Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 1 Jun 2011

DALAM GELAP PUN ADA YANG TIPU



GELAP GELAP GELAP




nota:
semua gelap
nak cari susu ibu pun susah
kena bekerja dengan keras
untung untung dapat laba






MENTERI : KERAJAAN TIADA KUASA DEDAH KONTRAK IPP
- mkini

Kerajaan tidak boleh memaksa Perjanjian Pembelian Tenaga (PPA) didedahkan kepada umum kerana ia dimeterai oleh entiti swasta.

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Peter Chin berkata PPA ditandatangani antara beberapa pengeluar tenaga bebas (IPP) dan Tenaga Nasional Berhad (TNB).

"Jadi, siapa kita untuk beritahu mereka supaya mendedahkannya?” katanya kepada Malaysiakini di Putrajaya.

PPA adalah kontrak undang-undang antara pengeluar tenaga dan pembeli tenaga.

Adalah kemungkinan PPA akan menghuraikan butiran seperti kadar dan harga bahan api yang dibeli oleh syarikat minyak dan gas negara, Petronas tetapi ia sekarang diklasifikasikan mengikut Akta Rahsia Rasmi.

Bagaimanapun menurut Chin jika kedua-dua pihak bersetuju mendedahkan dokumen berkenaan kerajaan akan menyokong langkah tersebut.

"Jika kedua-dua pihak (IPP dan TNB) bersetuju dan kata 'kami mahu dedahkannya' siapa kami untuk menghentikan mereka,” katanya selepas pelancaran bangunan baru Suruhanjaya Tenaga di Putrajaya.

Pengkritik, khususnya parti pembangkang sejak akhir-akhir ini menekan kerajaan untuk mendedahkan PPA. Ini berikutan keenganan kerajaan persekutuan menstruktur semula kontrak berkenaan yang dikatakan berat sebelah sehingga membebankan rakyat.

Pakatan Rakyat juga mendakwa IPP meraih keuntungan lumayan dari kontrak itu dan pada masa yang sama menikmati subsidi gas yang ditanggung oleh pembayar cukai.

Setiausaha agung DAP Lim Guan Eng sebelum ini mendakwa subsidi bahan api yang dinikmati oleh IPP dan TNB mencecah RM19 bilion dan mereka penerima sebahagian besar subsidi yang diberikan oleh kerajaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... BAIKNYA KERAJAAAN INI.... kah kah kah..

kah kah kah...RUPA RUPA TAK ADA KUASA.... kah kah kah...

kah kah kah... TNB INI SIAPA PUNYA.... kah kah kah...

kah kah kah... INI SYARIKAT RAKYAT.... kah kah kah...

kah kah kah...APA PASAL TAK BOLEH RAKYAT DI BERITAHU....kah kah kah...

kah kah kah...INI JUGA MACAM KES PERJANJIAN LEBUH RAYA.... kah kah kah..

kah kah kah...RAHSIA RAHSIA RAHSIA....kah kah kah...

kah kah kah...RAHSIA INI BUKAN AYAT QURAN... TAK BOLEH UBAH UBAH...kah kah kah...

nota:
inilah caranya gerombolan menipu
inilah cara rakyat kena tipu
inilah caranya melayu kena tipu

ada akta rahsia
ada ada tak boleh usik raja
ada akta tak boleh itu
ada akta tak boleh ini
semua nak tipu melayu
bangang jadinya melayu kah kah kah

19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada untung politik, kerajaan ini dedah...kalau ada kerugian politik, kerajaan ini tak dedah. Dari dulu sampai sekarang, inilah perangai dan watak kerajaan ini. Nak membodohkan rakyat, kata tak ada kuasa nak mendedahkan perjanjian. Tapi ada kuasa nak melantik pengerusi dan CEO TNB.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Projek tipu melayu.Tapi melayu tak sedar diri.Ketuanan Melayu. Pi mampuih lah melayu. Dok kena tipu masih dok jadi macam tunggul dan bongngok. Mana ada manusia di dunia ni hidup nak tolong melayu? Dalam agama pun ada di ajarkan, segala kesusahan dan bencana yang di hadapi manusia adalah sebab perbuatan mereka sendiri!!Ada paham ka? harga barang naik, semua naik adalah sebab manusia melayu yang bahlul masih nak pangkah parti haram jadah yahudi mat monggol tu.Padan muka hamapa semua melayu bodoh.Kecil-kecil tak nak mampus, bila dah tua bangka menyusahkan orang saja.Betul-betul melayu ni celaka!!

