Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 3 Mei 2009

SATU MALAYSIA TUNGGU !!!




MCA PERLU TANGANI ISU SOI LEK
- melayau

KLUANG 2 Mei - Pucuk pimpinan MCA perlu menangani sendiri isu membabitkan spekulasi Timbalan Presidennya, Dr. Chua Soi Lek akan melompat parti dan menyertai pakatan pembangkang.

Naib Presiden UMNO, Hishammuddin Hussein berkata, isu itu timbul mungkin disebabkan masalah yang telah lama terbuku di hati Soi Lek yang perlu dilihat dan didekati pucuk pimpinan MCA.


Mengenai anak Soi Lek, Tee Yong yang juga Ahli Parlimen Labis (BN) mungkin menuruti langkah bapanya, Hishammuddin yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, adalah tidak wajar jika Tee Yong bertindak demikian.


NAJIB YAKIN SOI LEK TIDAK LOMPAT PARTI - melayau

KUALA LUMPUR 2 Mei - Perdana Menteri, Najib Razak yakin Timbalan Presiden MCA, Dr. Chua Soi Lek tidak akan melompat parti atau menyertai pembangkang.

Najib percaya bekas Menteri Kesihatan itu yang merupakan penyokong setia Barisan Nasional (BN), tidak akan berbuat demikian setelah beliau sendiri menyatakan pendirian itu dalam pertemuan mereka, dua hari lalu.



jeng jeng jeng… KAH KAH KAH… jeng jeng jeng…

kah kah kah… …BUKAN SOI LEK… TAPI ANAK SOI LEK… kah kah kah…

woit…. SEMENJAK ADA PAKATAN INI…. SEMUA JADI RANCAK DAN CERIA…SAPA KENA BULI BOLEH MASUK PAKATAN…. kah kah kah…

jeng jeng jeng…SEMUA INI BIKIN BIK MAMA KURENG TIDOOOO….kah kah kah

kah kah kah….. LOMPAT… JANGAN TAK LOMPAT… TEKAN JANGAN TAK TEKAN… kah kah kah…

p/s: BETUL KE AZALINA NAK JADI AHLI DEWAN MUSLIMAT PAS KAH KAH KAH.



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak jadi ahli dewan muslimat,dia kena belajaq pakai tudung..he..he..he..

Sudin berkata...

woit....lidah kontot !
pembunuh pun boleh jadi Perdana Menteri apa hal pulak pelakon seks tak boleh jadi menteri.
Sepatutnya gerombolan tarak hal punya.

Timbalan Perdana Menteri gadai tanah Johor pun gerombolan boleh lantik !

ha,ha,......mana mau lari ?
Penyamun gaduh dengan Lanun Perompak.

woit....lidah kontot !
Lu punya keris kontot sudah mandi limau ka ?
Kalau lu mau rasa parang lading/buaya berenang, gua boleh tunggu !!!!

Cari makan sekarang susah.
Ini angkara lu punyak puak-puak gerombolan penyamun perompak.

woit....lidah kontot ! sudahlah !
orang sudah kenal keturunan tali-barut British !!!!!!!!

rahman,ahchong,muniandy berkata...

Pemimpin PAS sanggup melihat Islam dan Melayu berpecah kerana mereka sangat yakin bahawa PAS boleh menjadi parti alternatif kepada orang-orang Melayu. Pemimpin PAS semakin yakin bahawa kaum Cina dan India mulai menyokong calon PAS. Mengapa mereka perlu bersatu dengan UMNO? Mereka beranggapan UMNO mulai menuju kehancuran atau lubang kubur.
Pandangan yang terlalu awal. Dalam politik pelbagai kemungkinan boleh berlaku. Ada masa naik dan ada masa turun. Ada masa air pasang dan ada masa air surut. Bergantunglah kepada keadaan dan masanya. UMNO mulai membuat beberapa perubahan bagi mengembalikan keyakinan rakyat. Pemimpin-pemimpin MT UMNO yang dipilih melalui Persidangan Agung UMNO kebanyakan pemimpin yang berani bercakap, berpendirian tegas, berwibawa dan bersih. PM, DS Najib telah melantik Menteri dan Timbalan Menteri dari kalangan pemimpin UMNO yang bersih dan berkemampuan memberi sumbangan kepada rakyat dan negara. Beberapa dasar telah mengalami perubahan dan pembaharuan. Majlis perasmian yang bakal dihadiri oleh pemimpin kerajaan diringkaskan kerana lebih masa ditumpukan kepada perkhidmatan kepada rakyat. Sesuai dengan cogan kata di bawah pentadbiran DS Najib iaitu "Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan". Jika UMNO dan BN mendapat restu rakyat pada masa akan datang bermakna Melayu terus berpecah.
Oleh itu pemimpin PAS mahu pun UMNO tidak perlu mendabik dada mengatakan parti masing-masing kuat. Sebenarnya NGOs dan orang Melayu tidak rela melihat bangsa Melayu semakin menuju kehancuran. Apakah Islam boleh terus berkembang maju jika bangsa Melayu hancur? Perjuangan Islam PAS sebenarnya samalah jua dengan perjuangan UMNO. Cuma pendekatan PAS dan UMNO mungkin sedikit berbeda dan apakah perbedaan itu tidak memungkinkan UMNO dan PAS bersatu kerana Allah. Jika PAS boleh menerima DAP sebagai rakan dalam pakatan, mengapa PAS tidak boleh menerima UMNO sebagai pakatan dalam perjuangan membela nasib bangsa Melayu dan Islam?

