Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 14 April 2011

KANG KONG CARI MAKAN



INI ANAK MUDA KE?



nota:
muka macam mak cik obese
muka macam gedebab pakai baju kurung
muka tak cool macam mana kata
ini anak muda kah kah kah



BELIA KENA SEDAR BAHAYA TUKAR KERAJAAN - berita hairan

Generasi muda dinasihatkan sentiasa membantu kerajaan mengekalkan kuasa politik sedia ada bagi memastikan kelangsungan pembangunan demi kesejahteraan masyarakat berbilang kaum.

Mereka juga diminta menggunakan liberalisasi maklumat sebaik mungkin agar tidak terperangkap dengan rancangan pihak tertentu yang bercita-cita untuk menghancurkan sistem pemerintahan yang sudah menabur bakti sejak 54 tahun


Prof Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi Universiti Teknologi MARA (UiTM), Datuk Dr Ramlah Adam, berkata peralihan kuasa politik sangat berbahaya bagi rakyat Malaysia kerana kumpulan penentang kerajaan tidak mempunyai sejarah kepemimpinan yang jelas.

Katanya, mereka menghasut generasi muda supaya membenci kerajaan kerana menyedari mereka kurang memahami sejarah perjuangan menuntut kemerdekaan dan kesusahan pemimpin negara membangunkan Malaysia ke tahap sekarang.

Beliau berkata, kumpulan radikal itu juga menggunakan media baru seperti laman sesawang dengan memburuk-burukkan kerajaan bagi membangkitkan kemarahan rakyat bagi memudahkan mereka menggunakan saluran politik untuk menumbangkan kerajaan.

"Bagi mengelak daripada terjerumus dalam perangkap kumpulan politik berbahaya, generasi muda perlu memahami sejarah silam terutama perjuangan menentang komunis dan menuntut kemerdekaan," katanya dalam forum bertajuk `Perpaduan Negara Melalui Komunikasi dan Media' di UiTM, semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..INI KANG KONG TAK LAKU.... kah kah kah..

kah kah kah... TANYA DARI MANA BELI IJAZAH INI?.... kah kah kah..

kah kah kah...TANYA BERAPA BUKU KANG KONG INI TULIS.... kah kah kah..

kah kah kah...DENGAR KAHABAR HANYA TULIS BUKU UNTUK MURID SEKOLAH... kah kah kah..

kah kah kah...INI KANG KONG CARI MAKAN...BUKAN KANG KONG ILMU..kah kah kah...

nota:
yang datang semianr semua mak cik obese
semua mak cik gemok
anak muda traaaaak
kah kah kah


33 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini sah nenek jual kangkung. Takut kangkung orang lain laku, dia kata kangkung orang lain ada baja rare earth. Tapi baja tahi babi yang dia guna kat kangkung dia, dia tak cakap. macam mana UITM ambik nenek ni jadi prof dia? Patutnya nenek ni dah pencen, tapi VC UITM yang juga pembeli nombor 1 kangkung nenek ni ambik nenek ni kerja dengan UITM.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Nampak sgt nak bodohkn melayu. Bodoh sorang2 udah le ramlah oii. Mcm mana blh dpt dr ni. Tolol

Tanpa Nama berkata...

kang kong ni memang betina hara#...konon pakar sejarah..

khakkkk ptuihhhhh...

sharouk berkata...

Ahli Zhulian tu ...

bunbinban berkata...

laaaaaa.... haprak punya prof. kalau mcm tu, bayi baru lahir tidak di benarkan membesar sbb bayi baru lahir tidak ada pengalaman menjadi dewasa lebeh2 lg dewasa mcm prof kangkung tepi longkang. hahaha...ni sah prof cari makan jilat buntut kepat telur umporno. Agak2 la prof....ni zaman siber bkn zaman Jepun dan British. Patutlah siswazah byk nganggur sbb xde pengalaman dan juga mungkin yg nganggur ni anak murid spesis prof ni....hahahahaha...adehhhhh tergolek aku gelak dgr mangkuk hayun tong taik ni bersyarah kat makcik2

Melayu Kena Sokmo berkata...

Ini kangkung lapar macam hantu raya pelahap telur ayam. Prop Puki mak.

Tanpa Nama berkata...

kang kong tua mana nak sama yg muda
kangkong tua ni dok dlm longkang
x setuju dgn muda cakap yg bukan2 pulak eh
apa kena mengena dgn tukar pimpinan
kita perlu peka dengan pemimpin
pemimpin yg ada bukan menjamin keselesaan
kalau dah tak selesa...
jawabnya kena tukarlah...
mcm kangkong jugak.....
asik makan kangkong sampai sakit2 otot...
kasi tukar makan ulam2 pulak lah....

mahaza berkata...

