Jumaat, 2 Disember 2022

YDP KERAJAAN IHSAN AGONG



KERAJAAN 

IHSAN YDP AGONG

KHALAS

WAHAI PARA PEMBACHA 
TUKARTIUB YANG BUDIMAN

Seluroh rakyat tertunggu tunggu senarai Kabinet Kerajaan  Champoran.Ramai bijak pandai mengolah itu dan ini.Mungkin betul mungkin tidak.

Yang pasti terjadi.. kegumbiraan ada sikit sikit.Kedukaan pun sama.Tapi kebanyakan akan tersentap dan kechewa akan Barisan Kabinet bila menjelma.

Akan ada tohmohan... "DSAI dah kenching kita lagi.Chakap tak serupa bikin.Macham mana yang tak ada akal dapat.Semata mata kerana budi!"

Bertenanglah.Imbas kembali lepas PRU 14. tetiba saja..Manifesto di abaikan.Manifesto is not cast in stone.Manifesto are not holy scriptures..kerana REALPOLITIK.Politik memerentah mesti real..bukan dogengan masa kempen.

Masa kempen  kata orang Kelantan...." Kechek buleh"..apa saja buleh janjikan.Bila jadi Memanda tahu lah.Rakyat pun faham.

Memanda DSAI kita sudah tentu mahu semahu daya laksanakan apa yang dia janjikan.Namun bukan saja DSAI..kita semua mesti realistik.

Ini bukan Kerajaan Pakatan Harapan.

Ini Kerajaan Champoran....atau lebeh tepat Kerajaan Ihsan YDP Agong, Ihsan PH,Ihsan  Zahid Hamidi, Ihsan GPS dan Ihsan Rakyat.

Ramai penyokong PN tak Ihsan kan kerajaan ini.Tak mengapa.Biasalah dalam demokrasi.

Pokok nya Realpolitik memastikan pemerentahan yang berlandaskan real, bukan  omongan dan dogengan semasa berkempen.  Al Marhum Tunku Abdul Rahman pernah di tanya mengapa seorang bekas pengganas komunis tidak diberikan bayaran sepatutnya  kerana memberi maklumat tempat sorok senjata pengganas CPM sedangkan kerajaan janjikan $10 satu peluru, $100 satu pistol.Jumlah senjata   yang banyak di jumpai memungkinkan bayaran ratusan ribu $ .Akhirnya bekas pengganas itu dibayar beberapa ribu $ sahaja.Kata Tunku  "you must never let principles supersede reality".Benar lah senjata senjata yang dirampas itu menyelamatkan nyawa dan anggota2 keselamatan.Namun kerajaan tiada wang dan wang itu lebeh baik diberikan kepada anak isteri anggota keselamatan  yang terkorban!

Jadi tak ngapalah Memanda DSAI.Buatlah apa yang patut.Lantik lah sebaik mungkin..rakyat paham tak boleh sembrono lantik berlandaskan prinsip dan moral semata mata.Mesti realistik.Realpolitik.

Yang berakal dan yang berbudi lantek lah.Tanpa sokongan dan ihsan mereka tak mungkin Kerajaan ini wujud.Khalas.Period.

Lima tahun lagi Rakyat akan tengok Report Card.Buat yang terbaik sedaya mungkin.Rakyat paham Realpolitik.

INI NAMANYA ZALIM


INI NAMANYA

ZALIM

KHALAS

TER NOWW - ANWAR JUMPA AGONG

 




PM Anwar menghadap Agong pagi ini

PERDANA Menteri Anwar Ibrahim hari ini menghadap Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

Kenderaan dinaiki Anwar dilihat memasuki perkarangan Istana Negara melalui Pintu 1 pada 8.22 pagi.

Selepas sesi menghadap hampir sejam, beliau kemudian beredar meninggalkan perkarangan Istana Negara pada 9.15 pagi. 

Anwar dijadualkan menghadap Sultan Perak Sultan Nazrin Shah di Istana Kinta pada 10 pagi.

Semalam, Anwar dilaporkan berkata perbincangan mengenai pelantikan barisan Kabinet kini hampir selesai dan berharap ia dapat diumumkan dalam masa terdekat dan beliau akan menghadap Al-Sultan Abdullah di Istana Negara pada 8 pagi hari ini. – Bernama, 1 Disember, 2022.

NAMA MENTERI?

NAMA ZAHID?

JENG JENG JENG

KHALAS


GULAI LOMAK DAN ASAM PEDAS


GULAI LOMAK

DAN GULAI

ASAM PEDAS

KHALAS

Unknown commented on
 "ASAM PEDAS DAN BANJIR"

ekao herman samo macam ayoh metuo den di port deksen. bila mak metuo den masak asam podeh melako maka merungutlah ayoh metuo den. ayoh metuo den hanya suka masak lomak cili api yooo masak lain taknak nyo susah gwa nak tune selero ayah metuo den mai makan nasi kandaq penang kahkahkah

RAYAKAN APA YANG KITA ADA



RAYAKAN APA

YANG KITA ADA

KHALAS



Unknown commented on 
"BILA KITA
 MAKAN MALAM INI ...."

