Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 10 Mei 2012

PEMBACA JANGAN BUAT SILAP BACAAN





JANGAN SILAP - INI BUKAN HANIFF OMAR





MINTA JAWAPAN

Lantik Haniff Omar bagaikan pilih Rosmah Mansor jadi Miss Universe. KAH KAH KAH KAH KAH Perkara-perkara pelik tapi benar macam inilah sebab mengapa saya tak nak jadi seorang Muslim walaupun diajak oleh rakan-rakan Muslim:

(1) Babi haram tetapi rasuah halal dan patut ambil rasuah jika menjadi menteri atau ada peluang.

(2) Babi haram tetapi bunuh orang halal jika orang tu nak pecah rahsia tentang ambil komisyen beli kapal selam yang tak boleh selam.

(3) Babi haram tetapi membunuh halal jika pembunuh ialah ahli gerombolan. Contoh pembunuh Teoh Beng Hock dilepaskan sebab pembunuh adalah ahli gerombolan.

(4) Babi haram tetapi merogol budak bawah umur halal jika pelalunya adalah Pak menteri.

(5) Babi haram tetapi merogol amah adalah halal sebab amah Indonesia bolehlah dianggap sebagai tawanan perang yang halal dirogol sebab Malaysia pernah berperang dengan Indonesia.

Adakah Shahrizat akan masuk syurga hanya kerana dia pergi ke Mekah setelah mencuri wang lembu? Bagaimana dengan sami Buddha yang tidak mencuri wang rakyat? Bagaimana dengan Mother Teresa yang tidak mencuri wang orang lain?

Adakah adil jika Shahrizat dan Razak Baginda masuk kesyurga manakala Mother Teresa dan Altantunya masuk ke neraka? Adakah adil jika pembunuh Teoh Beng Hock boleh masuk syurga hanya kerana mereka mengucap shahadah dan menjalankan rukun Islam dan rukun iman manakala Teoh Beng Hock akan masuk ke neraka hanya kerana dia tidak mengaku seorang Arab yang hidup 1400 tahun yang lalu sebagai seorang Nabi?

Ada banyak perkara lagi yang pelik tetapi benar yang boleh menyebabkan umat Islam Malaysia murtad dan orang bukan Islam seperti saya menjauhi Islam. Sebahagian besarnya berkaitan dengan perilaku ahli gerombolan dan umat Islam itu sendiri.

Jadi saya harap yang pakar dalam agama Islam sila tolong beri jawapan kepada saya. Rakan-rakan yang suruh saya peluk Islam (sebab menurut mereka Islam itu bagus) gagal memberi jawapan kepada saya.
By MUFTI AKAN KATA BABI HALAL JIKA DISURUH NAJIB on PELIK TETAPI BENAR - INILAH MALAYSIA NEGARA ISLAM ... on 5/10/12


untuk lagu cool dan rock hanya di radio bangsar utama:


http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/


22 ulasan:

Berhujah berkata...

Sebenarnya Islam bukan satu jenama atau merujuk kepada sesuatu ideologi "ism"....

http://berhujah.wordpress.com

Tanpa Nama berkata...

Ni tulisan TT? TT bukan islam? sekadar tanya

Tanpa Nama berkata...

Ramai orang silap orang ISLAM TAK SEMESTINYA masuk SYURGA.. Islam juga bukan tiket masuk syurga.. Kalau tak kenapa dalam Al-Quran begitu banyak ingatan dan amaran tentang siksaan dan balasan neraka dan sebagainya.. adakah itu untuk orang bukan Islam?? padahal mereka tak baca Al-Quran?? Jawapannya tentulah jelas untuk orang Islam..

Nak masuk syurga perlukan IMAN dan iman ini ditentukan dengan kepercdayaan dan kepatuhan kita kepada perintah tuhan..

kalau dah merasuah menipu membunuh sudah tentu tidak patuh kepada peraturan dan perintah tuhan? Adakah orang ini beriman?? wajarkan mereka masuk syurga?? jawapan telah JELAS dan nyata dinyatakan dalam Al-Quran..

Bukalah Al-Quran dan kaji kalau tak percaya..

Walalhualam

rakyatbiasa76 berkata...

salam ..aku bukan pakar islam tapi awak tersalah sangka terhadap islam mungkin kerana keliru antara islam dengan melayu.melayu tak semestinya ITU islam dan islam bukan melayu..

