Khamis, 24 November 2011

KESIAN TAK ADA YANG AMBIL POT







RATU CANTIK: PANDANG SERIUS KEPUTUSAN MAJLIS FATWA
- meloya

KOTA KINABALU 23 Nov. - Pihak berkuasa agama negeri di seluruh negara diminta memandang serius keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan yang mengharamkan wanita Islam menyertai pertandingan ratu cantik dengan menguatkuasakan fatwa berkenaan di negeri masing-masing.

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Othman Mustapha berkata, bagaimanapun pihaknya menghormati apa sahaja keputusan kerajaan negeri berhubung perkara itu.

"Banyak negeri sudah pun mengambil fatwa kebangsaan ini dikuatkuasakan di negeri berkenaan cuma pelaksanaannya kita belum dapat.

"Kalau ada bersesuaian mereka buat pindaan dan setelah proses tersebut digazetkan baru boleh dikuatkuasakan," katanya.

Baru-baru ini lima wanita Islam telah menyertai pertandingan Miss Borneo 2011 di Sarawak meskipun sudah diberi kaunseling oleh pegawai Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS).

Ekoran itu Penganjur Miss Borneo 2011 menyatakan mereka tidak berniat untuk melanggar peraturan malah, tiada pengharaman dikuatkuasakan pada masa ini terhadap penyertaan peserta beragama Islam dalam pertandingan ratu cantik di Sarawak.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah...KESIAN TAK ADA SESIAPA AMBIL POT.... kah kah kah..

kah kah kah..NAMPAKNYA KENA KELUAR SATU LAGI FATWA.... kah kah kah..

woit....KENA KELUARKAN LAAA FATWA UNTUK PANDANG SERIUS FATWA.... kah kah kah...

kah kah kah...KALAU FATAW YANG INI PUN TAK ADA YANG PANDANG SERIUS KELUAR LAGI SATU.... kah kah kah..

kah kah kah... PASAL APA TAK ADA YANG PANDANG SERIUS... kah kah kah..

kah kah kah...KERANA BENDA REMEH DAN TEMEH INI BANYAK FATWA.... kah kah kah..

kah kah kah...PEKARA YANG ASAS PENTING.... SENYAP AJE.... kah kah kah..

woit...KENAPA TAK ADA FATWA TENTANG TAHANAN TANPA BICARA?.... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA TAK ADA FATWA TENTANG RASUAH ?..... kah kah kah..

kah kah kah... MANA ADA FATWA TENTANG KOMISEN BELI KAPAL SELAM?.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA FATWA TENTANG BUNUH MODEL DARI MONGOLIA....kah kah kah




FATWA YANG INI LAGI CUN KAH KAH KAH




NOTA:
tak lama lagi
pasti akan keluar fatwa
yang mengharamkan pengunaaa perkataa fatwa
dan lagu s.affendy ini
akan di haramkam
kerana fatwa s. effendy belum ada cap jakim
kah kah kah


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tt, elok jugak ni..bnda baik kot...
tp yg aku paneh hati, bnda pengharaman ni dr zaman arwah Mufti selangor dulu lagi..arwah Dato' ishak dah tgur dulu semasa hayat dia,bnda ni jd jgk smpai la ni..takdak penguatkuasaan..ni sbb pemimpin2 kerajaan pusat pon suka tgok DAGING LEBIH...lain hari leh kawtim test power...paneh ati aku..
~ptrjya`

Cahaya Terang berkata...

fatwa yg sangat dinanti-nantikan:
1.apakah hukumnya menghantar misi ketenteraan ke afghanistan dibawah pasukan NATO-Amerika?
2.apakah hukumnya berdagang dengan Israel?

MUFTI INTERNET berkata...

Majlis Fatwa patut keluar fatwa mengharamkan wanita Muslim daripada bernyanyi kerana suara perempuan yang enak dan merdu boleh menyebabkan lelaki Melayu Islam Mazhab Rajah Gopal berkhayal melakukan hubungan seks dengan penyanyi-penyanyi Melayu yang cun macam Siti Norhaliza dan Ziana Zain.

Suara merdu penyanyi Melayu wanita yang cun boleh menyebabkan ramai lelaki Melayu Muslim Malaysia menggunakan suara merdu ini semasa merancap. Jika tengok rambut perempuan pun sudah fikirkan seks, apatah lagi bila dengar suara merdu Siti Nurhaliza yang boleh menggodakan umat Islam Malaysia berketurunan Ketuanan Melayu. Jadi fatwa ini patut dikeluarkan dengan serta merta untuk mencegah umat Islam Malaysia daripada melakukan maksiat.

Wanita Melayu Muslim tidak harus menyanyi di khalayak ramai sebab ianya sama dengan pertandingan Ratu Cantik. Ratu cantik menggunakan tubuh badan mereka yang gebu untuk bertanding manakala penyanyi wanita pula menggunakan suara mereka yang enak dan merdu untuk bertanding.