Tanpa Nama berkata...

rahman,ahchong,muniandyPAS boleh pakat ngan UMNO, jika UMNO betul2 jujur dalam perjuangan.. Setakat ini, UMNO gagal membuktikan kejujuran tersebut dan masih mendabik dada berlagak merampas kuasa di negeri Perak tanpa menghiraukan lunas undang-undang..

Undang-undang mcm ada 2 set kat 1Malaysia.. 1 set utk rakyat marhaen dan 1 set untuk pemimpin UMNO.. Camne nak ngaku UMNO betul2 berubah utk kepentingan rakyat..

Nak tau kawan sebenar, kena tengok sapa kawan ngan kita masa susah.. UMNO berminat nak kawan bila mereka lemah cam sekarang, dahtu nak jadi ketua dalam pakatan UMNO ngan PAS..

Takat bagi kerusi MB kat PAS, xpayah la nak kata UMNO berkorban.. Kes Kelantan pasca 1969 masih segar di ingatan penyokong PAS.. Bagi kerusi MB kat PAS, pas2 rampas kuasa dari PAS untuk bagi kat UMNO balik lepas UMNO kuat atas sokongan PAS.. JUJUR mende?

Tanpa Nama berkata...

Kepada rahman,ahchong,muniandy..

Anda menulis berpandukan emosi atau fakta...? PAS dan umno adalah dua parti yang memperjuangkan idealogi yang berbeza tapi mempunyai tujuan yang sama iaitu untuk berkuasa.

Umno telah diberi peluang selama setengah abad untuk mentadbir Malaysia. Selama itu umno merasa kuat dengan adanya sokongan "bangsa melayu".

Oleh kerana terlalu lama mentadbir maka mereka merasa sombong dan bongkak kononnya tanpa umno Malaysia akan menjadi mundur. Mereka lupakan tanggongjawabnya terhadap bangsa melayu.

Sekarang mereka terhegeh-hegeh merayu agar mereka dapat berkuasa lagi.....

Kebanyakan keburukan yang disiarkan dalam blog ini adalah berpandukan pada fakta dan bukan auta. Parti umno mesti diajar kerana selama ini pemimpinnya telah bersikap kurang ajar terhadap rakyat.

Tokei Kelab Dangdut berkata...

rahman achong muniady - nama kamu luculah. kahkahkah.

woit sila belajar sejarah. PAS pernah di dalam UMNO tetapi ditendang keluar.

sila jgn buat leceh la brader.

bila PAS kelihatan kuat bersama bukan melayu/bukan islam - PAS khianati perjuangan melayu/islam

bila UMNO berkuasa penuh dengan penipuan kezaliman rasuah bersama MIC MCA - apa cerita brader?

dah ramai melayu buduh!! tak payah tambah jadi buduh lah.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya gerombolan ni UBN (UMNO) dan pencacai nya tak boleh dibuat kawan dan tak boleh bersimpati dengan mereka diwaktu mereka lemah ni apatah lagi di waktu kuat.

Sejarah telah membuktikan mereka inilah pengkhianat bukan sahaja kepada orang Melayu tetapi lepada Ah Chong, Muniandy, Apai dan lain lain lagi.

Jumpa ular atau UMNO baik katuk UMNO dulu. Lidah bercadang dan mematuk.

add

gulaitikpenanti... berkata...

rahman,ahchong,muniandy punya idea ni we all jgn heran sangat,dia gebang masa dok dlm restoran mamak dgn grombolan2 united mala`un yg tengah frust x dapat kontrek cuci mangkuk tandas kat jabatan pedana mnteri di ptra jaya nuhh...tp dapat kntrek di petra Jaya kucing......kwa..kwa..kwa.ini sembang kedai kopi tengah bulan sja.

rahman,ahchong,muniandy berkata...

saudara2 jgn lah tension sgt.ini pendapat.pasti ade perbezaan dengan pendapat org lain.tak betul kita perbetulkan.tq