Khamis, 12 Julai 2012

MULA SAMURAI DENGAN NINJA - SAMPAI PULAK JOE





INI PAKAIAN YANG BETUL







KOMENTAR TUKAR TIUB


apa maknannya berita ini?

kita sudah tahu bahawa
apa yang terjadi itu
satu sandiwara untuk
mengolah persetujuan
untuk menakut nakut orang china
untuk takutkan china jangan
berani sokong pakatan untuk tukar kerajaan

berita ini bertujuan untuk
memadmkan pertanyaan orang ramai
akan siapakah sebenarnya mat samurai ini

dunia masih belum tahu
apakah mat samurai ini
betul betul mati
atau hanya teater

pertanya macam ini memerlukan jawapan
justeru beri JOE ini
bertujuan untuk memperkuatkan
skrip teater bahawa mat samurai ini wujuid
mat samurai ini dah mati

tetapi

keluarga tak mahu di temu bual
keluarga nak sorok diri dari orang ramai
keluarga takuit media
nanti orang ramai tahu
mereka takut

inilah makna skrip berita ini

tetapi soalan masih belum terjawab

NOTA:
ketika mat samurai
ini bertakbir
apakah dia mengacungkan
tangan ke udara?

ini penting kalau hanya
takbir saje maka itu
saheh bukan dari kumnpulan
rerormasi kah kah kah


MINAH NINJA



ABANG LELAKI MENGAMUK BIMBANG KESELAMATAN DIRINYA
- mStra

PETALING JAYA: Abang kepada lelaki yang dikatakan mengamalkan ajaran sesat Khalil Afandi Abd Hamid berkata dia bimbang tentang keselamatan dirinya selepas kejadian amuk dengan pedang di Putrajaya.

Dia yang hanya mahu dikenali sebagai Joe, berkata pihak media harus meninggalkannya seorang diri.

"Bagaimana jika abang saya mempunyai teman yang tidak puas hati dengan apa yang saya beritahu (akhbar)? Anda boleh jamin keselamatan saya," katanya ketika ditemui di luar rumahnya, Rabu.

Joe, 45, berkata beberapa laporan berita telah merujuk tempatnya sebagai "rumah blogger gila", sambil menambah dia berada di bawah "banyak tekanan" dan tidak tidur selama tiga hari.

Dia berkata adiknya telah hilang selama bertahun-tahun dan hanya muncul kembali di rumah keluarga baru-baru ini.

Khalil Afandi, yang mati akibat luka tembakan dalam 'drama' pada petang hari, telah membuat sebuah blog kira-kira sebulan yang lalu di mana terdapat 17 tulisan yang panjang.

Menggelarkan dirinya Jaya Negara, dia juga mengisytiharkan sebagai Imam Mahadi.

Penyiasatan awal polis menunjukkan Khalil Afandi adalah seorang ahli mazhab ajaran sesat.

Dia dan seorang wanita, yang dikenal pasti sebagai Muhdalina Ahmad, 28, mengamuk dengan pedang samurai di kompleks Jabatan Perdana Menteri pada Isnin.

Polis melepaskan tembakan, memukul Khalil Afandi di lengan kiri dan pangkal paha manakala Muhdalina di bahagian paha.

Dia meninggal dunia selepas dimasukkan ke Hospital Putrajaya, manakala Muhdalina masih dirawat di sana.

Sementara itu, Bernama melaporkan polis telah mengenal pasti individu yang menghantar Khalil Afandi dan Muhdalina dengan kereta sekitar B Kompleks Jabatan Perdana Menteri.







MALAM INI SIARAN RABU TERUS MENERUS

layari radio bangsar utama malam ini
rabu akan membuat lipuatan terus menerus
dari dataran anak muda mbpj

PIDATO RAKYAT
yb kahlid samad
yb anwar ibrahim
yb nurul izaah
yb haniza

dan ramai lagi bakal yb
yang nak masuk frame
dan nak jual diri

www.radiobangsarutama.blogspot.com
www.radiobangsar.com


16 ulasan:

Prince of Noob berkata...

mohon baca finding saya mengenai wanita samurai ini di sini.

mohon juga abang hishamudian rais tukar tiub dapat approve komen saya ini... selalu tak approve sedih tau

Stupid University berkata...

