Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 14 April 2011

KEPALA AGUNG , HARIMAU DAN SAUH




KEPALA AGUNG SUDAH SAMPAI






NOTA:


agung, harimau dan sauh
telah mula smapai

sauh dan harimau telah mula
masuk ke pendalaman

aging akan bertukar tangan

inilah teknik akhir yang sednag digunakan
oleh gerombolan

apakah dayak akan terbeli lagi?
ini tanda soal

apakah dindraf kuat untuk menagkis
apakah nasionalsima dayak akan kukuh
semua sedang diduga



BN DISHES GOODIES IN TIGHT SARAWAK RACE - mkini

KUCHING, April 14 — A closer-than-expected Sarawak election is costing the Barisan Nasional (BN) more than RM500 million in the run up to polling this Saturday, say ruling coalition officials.

While it is customary for voters to receive cash donations during by-elections and elections, BN officials say that in this tight campaign voters are getting anything between RM500 and RM1,000.

There are 979,796 voters in Sarawak but not everyone is benefiting from the government largesse to guarantee BN keeps the majority of the 71 state seats in the legislature.

Sarawak DAP chief Wong Ho Leng told The Malaysian Insider that the onslaught had already begun during the campaign kick-off with allowances of RM300 offered for each vote.

The incumbent for Bukit Assek said voters in each of the 15 DAP-contested seat had been given RM100 each and promised a further RM200 after polling day on Saturday.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa crite pendedahan ekslusif RPK?

video anugerah satu sarawak dah tengok...apa crite ni?

kat kapit anugerah cabut macam tu je bila dayak tanya pasal video.

dayak pun ada hak nak tau betul ke anugerah ni betul2 dianugerahkan

sian anu lari tak cukup tanah

lepas ni embassy mana nak gi menyorok?

berdepanlah dgn kaum PR secara gentlement, kalau betul pasal takut sangat si nuar ni?

org pun dah bosan gdn skrip lapuk yang sama bro

berani kerana benar bro, kalau salah berundurlah

anu ni tak percaya kadak dan kadar dan rezki ke?

nak dendam sampai ke liang lahat siapa yang untung bro?

kiatsiang dan kapal yang berdekah2
melayu melayu

Umar Al Khattab berkata...

[sudah lama] aku tak meninggalkan ulasan di alam TT

sedih sungguh, maruah tubuh & jasad boleh dibeli dengan RM500, walhal sengsaranya

seumur hidup

WAHAI WARGA DAYAK/IBAN/MELAYU/MELANAU SARAWAK, ZAHIRKAN & LAHIRKAN KEJANTANAN & KEPAHLAWANAN KALIAN!!!!!!!!!

WAK SPRATLEY berkata...

Dapat langkau free flow malam Sabtu puak-puak Dayak tak bangun-bangun pagi Sabtu .... tertinggal van PR nak ke pos mengundi.

Tanpa Nama berkata...

Idup Ketuanan Kepala Agong...Idup Ketuanan Harimau ..Idup Ketuanan Kepala Bulldog ..ha ha ha...

Pegi mampus dengan Pilihanraya..kalau setakat bising mahu undi Pakatan ..nampak kepala Agong, tuak mula bercawat ekor menggundi BN ..ha ha ha..Hangpa tau tak bercawat ekoq tu apa tanya Lebai Sauh ..ha ha ha.

P/S..Bercawat ekor tu macam warga Felda Sukarno bila nampak Juta-jutaan Kepala Agong..Dah dapat ka belum Orang Felda Sukarno..ha ha ha.

Tanpa Nama berkata...

why u all always under estimate, pandang rendah dayak sarawak?

dia orang pun warganegara malaysia.

kita ni melayu dah betul sangat dan bagus sangat ke?

belajarlah mendidik anak bangsa, bukan ajar membenci dan memecahbelahkan sesama sendiri

korang faham ke agenda tersembunyi kiatsial dan kapal?

bila depa dah peluk putrajaya..korang tanam kangkong tepi lombong dan terkulat2 menyesal tak sedah

kalau benci sgt, jangan sampai negara sendiri tergadai

contoh dah banyak depan mata kita

tiada kerajaan yang sempurna, perlu ditegur dan pantau betul2 untuk rakyat

tapi jangan sampai geran tanahair ditukar hakmilik lepas PRU13

kalau anugerah betul2 tak salah, why menggelupur bila wartawan tanya soalan..itu kan hak wartawan?

sampai bila nak menegakkan isu yang tak sahih, rakyat nak tau siapa pelakon video..tu saja

kalau bukan anu..apa nak takut, lagi cepat jadi PM

Tanpa Nama berkata...

malaysia boleh blake...

belas thn rpk dok bsarang ngan prinsipnyer...tup tup...time be end nk lingkup kt srawak nih dier kate dier trsalah sarang....

malaysia boleh blake...

Tanpa Nama berkata...

TT..boleh percaya ke?..kenapa?tak percaya?dah lama tak nengok iklan tu..sesuai ditayangkan kan pencacai2 PKR sekarang ni..kah..kah..kah