Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 3 November 2010

BERITA BERGAMBAR PETANG RABU





YANG INI BUKAN FITNAH



RATUSAN BERATUR DIPANAS TERIK UNTUK DAPAT RM100 – mkini

Lebih 300 orang beratur di pejabat MCA di Sandakan awal pagi ini apabila mendapat tahu bahawa wang RM100 akan diagihkan kepada setiap pengundi di Batu Sapi.

Kebanyakan yang beratur hari ini adalah masyarkat Cina yang terdiri daripda golongan berusia dan wanita. Mereka berkumpul di sekitar tangga menuju ke pejabat MCA di tingkat empat di Greenview, di pinggir Sandakan.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
ini bukan beli undi
ini bukan rasuah

kerana apa?

kerana RM 100
dan bukan RM250

kalau RM250 saheh beli undi kah kah kah

tak caya sila baca berita di bawah kah kah kah


dari arkib 1/11/10

SPR ANGGAP PAS CUBA BELI UNDI – berita hairan

GUA MUSANG: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyifatkan tindakan PAS menawarkan bayaran sehingga RM250 kepada setiap pengundi luar yang tinggal di Lembah Klang dan Johor supaya pulang mengundi pada 4 November ini sebagai cubaan membeli pengundi, sekali gus menyalahi Seksyen 10 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, jika terbukti menyalahi akta berkenaan, kemenangan calon parti berkenaan pada pilihan raya kecil itu boleh dibatalkan menerusi petisyen pilihan raya.

“Walaupun parti itu mendakwa mereka berniat baik bagi mengurang beban pengundi untuk balik mengundi, tindakan itu boleh ditafsirkan kaedah memancing undi dengan cara membeli undi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... NAK MAIN BOLA ATAU NAK MAIN GULI... kah kah kah

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kita main konda kondi bang isham..SPR nie igt rakyat malaysia nie xder otak ke ap nk menilai keputusan yg dorang buat..dorg x takut ke rakyat yg bencikan tindakan berat sebelah dorg 2 dok menyumpah2 dorg..bodoh betol la..mcm sial..

Khun Pana aka johanssm berkata...

300 orang beratur ambil rm100 dari bn - Bukan Rasuah / No Case - SPeRM

3 orang Asli saudara baru terima wang zakat dari Nik Aziz -
Rasuah BeSar / Ada Case - SPeRM


Tak nampak ke?
Yang Haram dah pon di Halal kan siap dengan chop dan logo sijil HALAL

Yang Halal pulak dah di Haram kan ...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

bro
dia orang guna mazhab lain bagi pihak bbbbbbbbbbbb nnnnnnnn
bagi pas dia orang guna mazhab lain... kuasa dia orang pegang

Datuk berkata...

kah kah kah
SPRM dan SPR nak buat apa
bukti ke xde bukti ker
maslahnya depa pun dah kenyang sama
sama2 carik makan

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

SPR tengah main KOTE
apasal tak menyalak kat SPRM
Pegi LANCHAU la pengerusi SPR
Kalau kena kat Babi Natang..ok je

Kecik2 tak nak mampus
Dah besar menipu orang

Hidup la kau dengan menipu,membohong
memongak kelentong kencing kat orang melayu

Tapi kau lupa kekuasaanNYA
Pasal kau MELAYU MUDAH LUPA

Tanpa Nama berkata...

spr ni memang kimak... taik gerombolan... apa saja yang dibuat gerombolan sah dan tak langgar peraturan pilihanraya... taikkk la..
nate beruk bahalol spr ni.. jilat la jubo gerombolan tuu...

Tanpa Nama berkata...

tt, mungkin mamat ini mempunyai penyakit uluran. Penyakit uluran mengikut kamus perubatan adalah :"seorang yang mempunyai dua batu pelir, namun salah satu dari batu pelirnya besar, atau batu besar sebelah".
Kalau tt ada gambar orang berpenyakit uluran, tunjukkanlah, kawan-kawan nak tengok.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah lawak kah kah kah
kah kah weh rais kah kah
kah kah snap gambo kah kah
kah kah kah snap mcm nik aziz kah kah
kah kah setakat beratur kah kah kah
kah kah anak ko pun kah kah
kah kah kah bleh snap kah kah
kah kah rais bau kah kah
kah kah kah sekampung kah kah
kah kah tapi isi kah kah kah
kah kah busukkkkk kah kah kah

sekian.

IbnAbdHalim berkata...

Aku tak tau nak kata apa tentang SPR ni. Kalau UMNO/BN bagilah banyak manapun, bukan rasuah, tapi kalau selain UMNO/BN semuanya rasuah. RM250 rasuah. Bagi wang zakatpun rasuah. Siap dengan laporan polis oleh Perkasa lagi. Kenapa Perkasa tak bertanding?

