Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 26 Julai 2011

SATU LAGI MANGSA MALAPETAKA





RAKYAT JADI GERAM KENA TIPU



KELUARGA TOLAK VIDEO, TUNTUT SIASATAN KEMATIAN BAHARUDIN AHMAD – keadilan daily

Keluarga allahyarham Baharudin Ahmad yang meninggal dunia semasa perhimpunan Bersih 9 Julai lalu, tetap mahukan panel siasatan khas diwujudkan bagi menyiasat punca kematiannya.

Ia bagi mengenalpasti punca kematian allahyarham yang turut mengalami patah gigi dan tulang rusuk ketika dikejar pasukan polis di KLCC.

Menurut peguam mewakili keluarga Baharudin, Ahmad Jufliz Faiza, kenyataan yang dikeluarkan polis berhubung kematian Baharudin membelakangkan undang-undang, sedangkan laporan bedah siasat masih belum dikeluarkan.

“Kenyataan yang dikeluarkan polis berbaur politik, kes masih disiasat dan kita di pihak keluarga masih menunggu laporan dikeluarkan.

“Sepatutnya tanya kepada peguam dahulu, ini terus keluar kenyataan. Polis sendiri tidak ikut undang-undang,” kata Jufliz kepada KeadilanDaily.com.

Katanya, sehari sebelum kenyataan yang dikeluarkan polis itu, pihak keluarga menghantar surat permohonan siasatan khas di bawah prosiding jenayah kepada Ibu Pejabat Polis (IPD) Dang Wangi dan Majlis Peguam Negara.

Ekoran pendedahan itu, katanya keluarga allahyarham dijangka mengadakan sidang media bagi menjawab spekulasi dan kenyataan yang dikeluarkan polis Rabu ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH KAH KAH


woit… KENAPA TIDAK DI KELUARKAN LAPORAN POST MORTEM…. kah kah kah..

woit...POLIS BUAT KEMYATAAN ATAS DASAR APA?... kah kah kah..

kah kah kah…NAK SURUK APA?..... kah kah kah..

kah kah kah…NAK TIPU SIAPA?..... kah kah kah..

kah kah kah…SATU DUNIA TAHU KENAPA BAHARUDIN MATI….. kah kah kah..

kah kah kah…MEDIA DUNIA TELAH LAPOR… SATU MATI PADA 9 JULAI…. kah kah kah..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


atau arwah ini telah jadi mangsa pesilat
yang datang beribu ribu orang tetapi ada ilmu ghaib
arwah telah kena tampar hingga gigi tercabut
arwah telah kena sepak hinnga tulang rusuk patah

tetapi tak nampak siapa menyerang
kerana penyerang
memakai ilmu ghaib
kah kah kah

10 ulasan:

JIWA HAMBA berkata...

Polis Dokong Rasmah Mansor (PDRM) yg bertanggungjawab bro.

Tanpa Nama berkata...

aku harap polis yang sepak terajang arwah tu akan terseksa seumur hidup.

satu hari nanti aku harap polis tu akan disepak terajang jugak.

masa itu kalau anaknya tanya "what is the because?".. aku harap tak ada jawapan!!

golok perak berkata...

bajang sebajang bajangnya .... bajang beranyut yang paling hampeh sehampeh hampehnya ... lebih hampeh dari kaum 'Ad, kaum tsamud, kaum Lut, Bani Israel, Kaum Namrud, Kaum Firaun, zionist, Abu Jahal, Abu Lahab, askar jepun, askar vietcong, askar amerika, bruno manser dan yang terakhir si breivik haram jadah ... tu semua sekutu yang satu spesis ngan orang-orang yang suka membunuh orang yang tak bersalah dan tak berdaya ... binasakan BN, binasakan Umno bin Apco, binasakan Polis bin FRU, binasakan pat tail bin perlembagaan ... binasakan se lumat-lumatnya ....

mat bengong berkata...

kalulah set silat hak bunuh,aku wase org prtma hak ye bunuh adalah mu isang..sbb ayat mu nyekit nk mapuh,nangis set silat dengo...kah3

kah kah kah berkata...

KAH KAH KAH
MANGSA MENINGGAL DISEBABKAN OLEH CPR YANG TERLALU KUAT.. KAH KAH KAH
WOITT PAKAI HENTAK2 NGAN KAKI KA??

