Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 26 Julai 2011

DIAM LAH BINI ROSMAH



KEMPEN DIAMLAH BINI ROSMAH


satu kempen barui saje bermula dalam fb

kempen ini untuk menutup mulut bini rosmah
yang semakin sewel dan meroyan

anak anak muda
para fb
para tweetis
sila masuk ke fb ini

mari kita jadikan sejuta minta
bini rosmah diam

nota:
dalam bi diamlah ini
ialah - shut the fuk up
kah kah kah


nota:
tahukan anda
siapa yang tersemyum
melihat fb ini?

tahukah anda bahawa fb ini
amat amat diminati oleh siapa?
kah kah kah
kah kah kah


DIAMLAH KAMU WAHAI BINI ROSMAH!

Pengguna internet melepaskan kekecewaan berhubung kenyataan dan tindakan kerajaan akhir-akhir ini dengan menulis komen "diam lah" di halaman Facebook Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Mereka memulakan selepas tengah malam semalam setelah Najib memuatkan pautan ke artikel dalam blog terbarunya yang menyentuh soal tanggungjawab pemimpin dan keamanan negara.

Malah, ada yang menampal perkataan sama dengan tulisan yang besar di dinding (wall) halaman Facebook itu.



SHUT THE FAK UP!



FRUSTRATED NETIZENS TELL PM TO DIAMLAH – mkini

Netizens vented their frustrations at the various conflicting statements and actions of the government of late by posting the comment "diamlah", Malay for "shut up!", on the Facebook page of Premier Najib Abdul Razak.

FAK THE SHUT UP!






8 ulasan:

badriyya berkata...

aduhai.kesiannya jibby n rossie ni.. nih terang lg bsuluh smua xsuka depa.. xsabaq tgu pru13 nk tgk gerombolan jibby kalah teruk! tguu...

Tanpa Nama berkata...

http://www.facebook.com/najibrazak

Fahmi Ismail berkata...

Kehkehkeheh..diamlah ko Najib...dengarlah suara rakyat pulak

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH MALIKUL SEMBAB GELAK BESAR!! KAH KAH KAH

Jebat2 berkata...

babi ganyut, tak dpt kopek merengek la dia. Tu yg dia sebut merapu meraban mcm org gila.
1 lagi, jgn seronok sgt nak tukar KERAjaan, chanel 1 dah brainwash ke? Risau gak takut2 mimpi d siang hari. Sekali jibby kata i suck u, u suck me, mau PR kalah 2@3 negeri. SExmaniac tua ni bukan boleh caya, aku undi kat JOHOR DARUL UMNO pulak tu. Dari pokok pisang sampai ke sultan semua umPORNo.

Tanpa Nama berkata...

kimma senang2 je claim dapat tandatangan 1.2 juta orang sokong najib nazak....

Tanpa Nama berkata...

kalau pilihanraya boleh mengubah pemerintahan, dah lama pilihanraya diharamkan..

Tanpa Nama berkata...

Berdasarkan 51% undi 2008 menyokong PR dan 49% undi menyokong BN, dalam keadaan begini pun, BN masih boleh menguasai 140 drpd 222 kerusi Dewan Rakyat (Parlimen) dan 361 drpd 576 kerusi Dewan Negeri.

Kerusi Parlimen
PR = 51% = 82
BN = 49% = 140

Kerusi Dewan Negeri
PR = 51% = 215
BN = 49% = 361

Anda congak sendiri analisis sebegini akan kekuatan SPR dan Barua2 penjawat awam PRO-BN. Dengan 49% kekuatan undi, BN masih berupaya menguasai Putrajaya dengan 140 kerusi? Kalau nak diikutkan logik akal bodoh bangang gua la kan, sepatutnya kerusi BN = 111 dan kerusi PR = 111 (Mustahil kan?)

Sedarlah wahai penyokong/penghasut/ hooligans/bollocks PR, harapan kita pada PRU13 ini, jikapun sokongan BN merosot sehingga 35% pun, BN dipercayai akan tetap mampu memegang majoriti mudah 112 kerusi Dewan Parlimen. Dengan pertambahan pelik pengundi2 asing PATI dan undi2 POS serta undi2 zombie, dijangka sokongan untuk BN akan kekal bertahan di tahap 42%, yang mana congakan ini membolehkan BN masih menguasai lebih 125 kerusi parlimen.

Dijangka dengan penurunan sehingga 36% undi kepada BN dan 64% undi kepada PR, barulah BN akan tumbang! Itupun tumbang dengan begitu tipis sekali, mungkin hanya dibezakan dengan 1-3 kerusi sahaja. BN = 110 dan PR = 112. Perlu diingat, sebelum PRU dimulakan, BN telahpun mempunyai 9% undi di dalam tangan (undi hantu, undi POS, undi anak bini polis, tentera dan pegawai2 kerajaan dan mamat2 CEO / orang2 berpengaruh dalam tabligh [kenapa, tak percaya?]). Ini bermakna, setiap kali PRU, BN hanya memerlukan 30% sahaja undi untuk menang majoriti mudah dengan 112 kerusi.

Hah, apa nganga-nganga? Masuk tandas, bukak seluar dan pachucheng la.. apa lagi? Sampai mampos dan kiamat berulanag2 kali pun... PR atau pembangkang baru (jika ada kemudian hari) tak akan menang PRU di Malaysia.

Jika pilihanraya boleh mengubah apa2.. sudah tentu ianya diharamkan! Jelas slogan TT ini dapat dibuktikan dengan ilmu hisab ultra-dungu ini.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150248633591724&set=a.10150247037481724.329517.538911723&type=1&pid=7678892&id=538911723

http://www.facebook.com/photo.php?pid=7656876&id=538911723

PS: Jangan lupa matematika ini yer..