Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 27 April 2009

SATU MALAYSIA TUNNGGU PELAJAR UITM


HAD EKUITI ASING BANK PELABURAN SEHINGGA 70 % - NAJIB
–berita hairan


Had pegangan ekuiti asing dalam bank pelaburan, perbankan Islam dan syarikat insurans dilonggarkan kepada sehingga 70 peratus daripada 49 peratus sekarang, kata Perdana Menteri, Najib Razak.

Bagaimanapun, Najib yang juga Menteri Kewangan berkata, had pegangan ekuiti asing dalam bank perdagangan domestik kekal pada 30 peratus.



kah kah kah…. TEKANAN NEW WORLD ORDER…. kah kah kah…

woit… MANA PERGI STUDENT UITM … kah kah kah…

woit… APA PASAL TAK BERDEMO… kah kah kah…

kah kah kah… DULU MB SELANGOR HANYA MINTA BUKAN BUMI DIBENARKAN MASUK UITM … HEBAT BERDEMO… PAKAI T SHIRT HITAM… kah kah kah…

woit… INI BANK JADI MILIK PEMODAL ASING…. SENYAP AJE…. kah kah kah..

kah kah kah… TAK FAHAM KOT…kah kah kah..

kah kah kah.... BERAT SIKIT OTAK NAK FIKIR...kah kah kah

kah kah kah….. YANG SENANG PAHAM KALAU WARGA CINA DAN WARGA INDIA MASUK UITM…. MESTI LAWAN… kah kah kah..

kah kah kah…KALAU WARAA CINA DAPAT TANAH DI PERAK…. MESTI LAWAN… kah kah kah..

woit…. KALAU NEGARA INI JADI KOLONY PEMODAL MULTINASIONAL…. TAKRAAAAAk FAHAM... YANG NAMPAK KEDAI CINA...…kah kah kah…



35 ulasan:

manky berkata...

dak uitm tgh final...mne leh nk demo..hahaha

Johnny B. Rempit berkata...

Pelajar-pelajar tengah lepak minum kupi mahal di kafe-kafe fancy.

"Let them eat cake!", aku dengar diorang cakap.

Hahaha...

toytian berkata...

Tindakan UBN serba tak kena jer sejak mutahir ini.Apa kah mereka dah terasa rakyat semakin menolak mike.
Udah ler UBN kalau dah hilang magnet nak cari kat pudu kah,kerinci kah.Jwpannya tetap sama........tak nak kpd bn.....Aku kata tak nak....tak nak lah, yang paksa2 apa hal.

Jarri berkata...

mmg diorg x faham. minda diorg takat tak bagi cina ngan india masuk uitm je. tahap ekonomi-ekonomi ke, diorang tak faham. makam x sampai.

fahmi berkata...

sibuk exam.. skang ni kan exam week.. dulu xkire exam ke kelas ke, janji uitm kekal bgitu.. la ni, rasa xde sponsor baju, maleh r xde baju free..

Tanpa Nama berkata...

Baca memo di sini.

ha ha ha ha ha berkata...

H a ha h aha hah..

Bro Isham...nanti buletin Utama..adalah Pakar-pakar Ekonomi memuji ..satu lanngkah Bijak..boleh menarik pemodal-pemodal Asing (Yang Nak mampus kat Negara mereka)untuk melabur di negara kita untuk memanipulasikan Rakyat Malaysia dan menjajah bidang kewangan kita..lepas nih apa lagi Pak najib nak gadai..seluar dah dalam tak laku.....heheheheheh...

Hampehhhhhhhhhhh..Najib..Sama macam masa Koooo!!!!!!! buat PENGKEPARATAN UNIVERSITI DULU.....Buduh Buduh Buduh..ambik ko..Najib Buduh...

bekas student iTM berkata...

budak uitm tgh tunggu t-shirt hitam percuma - upah berdemo..dan arahan dari 'pihak pentadbiran.'

dan kalau tak nak, nanti nama 'naik atas.'

fredo berkata...

he...

pura2 x paham kot.. xpon mmg btul2 bengap!!!

SL Chan berkata...

Bro...betul jugak apa yang awak kata....otak tu memang berat sebelah...macam dacing tu mana ada seimbang...50 tahun semua dah sengek...nak betulkan jangan harap sangat...hanya satu saja, BUANG SAJA SEMUA TU DAN TERUS TUKAR SEMUA YANG BARU!!!!!! RECYCLE PUNYA TAK PAYAH!!!

