Jumaat, 19 Disember 2008

MB KECEWA, JKR ENGGAN SEARH LAPORAN BUKIT ANTARABANGSA - MalaysiaKini



Jabatan Kerja Raya (JKR) enggan menyerahkan laporan geoteknikal kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa dua minggu lalu kepada kerajaan Selangor.

Tindakan jabatan itu menyebabkan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim gagal mengumumkan tindakan selanjutnya kerajaan negeri, yang dijadual diumumkan pagi esok kepada penduduk.

Selepas mesyuarat exco semalam, beliau berkata kerajaan Selangor sedang menunggu laporan status keselamatan tanah di sekitar kawasan tragedi 6 Disember lalu daripada JKR dan Institut Kerja Raya Malaysia (Ikram).

Laporan siasatan Ikram juga tidak diserahkan kepada kerajaan negeri yang kini dikuasai oleh Pakatan Rakyat.

JKR memaklumkan keputusan itu kepada kerajaan negeri tengah hari tadi, kata sumber-sumber kepada Malaysiakini.


woit…. UNTUK SEMUA PENYOKONG PAKATAN…. INI SATU LAGI SEBAB KENAPA PAKATAN MESTI AMBIL ALIH KERAJAAN PERSEKETUAN….

woit…. ini sabotage… tak nak bagi kerajaan selangor bergerak dan melakukan tugas… sapena mereka ke mahkamah…. bawa yang bertanggung jawab ke hadapan mahkamah…. test undang undang rasuah mat ngantuk….. betul ke atau hanya kelentong…

Warga bukit antrabangsa patut bertindak….. bertindak cepat…. Apakah ada unsur rasuah??? … kalau tidak ada kenapa tak benarkan laporan diumum untuk orang ramai… woit…. sapa bayar gaji jkr ni….




2 ulasan:

Tok Uban berkata...

Ini satu pantun lama untuk JKR...

JKR.....

Jangan Kerja Rajin,
Jika Kerja Rajin,
Jentera Kita Rosak,
Jadi Kita Relek.

Orang pencen JKR tentu ingat pantun ini...kahkahkah

KESINAMBUNGAN YANG PERLU DIURUSKAN SEBELUM... berkata...

Satu lagi projek KEra jaan BN sabotage rakyat dia pukul orang dia mengongoi dikata orang pukul dia.........Jangan tipu!Jangan tipu !Muhung lagi..


Apakah ada unsur rasuah??? … kalau tidak ada kenapa tak benarkan laporan diumum untuk orang ramai… woit…. sapa bayar gaji jkr ni….sapa...sapa
bapak dia...