.menteri yg ambik rasuah,yg bunuh org,yg merogol,yg mencuri duit lembu tu kita tak tau dorang islam ke apa.melayu yg buat sial bukan salah islam..masuk melayu jgn masuk islam..

.juga saper yg kata sami buddha atau mother teresa tak boleh masuk syurga? saper pulA YG CKP razak baginda dengan sharizat kompom masuk syurga?..

TAKDER APA YG PELIK KALAU AWAK TAK KELIRU ANTARA MELAYU DENGAN ISLAM.2 PERKARA YG BERBEZA...DAN JUGA JIKA AWAK ISLAM PUN TAKDER YG SEMPURNA..MESTI ADA SALAH DAN TERSILAP JUGA..

.melayu di malaysia memang memburuk kan islam sehingga bangsa lain trauma dengan islam..kalau nak masuk,masuk islam bukan masuk melayu..melayu itu bangsa,islam itu agama..

Lebai Soi Lek berkata...

hahhahhahha
ada betul jugak mamat tu cakap
perangai orang islam sendiri yang memyebabkan orang kafir tak berani nk dekat dengan islam...

spt jugak kat mesjid @ surau...
kadang2 perangai AJK mesjid @ imam yang menyebabkan jemaah kurang utk ke surau @ mesjid...

kahkahkah....

ini bukan soal melayu @ islam
ini sebab SIKAP dan PERANGAI!!!

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Siapa kata dalam Islam rasuah, bunuh orang sesuka hati, rogol orang itu halal?

Siapa kata rasuah, bunuh orang, rogol dihalalkan kalau dia ahli gerombolan?
Gerombolan tak wujud 1400 tahun yang lepas.
Dan sahih gerombolan tidak wujud dan tidak disebut dan ditulis dalam sirah, hadis dan sebagainya.
Menjadi ahli gerombolan bukan tiket untuk menghalalkan yang haram.

Adakah gerombolan mewakili agama? Representative of the religion? Siapa lantik? Ayah Pin lantik kah? Hahaha
Gerombolan ini mewakili satu spesies makhluk gila. Gila babi, gila harta, gila seks, gila fitnah, gila kuasa dan bermacam-macam jenis gila.

Gerombolan mempergunakan agama.
Agama diperkuda gerombolan. Adakah salah agama? Atau gerombolan yang salah?
Sila letakkan sesuatu pada tempat nya.

Adakah gerombolan masuk syurga? Orang yang solat lima waktu pon belum tentu masuk syurga jika tidak khusyuk. Tapi orang yang tidak solat hampir pasti masuk neraka. Pergi umrah bukan tiket express masuk syurga jika salah guna kuasa masih diteruskan.

Gerombolan bukan terdiri dari satu kumpulan. Gerombolan terbentuk dari berbagai jenis kumpulan berbilang agama dan bangsa yang membentuk sebuah perbarisan yang majmuk. Jika hanya satu kumpulan saja maka gerombolan sudah lama lenyap. Gerombolan mewakili agama?
Serupa babi mewakili negara masuk sukan olimpik.

Tanpa Nama berkata...

@Tanpa Nama 10 Mei 2012 2:11 PTG

Nie tulisan dari pembaca lah!
Cuma disiarkan di halaman utama jew.

Tak kan dah tak dapat nak membezakan antara tulisan TT dan tulisan pembaca?

Tak nampak kah ejaan dia sangat teratur tue. Tak macam tulisan TT, banyak typo. Kah Kah Kah XD

ISLAM IS THE BEST and MUSLIM THE BEST UMMAH berkata...

Penulis sepatutnya mendekati Islam dan tidak menjauhi Islam kerana itulah kelebihan agama Islam berbanding dengan agama-agama yang lain.

Kelebihan umat Islam ialah semua dosa-dosa mereka akan diampunkan oleh Allah SWT. Samada dia bunuh Altantunya atau tidak, dosanya akan tetap diampun oleh Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Jadi, jika Shahrizat sudah bertaubat selepas mencuri wang NFC, dosa dia akan diampun oleh Allah SWT jika dia bertaubat dan melakukan umrah dengan melawat kota Mekah.

Saudara yang tidak faham agama Islam mungkin akan menganggap ini tidak adil, tetapi itulah kelebihan agama Islam berbanding dengan agama-agama yang lain.

Semua dosa akan diampuni oleh Allah jika seseorang itu tidak menduakan Allah. Jadi jika Razak Baginda membunuh Altantunya dan bertaubat, dosa Razak Baginda akan diampunkan dan dia akan tetap masuk ke syurga selagi dia tidak menyembah berhala dan menunai rukun-rukun Islam yang lain termasuk tidak makan babi yang diharamkan oleh Allah SWT.