Pelik dan hairan bila mamat tu mengamuk tak tentu hala tanpa dinyatakan sebab. Lagi pelik bila perempuan tu mengikut mamat tu walaupun baru seminggu mengenalinya. Amat-amat pelik bila mereka dihantar ke JPM berkereta membawa pedang samurai. Mengapa tak bawa kapak atau parang yang biasa boleh dijumpai dalam but kereta selepas "penjenayah" ditembak mati? Kah! Kah! Kah! Kah! Pembuat skrip drama mana dia upah nie? Kah! Kah! Kah! Orang yang sama buat skrip untuk video Anwar ke? Kah! Kah! Kah! Kah! Gua rasa masyarakat Cina sedang ketawa terbahak-bahak melihat drama ini! Mereka sedikit pun tidak terasa dengan "ancaman" sebegini! Kah! Kah! Kah!

Temuluk berkata...

Kalau tengok betul-betul darah samurai dan perempuan tu macam tak real macam guna pewarna Star Brand aje, kawalan keselamatan di pejabat perdana menteri begitu longgar hanya polis bantuan yang mengawal keselamatan, setahu aku kalau kat luar negeri pejabat presiden atau perdana menteri dikawal oleh pihak tentera, kenapa takde berita sedara mara samurai tu tuntut mayat dan kebumikan mayat samurai, siapalah pengarah drama samurai mengamuk ni teruk benar lakonan yang dibuat, ini mesti production house datuk t, dari filem porno ke filem aksi semua filem dan drama tak boleh pakai.

Tanpa Nama berkata...

Tidak ada tulisan yg Khalil menyatakan dia adalah Imam Mahdi malah dia menidakkannya. Baca entry beliau pada 25 June 2012 5.09

Jaya Negara25 June 2012 05:09
Hambali, ok la tu. Aku nak suruh Ali ambil kekuatan aku dia tak mampu. Dia tak boleh jadi aku kata dia.

Aku kenal ramai juga orang dulu masa aku hidup dgn masyarakat manusia. Aku ini boleh menilai manusia cuma sekali lalu aja. Selalunya aku jarang salah dalam menilai biarpun sekali imbas aku lihat insan itu.

Kau aku dah kenal lama-lama... kau sebagai manusia sudah cukup-cukup baik. Aku nak kau ambil semua kekuatan yang aku ada biar jadi kau lebih baik dari aku. Pidato kau kemaskan lagi. Kita nak menawan Dunia dan aku nak kau ikut aku walaupun terpaksa diseret. Kita tidak sombong tapi kita datang dengan keangkuhan dan kekuatan. Kita datang dengan pakaian pejuang. Kita nak mengegarkan Bumi. Pastinya.

Apa yang aku tulis pastinya dari Allah. Aku bukan pendusta tapi Aku lelaki yang diberi petunjuk. Aku bukan Imam Mahdi yang ditunggu-tunggu.Benar-benar bukan. Fahamkan Hambali.

Aku Khalil Afandi bin A. Hamid

Salam Jumpa lagi Bye

Tanpa Nama berkata...

Tiada catatan yg Khalil mengatakan beliau adalah Imam Mahdi.
Malah beliau menidakkannya seperti entry di blog pada 25 June 2012 5.09

"Apa yang aku tulis pastinya dari Allah. Aku bukan pendusta tapi Aku lelaki yang diberi petunjuk. Aku bukan Imam Mahdi yang ditunggu-tunggu.Benar-benar bukan. Fahamkan Hambali.

