Rabu, 3 November 2010

MASIH NAK MAIN BOLA LAGI




TAK SEDAR SEDAR



nota:
kalau pilihanraya ini boleh
mengubah apa apa - pilihanraya ini
telah lama di haramkan kah kah kah





SPR: BAYARAN RM20 BUKAN RASUAH
- mkini

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yakin bahawa bayaran RM20 yang ditaburkan kepada orang ramai sebelum majlis jamuan makan malam anjuran Wanita Umno di Batu Sapi, Sabah bukan bertujuan membeli undi.

Ketika dihubungi hari ini, pengerusi SPR, Abdul Aziz Mohd Yusof berkata dakwaan seumpama itu sukar dibuktikan.

KAH KAH KAH

woit.. MEMANG BETUL RM20 BUKAN RASUH… kah kah kah …

kah kah kah… 160 JUTA RINGGIT BUAT RUMAH DI GUA PUN BUKAN RASUAH….. kah kah kah

kah kah kah… 5 JUTA RINGGIT DARI MALIKUL BUKAN RASUAH…..kah kah kah

kah kah kah… YANG AKAN DIANGGAP RASUAH IALAH 250 RINGGIT SAHAJA.… kah kah kah..

kah kah kah.. DUIT INI AKAN DI TANGKAP –JIKA IANYA HANYA RM250.. kah kah kah

woit… TAPI KALAU RM251. 43 SEN… IANYA BUKAN RASUAH….kah kah kah..

nota:
gerombolan ajak main bola di padang mereka
kalau bodoh akan ikut saja
kalau bijak ajak gerombolan main gasing kah kah kah


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kepala butuh la S P R
macam SIAL

cakap mengalahkan keling mabuk todi

Tanpa Nama berkata...

SPR dan Anggota nya memang bahlul dan jadi barua UMNO!!!

Apa bedzanya RM20 dan RM250? RM20 wang halal ke manakala RM250 wang haram? bahlul ! bahlul bahlul lagi bodoh punya SPR!!!

Alamak ape jadi dengan Malaisia?!?! Gone to the dog because of 52 years of bloody rule by amno!

Tanpa Nama berkata...

SPRM ni tunggu amaran Hillary Clinton baru nak berlaku adil, agaknya.

Unknown berkata...

kah kah kah
sape yg bagi idea kat PAS
tuk umum bg elaun tambang tu
gua tabik
satu usul yg sgt bijak
satu tembakan yg tepat
akhirnya tembelang SPR
benar2 pecah .. kah kah kah
nak cover tp terbg alasan bodoh
bangang punya pengerusi SPR
bodoh tahap gaban

Tanpa Nama berkata...

Soalan matematik spm 2011 sudah bocor!!!

Ini soalannya!

Lihat gambar diberi. Buat karangan perbualan antara tiga ahli bulan sabit merah yang bertudung merah dalam gambar tersebut. Jika hendak mendapat 100%, karangan itu mestilah bertajuk "Menggalas RM20 di Galas"

Orang Kelawar berkata...

Bang Isyam,berapa gaji dan elaun pesuruhjaya spr ni.Kalau pakatan memerintah agak-agaknya pakai tak lagi pesurhjaya spr sekarang ni.
SPR ni kalau mereka ada kuasa dan boleh buat,mereka akan mengharamkan semua parti di Malaysia ini kecuali parti gerombolan aje.Pilihan rayapun,memilih ketua parti dalam gerombolan saja,macam pemilihan UMNO,tetapi yang ini melibatkan seluruh rakyat.Cepat-cepat bertindak sebelum cadangan ini dikemukakan.Mulakan di Gua Musang dan Batu Sapi.

Kamben berkata...

wargkkakkakaaaaaaa
ada makna disebalik RM250 tu..
pasal tu gerombolan meroyan..
RM250 boleh beli tiket bas pergi balik dan kos makan minum utk pangkah PR kat Galas...
Duit minyak pun dah dah cukup walaupun rege dinaikkan...
Apakan daya dgn RM20 apa boleh buat?? kakkkakaaaaaa
nk beli minyak utk isi kat generator pun tak lepas...
bagi generator tapi duit minyak tak bagi... apa ke bangang AMENO nie...

Tanpa Nama berkata...

tak kira berapa nilai duit yang ditabur gerombolan, semuanya bukan rasuah.. itu adalah tanggungjawab sosial, kebajikan rakyat, bantuan ikhlas, ihsan dan lain2 yang sejubur dengannya.... balaci serta kambing2 amno seperti spr akan terus mempertahankan bentuk bantuan yang diberikan. adalah menjadi tanggungjawab kera-jaan menghulurkan bantuan.... bullshit

reezal eeeeee mana woii... apa cerita sekarang, dulu jadi jaguh pasal duit judi pulau pinang sekarang senyap menyepi...

kah kah kah...

dah kantoi pasal masa jadi set pol dulu si malaun tu pun pernah lulus lesen judi... kah kah kah.... nak tau lanjut tanya mp pkr indera mahkota....