:: berkata...

ahhh exam tu alasan aje...... budak-budak suruhan tu tunggu bajet la... nak berdemo nk kena ulur-ulur... geng2 kelompok dungu uitm ni semuua dah diajar makan rasuah...

ada duit barulah jalan demo tuh... kahkahkah

dragsuperstar berkata...

bengap tu je..

TNC misai tebal ular sawa tu..haiyaaaaa..kaki bodek

ha ha ha ha haha berkata...

Bro Isham...

Ni masih Tak puas hati lagi...

Saya Sebenarnya sejak Pak Najib mengadakan PengKorpratan Universiti (Tahun 1994), saya cukup Marah dengan Najib..sebab tujuan pengkoperatan Universiti Memberi Kebebasan Kepada Universiti tetapi dalam masa tersebut AUKU masih lagi di kekalkan ..jadi ..para Pelajar telah terainaya kerana Pihak Universiti bebas Menaikan Yuran tetapi para Pelajar (sebagai pengguna) Tiada hak untuk membantah kerana AUKU. Selain itu Universiti juga berhak untuk menentukan Persatuan yang ada di dalam Universiti. Pihak HEP mengexploitasikan Pengkopratan Universiti untuk menindas pelajar. Oleh sebab itu Semua mahasiswa menjadi Lembu Cucuk Hidung...That why..mahasiswa sekarang Lembik...No point argue with HEP..after that they will find your fault and make you suffer..wait until graduation and joint PR ..hehehh...

Selain itu Pengkopratan Universiti mengubah hala tuju Universiti dari beorentasikan Pengkayaan Ilmu kepada Keuntungan. Ini menjadikan Universiti Kapitalis. Oleh sebab itu, selepas tahun 1994..kita lihat UM, USM, UPM semua jatuh rangkingnya kerana matlamat Pengkayaan Ilmu telah di tukar kepada Pengkayaan Duit...semua ini di sebabkan Dasar Dato Najib masa dia jadi Menteri Pelajaran..

drafunt berkata...

Macam mana nak demo, VC kan ahli umno. Nanti kena tindakan displin pulak.....tak pasal-pasal nanti menganggur!!!

Bukan budak UiTM berkata...

Budak2 UITM mmg tak faham la.
Diorang tak faham isu2 ekonomi antarabangsa ni.

Diorang nampak kedai Cina je.

Master Yoda berkata...

Kah kah kah

Takde baju, takde demo

Takde hulur, takde demo

Takde masyuk, takde demo

Kah kah kah

New World Order??? Apekah menatang itu??

Ketuanan Melayu kah??

Itu saja yg diorg dok piki

Ketuanan Melayu + demo + lepak2 kat PKNS, PAS & Tasik Shah Alam + baju itam...

Mcm ni nak maju???Mcm ni dpt anugerah Kualiti PM?

Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

MANA DIA TOK MISAI Jason King ITM ni???
apa nak tunggu lagi???
Cepat lahh
angkut 50 bas buat demo kat pejabat Menteri Kewangan dan JPM??
Kenapa tak kutip 50 ribu pelajar ITM satu Malaysia buat demonstrasi besar besaran???
Angkut semua sekali dgn pensyarah dan kakitangan ITM demo memeprtahankan hak-hak orang Melayu.
Mana dia persatuan dan gerakan memepertahankan hak Melayu??
Mana dia semua anggota hulubalang PEKIDA??
Bila lagi semua persatuan silat lincah, cekak, gayung, baldi dan timba??
Cepatlah buat persediaan awal nak halau semua orang asing dan penjajah terutama rang Eropah.
Takkan cakap jer besar depan pak Aji dan Mak Aji PAS kot???

Tanpa Nama berkata...

HAIIIIIIIIIIIIII
Kalau di negeri sendiri pun dah lingkup apa ke jadah ank melabur kat Malaysia pulak??
Aku rasa ni semua skim nak bagi lingkup negara.
Silap haribulan dengan Petronas pun kena lelong nanti.
Apa lagi Kakak Tua Maddey tu masih penasihat korek lubang...

Tanpa Nama berkata...

student uitm mmg bodoh, bukan semua, tapi ada! banyak! tambah lagi dengan ibrahim abu shit.. ops...