Saiful berkata...

poodah ..sprm..tu la org suruh pi sek agama ..tak mau..pasai tu duit zakat lesap pi mana..bolo..yg bagi tu zakat utk saudara baru..ada dlm 7 asnaf tu ..kat 3 org ..bukan kat 100 org..poodah..betui la kata senor tt..buat perabih oxygen kita saja depa ni..mat monggol demam tak baik2 lago ..nak tanya mcm demam salit..syok..boleh mkn brp pinggan..mkn mooi saja la lu..mooi tu budak tak ada gigi punya makanan..ingat demam..sakit ..tu kadang2 adalah balasan dosa..baru rasa sakit demam..mcm dok jail dlm rumah..boleh ka bangun..cam tu la..jaga2 ..tu mungkin amaran ..jgn sangat dok pembohonh, fitnah sana..sini..mentekedarah duit raktat ..tak puas2..rakyat miskin..bwh..la ni asyik dok pikiaq mcm mana nak caro duit ..nak survive..buat kerja 2-3..anak2..bini..pun ada yg kerja pagi petang..hidup kekeluargaan dah semakin kurang..tak dak masa..asyik dok kejar dunia..pasal apa..pasai ada kerajaan tak tau pikiaq..bagi yg kaya ..anda boleh terus lena..biarkan yg susah terus susah..
salut utk semua yg berani ..utk anwar..lks..lre..tgna..semuanay yg beranu..senor tt..yg tak renti2..menyedarkan..kita..semoga Allah memberkathi usah2 anda..

Tanpa Nama berkata...

KRITERIA MENJAWAT JAWATAN SURUHANJAYA SPR

1. Boleh bersekongkol dgn umno/BN.
2. Patuh arahan Umno/BN.
3. Menjaga kepentingan Umno/BN
4. Ejen umno/BN.
5. Gaji/Elaun...Umno bayar...???!!

Kalau begitu...? Mungkinkah akan berlaku adil kpd semua pihak...?

Sudah tentu ...tidak.

Mereka terpaksa menjaga gembala mereka... itu yg pasti...

Bagaimana nak menyelesaikan nya...?

Kita rentap turun umno/BN didalam apa jua pilihanraya....baru boleh kita betulkan sistem yg korup...itu saja..

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Kalau MIC bagi 100 tu bukan beli undi atau rasuah undi

maka...

ini bermakna MIC sedang mengagihkan duit zakat
kebetulan dekat deepavali, maka berzakatlah MIC seperti mana yang dituntut oleh agama umngook

din kaki lutu dreba berkata...

Sedara 18.10...

- hang ketawa sebijik macam pengundi amno ketawa bila terima RM20
- tapi isi tadak. Isi kosong! Kalau ia pun nak komen, bagilah isi sikit.
_ serupa jugak otak pengundi amno. Otak kosong. tak boleh pikir! serupa tong kosong. tong kosong yang umngook pematang pauh tendang.
- apa punya bangang pengundi amno nih!

Tanpa Nama berkata...

Mula beli Melayu dengan duit konon tolong Melayu. Lepas itu buat duit pakai Melayu. Inilah kebudayaan yang telah meresapi dalam darah pemimpin Melayu yang berkuasa di negara ini sejak British balik kampung mereka.Harga diri jadi mata wang ringgit seratus atau dua ratus.

Tanpa Nama berkata...

Bila mata dah kelabu otak dah senget, halal haram dah tak tahu. Ape ke hal SPR yang bising SPRM tidak. SPR jatuhkan hukum Rasuah, SPRM kata dak eh.
Kalu lagu tu nayalah rakyat...Nak menang punya pasal, banyak gaya dilakukan.

Ambil parang lebai dolah
buat tebas pokok ganja;
hak orang semua salah
hak dia tak apa-apa.
Binawe.

Tanpa Nama berkata...

Bila mata dah kelabu otak dah senget, halal haram dah tak tahu. Ape ke hal SPR yang bising SPRM tidak. SPR jatuhkan hukum Rasuah, SPRM kata dak eh.
Kalu lagu tu nayalah rakyat...Nak menang punya pasal, banyak gaya dilakukan.

Ambil parang lebai dolah
buat tebas pokok ganja;
hak orang semua salah
hak dia tak apa-apa.
Binawe.

C++ berkata...

Bhai TT...

Main Lanchau lagi bagoosh... hahaha

Tanpa Nama berkata...

Bukan soal RM100 atau RM250 atau zakat atau sedekah.....

Soal siapa yg buat, BN atau PR, UMNO atau PAS.

Kalau BN atau UMNO tak salah, tapi kalau PR atau PAS akan di kira salah...

Tak caye? siapa yg bagi wang pada pengundi2 kelantan kat studio bukit jalil pada PRU lepas? Tak salah kan?...

haluankiri berkata...

Salam TT .. betul kata tt . kalau lah PRK ker PRU ker.. bleh mengubah sesuatu .. dah lama PRU/PRK ini diHARAMkan ...
Jadi .. jgn lagi jd BODOH mcm puak2 yg BODOH tu ..

Tanpa Nama berkata...

SPRM - Saya pun Rasuah Ma..

Tanpa Nama berkata...

wat Tanpa nama 2010 November 3 18:10
pungunjung umngok yg komen kt TT ayat biar sedap ckit..kah kah kah je lebih isi kosong,klu nk patahkn hujah TT biar la masuk akal,nk baca pun xsodap,setakat kah kah kah ape brg bro,klu cam ni xyah komen la len kali,dasar penjilat jubur umngok,lu tahu skng ni umngok masih bernapas mlalui lubng jubur sepol tau tak..