Aku Khalil Afandi bin A. Hamid

Salam Jumpa lagi Bye"

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi drama aksi terbitan Datuk T Production, Samurai dan Ninja Malaysia : Amukkan Di Putrajaya. Ramai pengkritik mengatakan drama ini gagal kerana skrip,lakunan,prop,wardrop,pelakon,plot dan banyak lagi begitu teruk kerana tidak dapat mewujudkan unsur-unsur realistik,artistik, logik dan panik kepada para penonton. Adegan menceroboh jabatan perdana menteri ni begitu lemah ada ke patut samurai dan ninja ni menceroboh ikut pintu depan macamlah bawak 1 battalion ninja. Logik ke hanya ada beberapa orang POLIS BANTUAN yang mengawal pos kawalan, hoi ini pejabat perdana menteri bukan pejabat daerah. Kenapa pejabat perdana menteri di kawal oleh polis bantuan yang hanya bertaraf security guard bukannya Unit Tindakan Khas (UTK) PDRM. Plot amukkan dan tembak menembak sangat teruk kenapa tidak ada seorang cameraman pun dibenarkan untuk membuat shooting, yang ada hanya rakaman audio itupun dibuat oleh seorang penonton yang ada di tempat penggambaran. Lakonan samurai dan ninja lepas kena tembak juga gagal ada ke lepas kena tembak boleh duduk rilek, biasanya mereka yang kena tembak akan terbaring kesakitan sambil tangan menekap bahagian badan yang kena tembak. Samurai dikatakan ditembak di bahagian ari-ari tetapi yang kelihatan kesan tembakan pada tangan, darah yang tumpah pun kelihatan macam pewarna sirap yang boleh dibeli di kedai runcit. Adegan samurai dan ninja menaiki ambulances dan tiba di hospital juga kurang meyakinkan alih-alih samurai dah mati. Yang menimbulkan kemusykilan bagaimana polis tahu samurai dan ninja ni adalah pesakit mental dan menyertai ajaran sesat. Samurai dikatakan penganggur tapi tengok saiz badan macam anggota polis atau tentera, ninja pulak seorang graduan UIA tapi suami seorang pemandu lori, ninja dikatakan baru kenal samurai dalam beberapa hari atau minggu takkan boleh terus ikut samurai mengamuk, samurai ni ada ilmu penunduk ke. Samurai ada blog dan facebook tapi nampak sangat macam baru dibuat. Jadi persoalan kenapa keluarga samurai tak tuntut mayat untuk dikebumikan. Apa tujuan drama ini dibuat, adakah kerajaan nak isytihar darurat supaya tak payah buat pru 13.

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

kalau betul tu blog beliau..pastinya skmm x boleh akses masuk kedalam blog itu dan padam semua tulisan2 beliau,ini kerana mereka perlukan emel untuk masuk blog dan padam tulisan beliau,jika mereka hebat benar,kenapa blog hanief.blogspot mereka tak leh pecah masuk dan remove semua content dari blog hanief yang terang kutuk kerajaan dan madey kutti dan kezaliman kerajaan BN,kerana saya adalah follower tetap blog hanief dan video2 beliau,jadi kesimpulannya blog ini adalah rekaan,kesilapan besar mereka adalah mereka buat blog konspirasi ni bulan 5/2012 ini kerana kelewatan mereka buat blog pada masa pru13 dah dekat dengan due date,kalau blog ni di cipta dari tahun 2000 ke,2008 ke,2009 ke ada logiknya,sedangkan nak naik rating blog pun nak amik masa berbulan atau 2,3 tahun,..jadi secara sahehnya semakin banyak pendedahan didedahkan semakin teserlah kecacatan konspirasi mereka

Udin Rais Pengecut Cabut Lari berkata...

sial hishamuddin rais dasar sosialis taik babi sebar khabar angin. bukti mana sial???? kau ni memang cibai. babi pengecut tau heboh benda takde bukti. tunjuk la bukti hanjing!! pembaca blog bodo kau pun bodo nk mampos caye bulat2 apa kau tulis. da takde poin lain nk hentam kerajaan ke pukimak! da 2 komen aku kau tk berani siar. dasar pengecut.kalau berani siar la komen.

Udin Rais Pengecut Cabut Lari berkata...

sial hishamuddin rais dasar sosialis taik babi sebar khabar angin. bukti mana sial???? kau ni memang cibai. babi pengecut tau heboh benda takde bukti. tunjuk la bukti hanjing!! pembaca blog bodo kau pun bodo nk mampos caye bulat2 apa kau tulis. da takde poin lain nk hentam kerajaan ke pukimak! da 2 komen aku kau tk berani siar. dasar pengecut.kalau berani siar la komen.