Tanpa Nama berkata...

PAS telah mengesasn tindakan yang mendatangkan kecurigaan dimana SPR tidak memaklumkan kepada mereka akan membawa peti undi dari empat kawasan Orang Asli berjumlah 924 menggunakan khidmat helikopter tanpa mengira undi itu dipusat penjumlahan undi yang pernah dilakukan.

Dan pihak PAS bercadang untuk membawa pekara itu ke mahkamah kerana kertas undi yang tidak dikira ditempat mengundi dianggap sebagai bertentangan dengan undang-undang.

Tapi SPR dengan selamba menangkis tuduhan itu dengan mengatakan bahawa mereka mempunyai kuasa dalam menentukan tempat mengira undi sama ada dipusat pengundian atau dipusat penjumlahan undi atas alasan tindakan itu dilakukan jika difikirkan perlu dalam kes khas.

PAS akan membayar sehingga RM250 kepada pengundi yang berada di luar DUN Galas bagi menampung kos perjalanan mereka untuk keluar mengundi pada 4 November nanti. SPR menganggapnya satu perbuatan sogokan. Perbuatan itu kononnya menyalahi undang-undang di bawah Seksyen 10 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

Tapi SPR yakin bahawa bayaran RM20 yang ditaburkan kepada orang ramai sebelum majlis jamuan makan malam anjuran Wanita Umno di Batu Sapi, Sabah. Dan RM100 berserta sehelai kemeja-T bagi mengambil bahagian berhimpun untuk majlis 1Malaysia di Gua Musang bukan bertujuan membeli undi.

SPR memberi alasan kononnya kesalahan seumpama itu sukar dibuktikan mengikut Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 kerana mereka perlu menunjukkan bahawa penerima habuan berkenaan telah mengundi parti yang memberi.

“Undi kita rahsia", jadi bagaimana kita nak tahu parti mana yang dipangkah oleh orang yang menerima wang itu? Saya tidak dapat melihat hubungan itu.

Lihat bagaimana SPR memutarbelitkan fakta dan bukti yang ada pada PAS dan juga pada Barisan Nasional. Dalam hujahnya dia menyalahkan siapa...?

Sekarang sudah jelas bahawa SPR adalah suruhanjaya pilihanraya yang hipokrit. Oleh kerana itu Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof ini baruah kepada siapa sebenarnya...?

Kalau kita dah tahu dihadapan ada ular yang berbisa... apakah kita amat teruja untuk menangkapnya atas alasan kita mampu menjinakkannya...?

Atau kita membuat menyediakan peralatan yang perlu untuk belasahnya sampai mati...?

Tanpa Nama berkata...

bukan rm20 saje bai. ni yg tempias tempias jer, lawatan dari rumah ke rumah ada yg dapat rm500 bai. ikut berapa kepala dalam rumah kalau ada 5 pengundi dapat ler rm500 bayangkan kalau ada 10 orang pengundi? gua nampak sharizat mak janda tu sendiri bagi. ni tak masuk lagi projek mykad kat batu sapi untuk warga filipina tausug dan boooogis indonsial. lu oarang tak tau apa2. negara kita sedang musnah... terutama sabah musnah ditangan melayu dan islam

Tanpa Nama berkata...

RM20 tu rasuah. RM250 tu pun rasuah. Tak kisahlah brp nilainya, jika pemberian wang tersebut bertujuan meraih perhatian utk sokongan undi, ianya tetap dikira dosa. Umno berdosa... PAS juga berdosa.

Firman Allah di dalam Surah Al-Baqarah Ayat 177
“Janganlah kamu makan harta-harta diantara kamu dengan jalan haram dan kamu bawa (berikan) kepada hakim-hakim untuk kamu makan sebahagian dari harta-harta manusia (orang lain) dengan cara kedosaan walhal kamu mengetahui.”

Sebelum kita herdik, maki dan carut kuman diseberang, kita kena bersihkan dulu bangkai gajah yg ada kt depan mata kita.

Kucing Parsi berkata...

la memang dua2 bagi rasuah satu salah satu tak pernah salah... 250 pun rasuah jugak 20 ringgit pun rasuah jugak

Tanpa Nama berkata...

idea TT,camane nk ajak main gasing ni,bola je yg ada,dpt main gasing tersungkur umno ni..