Sabtu, 5 September 2015

PASA DAN PARTI AMANAH






FACE BOOK
Perbedaan antara PAS dan Part AMANAH Negara tentang kemenangan dalam Islam adalah seperti berikut;

PAS :
Menang adalah, apabila presiden parti menjadi Penguasa.

AMANAH : 
Menang adalah, apabila non Muslim semakin dekat dengan islam dan orang Islam semakin berjaya mempamerkan sifat rahmah Islam.
Khilafiyyah yang boleh diraikan





-----------

6 ulasan:

Nazrio Dond DoLLa berkata...

superb,...!!!
simpan soong daLam cheLLar
nanti busyuk
ooo Lord...
no komen rest the case

Tanpa Nama berkata...

lu solat sebulan berapa kali??

hidup tanpa meninggalkan zuriat

kalau tak dapat anak ...itu takdir rezeki dari Allah

tapi kalau tak dapat isteri .. apakah kerana kau bapok tua keparat???

Tanpa Nama berkata...

1235..Allah kepala bana haper?? Jaga lubang kubur sendiri laa.. TT mmg memilih untuk tidak mahu masuk syurga. Tetapi di dunia, hatinya baik.

Yg hang ni, hati punya busuk, solat xder kesan langsung di hati. Masuk neraka lagi baguih.

Tanpa Nama berkata...

Mengapakah kau habiskan umur kau hanya nak tulis kata2 cemuhan dan penghinaan kepada seorang insan bernama hishamudin rais ini ha? Begitu banyak isu dan masalah dalam dunia, mengata hal peribadi orang juga kau angkat menjadi topik utama. Pada tuan tt juga kau perhatikan, kau cari2 salah silap dia padahal ini semua tuhan sudah mengaturkan. Allah tidak akan memaafkan kau walau sebelah kaki kau sudah di pintu syurga selagi kau tidak memohon maaf kepada tuan tt sahabat aku ini.

Dia lambang insan berjuang bukan seperti kau lambang melayu busuk hati. Dia bangun di pagi hari bertanyakan adakah malam tadi ada orang belum makan. Tapi kau bangun pagi2 hanya fikirkan isi perut kau sorang2 saja.

Walau dia tiada zuriat tapi dia ceria dan bahagia melihat semua anak2 seperti anaknya juga. Dia rasa seperti semua mereka adalah anak2nya lalu menaruh harapan sesuci harapan ibu dan bapa mereka juga. Sebab itu dia melihat tiap2 anak itu ada nilai dan potensi masing2. Dia ingin selalu melihat mereka, bertanya khabar nasib mereka. Dia selalu mrmanggil2 mereka, datanglah, datanglah ayah ingin melihat kamu. Lalu Allah bukakan hati mereka dan datanglah ratusan ribu anak2nya di program bersih 1,2,3 dan 4 yang lalu. Kau lihatlah betapa dia tersenyum bangga pada wajahnya. Tapi aku tahu dia menangis gembira dalam hatinya.

Orang seperti kau tidak dapat keindahan seperti ini. Hati kau gelap. Jiwa kau kacau dan ingin memiliki. Tapi orang ini berjiwa besar, ingin memberi dan tidak pernah sedetik pun berganjak dari tekad dan harapan inginkan perubahan dan keadilan sesama manusia.

Aku memberi nasihat kepada kau dan orang2 seperti kau. Datanglah ke ibu kota kl ini untuk mencuci hati2 kau yang hitam itu yakni bersama2 mencuci periuk belanga di program dapur jalanan. Aku yakin, dalam sehari sahaja kau membantu disini, hati kau akan jadi putih dan murni. Kau pandanglah dalam2 pada tuan tt dan kau ucapkan kunci syurgamu ' saya mohon maaf tuan tt'.

Saiful berkata...

Salut senor tt..muchas gracias....

Tanpa Nama berkata...

Let each man be judged by his deeds.
I'm sure TT is more than a man than 12:35 can ever be.