Khamis, 14 April 2011

DINDRAF SUDAH BANGUN



DAYAK BANGUN BERONTAK






NAJIB: BN HANYA SASAR KEKAL KUASA SARAWAK,MAJORITI DUA PERTIGA BONUS - minsider

Najib Razak menegaskan sasaran Barisan Nasional (BN) adalah mengekalkan kerajaan negeri yang dipimpin perikatan itu sejak lebih empat dekad lalu, tidak kisah jika hanya dengan majoriti mudah.

Ketika tinggal tiga hari sebelum pengundian, Pengerusi BN ini secara terbuka berkata, pihaknya hanya mahu membentuk sebuah kerajaan walaupun gagal memperoleh majoriti dua pertiga.

Najib (gambar) yang secara peribadi mengetuai kempen di sini sejak Ahad lalu berkata, jika BN memperoleh majoriti dua pertiga di Dewan Undangan Negeri, ia adalah satu “bonus” bagi partinya.

“Sasaran kami ialah untuk membentuk sebuah kerajaan. Itu minimum."

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...APA PASAL CEPAT MENGAKU KALAH ... kah kah kah...

kah kah kah...BELUM TEMPUR DAH MENGAKU.... kah kah kazh...

kah kah kah...BILA NASIONALISMA DAYAK BANGUN... SEMUA RUNTUH... kah kah kah...

woit...DULU CAKAP SARAWAK INI FIXED DEPOSIT.... kah kah kah...

kah kah kah... APA SUDAH JADI... PEHIN SUDAH TIPU KE?... kah kah kajh

kah kah kah...INI DINDRAF POWER... ALL POWER TO DAYAK... kah kah kah

nota:
dinasehatkan mat mongol
untuk membeli sebotol langkau
pada malam 16 hb ini sebeotol
langkau akan menghilangkan runsing di kepala
kah kah kah


16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MANTAP TT. AKU DAH KLIK KO PUNYA IKLAN... JGN LUPA MAKAN MANUK PANSUH DI MIRI...! AYAM YG DIMASAK DI DALAM BULUH... MAKAN SAMBIL MINUM SAMA CAP APEK.. ATAU AIR SAUH...ATAU AIR LANGKAU JUGA BOLEH..! HAHAHA!

piut ngah layor berkata...

aik...dalam media depa war2 kan bgtu gah...tp ye lah kan,sape yg ada kt sana je yg tau apa keadaan sbnr nye.org sini tgk media depa di halwa kan lah,klu tak sokongan moral jatuh lah kan...kah kah kah

yusufjalli berkata...

Langkau atau 'botol Apek' sama2 kuat..hehehe..mesti palau kalau dah minum..hati pun x pening pikir ttg bik mama! Ahahhaha~

Tanpa Nama berkata...

Berhati-hati jgn mudah percaya. Itu cuma salah satu nasihat dari APCO. Reverse Saikology beb... kah kah kah

Beruk Ketawa berkata...

kah kah kah...SARAWAK FIX DEPOSIT ?

Ingat Dayak & Iban itu BANGANG macam Melayu di KERDAU & MERLIMAU ka?

DAYAK & IBAN terer B.Melayu & Inggeris. Sedangkan Melayu KERDAU & MERLIMAU hanya faham B.Melayu kelentong !

Itu sebab Melayu Semenanjung 24 jam kena tipu dengan AMNO.

Tanpa Nama berkata...

langkau adalah produk sarawak yang paling best.. kalo najib dah memang kaki minum brand lain, langkau ni memang jawapannya jika dia nak settle masalah dirinya di sarawak...

Tanpa Nama berkata...

Ketika baru berkahwin pada hujung tahun 1980-an, aku diajak mengunjungi keluarga sebelah isteriku di Merapok, dalam daerah Lawas, Sarawak. Kebetulan ketika itu Sarawak sedang menghadapi pilihanraya negeri.

Yang menarik perhatianku pada ketika itu ialah keluarga isteriku dan orang kampungnya sibuk mengutip duit dan membuat kerja gotong royong. Mereka menyembelih kerbau, menyediakan makanan dan minuman serta mengadakan jamuan untuk meraikan 'YB' mereka.

Sedihnya, 'YB' yang mereka raikan sebenarnya bukanlah 'YB' lagi (kerana DUN telah dibubarkan) tapi calon BN yang datang ke kampong itu untuk meraih undi. Calon 'YB' itu pula hanya datang ke kampong itu pada setiap kali berlangsung pilihanraya!

Kasihan penduduk berkenaan. Kalau di kampong aku, pada musim pilihanrayalah orang kampung minta bermacam sumbang daripada calon BN. Tapi di kampong itu calon BN pula yang dijamu dan raikan sedangkan mereka datang untuk berkempen.

Tapi itu dulu, tahun 1980-an. Bagaimana pilihanraya kali ini ini? Masihkan orang Sarawak macam dulu? Aku tak tahu. Mungkin TT lebih tahu situasi ketika ini.

Tanpa Nama berkata...

bro...hang tak dapat offer macam RPK dapat ke???? jgn marah tanya sahaja....heee...heee....!!!!!



putra sengal

Tanpa Nama berkata...