Baik dia syorkan pembangkang patut diharamkan langsung di Malaysia dan tak payah pilihanraya langsung lah.... bsysngksn ksng kong ini kemudiannya akan memberi pensyarah sosio politic fasal demokrasi. kah kah kah.... anak aku pun boleh cerita pasal demokrasi

cicit ngah layor berkata...

kah kah kah Saper yg menentang penjajah sebenor2nyer anggok ooii!! saper pulak yg buat janji dibelakang pintu.Ingat ler satu perumpamaan wahai org muder....LEMBU PUNYER SUSU,SAPI DAPAT NAMER.Kalau tak mau tukor,pakai ler seluor yg dah koyak ghabak sampai nampak ponggong tu...Sayang benor kangkong ni pader seluor koyak tu.

Yong berkata...

Agaknya berapa banyak buku yang ditulis atau dibaca oleh Dr Ranjit Malhi Singh, yang mengaku sebagai historian tu? Berikut petikan dari kenyataannya:

“According to Ranjit, “half-truths” and inaccuracies were evident in the existing syllabus. As an example, he said the history books have omitted the fact that Parameswara (founder of Malacca) was a Hindu prince from Palembang who died a Hindu” (http://www.asiafinest.com/forum/index.php?showtopic=261389).

Buku “A History of South-East Asia (1955), ditulis oleh D.G.E. Hall menyebut:

“the Chinese failed to realize that Paramesvara had become a Muslim and changed his name to Megat Iskandar Shah” (hal. 225), dan
“Megat Iskandar Shah, who, according to Tomé Pires, embraced Islam at the age of seventy-two, died in 1424” (hal. 226).

Tomé Pires berada di Melaka pada tahun 1512-1515, menulis dalam Suma Oriental. Sebagai seorang Portugis, Tomé Pires tiada kepentingan untuk “mengislamkan” Paramesvara. Terpulanglah nak percaya pada Tomé Pires dan D.G.E. Hall atau Dr Ranjit Malhi Singh.

Yong pun tak berkenan dengan Umporno dan Perkasa. Yong pun tak setuju dengan beberapa perkara yang Prof Dr Ramlah cakap. Tapi bersikap adillah jika nak kutuk seseorang.

Tanpa Nama berkata...

cuba tanya, dari mana dia dapat dato'?

kuding berkata...

tt
gua tekan iklan jgn buat pg minum.
Buat beli keperluan asas k.

Tanpa Nama berkata...

anak muda rasa terjajah oleh british lagi cool daripada terjajah oleh umno...

Anti TELAN berkata...

Kangkong-kangkong tua ini kalau dapat kat '3 Usahawan Video Celaka' tu mesti diratah licin...kah kah kah..kah kah

Tua pun tua la, janji boleh TELAN...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Profesor kangkong otak simpul,yang na'pilih rakyat yang cerdik akal,walau rakyat makan kais pagi,makan pagi, ta'semacam mu,makan yang bagus-bagus tetapi rakyat lebeh cerdik untuk mengundi sesiapa pun yang mereka suka.kalau engko pandaina'masuk politik che' kangkong, masuklah bertanding pilihanraya ke13 ini,jangan pula na'jaga soru ,engko bodek UMNO/bn untuk dapat habuan,jangan jadi professor Pembodek yang tiada nilai dimata rakyat.

Bangla UMNO berkata...

bhai..mau hidup bhai..itu mcm bhai..

haaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

Dah expired dah.....tak payah nak dengarlah......kami kena beli sayur kangkong mahal sekarang ini...kami kena beli ikan dan daging yang naik harganya..kami kena beli petrol yang naik setahun 3x...kenapa dr kang kali kong ni tak faham ke?.

Tanpa Nama berkata...

YANG NI KITA MESTI BUAT UNTUK BANTU TT MENAIKKAN SEMANGAT DAYAK MENUMBANGKAN TAIB

KALAU NAK BUAT BENDA NI PUN TAK BOLEH, TAK PAYAHLAH CERITA NAK TURUN JALANRAYA. BAIK TARIK SELIMUT PERGI TIDOR.

<<<>>>

Tanpa Nama berkata...

bro
kena langkau dgn gerombolan ke?
byk kangkong longkang tumbuh bila nk pilihanraya nih
itu RPK pon kangkong kot?
itu RTC pong kangkong bendahara
itu SK pong kangkong siam
byk nyerrrrr kangkong longkang
kita tukar bayam itik amacam?

Tanpa Nama berkata...

RPK.... ooo... RPK. ..
agaknya berapa banyak kau di bayar untuk menukar pengakuan. Tak kisah lah kau betul ke tidak bini rosmah subahat atau tidak namun permainan mulut kamu ni tak ubah seperti mulut babi sekejap sodok sana sekejap sodok sini.

Kamu adalah semunafik manusia dimuka bumi ini satu spesis dengan Zul kulum ibu segala munafik. Takde siapa nak ambik port dah dengan kebodohan kau tu.

Tiada siapa akan respect lagi spesis munafik. Kamu mempermainkan memper-ezam ezamkan rakyat Malaysia. Kau hidup lah dengan duit haramjadah kau tu..

