Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 24 November 2011

FATWA FATWA - SEMUA BUAT FATWA BODEK




INI PUN PERLU SATU FATWA SAHEH




NOTA:
bila agaknya
satu fatwa akan keluar
yang menfatwakan lembu
tidak boleh duduk dalam kondo\
kah kah kah





PANDANGAN DARI PEMBACA

Majlis Fatwa patut keluar fatwa mengharamkan wanita Muslim daripada bernyanyi kerana suara perempuan yang enak dan merdu boleh menyebabkan lelaki Melayu Islam Mazhab Rajah Gopal berkhayal melakukan hubungan seks dengan penyanyi-penyanyi Melayu yang cun macam Siti Norhaliza dan Ziana Zain. Suara merdu penyanyi Melayu wanita yang cun boleh menyebabkan ramai lelaki Melayu Muslim Malaysia menggunakan suara merdu ini semasa merancap. Jika tengok rambut perempuan pun sudah fikirkan seks, apatah lagi bila dengar suara merdu Siti Nurhaliza yang boleh menggodakan umat Islam Malaysia berketurunan Ketuanan Melayu.

Jadi fatwa ini patut dikeluarkan dengan serta merta untuk mencegah umat Islam Malaysia daripada melakukan maksiat. Wanita Melayu Muslim tidak harus menyanyi di khalayak ramai sebab ianya sama dengan pertandingan Ratu Cantik. Ratu cantik menggunakan tubuh badan mereka yang gebu untuk bertanding manakala penyanyi wanita pula menggunakan suara mereka yang enak dan merdu untuk bertanding. Jadi pertandingan Juara Muzik juga patut diharamkan sebab pada dasar dan asasnya ianya sama dengan pertandingan Ratu Cantik. Oleh sebab itu konsert patut juga diharamkan di Malaysia sebab ia boleh menyebabkan lelaki Melayu Muslim merancap didalam hati mereka.

Fatwa ini patut disokong oleh semua pihak sebab pada pilihanraya yang akan datang, Najib tidak boleh lagi menggunakan Siti Nurhaliza untuk berkempen. Selepas itu, Majlis Fatwa patut mengeluarkan fatwa mengharamkan wanita Muslim di Malaysia daripada memandu kereta macam di Arab Saudi sebab pemandu wanita boleh menyebabkan kemalangan kerana ramai lelaki Muslim berketurunan Melayu akan tergoda melihat pemandu wanita semasa memandu dan ini boleh menyebabkan kemalangan di jalan raya. Pertandingan Bina Badan lelaki juga patut diharamkan sebab ianya memang sama dengan pertandingan Ratu Cantik. Dato' Malek Noor - Wira Bina Badan Negara Mr. Malaysia patut dihukum disebat 100 kali kerana mempamerkan tubuh badannya dikhalayak ramai.
By MUFTI INTERNET on KESIAN TAK ADA YANG AMBIL POT on 11/24/11


SATU LAGI FATWA PUJANGGA



15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikum wbt..

Satu lagi nukilan sampah. saya tak nak ulas panjang lebar. Jika penulis ini beragama Islam, maka wajib bertaubat, kerana ianya menyimpang dari ajaran Islam yang sebenar. Carilah guru untuk belajar agama, jangan pakai nafsu kerana syaitan sentiasa mencari jalan untuk menyesatkan manusia.

Jika penulis ini orang kafir, janganlah duk sibuk dengan agama orang. Kaji balik kebenaran agama yang anda anuti itu..

wassalam

Terima Kasih
Asri

elgund berkata...

Cilakak btol penulis ni..woii..kalu bodo ttg agama jgn ckp pasal agama,apatah lg memainkn ajarany..ko ckp benda yg ko tau jah..bongokk

Tanpa Nama berkata...

apa nama penulis ni?
mcm gampang jek tuisan...
Apa dia ingat Islam ni mcm badut sarkis ker??

