Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 1 Jun 2011

KETAWA SEBELUM TURUN KE JALAN RAYA











































































TARIF ELETERIK TIDAK MEMBEBANKAN
- meloya

Najib Razak memberi jaminan sebarang kenaikan atau perubahan tarif elektrik pada masa depan tidak akan sesekali membebankan rakyat melalui kajian yang dilakukan kerajaan dari semasa ke semasa.

Dia berkata, komitmen itu dibuktikan seperti mana kenaikan tarif elektrik pada masa ini seperti diumumkan kerajaan semalam yang tidak melibatkan 75 peratus daripada pengguna domestik atau isi rumah tempatan.

Dalam pengumuman tarif baru elektrik yang berkuat kuasa esok juga, seramai 4.4 juta daripada 5.94 juta pengguna tidak mengalami kenaikan bil elektrik mereka jika menggunakan kurang daripada 300 kilowatt sejam (kWj) tenaga itu sebulan.

Bagaimanapun, kata beliau, kenaikan tarif itu perlu demi menggalakkan syarikat-syarikat tenaga melabur dalam bidang cari gali minyak serta gas dan penerokaan sumber tenaga baru.

"Jika harga (minyak) tempatan terlalu rendah, syarikat minyak termasuk Petronas tidak mempunyai insentif meneroka punca gas dan minyak baru untuk keperluan tenaga dan kegunaan negara kita.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kepala butuh... petronas untung berpuluh billion, bonos satu bulan pun tak mampu kasi. cakap economic transforming program, rakyat berpendapatan tinggi, masuk keja petronas pakai diploma dapat basic 1300... buat malu je... penerokaan oil and gas konon. ingat melayu suma bodoh ka

cibai

Tanpa Nama berkata...

pundek lu la najis....
hanya si tolol dan si bodoh saja yang akan terus menyokong parti amno haprak lu tu.... cakap berpusing2, ayat tak lain dari nak membangangkan org kampung dan org felda, bawah 300 kwj konon.... ptuihhhhhhhhhh.....

Tanpa Nama berkata...

Sial punye Mohd Najib Tun Razak... pegi mampuslah kau punya 75% pengguna domestik.. kepala bana kau punya pelaburan syarikat tenaga..

Tanpa Nama berkata...

Mohd Najib Tun Razak...
Pegi jahanam!!

Tanpa Nama berkata...

mana dia Pencacai UMNO?
Kalu Isu Anwar Ibrahim bukanmain hebat berkomen-koman...

Pasal Isu ni awat pakat dok sengap..

Pi la buat demo kat putrajaya kalu brani?..

aku cabar pencacai umno yang penah masuk blog ni tapi hanya komen tentang isu Anwar Ibrahim..

Kalu betui Umno tu pejuangkan ketuhanan melayu..Rakyat di dahulukan?.. komen la cikit...

-Kak Ros Tomyam -

Tanpa Nama berkata...

Pencacai umno komen dlm hati je.

Kalau keluar dari mulut panas telinga kena tarok hahahha...

Umno adalah raja pukimak!!!!

Tanpa Nama berkata...

Pencacai UMNO suka barang naik BN

Tanpa Nama berkata...

Selamatkan Malaysia daripada UMNO

Non-Governmental Individual berkata...

abis yg 25% tu mcm mna pulak????

kerajaan temberang! dulu tipu statistik ekonomi... ini semua lebung..!

kah kah kah!

nota: mujur di pedalaman sabah sarawak tak kena impak kenaikan harga letrik, sbb masih takde letrik.. kah kah kah!

Non-Governmental Individual berkata...

4.4 juta daripada 5.94 juta pengguna tidak mengalami kenaikan bil elektrik mereka jika menggunakan kurang daripada 300 kilowatt sejam (kWj) tenaga itu sebulan.

butohhhh!!! woi,,, apa kilang tak pakai elektrik ke? kilang nak proses makanan pun pakai eletrik... kalau elektrin naik, kos pengeluaran naik,,, harga barang pun naik,,!

tidak membebankan kepala hotak dia...!

Tanpa Nama berkata...

Aku tak pernah mencarut, aku tak pernah memaki, tp kali ni mmg aku dh tak tahan dengan najib si*l ni..mcm2 care dia nk jahanamkan rakyat!

ko tau tak najib, kitorg graduan2 ni, mule2 masuk keje, gaji dlm 1800, tu pun kalu degree dlm engineering, pastu dapatla elaun 2-3ratus. total semua skali, 2100. tu jumlah yg masuk tiap2 bulan. Jumlah yg keluar berape?

Bg mak ayah - 100 (dulu aku bg 300, tp sejak semua brg2 dh naik, aku terpakse cut semua benda!)

kereta - beli proton 2nd hand - pun kena byr 400-500 (setiap hari dengar benda bergegar2 dlm kete..darah tinggi aku!)

rumah sewa - 250, tu pun sewa bilik aje, kalau sewa rumah, maunye 500-600

minyak ulang alik kerja 68 km (ulang alik setiap hari!)=300 (tu kalu gi keje n balik umah je, kalu kuar gi mane2, belum tentu cukup lg)

Makan tiap2 hari =300

bil tepon = 100
bil air=30
bil letrik =115 (utk sebuah rumah sewa yg hanye ade peti sejuk n mesin basuh-celak@ betul TNB!)

kad kredit (utk isi minyak kala semput) = 100

belanja balik ke kg, = 300

pakaian = minus
simpanan =minus
cukai itu, cukai ini=mane?

inilah realiti hidup anak muda mcm aku skrg, umur 20-30an. kerana kesempitan wang, kdg2 aku terpaksa keluarkan duit daripada kad kredit untuk tampung perbelanjaan harian.

kerana kesempitan jugak, aku terpaksa berpuasa kdg2 untuk jimatkan duit. kalau member2 tanye, aku katakan puasa sunat, selain puasa sunat sebenarnya niat nk jimatkan duit untuk benda2 lain. itu bagi org bujang mcm aku, kalau lah dah berfamily, pendapatan setara mcm tu, anak lagi, pengasuh lagi, pampers lagi, rumah sewa lagi..harga barang2 keperluan semua dh naik, elektrik dinaikkan setiap 6 bulan..apa kejadahnye semua ni?

seumur hidup aku, ni baru pertama kali aku lihat,kerajaan yg sngt tak reti mentadbir negara. celaka lah bagi pemimpin2 yang menzalimi rakyat di bawah kekuasaannya! hidup hari ni dengan gaji 2000 umpamakan hidup dizaman 90an dahulu dengan gaji 200. aku kecewa dan aku melaknat kepimpinan najib!

Aku benci najib!