat berkata...

hooray bang hisham......hooray..

betul kata bang.....gerombolan tu la pontianak, hisap rakyat sampai kering selama 50 tahun....no wonder bik mama so "big"....isteri rosmah also so "big"...

memang geromblan sampah sarap masyarakat.....

tapi masih ada rakyat yg suka bodek-2 utk dapat kemanisan...

bodoh...

kakimakan berkata...

Makan nasi buh kicap, ngan telur dadar je la, letak bwg sikit. Tak payah layan ayam mahal tu, selama dua bulan..tgk jadi camna. Ini org, mahal pun pulun beli jugak.
Ada org makan nasik ngan kicap ja..Tak mati pun..
org yg makan..org yg ternak, dan org yg jual. sama2 bodoh!!!

SL Chan berkata...

Bro...relax ....be cool..

apa cer berkata...

wow manusia gila di abad ini dimenangi oleh admin blog ini...

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ada juga pencacai UBN baca blog ni...

Gerombolan UMNO ni lintah hisap darah rakyat...kan rasuah makanan diaorang...

cer apa