MARHAENIS berkata...

muka melayu,semayang,poser,pakai kopiah,pandai berfatwa,pandai BERzakat,melancong ke makkah,pandai mengaji,raja,menteri,umno,pas,pkr,dap,berdemo,mengucap dan apa2 lagi lah belom tentu mereka islam..entah2 MUNAFIK..jangan salah kan islam..lagi pon takder manusia yg sempurna..

Tanpa Nama berkata...

hujah yg baik oleh rakyatbiasa76 dan Tanpa Nama 2:15 PTG

syurga dan neraka itu memang benar (wujud) jika kita percaya pada ajaran islam. kenapa kedua2nya wujud? kerana Tuhan adalah maha adil, maka Tuhan menetapkan setiapsatu sebagai balasan yang pasti, supaya manusia benar2 berdisiplin melakukan apa yg diperintah oleh Pencipta mereka. dalam ertikata lain, syurga dan neraka adalah insentif yg pasti dan benar.
dalam pada itu, Allah juga maha pengampun dan pengasihani. jika berbuat salah kemudian benar2 insaf dan berdisiplin memohon keampunan Tuhan tanpa mengulangi dan ikhlas menjauhi kesalahan itu, malah mengingatkan manusia lain dari melakukannya, besarlah kemungkinan untuk dimaafkan Tuhan. mungkin kita boleh rujuk semula kesah seorang wanita di zaman nabi - dia membuat kesalahan amatsangat besar, menjadi pelacur, tetapi nabi menunjukkan pada sahabat2 yang wanita itu bakal mendapat keampunan Tuhan dan menghuni syurga, kerana dia berbuat baik terhadap haiwan dengan memberi minum pada anjing lapardahaga. kesah yg ringkas tetapi besar maksudnya.

yg pentingnya, islam memberi maksud kesejahteraan. bagaimana mencapai kesejahteraan itu? disiplin. katakunci dalam penghayatan islam ialah disiplin. disiplin ikut waktu setiap solat. disiplin ikut cara setiap komponen gerakgeri dalam solat. disiplin ikut cara berjemaah ketika solat. disiplin ikut waktu hari apa berpuasa, bila mula puasa, bila selesai puasa. disiplin ikut tertib bagaimana mengambil airsembahyang, bagaimana mandi wajib, bagaimana mandi jenazah, bagaimana makan, bagaimana berzakat, bagaimana bersedekah, bagaimana berjiran, bagaimana memerintah dan disiplin dalam seribusatu perkara2 harian lain.

yang tidak bertatasusila itu maknanya tidak berdisplin lalu melanggar perintah Tuhan. maknanya itu tidak mengikut ajaran islam walaupun pada mulut dan i/c mengaku islam.

wallahu'alam.

-average joe-
klakka-la.blogspot: DON'T HAVE A COW = TAKDE LEMBU?

abm5591 berkata...

saya percaya yang menulis ini bukan TT tulisan nya bagus tapi apayany di persoalkan pada saya hendak lah diulas dari orang yang dalam ilmunya. soal syurga/ neraka tak boleh dibandingkan dengan pemahaman dari penulis tadi. soal islam sebenarnya soal pokok.pada pandapat saya islam adalah umpama tiket ke syurga tidak boleh dinafikan.sebab tiada agama lain selain agama islam yang diredai oleh Allah yang berbeza ialah lambat/cepat sahaja.wallahhuallam

wakmeli berkata...

sebenarnya segala persoalan tu dah ada jawapannya. boleh berdiskus. agak menarik bila ada persoalan tersebut. kata kunci ialah akidah, syahadah. jgn jauhkan diri drp islam hanya kerana kita amek contoh drp melayu islam yg tdk beriman. iman lebih penting sebab tu dalam al quran banyak ditekankan dengan perkataan 'wahai orang2 yg beriman'. bukan 'wahai org2 islam...' sebabnya klau org tu islam belum tentu dia beriman tapi klau dia beriman, insyAllah dia islam...
banyak menda baik yg kita boleh amek contoh drp agama islam tapi kerna hati kita kotor dan jahil maka hanya keburukan sja yg kita nampak....