Bro isham,kalau ada tulisan2 mcmni,x payah la lu expose kt frontpage lu...
nmpk sgt nnt org kata lu bingai mcm penulis ni...komen ni adalah contoh komen org yg nk melancap dpn org,tapi takut org nmpk...
BODOH!!!! Tuhan x nmpk lu ker??!!

Jebon berkata...

Salam TT & semua...

Salah satu sebab ramai orang Islam nak murtad kerana banyak isu remeh temeh yang di mainkan oleh para cendiakawan agama yang dianggap ulama...

Salah satu sebabnya lagi kalau nak tahu sila Klik Disini

Tanpa Nama berkata...

salam, cara aku tengok yer, lupa kan butir detail nyer tuh (kalau nak kata jahil - jahil la) pokok nyer disini kalau nak observe atau implement hukum islam biar la menyeluruh..betul pun selain ratu cantik banyak lai yang lain tuh...tapi tak per plak

Tanpa Nama berkata...

wey celaka , mu boddo ugama mu duk diam la boddo . mu boddo ugama , mu g blajo . dok komen ikut suka pala hotak mu . mu ingat Islam ni milik mu ?

wey isham rais . kau ni pun satu . semua orang tau mufti malaysia makan gaji . base mufti tak dok telur . kau tak payah la nak bawok pengikut kau ni jadi sesat pulak. sampai suka - suka mentafsir Islam ikut kepala hotak sendiri .

kau tak faham agama , kau belajar lah boddo . bukan cerita pasal pencerahan minda itu ini sampai pengikut kau boleh komen suka hati .

kau pun nak rekrut Allah jugak ke ? aku sokong kalau kau banned mufti sebab hanya keluar fatwa hanya perkara remeh sedangkan perkara besar tak dok fatwa macam rasuah semua tu . tapi jangan sampai kau racun pemikiran supaya berfikir di luar batasan . kau faham tak ?

Socrates pun bukan macam ni cara melawan orang munafik . Socrates sendiri mengajar agar fikrah anak muda Yunani kembali kepada konsep monotheisme . kembali kepada monotheisme daripada menganut paganisme .

kau pula ? nak ajak orang jadi apa ? jadi konpius pasal Islam ? tak payah laa . orang Islam skrg da cukup konfius la isham wey .

blog ko ni kalau bab politik , bab lawan aku salut . tapi bila bab agama , fail . sejak kau bersyair John Lennon adalah nabi itu dah cukup fail bagi aku .

ingat Isham . kau nak ajak orang berfikir , nak ajak orang pecahkan 'bonsification' mesti ada cara . bukan cara begini . akhirnya pengikut2 kau berfikir melampaui batas pemikiran kau sendiri .

satu lagi , Dajjal Al Masih tidak pernah berkahwin . dan buta sebelah matanya . jangan sampai kerana pengikut kau berfikir luar batasan , tuhan butakan sebelah mata kau . kau nak buat baik pada tamadun , tapi kau sebenarnya pembawa fitnah .

ingat tu isham . lawan tetap lawan . kau nak terima ini atau tidak terpulang . aku sebagai rakan yang boleh dikatakan rapat dengan kau cuba bagi pandangan . ikhlas .

'sahabat kau'

Batu Tepi Jalan berkata...

http://batutepijalan.blogspot.com/2011/11/spr-perhabis-wang-rakyat.html

Tanpa Nama berkata...

Bro TT, lu dasyat bab main ayat. Cara lu simpulkn satu2 situasi politik mmg gua kagum. Tp tulisan bodoh mcm ni xkn lu x mampu nilai. Jgn jd mr bean la TT. Kpd penulis mangkuk tu: kalo lu islam, baik lu taubat n berharp lu x mati sbelum taubat. Kalo lu kafir, baik ko kaji n cari rasional disebalik sembah patung2 n jgn msk campur dlm bab agama aku! Phm

Tanpa Nama berkata...