GIGI MANGSA PATAH DISEBABKAN OLEH
ALAT BANTUAN PERNAFASAN...
WOIITTTT TU PLASTIK LA.. BUKAN BESI
TAKKAN MAIN SONDOL2 MASUK DALAM MULUT

NI LA ORANG KATA... BUKAN SUSAH NK JADI BANGANG.. KAH KAH KAH

P/S JANGAN BELAJAR TINGGI2 KALAU AKHIRNYA JADI BANGANG NEGARA!!!!

Tanpa Nama berkata...

Maka dengan ini aku menolak sistem biometrik yang akan digunakan pada pilihan raya umum ke-13. Aku juga tidak percaya sistem biometrik boleh menjamin elemen satu orang satu undi semasa pilihan raya.

Sebabnya, aku sendiri pernah menjadi petugas pilihan raya di sebuah pusat pembuangan undi di Sabah pada tahun 90-an. Aku sendiri nampak Filipina datang membuang undi. Aku juga nampak Pakistan datang lebih daripada sekali untuk membuang undi.

Malangnya, kami sebagai petugas ketika itu diarah untuk menerima sesiapa sahaja untuk membuang undi asalkan mereka dapat menunjukkan mereka mempunyai kad pengenalan Malaysia. Persoalannya, bagaimana Filipina dan Pakistan itu boleh memiliki kad pengenalan Malaysia dengan catatan lahir di Sabah?

Pada aku, bukan sahaja sistem biometrik itu meragukan, bahkan senarai nama pemilih itu sendiri bagaikan tidak boleh dipercayai.

FileHippo berkata...

Tuan TT, sila pamerkan mesej ini di depan posting yang baru.

Projek 'pemutihan' yang dilakukan oleh imigresen untuk warga asing adalah menipu semata2.

Kenapa sekarang baru pihak imigresen beria-ria sangat nak buat projek 'pemutihan' dengan menggunakan kaedah biometrik?

Penggunaan biometrik untuk warga asing adalah untuk mengambil data-data tersebut dan dipindahkan ke dalam data-data spr.

Data-data warga asing yang sudah ada dalam data spr akan digunakan oleh pihak ketiga (pihak lain) untuk mengundi.

Untok pengetahuan semua, undi pos di setiap DUN dan parlimen telah bertambah berkali ganda untok memenangkan gerombolan.

Selagi undi pos ada, pakatan tidak akan menang majoriti untok menguasai negara ini.

Undi pos harus dihapuskan.

Kad pengenalan/ic/mykad telah diberikan kepada beribu2 warga asing di negara ini supaya mereka dapat mengundi pada pilihan raya hujung tahun ini.

Ya, pilihan raya umum hujung tahun ini november 2011.

Dari sumber dalaman spr, kaedah biometrik akan gunakan tidak lama lagi.

Semua tuntutan Bersih tidak akan dilayan...


www.filehippo.com

Tanpa Nama berkata...

bro, ulama carma dah panas bontot kot. sebab rasa tergugat, ulama muda suma dikaitkan dengan pengganas dan wahabi.

Tanpa Nama berkata...

MESEJ DARIPADA UMNO SEMASA BERSIH YG LEPAS. (SHBT PEMUDA ????????! PERHIMPUNAN BERSIH HR NI TAKKAN MENGUBAH POLA POLITIK TANAHAIR. BLA...BLA..BLA...BLA...? SY AKN HANYA AJAK SDR TURUN KE JALAN RAYA JIKA MASA DEPAN ORG MELAYU TERANCAM.

Tanpa Nama berkata...

Betul bang, mmg anak buah omar din punya keje... diorg semua hebat... ilmu ghaib... ilmu hisap... semua master... aku dah rasa dah... pasal tu diorg semua x nampak hari tu ... semuanyer halimunan (geng perkasa aku x pasti).... kita kena berterima kasih pada polis dan FRU.. kalau diorang tak sekat... mmg banyak2 pahlawan2 silat ni menyerang... bak kata bini rosmah.. pesilat adalah benteng ke3.. ke 3 bang... ingat bang... benteng ke 3... bukan tembok... bukan tunggul...

-Budak Baik-