Isnin, 15 Ogos 2016

LAGI DUA PULUH LAPAN HARI




KES SAMAN PIS
Kes Saman parti PIS keatas SR. Meh sini aku tolong ajar mcmana nak spin menjelang hari ke 30: 

1.dokumen masih belum siap, ini kes antarabangsa so kami tak boleh draf gitu2 jer macam draf ruu hudud. Kami mesti hati2 jaga hubungan diplomatik dgn UK. 

2.tiket kapalterbang ke london habis/ penerbangan batal disaat akhir sebab cuaca buruk/ flight delay. 

3.tak jumpa pejabat SR di london/ pejabat dah pindah, notis saman tak dapat diserahkan by hand. 

4.kami dah pos notis saman tapi cicir sebab kapalterbang hilang. 

5.peguam kami tak sihat. 

6. Kami masih berkira-kira.. masih berfikir utk saman SR (alasan ini agak berisiko, simpan utk pilihan terakhir). 

7.(cari hadis atau mana2 ayat quran yg memaafkan sesama manusia) putarkan dan ulang-ulang setiap minit dan saat (insyaAllah penyokong pis akan terus istiqomah muliakan pemimpin). 

8.peguam kami kena demam denggi. 

9.mursyidul am belum beri restu. 10.kami tunggu isyarat dari baginda queen sebab saman ni melibatkan org yg berpengkalan di UK. 11. on LAGI DUA PULUH SEMBILAN HARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/15/16

BUAT U TURN
Kita tunggu dan lihat....jk pas tk jd saman kita bt andaian..... andaian yg mybe tepat...mungkin sipi sipi.... tp ada dekat dekat persamaan.... di kala itu pas jgn kata kami fitnah....andaian....saja sebab ..... 90 juta. Sebab byk U turn.... sebab byk kluar kluk klik kluiuk keliet..... jadi pas jgn marahkan...kami... on MARI BELAJAR BAHASA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/14/16




----------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sy teka no.5, dan sy yakin dgn jwpann sy

Tanpa Nama berkata...

Cantekk dah barisan alasan semua tu,cuma kena bagi kemaih sikit lagi je noo, pertamanya alasan 5 dan 8 tu cantekk tapi dalam penulisan orangputih kata repetitive,dan bila berulang begini dia otomatik jatuh redundant dan akan kena reject oleh mahkamah aduan mahupun mahkamah alasan. No.8 tu lebih relevant sebab spesifik apa ketidaksihatan peguam. Denggi, atau zika, atau lain kesakitan seumpamanya memang otomatik kena tahan di wad atau di kuarantin, maka hakim takde tanya lebih lanjut dah sebab takut kena tembak balik, aik itu pun hakim tak tau ka? Malu dia. Tapi kalau no.5 tu tak nyatakan apa yang tak sihat, batin dia ke tak sihat, buku kira-kira syarikat lawyer dia ke tak sihat, kepala berserban dia ke, kepala berkondom dia ke, jari hantu dia ke, jari malaikat dia ke... macam tu bukan hakim je soal meleret, peguam lawan, juri, penonton semua soal tak puashati!
Serupa juga untuk no.4, tak cukup spesifik, jadi kena bagitau pesawat mh370, lagipun itu kes diketahui seluruh dunia maka faktor simpati memberi laluan otomatik di sini, cuma jika ada soalan lanjut sebagai tanda prihatin oleh hakim, cuba elakkan buat statement pesawat itu hilang lesap langsung sebab bila ada radar tentera kita sendiri kesan dia melencong tersangat jauh malah langsung takde kena-mengena dengan destinasi dia tapi ketika itu tentera kita "ingat" everything is fine, sebab kalau statement tu didengar dek queen's counsel, malu kita.
Akhir sekali.no.8, tak boleh, malaysia dah mmerdeka dah berdaulat dan dah bersistem kehakiman sendiri sepenuhnya, bukan lagi bernaung bawah baginda queen seperti sebelum tahun 1990an, maka tak boleh libatkan baginda queen, nanti kawan dalam umno kata kawan dalam pas pembelot negara yang mengajak pembabitan negara asing dan perlu dihudud! Cancel baginda queen, tukar pada anak baginda yang juga berpusat di uk, sebab serupa macam chief dalam pas adalah penasehat pada chief kawan dalam umno, anak baginda juga adalah penasehat pada chief yang sama, hah!

Tanpa Nama berkata...

Hadi ngan Harun biasa UTURN senyap2 bro. Tgk kes selangor la. Sampai skrg x kluar2 atau buat keputusan lagi, walhal gebang lps raya nak decide.

Lps 30 hari, x de sapa2 ke nak saman tuntut balik rm90 juta yg disuap tu??? X kan la harap Hussam + Matthias jugak ?