Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 1 Jun 2011

BEREBUT HARTA PERANG




LANUN VS LANUN




PEMUDA PERSOAL UDA MAHU JUAL TANAH 1.4 HEKTAR - meloya

PETALING JAYA 31 Mei - Tindakan Uda Holdings Bhd., (UDA) yang kebelakangan ini menimbulkan tanda tanya di kalangan kontraktor bumiputera terus dipersoalkan apabila ia didapati dalam proses menjual sebidang hartanah miliknya yang terletak di kawasan utama iaitu di Jalan Sultan Ismail di ibu kota.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Reezal Merican Naina Merican berkata, beliau mendapat tahu UDA kini bercadang menjual tanah miliknya yang berukuran 1.4 hektar bersebelahan Hotel Sheraton itu kepada Mutiara Goodyear Development Bhd., (Mutiara) pada harga RM215.5 juta.

Menurutnya, tindakan itu tidak sepatutnya dilakukan UDA kerana ia pasti merugikan pemilikan tanah bumiputera di kawasan bandar dan bercanggah dengan falsafah penubuhan UDA yang bertujuan menjaga kepentingan pemilikan hartanah golongan tersebut.

KOMENTAR

apa yang sebenarnya sedang berlaku dalam UDA?

dari mata kasar ianya hanyalah kritikan terhadap pucuk pimpinan uda
dari mata kasar ianya hanyalah perebutan ghanimah - harta perang

gerombolan sama sendiri sedang berebut harta kekayaan
tanah di bekas tapak penjara pudu
tanah di bekas tapak lapangan terbang tudm sungai besi
tanah bekas tempat kajian getah di sungai buluh

ada yang dapat
ada yang tak puas hati

jangan silap baca
dibelakang krisis inin ialah
pertempuran hebat antara najib dan muhyuiddin
kepala di uda ini dinaikkan oleh najib
ini untuk memastikan kepentingan orang najib terjaga

kerana itu kita lihat muhyiddin bersuara mengkritik uda
kerana itu perkasa bising tentang uda
semua ini adalah menifestasi
pertempuran antara najib dan muhyiddin

uda ini adalah permulaan pertempuran antara najib dan muhyiddin

kita tunggu dan nanti
bila madey akan bersuara
bila madey bersuara maka ianya akan jelas lagi


NOTA:
utusan memainkan isu uda ini
utusan kini menyokong garis muhyiddin
utusan bersama perkasa dalam tim yang sama
garis politik melayu sedang di jual oleh utusan

ini menambah lagi tersepit najib dan rosmah

tapi kita tunggu apakah najib akan melawan ?


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tuan tt
malaon si marican ni pun nak tumpang ketuanan melayu.kalu sungguh nak jaga melayu tanah penjara tak leh jualwalau pada sykt melayu kerana akhirnya cukong juga di belakang.tengoklah nanti sapa pemilik sebenar tanah tu sah milik saudagar hong kong/taiwan/s'pore.habis melayu umno macamana,jangan risau puak ni tukang nganga aje.umno selamanya bodoh.
ytm

Tanpa Nama berkata...

Madey taka da suara..dia sakit!!

cicit ngah layor berkata...

Kisah teman. Teman ader memelihare 4 ekor kucing.Kucing biaser jer...kepaler dgn telinger demer ni penoh dgn kughap.Tiap2 haghi,keghojer teman bagi demer makan walau pon satu paedah po teman tak dpt dr kucing2 ni.Teman bagi makan pon ataih belaih kesian jer.

Tiap2 haghi, semaser teman balik keghojer,semuer kucing2 ni dah siap nunggu dpn pintu ghomah. Elok2 tughun dr motor jer,semuarnyer mengeliling kaki teman,sampai tak bulih ndak berjalan. Ditonyoh ler telinger kughap demer kekaki teman selagi teman tak bagi demer seekor seekor ikan temenong mantah.Dalam pader itu...sempat lagi demer bercakor bertampor,sampaikan kadang2 kuku demer lekat pader kaki teman.Ndak maghah pon tak bulih...sbb teman tau demer lapor. Lepaih sekor dpt seekor ikan...soh semuer...sesekali terdengor ngaum demer jer....bulih jadi ngaum sedap.

Biler teman tengok sekor2 peghangai puak2 ketuanan ni...salin tak tumpah mcm peghangai kucing belaan...ndak makan,ndak manjer,ndak kuat tapi pemalaih.Kalau dah tau tmpt tu bulih kenyang...semuer berkeghomon,bagaikan wajib dibagi kpd demer.Peghangai tak semiak benor puak2 ni.

Tanpa Nama berkata...

hahaha....p tengok pertama kompleks tu...berapa kerat jer melayu bukak kedai...dari atas samapi bawah suma bgsa asing...mlayu cuma ada surau, stall jual bahulu tepi tangga dan 2,3 biji kedai handphone....bukan ker pertama kompleks tu UDA punyer...klu betul UDA punya,maknanyer dah masuk puluh tahun UDA di bawah pimpinan gerombolan jual maruah melayu....

Org Kota berkata...

Kutty belum sihat sepenuhnya. Lepas sihat nanti dia buka mulut lagi suruh Najib beri hantu raya belaan nya makan. Hantu Raya Kutty seperti Syed Mokhtar Vincent Tan Ting Phek Khing Abu Shahid dll. Oh ya Najib bila lagi nak ambil alih projek Plaza Rakyat? Plaza Rakyat simbol kegagalan BN semata mata nak beri Ting Phek Khing aka Hantu Raya makan.

opisboi berkata...

UDA = Untung Datuk Ah chong..Kahhh..kahhh..kahhhh kasi jual sumua, kasi lelong sumua, biar padan ngan muka melayu banggang wal bahalol.
si EEEEEE keturunan kelin botoi menyalak kerana tak masyukkkkkkk cuba masyukkkkkk depa peduli apa?