Jumaat, 3 Februari 2012

CUKAI CUKAI DAN CUKAI





PROJEK MEMBAZIR HABISKAN DUIT








PENERIMA BRIM BAKAL DIBURU LHDN TIDAK BENAR - meloya

SUNGAI PETANI 2 Feb. _ Orang ramai diingatkan agar tidak termakan hasutan pihak tertentu yang menyebarkan dakyah Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) akan memburu penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) selepas pilihan raya umum kelak.

Penyelaras Parlimen Merbok, Tajul Urus Md. Zain yang kesal dengan dakyah tersebut berkata, ia merupakan usaha berterusan pihak terbabit untuk menjatuhkan kredibiliti Kerajaan Pusat.

Beliau berkata, dakwaan berkenaan tidak sepatutnya berlaku kerana usaha yang diambil kerajaan sememangnya ikhlas dan membantu meringankan beban isi rumah yang berpendapatan di bawah RM3,000 sebulan.

"Ada yang tak berani nak isi borang sebab terpengaruh dengan khabar angin kononnya mereka akan diburu atau dipaksa bayar cukai oleh LHDN selepas ini.

"Lebih buruk, ada juga menyebar berita kononnya selepas permohonan dibuat, LHDN akan berkunjung ke rumah untuk memeriksa sedangkan perkara ini tidak berlaku," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INGAT TAK BAGAIMANA MEMBACA AKHBAR DI MALAYSIA... kah kah kah

kah kah kah...KALAU DI NAFIKAN TAK WUJUD ERTINYA WUJUD...kah kah kah..

kah kah kah...BERITA DAN KESAH MAMAT DAN MINAH MENDAPAT SURAT DARI INCOME TAX TELAH BANYAK...kah kah kah...

kah kah kah...NAK DAPAT 500 RINGGIT.... RUPA RUPA NYA ILAH PROJEK NAK DAFTAR UNTUK CUKAI..... kah kah kah..

kah kah kah...SIAPA DAH DAPAT SURAT DARI INCOME TAX ... PADAN MUKA.....kah kah kah




NOTA:
lihat setiap hari ada
road blok dimana mana
setiap hari ada polis trafik
tangkap pemandu bawa laju
di lebuh raya

apa maknanya ini?
maknanya :
polis dan trafik cari duit poket
polis dan trafik diarah cari duit
untuk dana kerajaan

akan samopai masanya polis dan trafik
akan buat saman untuk bayar gaji mereka

tunngu dan lihat
kah kah kah


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Polis pun rajin serbu pusat perjudian... rampasan duit judi ratusan ribu boleh menampung income kerajaan. Tapi Mamak UMNO Penang tak bising pulak tu duit judi.

Tanpa Nama berkata...

terbaru insurans 1Care, lepas ni kalau accident, parah, bawak ke hospital, takder insurans 1care kepala bapak dia ni, maka jawabnya
MATI IBRAHIM ALI leer.
semua nak kaut nak buat untung mentahkedarah darah daging keringat rakyat!!!
akhirnya transformasi hospital awam pun nak kena pakai insurans!!!
kahkahkah
padan muka aku. dulu sokong lagi.

kampong lad berkata...

1. br1m - mengapa projek ini melibatkan lhdn? jabatan lain spt hal ehwal pengguna yg memang tak guna, kebajikan masyarakat yg dok jaga kebajikan lembu2 tak boleh urus ka? baik ada makna tu. 2. di p.pinang, ada beberapa jln yg tak bengkang bengkok had kelajuan hanya 70 km/jam, banyak yg kena 'pau' sedangkan had di 'titi' p.pinang 80 km/jam. apa tujuan selain dari kutip duit. kerajaan bn memang kaki pau macam gangster cuma ada lesen.

Juasseh Cafe berkata...

alah setakat RM500 tu banyak mana sangat, kalau 1 juta yang dapat baru RM500 juta, ada sejuta ke yang mohon, pulangan dia selepas PRU13 kalau menang berlipat kali ganda

Tanpa Nama berkata...

aku tak termakan hasutan pun....boleh pikir sendiri apa point kerajaan pasal br1m haprak ni....satu lagi SR1M.... memang kerajaan betul-betul nakkan duit rakyat kali ni.....apa de hal makan duit rakyat berpuluh-puluh tahun....rakyat duk mcm tu jugak....

Tanpa Nama berkata...

memang betul..aku pun minta gak. semalam dapat surat LHDN kena bayar tax 2k. ha!ha!ha! aku minta RM500, LHDN tembak aku ngan 2K. seperti kata TT.........PADAN MUKA!