Woit!Bom sudah jatuh lagi ke?Konspirasi lagi ke?Yang ni baru boleh kata kepala bana..meroyan lagi le lepas ni..RPK kena beli..kah..kah..kah..lepas ni MSO menyusul..TT bila lagi..lu penjilat tegar mana boleh kena beli..kah..kah .kah..nuar bewak tengah mengelupur tu ..cepat pi panggil hindraf..boleh buat sup tu..kah..kah..kah..last minit dia buat hal pulak..hancur harapan..solat hajat banyak2 lagi..kah..kah..kah tuhan maha agong!RPK vs PKR....kah..kah..kah..keh..keh..keh..kui..kui..kui..khing..khing..khing..ketawa yang last tu spesel utk pencacai2 PKR!

Tanpa Nama berkata...

bro, kasi sikit komen pasal interview TV3 dan RPK...something wrong somewhere lah

Tanpa Nama berkata...

BRO...RPK DAH MAKIN KAY...HANG BILA NAK KAYA ???? KAH...KAH...KAHH....NIAMAH THE BEST !!!!


PUTRA SENGAL

MAMAK ENTHIRAN berkata...

Wei TT ... ni lagi kangkong bersuara.
*********************************

SHAH ALAM: Generasi muda dinasihatkan sentiasa membantu kerajaan mengekalkan kuasa politik sedia ada bagi memastikan kelangsungan pembangunan demi kesejahteraan masyarakat berbilang kaum.

Mereka juga diminta menggunakan liberalisasi maklumat sebaik mungkin agar tidak terperangkap dengan rancangan pihak tertentu yang bercita-cita untuk menghancurkan sistem pemerintahan yang sudah menabur bakti sejak 54 tahun lalu.

Prof Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi Universiti Teknologi MARA (UiTM), Datuk Dr Ramlah Adam, berkata peralihan kuasa politik sangat berbahaya bagi rakyat Malaysia kerana kumpulan penentang kerajaan tidak mempunyai sejarah kepemimpinan yang jelas.

Katanya, mereka menghasut generasi muda supaya membenci kerajaan kerana menyedari mereka kurang memahami sejarah perjuangan menuntut kemerdekaan dan kesusahan pemimpin negara membangunkan Malaysia ke tahap sekarang.

Beliau berkata, kumpulan radikal itu juga menggunakan media baru seperti laman sesawang dengan memburuk-burukkan kerajaan bagi membangkitkan kemarahan rakyat bagi memudahkan mereka menggunakan saluran politik untuk menumbangkan kerajaan.

"Bagi mengelak daripada terjerumus dalam perangkap kumpulan politik berbahaya, generasi muda perlu memahami sejarah silam terutama perjuangan menentang komunis dan menuntut kemerdekaan," katanya dalam forum bertajuk `Perpaduan Negara Melalui Komunikasi dan Media' di UiTM, semalam.

Forum anjuran bersama Jabatan Penerangan, Berita Harian, Gabungan Penulis Nasional (GAPENA) dan Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media UiTM yang dikendalikan oleh Prof Dr Mokhtar Muhammad dari UiTM Shah Alam itu turut disertai Pensyarah Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI), Datuk Prof Dr Rosli Saludin.
Dr Ramlah juga mengingatkan generasi muda supaya terus mendokong perjuangan 1Malaysia diilhamkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana ia adalah kesinambungan perpaduan berbilang kaum diperjuangkan sejak 54 tahun lalu.

Tanpa Nama berkata...

Salam

Saya peminat RPK sejak dulu. Kadang-kadang dia ada dalam doa selepas sembahyang. Saya tak percaya apa yang ada kat tv dan akhbar. Saya hanya percaya Malaysia Today sebab yg tu RPK tulis sendiri. Apa yang dia tulis hari ini lain dengan apa yang surat khabar cakap, tv dan semua media lain. Sejak dulu saya dah faham, dia tak cakap apa yang dia cakap. Dia hanya menyampaikan apa yang orang cakap. Macam perawi hadis jugak. Tapi dia ni hadis sahih macam Bukhari. Masalahnya media semua dah putar belit. jangan percaya. Najib dah nak jatuh kat Sarawak. ITU yang betul. Ini semua taktik 2 hari lagi sebelum sarawak jatuh.

Tanpa Nama berkata...

HAHAHA...

KEPADA SESIAPA YG MASIH BANGANG DAN PERCAYA TV TIGASUKU TENTANG KENYATAAN RPK, SILA BACA KENYATAAN SEBENAR RPK DI M2DAY.ORG.MY

LIHAT BAGAIMANA TV TIGASUKU DAN AKHBAR MELOYA MELAKUKAN SPIN DAN CUT AND PASTE UNTUK MENIPU KORANG DAN DAYAK

KALAU BANGANG SILA ISI BORANG UMNGOOK

JANGAN LUPA...
http://www.m2day.org

ADA BERANI?????

Tanpa Nama berkata...

http://www.m2day.org

baca apa sebenarnya RPK kata tentang antuya

dan

depak karpet

Tanpa Nama berkata...

gua pun dah klik iklan lu TT