Betul betul betul ramai alpha, ramai lupa rezeki depan mata biar tunggu, layan what's app, layan face book sampai lupa rezeki depan mata, ramai tak ada makanan dalam dunia,ramai tak ada kemewahan yang kita ada, bila tak ada baru akan ingat, ini fikrah manusia, ini tabiat manusia, tidak hargai apa yang ada, dulu masa berkuasa lupa orang bawah, lupa kuasa amanah, kuasa diberi untuk kebaikan, tapi ramai lagi masih ego tinggi dengan kuasa pangkat jawatan mereka, macam dunia bapak dia punya, bukan setakat makanan, segala apa milk kita boleh hilang sekelip mata termasuk nyawa, jadi ingat ingat lah bila mengkritik orang, hina orang, kata pendatang pembawa sial lupa asal usul kamu sendiri, selalu cermin diri,

 bila pakai Audi lupa Proton, bila pakai Mercedes lupa Jasa orang yang letak kita atas sana, kah kah kah hidup ini singkat jangan rosak dengan hasad dengki, fitnah, perbuatan khianat, tikam belakang semua tak baik buang kah kah kah boleh tak? Rasuah salah guna apa lagi kena buang jauh jauh boleh, perkauman boleh buang ,? Tak payah sibuk nak jaga moral orang, jaga moral sendiri sudah, jaga diri sudah, orang lain tak payah sibuk sibuk bawa masuk syurga macam mereka lah wahyu dari langit kah kah kah baca kitab pun dalam bahasa orang lain, tak payah sibuk sangat ya, perbaiki diri, pamerkan diri ITU baik tingkah laju, budi pekerti nanti orang tengok masuk sendiri jaga jaga woit kah kah kah

DAH MASUK 12 HARI


DAH MASUK

DUA BELAS HARI




JUMAAT 2/12/2022
PRU15 DAH SELSESAI
DAH LINTAS 12 HARI
KITA MASIH MENUNGGU
KERAJAAN BARU

SAPO MONTORI
ZAHID JADI KO TAK JADI TPM?
NI SUMO YANG SIBUK
JADI BORAK KODAI MAMAK
AMIN

LAMO BERUNDING
TAPI SUMO BERLAKU BAIK
TAK BANYAK  BUAT LABON
DALAM MEDIA
AMIN

AFRIKA SELATAN
PRESIDEN RAMAPHOSA
KINI MENGHADAPI TUDUHAN
GELAP DUIT
KITA LIHAT APA 
YANG AKAN BERLAKU

QATAR
TIM BOLA 
GERMAN MENANG 
LAWAN COSTA RICA
4 - 2
TAPI  TERKELUAR
MOROKO KALAHKAN CANADA
2 - 1

HOKKIEN
PAGI INI CERAH SEJUK SEGAR
HUJAN KELMARIN BAWA
UDARA SEGAR

KL & KL SENTRAL
DILIHAT CERAH
MATA HARI DAH KELUAR

HA HA HA
PALING GEMBIRA PAGI INI
KELUARGA CENGKERIK
BUKAN MAIN KUAT SIMPONI

GUA HARAP HARI INI PANAS
JAP LAGI GUA NAK MEMBASUH
AMIN

BRO
SAMBUT PAGI JUMAAT
YANG INDAH INI 
DENGAN SENYUM GEMBIRA

BRO
BILA LU MENANGIS
ITU ERTINYA LU BERSUARA
DENGAN HATI
BUKAN DENGAN MULUT

BRO
HIDUP  TAK BISA 
LEBIH BAIK TANPA CINTA
TAPI CINTA DENGAN
CARA YANG SALAH
AKAN BAWA HIDUP YANG BURUK

BRO
CINTA ADALAH
KETEGUHAN RASA HATI
YANG DITAMBATKAN PADA
MANUSIA
YANG MENYENANGKAN
MASA LALU
MASA KINI
MASA DEPAN

BRO
CINTAILAH SESEORANG
DENGAN APA YANG ADA
JANGAN MENUNGGU SI DIA
SEMPURNA

BRO
BERCINTALAH
TANPA SYARAT

BRO
KATAKAN PADA
SANG KASIH LU TERLEWAT
KERANA TERLALU LAMA
MENATAP GAMBAR  DIA

BRO
CINTA TAK PERLU
DIUCAPKAN
SENYUM LU  ITU
ADALAH TANDA CINTA
AMIN

LAKUKAN SEKARANG
LAKUKAN HARI INI

SELAMAT MENUNGGU