Eh...ada gak yang bengap macam ni buat statement...tak sesuai dengan kehebatan tukartiub...ni menjatuhkan imej tukartiub yang penuh rasional..tapi fatwa-fatwa bodek ni betul-betul bengap tidak bertahap...
maka siJebon ni geng anti hadith le ni nak masuk jarum...he..he..he..
Orang putih masuk Islam dia guna kepala otak...orang melayu keluar islam - murtad dia guna kepala lutut...kalah tak pun kepala bana...

Tanpa Nama berkata...

Sah tulisan ni dari si kafir ni...sebab tu dia tak boleh ulas pakai otak...macam agama dia gak...berhala perut buncit pun dia sembah...kah..kah..kah..

Wassini berkata...

Fatwa nie adalah untuk benda2/perkara2 yang baru. Adapun suara perempuan sama ada aurat atau tidak ianya telah lama dikeluarkan hukum. Fatwa nie misalnya nak beri hukum bila hendak menggunakan jantung babi ganti jantung manusia, hukum merokok dan sebagainya yakni hukumnya tiada dikeluarkan oleh ulamak terdahulu.

Penulis syaitan nie bercakap menggunakan otak syaitan. Yang tukang siar pun sama jer....

Tanpa Nama berkata...

Contoh mudah....cuba lihat penaung AGAMA ISLAM itu sendiri disetiap negeri ada berapa kerat bini bini mereka menutup aurat,sedang itu asas yang WAJIP dalam hukum agama juga kepada diri sendiri...cuba dengar dan lihat para KADI dan MUFTI berceramah tentang hukum hakam,confirm mereka tak berani nak tegur puak dedalu dipohon rendang ini...sedangkan itulah pokok utama diperbetulkan dahulu..gerabak akan ikut kepala keretapi..,KEPIMPINAN MELALUI TAULADAN UNCLE MAHATHIR kata...alasan popular KADI atau MUFTI mereka makan gaji FATWA ikut bayaran...tak kan nak lawan tokey, dedalu dipohong rendang..semakin kuat menegur harapan nak dapat gelaran DATO atau TAN SRI amat tipis dan gelap...ini bentuk perniagaan yang amat menguntungkan...bukan mamak saja jual agama gantung ayat Quran dalam restoran..kena faham betul betul..selagi ada dedalu dipohon rendang ISLAM dan HUKUMNYA tetap jua dicelah kangkang..selagi ada makan bersuap berak mencangkung ISLAM ITU tetap jua dibawah tempurung..

James Iha berkata...

Kahkahkah..bro TT aku cukup nak termuntah membaca tulisan golongan agnostik yg menulis tanpa ada ilmu. Takkan lu pun sudah terikut sama bro...

Tanpa Nama berkata...

woi isham,,lu kalau pasal lawan kerajaan gua salute che guevara kat lu,,tp kalo bab agama lu xpayah ckp la bangang,,fatwa tu bkn sekadar pandangan,pandangan dlm bahasa arab rokyi,gua nk terang kat sini pon pnjg sgt,,,lu kena akui la kbodohan lu bab agama dan lu alim bab lain,,lu boleh banned mufti2 kat msia ni sb dok kluar fatwa2 remeh tp jgn plk lu nk berfatwa pasal agama lak,,pandangan2 komunis yg menafikan agama tu lu x payah siar la walaupun lu stuju ngan dia,,,APA PUNYA BANGANG

Mat Petai berkata...

Hehe klaka toi la mufti la ni. mcm cerita musang bjanggut. keluar fatwa utk dpt komisen bonus gaji pangkat pingat dll. ulama besar dulu dulu kena penjara kerana fatwa tapi ulama palsu dan jahat la ni dpt duit kerana fatwa. fatwa komersil pun ada akhir zaman ni.apa la nak jadi oh tanahair ku. oh ya baru teringat Raja Gopal dah pakat dgn British utk buat angkara ni.