Watikah Sinar berkata...

Amuk di JPM, kes mental bukan politik, kata Dr Agus
(Malaysian Insider) July 12, 2012

KUALALUMPUR, 12 Julai – Penganalisis politik, Prof Madya Dr Mohammad Agus Yusoff meminta semua pihak agar tidak mengaitkan insiden mengamuk di kompleks JabatanPerdana Menteri (JPM) Isnin lalu dengan politik walaupun seolah-olah ia kelihatan berunsur tekanan politik.

Menurut beliau kesmengamuk sedemikian berlaku akibat daripada tekanan hidup yang tinggi tanpamengira fahaman politik yang dianuti.

“Orang mengamuk ada di mana-mana. Pada saya iatiada kaitan, kalau kita hendak katakan ia soal politik atau apa… janganlah perkara ini dipolitikkan.

“Hal ini menggambarkan betapa teruk masalah psikiatri di kalangan rakyat yang perlu diambil perhatian oleh kerajaan untuk mengatasinya,” kata beliau lapor Sinar Hairan.

Menurut pensyarah UKM itu, kes iniberkemungkinan besar lelaki yang mengaku dirinya Imam Mahdi itu mengalamitekanan hidup yang tinggi.

“Itu hasil daripadatekanan yang dia hadapi. Maka itu yang dia buat. Dia sesat, dia tertekan dandia tiada fahaman politik apa pun,” ujar beliau.

Malah, pensyarah dari jurusan sains politik dariUniversiti Kebangsaan Malaysia ini memberi ingatan supaya tidak semua perkara dipolitikkan.

“Ini adalah kes yang terasing, kita terimalah seadanya begitu,” ujarnya.

Sementara itu, menurut Prof Dr MohamadHussain Habil, Pakar Psikiatri Fakulti Perubatan Universiti Malaya, berpendapat bahawa perbuatan Khalil Afandi Abd Hamid, 47, jarang berlaku ke atas individu yang mempunyai masalah mental seperti merancang perbuatannya terlebih dahulu.

“Khalil seolah-olah telah merancang perbuatannya menerusi entri blog di jayanegara1234.blogspot.com dan perbuatan seperti itu jarang sekali berlaku ke atas pesakit mental.

“Ini kerana pesakit mental biasanya tidak merancang tindakan mereka, dan jika ia melibatkan serangan atau tindakan yang agresif, sasaran mereka adalah orang yang dekat terutama ahli keluarga,” kata Hussain lapor Sinar Hairan.

Tanpa Nama berkata...

Abg lancau...umur blog eh 47, umur abg 45,, mazhab apa diarang pakai neh

Tanpa Nama berkata...

"Dia berkata adiknya telah hilang selama bertahun-tahun dan hanya muncul kembali di rumah keluarga baru-baru ini"

kemana dia menghilang? jeng jeng jeng..

Tanpa Nama berkata...

logik jugak kalau teater ni tujuannya untuk kasi cina takut.

untuk ingatkan cina yg 13mei bakal berulang kalau BN mampus.

apa punya lancau laa teater ni.
lain kali kasi nampak real laa. tembak laa kat kepala kasi bersepai otak. baru real.

Tanpa Nama berkata...

Kalau tgk jaya punya friends ni pun ntah mamat negro mana-mana..

https://m.facebook.com/friends/?id=100003857930334

https://www.facebook.com/jaya.negara.10?sk=friends

Tokan mat black ka
Sapo ajo la dia ni..

Tanpa Nama berkata...

Tukar Tiub pun gagal nampak lagi satu kekantoian - dilaporkan terdahulu Khalil Afandi ni umur 47. Sekarang ni keluar konon abang dia tapi lihat laopran, umur 45. abang lg muda dari adik??

adakah ini salah lapor atau satu lg kekantoian skrip?

p/s: adakah Joe ini ialah Uncle Pet yg memainkan watak baru? kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

siapa kata mamat ngamuk nie pengikut ajaran sesat ha? JAWI, JAKIM, Mufti atau Polis Raja Di Malaysia? aku komfius la....