Ingat. ..... Aku juga adalah pembayar cukai pada kerajaan umporno... Jika duit yang kamu dapat itu Sebahgian dari hasil cukai yang aku bayar maka tidak sesekali aku halal kan dunia dan akhirat.

Wsalam

Tanpa Nama berkata...

ni kang kong semenjak um dulu lagi,

siti harapan berkata...

Minta maaf lah! tu bukan kang kong.... tu kong kang (sama beradik spesis b****. Seorang yang terpelajar 'so called' prof sepatutnya mendidik masyarakat untuk lebih terbuka menerima perubahan untuk maju kehadapan bukannya menggari minda agar terus berada di kepompong lama. Mungkin prof rasa selesa dengan keadaan ekonominya tetapi bagaimana rakyat marhaen yang lain!

piut ngah layor berkata...

Sejarah ditulis oleh org2 yg menang,kalau aku yang perintah dari dulu aku tulis sejarah mesti lah aku jd 'hero' nya....ada paham ka?

Tanpa Nama berkata...

apa punya barai prof.ni la..

Tanpa Nama berkata...

Alah. Kalau mcm ini lah gayanya prof di universiti. Aku tak respek langsung la mereka semua ni. Respek kepala bana. kah kah.

Nasib baik ramai pembodek mereka keliling pinggang. Itu lah yang membuatkan diri prof kang kong ni nampak gah konon intelek. Padahal haprakk..

Tanpa Nama berkata...

inilah Mek kangkung penindas seluruh rakyat Malaysia,Kangkung ini setaraf dengan gulongan ELIT BN hanya untuk menipu rakyat siang dan malam.
Mek kangkung nak perbodohkan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Kalau kang kong jadi professor macam ini lah. tarak qualiti semua kuantiti saja dapat ijazah last last satu patah inggeris pun tak dapat cakap... eh ahh ahhh.. i speak no english ah.. naik bus kah kah kah.. dah tak ada standard lah universiti malaysia..

Tanpa Nama berkata...

patut la aku tengok budak ITM ramai yang melingkup kat kompeni yang aku pernah kerje.. VC pun ampeh.. student lagi la ampeh..

Tanpa Nama berkata...

hahaha.. join grup kongkang ramlah adam kat FB ni:

http://www.facebook.com/group.php?gid=209724345324

Tanpa Nama berkata...

jenis ni lah jugak, kalau org2 muda baru graduate dari kolej atau universiti datang temuduga cari kerja dengan jenis ni, maka jenis ni akan kata:
maap lah, saya tak boleh ambil awak bekerja, sebab awak belum ada pengalaman bekerja

!!!!!
#%*@**%^#!!!!

Tanpa Nama berkata...

setakat komen kedai kopi korang memang kevek double Phd..

setakat cari salah orang lain korang memang copperfield CSI..

yang mengutuk mcm pandai sangat tu, kerja pun hanya makan gaji atau menempek business orang lain

sumbangan pada kampung sendiri pun tadak, belum tanya untuk negara.

orang yang senang2 membodohkan orang lain sebenarnya 1000 kali lagi bengap dari orang yang dituduh.

satu jari tunjuk org lain, jgn lupa 3 jari tunjuk diri sendiri

bila org PR walau lulus darjah enam je..wahhhhh pemimpin sejati mcm kat alor setar tu.

inilah ketaksuban politik..

pintu hati tertutup..

suka mengumpat..
seronok dapat cari salah org..
bahagia mengutuk sesama sendiri..
tapi makan gaji kerajaan..
apasal tak masuk betul2 politik?

inilah melayu mcm Tun cakap..
minda tak maju2
sbb sibuk cari salah org..
salah sendiri depan bulu hidung..
tak nampak..taksub dgn pemimpin sendiri walau video dah tujuk jelas..tk mungkin 100000000000x
mana boleh dia buat mcm ni..
ini semua fitnah,konspirasi,perkakas

sampai geran negara sendiri bertukar tangan, baru nak sedar,
bila yahudi dah penuh ddn anu,
bila US senang2 masuk negara kita
baru nak sedar?
dah jadi bubur masa tu.
yang tinggal BAJU MELAYU.

Tanpa Nama berkata...

ramlah adam ni ketua wanita PERKOSA...mmg lsg x leh pakai!!...ngarot x abih2!

cikgusyon berkata...

masa dia mai UUM, anak murid sya yg Ting 5 pun tau.. kata dia ni lebih berckap hal politil..sdg kan dia tnya mengenai penulisan buku sej t5.. bdk ni bg tau..dia tnya mengenai sej msia.. tp dia dok cerita pasai politik semasa.. agaknya yg buat buku tu ckgu sejarah sebenar..cuma nama dia sja diambil utk dpt royalti.. tnya lain dia jwab lain.. bdk tu lg pandai sejarah drp dia.. sbb bdk ni sentiasa score 100% utk subj sejarah malaysia.. sbb sya yg ajar dia sejarah t4 dan t5..