1Crony berkata...

Lain kali sokonglah Melayu Islam untuk menjadi Pemimpin bukannya Melayu Kapir, korupsi, jahanam dan penipu yang kamu semua angkat untuk menjadi Pemimpin supaya merompak harta dan kekayaan negara yang sepatutnya menjadi hak kamu semua..... aduhai Melayu bodoh, Pok Cik dan Mok Cik Felda yang bahalul, si Tua Saluran 1 dan 2 yang banggang, pemuda tolol dan tengging piang...Mengapa sebodoh kamu semua layak menjadi manusia? Alangkah baiknya kamu semua dilahirkan sebagai biawak komodo aje.

Tanpa Nama berkata...

tuan tt.
tak cukop dengan gerombolan,si malaoan ni tumpang semangkuk nak tipu melayu umno.memang patut melayu umno bodoh kerana tak puas kena tipu.geng umno kepala lembu lama tak dengag cerita mampos dah ke...

yym

matstimketum berkata...

menteri bengong! selama ini kerajaan bn sememangnya baghal macam keldai! kecian rakyat mesia! pak menteri apa susah, lecehlah nak pikir tentang kesusahan rakyat. rakyat mesia sememangnya bangang!

paloibinmulau berkata...

kalau ia cuma perjanjian antara dua entiti swasta apa kaitan pulak dgn OSA? bengap ke apa mamat yg cakap tu? bukan OSA cuma melindungi rahsia negara ke? atau pun kerajaan pada masa itu? kalau pun rahsia, kerajaan ada kuasa menukar status sesuatu rahsia.

Tanpa Nama berkata...

bangsat punya Peter Chin.. apa dia ingat kita ni bodoh ke hapa.. Oii Peter Chin lain kali nak bohong, bohong la kat lembu atau bohong kat pencacai UMNO.. duit byar kat IPP tu dtg drpd pembayar bil elektrik so ape hal plak rakyat tak bleh tahu.. celaka punya cukong makan babi.. pinjam ketawa Peter Chin... kui.. kui.. kui..

cempedak diluor pagor berkata...

... semalam deme suruh kita jangan pasang air cond untuk kurangkan penggunan elektrik ... deme tak perasan ke sekarang cuaca tengah panas terlampau ... kipas pusing full 24 jam... tapi masih tak kurang jugak panasnya ... kat kawasan perumahan kami semua orang mengeluh cuaca panas sebelah malam ... dosa apa yang dah dilakukan ....? tak kan rakyat pun dapat 'balasan' atas dosa pemimpin ...? pernah dulu sorang ustaz kabor " salah satu balasan dosa yang dilakukan pemimpin, cuaca akan berubah dan menyebabkan semua orang menanggung kesan akibat yang sama, perubahan cuaca mungkin menjadi panas atau bencana alam ..." ... kepada Tan Seri Dr. Harussani kitorang nak tanya ; betul ke statement yang ustaz tu bagi ... ?

Anti TELAN berkata...

Kalau PUKIMAK DEPA ok la tidak boleh didedahkan.

Ini hanya sebuah perjanjian rasmi. Kenapa pula tak boleh dedahkan untuk perhatiann orang ramai?

Jika tak mahu dedahkan, sudah tentu ia ada unsur2 ajaran MAHAFIRAUN dalam perjanjian tersebut !

Tanpa Nama berkata...