Tanpa Nama berkata...

itu sbb islam adenye hukum hudud supaye pencegahan dpt dijlnkn bile hudud diwartakn.... klau org bandingkn hukum gantung sbb dadah pun x dpt cegah...sbbnye hukum tu x mrangkumi hal2 yg brsangkut paut dgn dadah gak... yg jual je kene.... yg isap? xde pbeli xde pjual... bo... ngok!

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha..

Aku bukanya Ustaz atau Ulamak atau Ular dalam semak..ha ha ha..

Tapi ..dalam Islam ada Iman. Hanya orang beriman masuk surga..bukanya cukup dengan Islam sahaja..sebab dalam islam ada Istilah Munafik dan Fasik..So kalau sudah menipu, makan harta awam dah sah munafik..garenti sama geng dengan Abdullah bin Ubay...walaupun duduk di Madinah, tunggang Unta...tunggang tongek sembahyang pun masuk Neraka...ha ha ha..Pecah Amanah 1Malaysia lagi..Boleh cium bau shorga ka???

Sendiri mahu ingat le Bro!!!

Tanpa Nama berkata...

Main problemo...

Ramai yang tak sedar sembah MANUSIA.. bukan PENCIPTA...

Tertipu kepada bahasa indah SANG PEMUJA yang hanyut dalam cintaNYA..

SEGALA PUJI/PUJA HANYA MUTLAK KEPADA PENCIPTA...

Yang tak tahu apa.. kesian tertipu anak cucu selamanya...

Yang bijaksana pula.. seronok dirinya.. dapat mengawal SAPI2NYA..
BUKANNYA NAK DIDIK SUPAYA KENAL AKAN PENCIPTA ALAM SEMESTA..

LUMRAH MANUSIA CINTA DUNIA..
TERABAI AKHIRATNYA..

Tanpa Nama berkata...

gila mu nie.....penipu besar.

sheikhalfarisi berkata...

kpd penulis d muka depan, awak seorg yg bagus, seorg yg mencari kebenaran teruskan usaha lg semuga anda akan mendpt kebenaran islam.

cuma sy nak pesan anda jgn lihat melayu islam umno,atau mereka2 yg seumpanya. mereka ni sekularisma,mereka asingkan ugama dlm kehidupan

sy rasa anda elok bertanya pd rakan2 anda yg telah masuk islam, samada dr bangsa india/cina/mat saleh, arab dll dan jumpalah dgn tok2 guru islam mukmin selain umno.

**persoalan yg mengatakan org kafir akan masuk neraka walaupun mereka berbuat baik. betul mereka akan masuk neraka melainkan mereka mengatakan 'ALLAH ITU MAHA ESA DAN NABI MUHAMMAD SAW ITU PESURUH ALLAH'. ini lah kesalahan yg paling besar bg org kafir kerana x mengaku kalimah tauhid d atas

** org islam ada juga yg masuk neraka, sbb mereka islam pd nama sj dan melakukan kejahatan. hanya islam yg mukmin & mukminah akan masuk syurga.
org islam mukmin & mukminah ini adalah yg mengaku KALIMAH TAUHID D ATAS dan yg mengikut perintah ALLAH & menjauhi larangan NYA.

**maklumat lanjut sila rujuk ustaz / ulamak jgn sesekali rujuk pd ulamak umno

Aku bukan keling berkata...

Ramai ramai muslim komen tapi penjelasan jauh berbeza...adakah anda semua konpius?..ada yang cakap takder iman tak leh masuk syurga, ader yang cakap boleh masuk syurga selagi melakukan umrah..ader yang kata boleh masuk syurga kalau tak sembahyang berhala. Konpius lah.....ader juga yang cakap islam sahajalah agama yang diredaii Allah..alu nak tanya macam kau tahu??? Agama saya pun cakap agama saya satu sahaja boleh masuk syurga!

Ini semua kepercayaan lah....sama seperti melayu yang percaya Umno saja boleh membela melayu...so kita luaskan fikiran dan mula menyoal semua benda agar mendapat meluaskan lagi pikiran.

Tanpa Nama berkata...

terimakasih average joe..

Tanpa Nama berkata...

Ckp psal islam suma nk tnjuk hebat.kahhkahh.bca iqra pn sgkut2 lg.haha.TT gud job sbb siarkn tulisan pmbaca ni.

anX0n berkata...

blog sampah.
1st entry till dis day.
u mmg sampah la brader
wa kenal lu.otak lu da msuk air

p/s :bace boleh,layan jangan

Tanpa Nama berkata...

kalau bukan hanif omar lancau..
ini mesti rosmah janda...
kah...kah....kah...