Ikhtilaf berkata...

gua x sbr tgk pak-pak misai bikin ceramah psal ketuanan melayu..
gua nak tgk pak-pak misai bantai sape lak pasnie..

Tanpa Nama berkata...

bukan setakat budak itm je, 1 malaysia tak paham. keyword nya "ekuiti asing". bodoh betui. besok2 segala sampah dari luar tu sampai kesini. tengok apa dah jadi dengan sektor perkilangan

mie

FathiMZ berkata...

takut nak g demo...nanti VC marah.........

siv berkata...

aku student uitm...
aku malu....

Faizal Matalib berkata...

hahaha..besa la student UITM ni kan bebal sikit..sama bengap ngan NC dia ja...tp depa pantang dengan dengaq perkataan cina n india..mesti nak berdemo..kah..kah..kah.

lalalala berkata...

orang yang PAHAM macam ko takde la pulak nak pergi menentang hape yang c najib tu buat..
takat menyalak kat belog je, hampes buang karang...!!

SL Chan berkata...

Dari malaysia insider...."Malaysia today raised the cap on foreign equity for investment banks and insurers to 70 per cent " dan ...."Najib has announced a series of major policy changes, including the lifting of some regulations designed to benefit Bumiputra but had deterred entrepreneurship and foreign investments.

This included scrapping a 30 per cent Bumiputra ownership requirement for investment in some services sector to help boost the country’s flagging economy, with immediate effect....Mahajib...

jadi...macam mana uitm..ini mesti BUAT DEMO...JANGAN TAK BUAT...JANGAN NGOK...TIDUR DEKAT JALANRAYA..BUAT BANTAHAN HABIS-HABIS...JANGAN TUNGGU...BUAT PERSEDIAAN..

Tanpa Nama berkata...

hahaha
dak UiTM mmg x paham pasal mende2 yg "heavy" ni...
pastu nak berdemo nak jugak baju free...

skg ekonomi down...
x de t-shirt free nak berdemo..hahaha...

Tanpa Nama berkata...

aku student uitm..
dan aku x setuju dgn yg bangkang2 pakai baju itam ari tu tuh..
dan aku prcaya ada ramai lg yg mcm aku..sguh mcm 'ntahpape'
jadi same juga utk isu kali ini.

-miSs aNon-

Sudin berkata...

Salam abang isham.

gerombolan ni adik-beradik lanun, penyamun sungai road dan batu road.

Kalau anak kecil kita hukum atas kesalahan bila nasihat tidak lagi berkesan.

Dalam soal ekonomi negara ni,ada pihak beri nasihat jangan tunduk pada tekanan.
Najib razak apabila tidak mengambil peduli untung nasib warga dan negara dan tidak mahu ambil peduli pandangan orang lain yang lebih arif maka ini namanya kurang ajar.

Najib razak dan UMNO(B)/BN jangan terlampau kurang ajar !

Biarpun pandangan ini tidak menyebelahi UMNO(B)/BN namun jangan terlalu sangat kurang ajar.

Kot-kot esok makan tanah dikerjakan orang.

Cukuplah sikap kurang ajar yang ditunjukkan najib selama ini.

Nasihat orang tua wajar diambil kira.

GulaiItikPenanti berkata...

U-universiti
I-ikut
T-telunjuk
M-malau'un

FathiMZ berkata...

sekarang nie tengah final....nie pun x habis paper lagi....aritu saya pun x ikut gak nak pergi demo...malas la...nak buat kerja bodoh...mainan politik tu semua....lecturer siap kutuk lagi buat kerja mcm tu....

paraok berkata...

pelajar uitm tu buleh berfikir ke? macam mustahil je..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

miss anon,

saya juga student itm, saya juga bersama anda...

kita belajar di itm sebab percaya pada pendidikan adalah hak semua. universiti bukan milik umno...jadi janganlah berfikir, "tak suka kerajaan,tapi belajar di itm..tak malu punya budak"

student itm ada juga yang cool..anti isa..layan tukartiub..masuk malaysia today..tapi ramai juga yang tak cool..join pekida..join pewaris/perkasa..demo anti khalid..hak bumiputera semua..kentutlah

keraks berkata...

mulot maseng2 bau anjing dalam kolum ni...hohohoho bodow r korang sumer ni

keraks berkata...

mulot sumer yang tuleh ni bau anjing..hohohoh bodow r korang ni...