Perjanjian syaitan

orang kaya berkata...

hehehe AKTA RAHSIA RASMI??? hehehe untung laa kita.. ada akta lindungan maklumat dari bocor ke negara jiran. bagus tu. jadi rasa selamat duduk dalam negara sendiri.

kalau tidak, negara jiran kita akan dapat akses maklumat penting.

woii!! makcik pakcik kat kampung, cuba tengok betapa bertanggungjawabnya barisan nasional menjaga kepentingan negara. alaa.. setakat letrik naik 2-3 sen apa ada hal? orang kampungkan kaya raya.. harga getah melantun-lantun, harga sawit beribu-ribu setan.. padi? lagi laa mahal.

jadi makcik dan pakcik boleh keluar kerja pagi-pagi dengan rasa selamat sebab anda semua dilindungi dari mendapat maklumat rahsia hatta kerajaan pun tak tau apa rahsia itu.

selamat mengundi BN (..lagi sekali)

Shuk berkata...

Selagi ada melayu bodoh bangang beruk babi selagi tu ler golongan ni berkuasa

Tanpa Nama berkata...

In Australia there is no 'Official Secrets' Act as such at the national level.

The Crimes Act 1914 covers unauthorised disclosure of Commonwealth information and there are specific provisions in other legislation. Regulation 34(b) of the Public Service Regulations (a statutory restriction on public comment by public servants on any administrative action or the administration of any department) were removed in 1974.

RAHSIA SBB SATU UTK KAU.. berkata...

AKU TAK FAHAM, PERJANJIAN MCM NI DUK BWH OSA? PERJANJIAN NI BAHAYA KPD SIAPA? KE KALU RAKYAT TAHU, LEPAS TU SEMUA RAKYAT TERKEJUT MCM KENA KARAN? ATAUPUN KARAN2 AKN MENYAMBAR SEMUA ORG2 YG TERBACA & FAHAM AKN PERJANJIAN INI...

KALU KERTAS SOALAN PMR, SPM LETAK BWH OSA TU AKU FAHAMLAH...

Tanpa Nama berkata...

Tengok kontraktor2 IPP dan bauna2 nya semua hidup mewah senang. Rumah mahligai hasil tipu rakyat. Hairan nya mcm mana gomen tak bolih buat sesuatu ttg perkara ni. kalau nak tahu lebih jelas perkara ni tanya malaoun mahathir..kontrak itu ada sesuatu yg hidup.. bolih di ubah dan di tambah sekirsanya kontrak berat sebelah. smemang org2 gomen menipu rakyat. Nanti tengok kg. Baru apa akan jadi.

Tanpa Nama berkata...

BRO HISYAM,


Apa nak jadi dgn rakyat yang belajar tinggi2, dalam negeri luar negri.... BOLEH KE hujah bongok tu mereka terima.... entah la

Orang Kota berkata...

Peter Chin the blood sucker aka vampire

madafaker berkata...

penipu macam laknat.

mana ada kontrak syarikat api/elektrik dikira swasta.

rule of contract negara mana dia pakai? tok dia kasik? nenek dia kasik? celaka.........punya nak menipu, jual mak bapa, anak bini. asalkan semua boleh selindung. dasar kerajaan tak GUNA.......tak GUNA SATU SEN.

tunggu la..wahai kerajaan, rakyat tak boleh bodoh lama2, TUNGGU & LIHAT. jangan tinggal seluar dalam saja nanti lepas pilihanraya ni. kalau tak, JALANRAYA KAMI CARI. TUNGGU.

lepas satu, satu. isu tanah, isu minyak, isu elektrik. cukup punya celaka. tak selamat duit yang anak pinak tu telan, HARAM dunia akhirat. nak main agama kan? haaaaaaaaaaa terima tu, 7 keturnan anak pinak orang yang makan duit haram tu, tak menjadi elok. hidup seksa, porak peranda.

DUIT TAK BOLEH BELI KEBAHGIAN.

Pemandang berkata...

siapa lah kita.....

'kita' tu merujuk kepada sape tu yer....

peter chin? dia ke Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air yang sebenar? ataupun dia hanya memangku aje kot... jawatan sebenar big mama punyer kot???

maybe big mama boleh tolong arahkan drg dedah :) ??

ntah2 semua menteri hanya memangku. sumer jawatan, big mama yang punyer????