Sabtu, 5 September 2015

LAWAK PAGI INI






LAWAK PAGi

Malaysia lebih baik di bawah Najib berbanding  Mahathir, kata panel SPRM


Malaysia menikmati keadaan yang lebih baik di bawah pemerintahan Najib Razak berbanding Mahathir Mohamad, kata panel penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim.
Dalam forum bersempena Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) di Putrajaya hari ini, Tunku Abdul Aziz berkata, pentadbiran Najib memberikan lebih banyak ruang kebebasan berbanding 'regim menekan' yang diamalkan  Mahathir.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/malaysia-lebih-baik-di-bawah-najib-berbanding-dr-mahathir-kata-panel-sprm#sthash.5Avboldf.dpuf


KAH KAH KAH
woit
malaon ni dari mana?
malaon ni tunku apa
tunku dapor ke
atau tunku jamban
kah kah kah

TUNKU

LANCOW



-------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tunku lancow. Kah kah kah. Tuan tt dah habis ayat dah tu, nak cop pada nesan kau tu pasal kau orang sangat2 tua tapi bercakap macam budak2 dapat aiskrim tikam. Dapat sekupang, tapi cakap besar le pulak.

Pm najib tak berani datang, kau pulak jadi wakil dia buat apa? Kau belah je la ke mana2. Makan kenduri ke atau apa apa2 saja. Mana ada dalam tawarikh dunia persidangan bertaraf global tapi pm tak berani datang. Kau nak ceramah depan wakil2 terbaik yang dihantar negara2 dunia itu buat apa. Ingat mereka bodoh tidak tahu hal urus tadbir pm najib ke. Mereka tahu lebih banyak dari kebanyakkan rakyat kita. Sekarang mereka dok gelak dan geleng2 kepala saja pada kita.

Kalau aku terserempak dengan salah sorang wakil iacc kat jalan dan dia tanya aku ' A you malaysian?' Aku akan cepat2 jawab ' No sir, I am cambodian, can I help you sir? Dia akan jawab ' I realy salute to your pm hun sen. He is better than najib'

Sudah le tu tunku. Kau balik dan arahkan team sprm dan tibai pm najib ni cukup2 sampai dia sain serah balik berapa sen baki yang ada dalam akaun dia atau mana2 akaun projek rembat dia. Lepas tu kau suruh jumpa agong dan bertaubat. Kami rela maafkan dia dari dia jadi gila sampai nak membunuh rakyat. Apa tak gilanye, 24 jam semua orang kutuk dia.

Geng2 projek rembat dia pun kau ajak sekali jumpa agong dan bertaubat. Cukup sudahlah permainan kita di dunia sementara ni. Ini dunia tipu daya sahaja. Tempat kita nak gelak2 dan usik2 kawan saja. Janganlah sampai ambil hak orang kerana nak hidup mewah.

Malulah kita dengan bangsa2 lain dalam dunia. Walaupun mereka kafir tapi amalan dan penghayatan hidup mereka sangat terpuji. Tengok presiden negara uruguy tu. Masya Allah betul2 macam tok wali mengalahkan tuan guru nik aziz. Tengok negara china tu, nauzubillah, dia hukum bedil kepala pesalah2 tu walau pun mereka sungguh2 cantik dan lawa2.

Kita ambil teladan yang baik2 dari negara2 peserta iacc yang datang tu. Tanya mereka elok2 apa kita harus buat. Ini bukan negara untuk najib sekor je. Ini negara untuk 30 juta rakyat yang perlu hidup bermaruah macam orang lain jugak.


Tanpa Nama berkata...

Tunku dapor dapat derma dari mat mongol. Tunku cap ayam.Tunku macam mat pointer dapat rm2juta.Tunku haramjadah.kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

Tunku lanchow....tepat sekali. Orang tak dapat di sana disini pun tak dapat...frust menonggeng.