Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 14 April 2011

APA PERANAN NAJIB DALAM PEMBUNUHAN ALTANTUYA




APA PERANAN NAJIB?





KENYATAAN MEDIA


Saya merujuk kepada wawancara bersama Raja Petra Kamaruddin yang
disiarkan di TV3 semalam yang bertujuan untuk memesongkan fakta di
dalam Akuan Bersumpah beliau bertarikh 18 Jun 2008. Akuan Bersumpah
tersebut telah mendedahkan dakwaan seri us terhadap Perdana Menteri
Dato' Sri Mohd Najib Razak dan isterinya Datin Sri Rosmah Mansor.

Kenyataan Raja Petra semalam yang dibuat tiga tahun selepas Akuan
Bersumpah tersebut kelihatan tidak begitu penting dan kurang bernilai.
Satu-satu Akuan Bersumpah perlu dibaca dan ditafsirkan berdasarkan
kandungan sepenuhnya. Wawancara televisyen tidak sedikit pun
menjejaskan isi atau kebenaran kandungan Akuan Bersumpah, melainkan
wujud bukti berlakunya tekanan yang mana ianya tidak berlaku dalam kes
ini. Adalah penting untuk dinyatakan bahawa Raja Petra telah
mengesahkan Akuan Bersumpah beliau pada 18 Jun 2008 di mana beliau
telah dimaklumkan oleh "sumber yang boleh dipercayai" berkenaan
perkara ini.

Apa yang lebih mustahak adalah tiada penjelasan yang memuaskan dari
Perdana Menteri Dato' Sri Mohd Najib atau pihak Kerajaan berkaitan
dakwaan oleh akhbar Liberation yang berpengkalan di Perancis tentang
kaitan pembunuhan model Mongolia Altantuya Shaariibuu dan penjualan
tiga buah kapal selam oleh syarikat Amaris dari Perancis kepada
kerajaan Malaysia. Pada ketika itu, Najib merupakan Menteri Pertahanan
dan bertanggungjawab ke atas pembelian tersebut. Persoalan ini adalah
sangat mustahak dalam konteks kepentingan awam.

Juga tiada sebarang penjelasan yang jelas tentang mengapa syarikat
Perimekar dari Malaysia menerima bayaran €114 juta dari urusan
pembelian kapal selam. Urusan pembelian tersebut kini di dalam
siasatan di Perancis kerana dipercayai melibatkan unsur rasuah. Adalah
mengecewakan manakala pihak Perancis giat meneruskan siasatan ke atas
perkara ini, namun di Malaysia ianya kelihatan 'disapu ke bawah
permaidani'. Dakwaan dan isu yang menyelubunginya adalah sangat serius
dan sewajarnya ditubuhkan satu Suruhanjaya Diraja untuk melakukan
siasatan.

N. SURENDRAN
Naib Presiden
Parti Keadilan Rakyat


15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tgk berita seakan raja petra want to be at the safe side

memang la di atak tuduh, dia siarkan infomasi yang dia dapat saja..

tapi apasal polis apa semua tak siasat.. kalau tak betul saman atau penjara orang tak kasi maklumat tak betul itu..

matalembu shah alam. matalembu@gmail.com berkata...

fuck, fuck & fuck... rajagopal, rajakapor mera naam joker, raja segala raja, raja blog.

raja tt,.. fuck u, kau bukan raja ?, kau marhen, revolusioner, reformist, kalau kau buat pusingan U dengan cara mudah basuh tahi selepas perang dunia dengan gerombolan - kau akan dilaknat sampai akhirat.

baik jadi ulam raja, raja sehari, bukit raja, rajawali, waliraja,jalan raja bot, jalan raja muda, budak raja, gundek raja..

wawancara RPK di TV3/4 akan disahkan oleh Zul Kulem Firaun Besar 110% & Wee Pu Kee Wangsa Maju, Ezam Katak Kotak, Umi Pukida dengan segala FUCKWA @ dalel akli nakli... hidup King Burger!...fuck

Black berkata...

Pap! Pap! Piiiirrraaaahhhhh!!!!!!!!

Dasar anjing dan anjing belaannya....

Tanpa Nama berkata...

bila hal anu..PR buat pekak macam junjung nabi, konspirasi,fitnah, perkakas bla bla bla

bila hal BN, satu dunia PR jaja burukkan negara sendiri

bila PR menang,itu rahmat TUHAN tapi bila kalah..konspirasi, fitnah, rasuah, perkakas

PR ni asal dari negara mana agaknya?

rakyat nak tengok siapa sebenarnya anugerah TUHAN...

Tanpa Nama berkata...

tunjuk jari
baling batu
sembunyi tangan
bagi kenyataan tak terlibat
mengembekkkkkk kan org lain
n last sekali buat muka baik...
bersyukur konon.....

Tanpa Nama berkata...

mesti ada yg tak kena dgn rpk

Tanpa Nama berkata...

Siapa mamat pundek yang bagi statement tu..king kong ke..kah...kah..ku nanti mu di pintu syurga kata nuar bewak kat nik aziz..kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

11.52, mung la bewok, berok

Tanpa Nama berkata...

hope..time pakatan rakyat jadi kerajaan kelak dapat membongkar teka teki pembunuhan altantuya dan kapal selam..

Tanpa Nama berkata...

Tak semua orang boleh tahan jadi pelarian politik macam member hisham aku tu. Aku tabik ko hisham

Tak sampai 1 tahun dah ingat anak bini, rumah, kucing

Tanpa Nama berkata...

Untuk yg nak tahu sangat siapa sebenarnya yg beri arahan untuk bunuh altantuya sila undi PR.sebab dgn kemenangan PR sahaja kita dapat membongkar siapa yg beri arahan LETUP Altantuya.apa motif dua ekor lembu tu nak bunuh?saja2 nak bunuh ka..nak test ramuan terbaru C4 ka..kalau minah tu minta duit upah dia,awat x bagi saja?kan Razak baginda dah dpt RM500 juta.kalau bagi sikit pun x kan luak dah duit tu..TAPI kenapa MESTI kena bunuh?dah la BUNUH ,LETUP pula..kenapa kena LETUP..persoalan2 ini terjawab jika kita undi PR...Fikir2 kan lah..

Tanpa Nama berkata...

fikir amende, tak gune dah... REVOLUSI!!!

Tanpa Nama berkata...

Siapa berkuasa ? Siapa yang berduit RM ? Semua boleh jadi dengan DUIT KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

kalo dah nama pun keturunan lanun.. jangan dok percaya lagi sampai bila2..

hasil makan darah daging merembat duit rakyat, camana nak jadi baiknya?

Tanpa Nama berkata...

kawan ko gak ni isham! ex-mckk gak ni..

hampah sungguh!