Jadi pertandingan Juara Muzik juga patut diharamkan sebab pada dasar dan asasnya ianya sama dengan pertandingan Ratu Cantik.

Oleh sebab itu konsert patut juga diharamkan di Malaysia sebab ia boleh menyebabkan lelaki Melayu Muslim merancap didalam hati mereka.

Fatwa ini patut disokong oleh semua pihak sebab pada pilihanraya yang akan datang, Najib tidak boleh lagi menggunakan Siti Nurhaliza untuk berkempen.

Selepas itu, Majlis Fatwa patut mengeluarkan fatwa mengharamkan wanita Muslim di Malaysia daripada memandu kereta macam di Arab Saudi sebab pemandu wanita boleh menyebabkan kemalangan kerana ramai lelaki Muslim berketurunan Melayu akan tergoda melihat pemandu wanita semasa memandu dan ini boleh menyebabkan kemalangan di jalan raya.

Pertandingan Bina Badan lelaki juga patut diharamkan sebab ianya memang sama dengan pertandingan Ratu Cantik.

Dato' Malek Noor - Wira Bina Badan Negara Mr. Malaysia patut dihukum disebat 100 kali kerana mempamerkan tubuh badannya dikhalayak ramai.

Jakim Ulama Bisu berkata...

Setuju dgn TT. Majlis Fatwa sibuk dgn Haram Ratu Cantik dan Haram sambut Valentine Day tapi membisu dlm.isu bunuh Altantuya dan Rasuah bilion bilion. Mufti dgn Jakim pun makan gaji haram apa nak hairan kan.

Tanpa Nama berkata...

Fatwa pilih pilih...kes kematian di MEMALI..sedihnya masih terkesan hingga kini..senyap dan sunyi,adakah mereka yg terkorban itu penjenayah?,jika penjenayah tolong beri fakta berapa org kena sembelih,berapa orang kena rogol,berapa banyak bank kena rompak,berapa banyak anak haram luar nikah kerana dirogol oleh mereka?.Jawapannya pasti tidak ada..yang ada pembalasan tanpa sedar..janji tuhan doa dari orang yg teriniaya tidak ada hijap atau sekatan cuma cepat atau lambat sahaja....lihat MUSA HITAM dan kaitan kematian menyedihkan kehilangan anaknya dihighland Towers...bagaimana pula kesedihan si isteri setelah kehilangan suami dan anak telah menjadi yatim?,ini hanya sebahagian dari contoh kecil...FATWA ikut selera dan WANG ini perniagaan yang cukup menguntungkan...lihat sahaja kepada Allahyarham mantan Mufti selangor Hj Ishak Baharom kerana melaksanakan undang undang yang telah sedia ada terhadap isu RATU CANTIK,siapa kepala MUNAFIK menibai dan menghentam beliau...tolong beri FATWA bagaimana pula kepada golongan mereka yang suka makan bersuap berak mencangkung..kerja malas cakap lebih macam dedalu dipohon rendang...FATWA FITWI dah jadi macam PU**...

Tanpa Nama berkata...

TT: mintak juga tekankan kenapa x der fatwa mengenai gadis2 melayu islam yang bekerja sebagai GRO dikelab2 malam.Adakah kelab akan hilang tarikan jika GRO melayu diharamkan bekerja. ni suma keputusan dan perkiraan keuntungan bukan nak tegakkan agama sangat.

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak ikut betul-betul banyak hal yang wajar dikeluarkan fatwa tapi tak ada fatwa.Yang remeh-temeh ada fatwa,yang besar-besar tak ada fatwa sebab takut nak buat fatwa kerana melibatkan pemimpin-pemimpin negara.Contoh: Menutup aurat,mencabar hukuman Allah dalam AlQuran,bukan Islam memperolok-olokkan hukum Allah dan orang Islam yang bekerja direstoran Cina yang menjual makanan dari daging babi.

Tanpa Nama berkata...

Setuju dengan cadangan TT.. semua yang TT senaraikan memang takde fatwa yang Majlis Fatwa keluarkan atau gazetkan.. perlu ada desakan untuk mereka keluarkan kenyataan tegas dan berani.

Waras dan Keras berkata...

Aku yg bodoh ni cadangkan Jakim keluar Fatwa minum teh ais haram sebab punca diabetes dan mudaratkan kesihatan. Serta haramkan coca cola kerana tak dpt tanda halal Jakim. Hehe..bongok btoi Jakim. Buat ngabih boreh yo. Dulu ada al Arqam elok elok buat roti sos kicap mee dia haramkan. Ha sekarang dah kelam kabut mee kuning tak halal pulak. Cuba tanya Hamid Osman tauke fatwa yg kaya raya tu.Ismail Kamus pun kata Arqam boleh diperbetulkan dan boleh terus berniaga tapi Kaka Kutty Malbari tak mau org Melayu berniaga dia upah Hamid haram dan tangkap semua. Binawe.